Jump to content

Recommended Posts

  • SIMRAIL Team
Posted

Samouczek jest oskryptowany dla wszystkich pojazd贸w, tylko misji nie ma. 馃槙

Na tablicy z ty艂u masz w艂膮cznik baterii. Na panelu przed nosem hebelek rozrz膮du blokuj膮cy pantografy i WSa. A tak to jak ka偶dym innym tramwajowatym tworem pod UIC. Wzgl臋dem reszty taboru, to tylko czuwak i shp s膮 na osobnych zbijakach i kran hamulca si臋 nieco r贸偶ni, ale wystarczy przeczyta膰 opis pozycji.

  • Like 1
  • I agree 1
Posted (edited)
16 minutes ago, Stele said:

Samouczek jest oskryptowany dla wszystkich pojazd贸w, tylko misji nie ma. 馃槙

Na tablicy z ty艂u masz w艂膮cznik baterii. Na panelu przed nosem hebelek rozrz膮du blokuj膮cy pantografy i WSa. A tak to jak ka偶dym innym tramwajowatym tworem pod UIC. Wzgl臋dem reszty taboru, to tylko czuwak i shp s膮 na osobnych zbijakach i kran hamulca si臋 nieco r贸偶ni, ale wystarczy przeczyta膰 opis pozycji.

Poci膮g sam w sobie ju偶 odpali艂em, ale niestety nie mog臋 ruszy膰. Kierunek jazdy wybrany, hamulec wyluzowany...

Dobra, uda艂o si臋, tam jeszcze jest hamulec spr臋偶ynowy...

Edited by UMAR NARAKA
Posted

Dobra, czy tylko ja mam problem z ciemnym DMI przez co nie mam pr臋dko艣ciomierza? Mo偶e na to te偶 trzeba zrobi膰 magiczne klikni臋cia (chocia偶 komputer EVC niby jest za艂膮czony).

Posted (edited)

Nie ma polece艅 dla kolejnych krok贸w w samouczku

Da si臋 jecha膰, ale...

100 kph / 20 kph / 100 kph / 20 kph...

Sk膮d to ograniczenie z czapki w kratk臋? 馃槃 BR

Edited by hyzwar
  • Like 1
  • I agree 2
Posted (edited)

Za cholere nie moge uruchomi膰 Pendolino czy kto艣 moze na szybko napisa膰 co trzeba klikna膰? Niby zrobilem wszystko ale hamulca sprezynowego nie moge znalezc, edit znalazlem ale i tak dalej nie dziala

Edited by Mick
  • SIMRAIL Team
Posted

艢rodkowy ekran to ETCS. Nie jest zintegrowany z simrailem na chwil臋 obecn膮. Du偶y pr臋dko艣ciomierz mo偶na sobie wy艣wietli膰 w jednej z zak艂adek lewego ekranu.
Skoki pr臋dko艣ci to efekt buga z otwartymi rogatkami. Musicie poczeka膰 na poprawk臋.

Posted
10 minut temu, Stele napisa艂(a):

艢rodkowy ekran to ETCS. Nie jest zintegrowany z simrailem na chwil臋 obecn膮. Du偶y pr臋dko艣ciomierz mo偶na sobie wy艣wietli膰 w jednej z zak艂adek lewego ekranu.
Skoki pr臋dko艣ci to efekt buga z otwartymi rogatkami. Musicie poczeka膰 na poprawk臋.

A to taki problem za艂膮czy膰 DMI 偶eby by艂 wygodny dost臋p do pr臋dko艣ciomierza w punkcie centralnym i na sztywno go zaizolowa膰 do czasu oddania pe艂nego ETCSa?

  • SIMRAIL Team
Posted

1. Bateria na tylnej 艣cianie.

2. Aktywacja kabiny na 艣rodkowym panelu.

3. Aktywacja rozrz膮du na 艣rodkowym panelu.

4. Kt贸ry艣 pantograf w g贸r臋.

5. WS gdy pojawi si臋 napi臋cie.

6. Poczeka膰 a偶 falowniki si臋 w艂膮cz膮, spr臋偶arka nabije powietrze.

7. Kran hamulca w jazd臋. Odblok PG jest automatyczny. Poczeka膰 a偶 ci艣nienie zejdzie do zera.

8. Kierunek hebelkiem na prawym panelu.

9. Hebelek hamulca spr臋偶ynowego na prawym panelu w g贸r臋.

10. Nastawnik do przodu i dzida. Jak nie ma jazdy, to dajcie wi臋cej czasu hamulcom. Na panelu kontrolek ma wszystko zgasn膮膰, opr贸cz ostrze偶e艅 o wy艂膮czonych zagranicznych systemach bezpiecze艅stwa.

  • I agree 3
Posted

Bateria na panelu z lewej za plecami, potem aktywacja kabiny, kasowanie shp, prze艂膮cznik obwody g艂贸wne na w艂膮czone, pantograf do g贸ry, zamkni臋cie WS, zaw贸r hamulca w jazd臋 i spr臋偶ynowy wy艂膮czony i jedzie.聽

Posted
2 godziny temu, Stele napisa艂(a):

艢rodkowy ekran to ETCS. Nie jest zintegrowany z simrailem na chwil臋 obecn膮. Du偶y pr臋dko艣ciomierz mo偶na sobie wy艣wietli膰 w jednej z zak艂adek lewego ekranu.
Skoki pr臋dko艣ci to efekt buga z otwartymi rogatkami. Musicie poczeka膰 na poprawk臋.

A czy planujecie w najbli偶szym czasie wsparcie dla ETCS? Nie powiem, bo liczy艂em si臋 z tym, 偶e na start nie b臋dzie to dzia艂a膰, ale jednak to do艣膰 istotny element jazdy Pendolino i dodatkowa frajda, szczeg贸lnie, 偶e w niewielu symulatorach mamy okazj臋 jazdy z ETCS ;).

  • I agree 1
Posted

Kto艣 wyt艂umaczy, jak w ED250 dzia艂a tempomat? Je艣li w og贸le dzia艂a 馃槢

Posted
9 minut temu, nULL napisa艂(a):

Kto艣 wyt艂umaczy, jak w ED250 dzia艂a tempomat? Je艣li w og贸le dzia艂a 馃槢

zmie艅 sobie tryb na lewym MFD, a potem t膮 wajch膮 ustawiasz ;).

image.thumb.jpeg.79eec8fdd592a09c8bf0cabe720941d9.jpeg

  • Thanks 1
Posted
1 minut臋 temu, okles92 napisa艂(a):

zmie艅 sobie tryb na lewym MFD, a potem t膮 wajch膮 ustawiasz ;).

image.thumb.jpeg.79eec8fdd592a09c8bf0cabe720941d9.jpeg

A dzi臋ki, nie wiedzia艂em, 偶e tam jaki艣 tryb trzeba przestawia膰 馃槃

  • SIMRAIL Team
Posted

Trzeba? Nic mi nie wiadomo o zale偶no艣ciach tempomatu do wybranej zak艂adki komputera.
Wystarczy da膰 manetk臋 na zwi臋kszanie pr臋dko艣ci zadanej. Poczeka膰 a偶 wskoczy co tam chcemy. Podczas jazdy zacznie od aktualnej. Cofn膮膰 na utrzymanie i po kilku sekundach si臋 utwierdzi. (czerwone z 艂apk膮) Po zadaniu mocy si臋 aktywuje. (czerwone ze strza艂k膮) W prawdziwym trzeba dodatkowo zatwierdzi膰 przyciskiem z boku manetki, ale mamy to w automacie by by艂o sterowalne z myszy/klawiatury. Oflagowane pod realne zachowanie na ewentualnych pulpitach fizycznych. 馃檪

  • Like 1
Posted
5 minut temu, I am tilted all the time napisa艂(a):

Czy kto艣 mo偶e mi wyt艂umaczyc do czego s艂u偶膮 przyciski "booster" i "parking" na pulpicie przed maszynist膮?

Cytuj膮c za instrukcj膮 ED250:

Cytat

Przycisk pod艣wietlany (bia艂y) BOOSTER
Maszynista m贸g艂by skorzysta膰 z tego przycisku w trybie awaryjnym (50% utrata si艂y
trakcyjnej), aby uruchomi膰 poci膮g na pochy艂o艣ci.

Cytat

Przycisk pod艣wietlany (偶贸艂ty) aktywowania parkowania
Tryb parkowania pozwala na zasilanie poci膮gu bez w艂膮czonego pulpitu maszynisty.
Trzeba przestrzega膰 niekt贸rych warunk贸w (np. hamulec postojowy w艂膮czony); dopiero
potem maszynista mo偶e nacisn膮膰 i przytrzyma膰 ten przycisk.


Je艣li warunki s膮 spe艂nione, przycisk 艣wieci si臋 艣wiat艂em pulsuj膮cym.
Maszynista opuszcza pantograf i wyjmuje kluczyk z pulpitu sterowania.
Przycisk parkowania b臋dzie 艣wieci艂 si臋 艣wiat艂em ci膮g艂ym, a maszynista b臋dzie m贸g艂
zwolni膰 przycisk.


Poci膮g b臋dzie zasilany wysokim napi臋ciem bez w艂膮czonego pulpitu maszynisty, a
wszystkie funkcje pomocnicze b臋d膮 aktywne przy niskim zu偶yciu energii (艣wiat艂a awaryjne
we wn臋ce, zredukowana funkcjonalno艣膰 HVAC i wentylator贸w trakcji).


Przednie i tylne pantografy b臋d膮 podniesione w trybie parkowania, lecz pobieranie pr膮du
b臋dzie mia艂o miejsce tylko przez jeden pantograf w celu przesy艂u.


Je艣li nast膮pi konieczno艣膰 zmiany zamkni臋cia wy艂膮cznika g艂贸wnego w celu wyj艣cia z trybu
parkowania, obydwa wy艂膮czniki zostan膮 zamkni臋te na 1 sekund臋, aby poci膮g m贸g艂
pozosta膰 w艂膮czony.


W trybie parkowania 艣wieci si臋 na bia艂o informacja zewn臋trzna z prawej strony w ka偶dej
kabinie.


W przypadku braku napi臋cia w przewodach trakcyjnych, poci膮g czeka maksimum 10
minut. Je艣li napi臋cie pojawi si臋 w tym czasie, poci膮g wy艂膮cza ponownie wy艂膮cznik obwodu
g艂贸wnego i powraca do trybu parkowania. W przeciwnym przypadku, poci膮g b臋dzie
zasilany wy艂膮cznie z akumulator贸w przez 30 minut, po up艂ywie kt贸rych drzwi zostan膮
zamkni臋te (je艣li by艂y otwarte) i zostan膮 od艂膮czone akumulatory, aby nie dopu艣ci膰 do ich
ca艂kowitego roz艂adowania.

  • Thanks 1
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy