UMAR NARAKA Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 Cześć! Jak w temacie. Są scenariusze, ale nie wiadomo jak tym jeździć.
SIMRAIL Team Stele Posted January 13, 2023 SIMRAIL Team Posted January 13, 2023 Samouczek jest oskryptowany dla wszystkich pojazdów, tylko misji nie ma. 😕 Na tablicy z tyłu masz włącznik baterii. Na panelu przed nosem hebelek rozrządu blokujący pantografy i WSa. A tak to jak każdym innym tramwajowatym tworem pod UIC. Względem reszty taboru, to tylko czuwak i shp są na osobnych zbijakach i kran hamulca się nieco różni, ale wystarczy przeczytać opis pozycji. 1 1
UMAR NARAKA Posted January 13, 2023 Author Posted January 13, 2023 (edited) 16 minutes ago, Stele said: Samouczek jest oskryptowany dla wszystkich pojazdów, tylko misji nie ma. 😕 Na tablicy z tyłu masz włącznik baterii. Na panelu przed nosem hebelek rozrządu blokujący pantografy i WSa. A tak to jak każdym innym tramwajowatym tworem pod UIC. Względem reszty taboru, to tylko czuwak i shp są na osobnych zbijakach i kran hamulca się nieco różni, ale wystarczy przeczytać opis pozycji. Pociąg sam w sobie już odpaliłem, ale niestety nie mogę ruszyć. Kierunek jazdy wybrany, hamulec wyluzowany... Dobra, udało się, tam jeszcze jest hamulec sprężynowy... Edited January 13, 2023 by UMAR NARAKA
Draxxiu Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 Dobra, czy tylko ja mam problem z ciemnym DMI przez co nie mam prędkościomierza? Może na to też trzeba zrobić magiczne kliknięcia (chociaż komputer EVC niby jest załączony).
hyzwar Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 (edited) Nie ma poleceń dla kolejnych kroków w samouczku Da się jechać, ale... 100 kph / 20 kph / 100 kph / 20 kph... Skąd to ograniczenie z czapki w kratkę? 😄 BR Edited January 13, 2023 by hyzwar 1 2
Mick Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 (edited) Za cholere nie moge uruchomić Pendolino czy ktoś moze na szybko napisać co trzeba kliknać? Niby zrobilem wszystko ale hamulca sprezynowego nie moge znalezc, edit znalazlem ale i tak dalej nie dziala Edited January 13, 2023 by Mick
barman_2000 Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 Czerwony przycisk na panelu z prawej strony pod zaworem hamulca.
SIMRAIL Team Stele Posted January 13, 2023 SIMRAIL Team Posted January 13, 2023 Środkowy ekran to ETCS. Nie jest zintegrowany z simrailem na chwilę obecną. Duży prędkościomierz można sobie wyświetlić w jednej z zakładek lewego ekranu. Skoki prędkości to efekt buga z otwartymi rogatkami. Musicie poczekać na poprawkę.
Mick Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 Niestety to nic nie daje pendolino dalej nie jedzie
Draxxiu Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 10 minut temu, Stele napisał(a): Środkowy ekran to ETCS. Nie jest zintegrowany z simrailem na chwilę obecną. Duży prędkościomierz można sobie wyświetlić w jednej z zakładek lewego ekranu. Skoki prędkości to efekt buga z otwartymi rogatkami. Musicie poczekać na poprawkę. A to taki problem załączyć DMI żeby był wygodny dostęp do prędkościomierza w punkcie centralnym i na sztywno go zaizolować do czasu oddania pełnego ETCSa?
SIMRAIL Team Stele Posted January 13, 2023 SIMRAIL Team Posted January 13, 2023 1. Bateria na tylnej ścianie. 2. Aktywacja kabiny na środkowym panelu. 3. Aktywacja rozrządu na środkowym panelu. 4. Któryś pantograf w górę. 5. WS gdy pojawi się napięcie. 6. Poczekać aż falowniki się włączą, sprężarka nabije powietrze. 7. Kran hamulca w jazdę. Odblok PG jest automatyczny. Poczekać aż ciśnienie zejdzie do zera. 8. Kierunek hebelkiem na prawym panelu. 9. Hebelek hamulca sprężynowego na prawym panelu w górę. 10. Nastawnik do przodu i dzida. Jak nie ma jazdy, to dajcie więcej czasu hamulcom. Na panelu kontrolek ma wszystko zgasnąć, oprócz ostrzeżeń o wyłączonych zagranicznych systemach bezpieczeństwa. 3
barman_2000 Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 Bateria na panelu z lewej za plecami, potem aktywacja kabiny, kasowanie shp, przełącznik obwody główne na włączone, pantograf do góry, zamknięcie WS, zawór hamulca w jazdę i sprężynowy wyłączony i jedzie.
okles92 Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 2 godziny temu, Stele napisał(a): Środkowy ekran to ETCS. Nie jest zintegrowany z simrailem na chwilę obecną. Duży prędkościomierz można sobie wyświetlić w jednej z zakładek lewego ekranu. Skoki prędkości to efekt buga z otwartymi rogatkami. Musicie poczekać na poprawkę. A czy planujecie w najbliższym czasie wsparcie dla ETCS? Nie powiem, bo liczyłem się z tym, że na start nie będzie to działać, ale jednak to dość istotny element jazdy Pendolino i dodatkowa frajda, szczególnie, że w niewielu symulatorach mamy okazję jazdy z ETCS ;). 1
nULL Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 Ktoś wytłumaczy, jak w ED250 działa tempomat? Jeśli w ogóle działa 😛
okles92 Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 9 minut temu, nULL napisał(a): Ktoś wytłumaczy, jak w ED250 działa tempomat? Jeśli w ogóle działa 😛 zmień sobie tryb na lewym MFD, a potem tą wajchą ustawiasz ;). 1
nULL Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 1 minutę temu, okles92 napisał(a): zmień sobie tryb na lewym MFD, a potem tą wajchą ustawiasz ;). A dzięki, nie wiedziałem, że tam jakiś tryb trzeba przestawiać 😄
SIMRAIL Team Stele Posted January 13, 2023 SIMRAIL Team Posted January 13, 2023 Trzeba? Nic mi nie wiadomo o zależnościach tempomatu do wybranej zakładki komputera. Wystarczy dać manetkę na zwiększanie prędkości zadanej. Poczekać aż wskoczy co tam chcemy. Podczas jazdy zacznie od aktualnej. Cofnąć na utrzymanie i po kilku sekundach się utwierdzi. (czerwone z łapką) Po zadaniu mocy się aktywuje. (czerwone ze strzałką) W prawdziwym trzeba dodatkowo zatwierdzić przyciskiem z boku manetki, ale mamy to w automacie by było sterowalne z myszy/klawiatury. Oflagowane pod realne zachowanie na ewentualnych pulpitach fizycznych. 🙂 1
JakCiu19 Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 Dla wszystkich zagubionych w ED250 załączam link do pobrania instrukcji składu. Rozdział 1 to objaśnienie kontrolek i przełączników. Takie 631 stron na zimowe wieczorki 😜 https://docer.pl/doc/sxe8vcn 1 1
KUBUTECH911_PL Posted January 14, 2023 Posted January 14, 2023 Pozwoliłem sobie zrobić materiał wideo i utworzyć krótki poradnik na Steam 🙂 https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2917581351 2
I am tilted all the time Posted January 14, 2023 Posted January 14, 2023 Czy ktoś może mi wytłumaczyc do czego służą przyciski "booster" i "parking" na pulpicie przed maszynistą?
bprog Posted January 14, 2023 Posted January 14, 2023 5 minut temu, I am tilted all the time napisał(a): Czy ktoś może mi wytłumaczyc do czego służą przyciski "booster" i "parking" na pulpicie przed maszynistą? Cytując za instrukcją ED250: Cytat Przycisk podświetlany (biały) BOOSTER Maszynista mógłby skorzystać z tego przycisku w trybie awaryjnym (50% utrata siły trakcyjnej), aby uruchomić pociąg na pochyłości. Cytat Przycisk podświetlany (żółty) aktywowania parkowania Tryb parkowania pozwala na zasilanie pociągu bez włączonego pulpitu maszynisty. Trzeba przestrzegać niektórych warunków (np. hamulec postojowy włączony); dopiero potem maszynista może nacisnąć i przytrzymać ten przycisk. Jeśli warunki są spełnione, przycisk świeci się światłem pulsującym. Maszynista opuszcza pantograf i wyjmuje kluczyk z pulpitu sterowania. Przycisk parkowania będzie świecił się światłem ciągłym, a maszynista będzie mógł zwolnić przycisk. Pociąg będzie zasilany wysokim napięciem bez włączonego pulpitu maszynisty, a wszystkie funkcje pomocnicze będą aktywne przy niskim zużyciu energii (światła awaryjne we wnęce, zredukowana funkcjonalność HVAC i wentylatorów trakcji). Przednie i tylne pantografy będą podniesione w trybie parkowania, lecz pobieranie prądu będzie miało miejsce tylko przez jeden pantograf w celu przesyłu. Jeśli nastąpi konieczność zmiany zamknięcia wyłącznika głównego w celu wyjścia z trybu parkowania, obydwa wyłączniki zostaną zamknięte na 1 sekundę, aby pociąg mógł pozostać włączony. W trybie parkowania świeci się na biało informacja zewnętrzna z prawej strony w każdej kabinie. W przypadku braku napięcia w przewodach trakcyjnych, pociąg czeka maksimum 10 minut. Jeśli napięcie pojawi się w tym czasie, pociąg wyłącza ponownie wyłącznik obwodu głównego i powraca do trybu parkowania. W przeciwnym przypadku, pociąg będzie zasilany wyłącznie z akumulatorów przez 30 minut, po upływie których drzwi zostaną zamknięte (jeśli były otwarte) i zostaną odłączone akumulatory, aby nie dopuścić do ich całkowitego rozładowania. 1
I am tilted all the time Posted January 14, 2023 Posted January 14, 2023 1 minute ago, bprog said: Cytując za instrukcją ED250: Dziękuję bardzo. Nie mogłem pobrac instrukcji z linku powyzej :(
Recommended Posts