Jump to content
Następne podsumowanie tygodnia pojawi się 07.12.2024 | The next summary of the week will be published on 07.12.2024

Recommended Posts

  • SIMRAIL Team
Posted

Samouczek jest oskryptowany dla wszystkich pojazdów, tylko misji nie ma. 😕

Na tablicy z tyłu masz włącznik baterii. Na panelu przed nosem hebelek rozrządu blokujący pantografy i WSa. A tak to jak każdym innym tramwajowatym tworem pod UIC. Względem reszty taboru, to tylko czuwak i shp są na osobnych zbijakach i kran hamulca się nieco różni, ale wystarczy przeczytać opis pozycji.

 

  • Like 1
  • I agree 1
Posted (edited)
16 minutes ago, Stele said:

Samouczek jest oskryptowany dla wszystkich pojazdów, tylko misji nie ma. 😕

Na tablicy z tyłu masz włącznik baterii. Na panelu przed nosem hebelek rozrządu blokujący pantografy i WSa. A tak to jak każdym innym tramwajowatym tworem pod UIC. Względem reszty taboru, to tylko czuwak i shp są na osobnych zbijakach i kran hamulca się nieco różni, ale wystarczy przeczytać opis pozycji.

Pociąg sam w sobie już odpaliłem, ale niestety nie mogę ruszyć. Kierunek jazdy wybrany, hamulec wyluzowany...

 

Dobra, udało się, tam jeszcze jest hamulec sprężynowy...

Edited by UMAR NARAKA
Posted

Dobra, czy tylko ja mam problem z ciemnym DMI przez co nie mam prędkościomierza? Może na to też trzeba zrobić magiczne kliknięcia (chociaż komputer EVC niby jest załączony).

Posted (edited)

Nie ma poleceń dla kolejnych kroków w samouczku

Da się jechać, ale...

100 kph / 20 kph / 100 kph / 20 kph...

Skąd to ograniczenie z czapki w kratkę? 😄 BR

Edited by hyzwar
  • Like 1
  • I agree 2
Posted (edited)

Za cholere nie moge uruchomić Pendolino czy ktoś moze na szybko napisać co trzeba kliknać? Niby zrobilem wszystko ale hamulca sprezynowego nie moge znalezc, edit znalazlem ale i tak dalej nie dziala

Edited by Mick
  • SIMRAIL Team
Posted

Środkowy ekran to ETCS. Nie jest zintegrowany z simrailem na chwilę obecną. Duży prędkościomierz można sobie wyświetlić w jednej z zakładek lewego ekranu.
Skoki prędkości to efekt buga z otwartymi rogatkami. Musicie poczekać na poprawkę.

Posted
10 minut temu, Stele napisał(a):

Środkowy ekran to ETCS. Nie jest zintegrowany z simrailem na chwilę obecną. Duży prędkościomierz można sobie wyświetlić w jednej z zakładek lewego ekranu.
Skoki prędkości to efekt buga z otwartymi rogatkami. Musicie poczekać na poprawkę.

A to taki problem załączyć DMI żeby był wygodny dostęp do prędkościomierza w punkcie centralnym i na sztywno go zaizolować do czasu oddania pełnego ETCSa?

  • SIMRAIL Team
Posted

1. Bateria na tylnej ścianie.

2. Aktywacja kabiny na środkowym panelu.

3. Aktywacja rozrządu na środkowym panelu.

4. Któryś pantograf w górę.

5. WS gdy pojawi się napięcie.

6. Poczekać aż falowniki się włączą, sprężarka nabije powietrze.

7. Kran hamulca w jazdę. Odblok PG jest automatyczny. Poczekać aż ciśnienie zejdzie do zera.

8. Kierunek hebelkiem na prawym panelu.

9. Hebelek hamulca sprężynowego na prawym panelu w górę.

10. Nastawnik do przodu i dzida. Jak nie ma jazdy, to dajcie więcej czasu hamulcom. Na panelu kontrolek ma wszystko zgasnąć, oprócz ostrzeżeń o wyłączonych zagranicznych systemach bezpieczeństwa.

  • I agree 3
Posted

Bateria na panelu z lewej za plecami, potem aktywacja kabiny, kasowanie shp, przełącznik obwody główne na włączone, pantograf do góry, zamknięcie WS, zawór hamulca w jazdę i sprężynowy wyłączony i jedzie. 

Posted
2 godziny temu, Stele napisał(a):

Środkowy ekran to ETCS. Nie jest zintegrowany z simrailem na chwilę obecną. Duży prędkościomierz można sobie wyświetlić w jednej z zakładek lewego ekranu.
Skoki prędkości to efekt buga z otwartymi rogatkami. Musicie poczekać na poprawkę.

A czy planujecie w najbliższym czasie wsparcie dla ETCS? Nie powiem, bo liczyłem się z tym, że na start nie będzie to działać, ale jednak to dość istotny element jazdy Pendolino i dodatkowa frajda, szczególnie, że w niewielu symulatorach mamy okazję jazdy z ETCS ;).

  • I agree 1
Posted
9 minut temu, nULL napisał(a):

Ktoś wytłumaczy, jak w ED250 działa tempomat? Jeśli w ogóle działa 😛

zmień sobie tryb na lewym MFD, a potem tą wajchą ustawiasz ;).

image.thumb.jpeg.79eec8fdd592a09c8bf0cabe720941d9.jpeg

  • Thanks 1
Posted
1 minutę temu, okles92 napisał(a):

zmień sobie tryb na lewym MFD, a potem tą wajchą ustawiasz ;).

image.thumb.jpeg.79eec8fdd592a09c8bf0cabe720941d9.jpeg

A dzięki, nie wiedziałem, że tam jakiś tryb trzeba przestawiać 😄

  • SIMRAIL Team
Posted

Trzeba? Nic mi nie wiadomo o zależnościach tempomatu do wybranej zakładki komputera.
Wystarczy dać manetkę na zwiększanie prędkości zadanej. Poczekać aż wskoczy co tam chcemy. Podczas jazdy zacznie od aktualnej. Cofnąć na utrzymanie i po kilku sekundach się utwierdzi. (czerwone z łapką) Po zadaniu mocy się aktywuje. (czerwone ze strzałką) W prawdziwym trzeba dodatkowo zatwierdzić przyciskiem z boku manetki, ale mamy to w automacie by było sterowalne z myszy/klawiatury. Oflagowane pod realne zachowanie na ewentualnych pulpitach fizycznych. 🙂

  • Like 1
Posted
5 minut temu, I am tilted all the time napisał(a):

Czy ktoś może mi wytłumaczyc do czego służą przyciski "booster" i "parking" na pulpicie przed maszynistą?

Cytując za instrukcją ED250:

Cytat

Przycisk podświetlany (biały) BOOSTER
Maszynista mógłby skorzystać z tego przycisku w trybie awaryjnym (50% utrata siły
trakcyjnej), aby uruchomić pociąg na pochyłości.

Cytat

Przycisk podświetlany (żółty) aktywowania parkowania
Tryb parkowania pozwala na zasilanie pociągu bez włączonego pulpitu maszynisty.
Trzeba przestrzegać niektórych warunków (np. hamulec postojowy włączony); dopiero
potem maszynista może nacisnąć i przytrzymać ten przycisk.


Jeśli warunki są spełnione, przycisk świeci się światłem pulsującym.
Maszynista opuszcza pantograf i wyjmuje kluczyk z pulpitu sterowania.
Przycisk parkowania będzie świecił się światłem ciągłym, a maszynista będzie mógł
zwolnić przycisk.


Pociąg będzie zasilany wysokim napięciem bez włączonego pulpitu maszynisty, a
wszystkie funkcje pomocnicze będą aktywne przy niskim zużyciu energii (światła awaryjne
we wnęce, zredukowana funkcjonalność HVAC i wentylatorów trakcji).


Przednie i tylne pantografy będą podniesione w trybie parkowania, lecz pobieranie prądu
będzie miało miejsce tylko przez jeden pantograf w celu przesyłu.


Jeśli nastąpi konieczność zmiany zamknięcia wyłącznika głównego w celu wyjścia z trybu
parkowania, obydwa wyłączniki zostaną zamknięte na 1 sekundę, aby pociąg mógł
pozostać włączony.


W trybie parkowania świeci się na biało informacja zewnętrzna z prawej strony w każdej
kabinie.


W przypadku braku napięcia w przewodach trakcyjnych, pociąg czeka maksimum 10
minut. Jeśli napięcie pojawi się w tym czasie, pociąg wyłącza ponownie wyłącznik obwodu
głównego i powraca do trybu parkowania. W przeciwnym przypadku, pociąg będzie
zasilany wyłącznie z akumulatorów przez 30 minut, po upływie których drzwi zostaną
zamknięte (jeśli były otwarte) i zostaną odłączone akumulatory, aby nie dopuścić do ich
całkowitego rozładowania.

 

  • Thanks 1
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy