Jump to content

[ED250] Brak samouczka


Recommended Posts

  • SIMRAIL Team

Samouczek jest oskryptowany dla wszystkich pojazdów, tylko misji nie ma. 😕

Na tablicy z tyłu masz włącznik baterii. Na panelu przed nosem hebelek rozrządu blokujący pantografy i WSa. A tak to jak każdym innym tramwajowatym tworem pod UIC. Względem reszty taboru, to tylko czuwak i shp są na osobnych zbijakach i kran hamulca się nieco różni, ale wystarczy przeczytać opis pozycji.

 

  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Stele said:

Samouczek jest oskryptowany dla wszystkich pojazdów, tylko misji nie ma. 😕

Na tablicy z tyłu masz włącznik baterii. Na panelu przed nosem hebelek rozrządu blokujący pantografy i WSa. A tak to jak każdym innym tramwajowatym tworem pod UIC. Względem reszty taboru, to tylko czuwak i shp są na osobnych zbijakach i kran hamulca się nieco różni, ale wystarczy przeczytać opis pozycji.

Pociąg sam w sobie już odpaliłem, ale niestety nie mogę ruszyć. Kierunek jazdy wybrany, hamulec wyluzowany...

 

Dobra, udało się, tam jeszcze jest hamulec sprężynowy...

Edited by UMAR NARAKA
Link to comment
Share on other sites

Za cholere nie moge uruchomić Pendolino czy ktoś moze na szybko napisać co trzeba kliknać? Niby zrobilem wszystko ale hamulca sprezynowego nie moge znalezc, edit znalazlem ale i tak dalej nie dziala

Edited by Mick
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Środkowy ekran to ETCS. Nie jest zintegrowany z simrailem na chwilę obecną. Duży prędkościomierz można sobie wyświetlić w jednej z zakładek lewego ekranu.
Skoki prędkości to efekt buga z otwartymi rogatkami. Musicie poczekać na poprawkę.

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Stele napisał(a):

Środkowy ekran to ETCS. Nie jest zintegrowany z simrailem na chwilę obecną. Duży prędkościomierz można sobie wyświetlić w jednej z zakładek lewego ekranu.
Skoki prędkości to efekt buga z otwartymi rogatkami. Musicie poczekać na poprawkę.

A to taki problem załączyć DMI żeby był wygodny dostęp do prędkościomierza w punkcie centralnym i na sztywno go zaizolować do czasu oddania pełnego ETCSa?

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

1. Bateria na tylnej ścianie.

2. Aktywacja kabiny na środkowym panelu.

3. Aktywacja rozrządu na środkowym panelu.

4. Któryś pantograf w górę.

5. WS gdy pojawi się napięcie.

6. Poczekać aż falowniki się włączą, sprężarka nabije powietrze.

7. Kran hamulca w jazdę. Odblok PG jest automatyczny. Poczekać aż ciśnienie zejdzie do zera.

8. Kierunek hebelkiem na prawym panelu.

9. Hebelek hamulca sprężynowego na prawym panelu w górę.

10. Nastawnik do przodu i dzida. Jak nie ma jazdy, to dajcie więcej czasu hamulcom. Na panelu kontrolek ma wszystko zgasnąć, oprócz ostrzeżeń o wyłączonych zagranicznych systemach bezpieczeństwa.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Stele napisał(a):

Środkowy ekran to ETCS. Nie jest zintegrowany z simrailem na chwilę obecną. Duży prędkościomierz można sobie wyświetlić w jednej z zakładek lewego ekranu.
Skoki prędkości to efekt buga z otwartymi rogatkami. Musicie poczekać na poprawkę.

A czy planujecie w najbliższym czasie wsparcie dla ETCS? Nie powiem, bo liczyłem się z tym, że na start nie będzie to działać, ale jednak to dość istotny element jazdy Pendolino i dodatkowa frajda, szczególnie, że w niewielu symulatorach mamy okazję jazdy z ETCS ;).

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Trzeba? Nic mi nie wiadomo o zależnościach tempomatu do wybranej zakładki komputera.
Wystarczy dać manetkę na zwiększanie prędkości zadanej. Poczekać aż wskoczy co tam chcemy. Podczas jazdy zacznie od aktualnej. Cofnąć na utrzymanie i po kilku sekundach się utwierdzi. (czerwone z łapką) Po zadaniu mocy się aktywuje. (czerwone ze strzałką) W prawdziwym trzeba dodatkowo zatwierdzić przyciskiem z boku manetki, ale mamy to w automacie by było sterowalne z myszy/klawiatury. Oflagowane pod realne zachowanie na ewentualnych pulpitach fizycznych. 🙂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, I am tilted all the time napisał(a):

Czy ktoś może mi wytłumaczyc do czego służą przyciski "booster" i "parking" na pulpicie przed maszynistą?

Cytując za instrukcją ED250:

Cytat

Przycisk podświetlany (biały) BOOSTER
Maszynista mógłby skorzystać z tego przycisku w trybie awaryjnym (50% utrata siły
trakcyjnej), aby uruchomić pociąg na pochyłości.

Cytat

Przycisk podświetlany (żółty) aktywowania parkowania
Tryb parkowania pozwala na zasilanie pociągu bez włączonego pulpitu maszynisty.
Trzeba przestrzegać niektórych warunków (np. hamulec postojowy włączony); dopiero
potem maszynista może nacisnąć i przytrzymać ten przycisk.


Jeśli warunki są spełnione, przycisk świeci się światłem pulsującym.
Maszynista opuszcza pantograf i wyjmuje kluczyk z pulpitu sterowania.
Przycisk parkowania będzie świecił się światłem ciągłym, a maszynista będzie mógł
zwolnić przycisk.


Pociąg będzie zasilany wysokim napięciem bez włączonego pulpitu maszynisty, a
wszystkie funkcje pomocnicze będą aktywne przy niskim zużyciu energii (światła awaryjne
we wnęce, zredukowana funkcjonalność HVAC i wentylatorów trakcji).


Przednie i tylne pantografy będą podniesione w trybie parkowania, lecz pobieranie prądu
będzie miało miejsce tylko przez jeden pantograf w celu przesyłu.


Jeśli nastąpi konieczność zmiany zamknięcia wyłącznika głównego w celu wyjścia z trybu
parkowania, obydwa wyłączniki zostaną zamknięte na 1 sekundę, aby pociąg mógł
pozostać włączony.


W trybie parkowania świeci się na biało informacja zewnętrzna z prawej strony w każdej
kabinie.


W przypadku braku napięcia w przewodach trakcyjnych, pociąg czeka maksimum 10
minut. Jeśli napięcie pojawi się w tym czasie, pociąg wyłącza ponownie wyłącznik obwodu
głównego i powraca do trybu parkowania. W przeciwnym przypadku, pociąg będzie
zasilany wyłącznie z akumulatorów przez 30 minut, po upływie których drzwi zostaną
zamknięte (jeśli były otwarte) i zostaną odłączone akumulatory, aby nie dopuścić do ich
całkowitego rozładowania.

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy