Jump to content

Recommended Posts

Posted

1. Dźwięk przetwornicy jest bardzo mocno słyszalny z widoku zewnętrznego (po wciśnięciu klawisza 2). Praktycznie dźwięk na zewnątrz pozostaje ten sam co w kabinie.

2. Dźwignia bocznikowania przesuwa się w każdej pozycji nastawnika, działa tylko na bezoporowych, natomiast na oporowych nie działa, ale idzie ją przesuwać. W prawdziwym nastawniku dźwignia bocznikowania jest zablokowana na pozycjach oporowych.

3. Kontrolka jazdy na oporach świeci się pomimo zerowej pozycji nastawnika, powinna się chyba uruchomić dopiero po zadaniu pierwszej pozycji i gasnąć na bezoporowych?

To są takie drobnostki, ale z pewnością przyczynią się do poprawy wrażeń z jazdy 😉

Tak czy inaczej kawał dobrej roboty, jak tylko pozbędziecie się błędów to będzie rewelacyjny symulator! Ja póki co bawię się świetnie! 

  • SIMRAIL Team
Posted

Witaj!

43 minuty temu, motoracer3 napisał(a):

1. Dźwięk przetwornicy jest bardzo mocno słyszalny z widoku zewnętrznego (po wciśnięciu klawisza 2). Praktycznie dźwięk na zewnątrz pozostaje ten sam co w kabinie.

Generalnie szum pracy wentylatorów silników trakcyjnych (czyli to, co nazywamy zespołem przetwornicy) niewiele różni się w zależności od tego czy jesteśmy w kabinie czy poza nią. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że stojąc na zewnątrz jest głośniej niż w kabinie.

45 minut temu, motoracer3 napisał(a):

2. Dźwignia bocznikowania przesuwa się w każdej pozycji nastawnika, działa tylko na bezoporowych, natomiast na oporowych nie działa, ale idzie ją przesuwać. W prawdziwym nastawniku dźwignia bocznikowania jest zablokowana na pozycjach oporowych.

W prawdziwym nastawniku na lokomotywie EU07 dźwignia bocznikowania nie jest zablokowana. Można ją przestawić na każdej pozycji nastawnika jazdy. Co więcej - tak jak na prawdziwej "siódemce" tak i u nas, jeśli na pozycji "0" nastawnika jazdy przestawisz dźwignię bocznikowania na pozycję np. "6" i wtedy przejdziesz nastawnikiem jazdy na pozycję szeregową bezoporową to pozycje bocznikowania wskoczą samoczynnie, tak, jak przestawiłeś tę dźwignię. Dodatkowo - jeśli na pozycji szeregowej bezoporowej nie zejdziesz dźwignią bocznikowania do "0" to nie będzie możliwa jazda równoległa oporowa. Nastawnik jazdy będzie się przestawiał na kolejne pozycje, ale nie zmieni się układ połączenia silników trakcyjnych.

55 minut temu, motoracer3 napisał(a):

3. Kontrolka jazdy na oporach świeci się pomimo zerowej pozycji nastawnika, powinna się chyba uruchomić dopiero po zadaniu pierwszej pozycji i gasnąć na bezoporowych?

Lokomotywa EU07, którą mamy odwzorowaną, to wersja 4E. W tej wersji sterowania lampka jazdy na oporach oraz przekaźnika nadmiarowego wentylatorów oporów rozruchowych świeci się, gdy przy odhamowanej lokomotywie nastawnik kierunkowy jest przestawiony w przód lub w tył.

Dziękuję za zgłoszenie, jeśli będziesz miał kolejne pytania dotyczące takich spraw, to pytaj śmiało. Bardzo nam miło, że SimRail Ci się podoba 🙂

 

  • Like 2
Posted

Dziękuję za rzeczowe odpowiedzi. Przetestowałem wszystkie sugestie i faktycznie z bocznikowaniem jest dokładnie jak tak napisałeś. 
 

Zauważyłem jeszcze, że w niektórych siódemkach nie działa spryskiwacz. Czy to jest również celowy zabieg? 

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy