Jump to content

Opcja - gra w wariancie dyżurnego (wyłącznie)


vitas

Recommended Posts

Taki pomysł do rozważenia w przyszłości - jest wielu ludzi którzy dobrze się bawią w sterowanie ruchem, a kwestia symulacji i jazdy jest drugorzędna. Dotyczy to m.in. tych, którzy mają za słaby sprzęt żeby jeździć po torach ale wystarczający żeby mieć podgląd na pulpit sterowniczy w dyżurce.

Można by pokombinować, żeby gra miała też tryb wyłącznie sterowania, bez prowadzenia pociągów. Tu do rozważenia - albo tylko podgląd na ekran sterowania/pulpit (2d), albo tak jak teraz, siedzenie w dyżurce, chodzenie po pomieszczeniu (3d).

W takim wariancie gracz mógłby albo:

  • jednoosobowo wcielić się w dyżurnego na dowolnej stacji z ruchem wg rozkładu albo
  • w trybie wieloosobowym byłby dostępny serwer wyłącznie dla dyżurnych, którzy sterowaliby ruchem wg rozkładu na swoich stacjach, ze wzajemną interakcją pomiędzy sobą.

Chodzi o to żeby grę kupili (i dobrze się w niej bawili) ci, którym nie jest potrzebna symulacja jazdy pociągiem. Może w postaci odchudzonej wersji gry, jakiegoś DLC... Jestem przekonany, że jest wielu ludzi, którzy pamiętają takie gry jak chociażby nierozwijany już "Kolejarz", "Train Dispatcher" od Softrail (ma ktoś pass trójki? ;-), "Railway Station Master", SCS,  albo kręci ich symulator prowadzenia ruchu kolejowego ISDR tyle, że odstrasza poziom skomplikowania.

image.thumb.png.552be367a1102ae065f7a22d2726217f.png

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Nie do końca rozumiem czym różnić by to się miało od normalnej wersji gry, gdzie już teraz można ograniczyć siebie samego do siedzenia w dyżurce 🤗

Serwery tylko dla dyżurnych są chyba rozważane.

Ewentualnie jakiś tryb 2D albo aplikacja zew. jak do Run8 v2, bez konieczności odpalania engine'u gry, a tylko API i łączenie z serwerem.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, hyzwar napisał(a):

Nie do końca rozumiem czym różnić by to się miało od normalnej wersji gry, gdzie już teraz można ograniczyć siebie samego do siedzenia w dyżurce 🤗

Serwery tylko dla dyżurnych są chyba rozważane.

Ewentualnie jakiś tryb 2D albo aplikacja zew. jak do Run8 v2, bez konieczności odpalania engine'u gry, a tylko API i łączenie z serwerem.

Do przemyślenia.

Odróżnienie od tego co jest teraz (a jest super) polega na wprowadzeniu trybu 2d i niekoniecznie w interakcji z maszynistami. Wtedy mógłbyś zaimplementować mnóstwo innych posterunków, w tym takich, które nijak się mają do tras w grze. Dziś jesteś limitowany jedną trasą i kilkunastoma na ogół stale obsadzonymi dyżurkami. Jakby gra miałaby swoją odrębną część/warstwę/rozdział (jak zwał tak zwał) tylko dla dyżurnych, wtedy o wiele łatwiej i szybciej stworzyć (albo przenieść z innych aplikacji) kilkadziesiąt stacji - układów torowych i logicznych - na dowolnych szlakach, połączyć je w spójny system i zrobić tam symulację wyłącznie dla dyżurnych. Wybierasz serwer, wybierasz trasę, następnie wybierasz jedną z 10-20 nastawni, obejmujesz dyżur i grasz solo albo z innymi ludźmi na tym serwerze i trasie, która istnieje wyłącznie jako sieć powiązanych z sobą dyżurek. Oczywiście taki wariant możnaby rozbudować o 3d na dyżurkach, ale dochodzi tworzenie scenerii, spawnowanie składów AI poza zasięgiem widzenia itd. a to pracochłonne.

 

Edited by vitas
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, hyzwar napisał(a):

Nie do końca rozumiem czym różnić by to się miało od normalnej wersji gry, gdzie już teraz można ograniczyć siebie samego do siedzenia w dyżurce 🤗

Serwery tylko dla dyżurnych są chyba rozważane.

Ewentualnie jakiś tryb 2D albo aplikacja zew. jak do Run8 v2, bez konieczności odpalania engine'u gry, a tylko API i łączenie z serwerem.

Zarządzać stacja z poziomu komorki/tabletu :D

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Aseru napisał(a):

https://www.stellwerksim.de/ 
Polecam jak komuś symulacji Dr. w 2d brakuje 😋

O to właśnie chodzi! Przeszczepienie tego na nasz rodzimy grunt. Idea programu (tłumaczenie z Google Translator): 

„Ten StellwerkSim symuluje klasyczną nastawnię kolejową. Oferowane są różne nastawnie. Symulacja nastawni (STS) oferuje trzy tryby działania: online, piaskownica i offline. W trybie online grasz razem z innymi graczami w tym samym czasie, a każda nastawnia może być użyta w każdej instancji gry, może być zajęta tylko raz. Opóźnienia i zakłócenia w pociągach z jednej nastawni są przekazywane do następnej nastawni. Skutkuje to realistycznymi opóźnieniami i problemami. Mają one wpływ nie tylko na pociągi w bezpośrednim sąsiedztwie nastawni, ale czasami może też być kilka 100 km zdalnie powodować problemy, np. opóźnienie powstałe w Monachium może mieć wpływ na pociąg w Stuttgarcie”.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, vitas napisał(a):

O to właśnie chodzi! Przeszczepienie tego na nasz rodzimy grunt. Idea programu (tłumaczenie z Google Translator): 

„Ten StellwerkSim symuluje klasyczną nastawnię kolejową. Oferowane są różne nastawnie. Symulacja nastawni (STS) oferuje trzy tryby działania: online, piaskownica i offline. W trybie online grasz razem z innymi graczami w tym samym czasie, a każda nastawnia może być użyta w każdej instancji gry, może być zajęta tylko raz. Opóźnienia i zakłócenia w pociągach z jednej nastawni są przekazywane do następnej nastawni. Skutkuje to realistycznymi opóźnieniami i problemami. Mają one wpływ nie tylko na pociągi w bezpośrednim sąsiedztwie nastawni, ale czasami może też być kilka 100 km zdalnie powodować problemy, np. opóźnienie powstałe w Monachium może mieć wpływ na pociąg w Stuttgarcie”.

czy na tej grze trzeba mieć konto żeby pobrać czy da rade na tryb offline ? 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Kryszakos napisał(a):

czy na tej grze trzeba mieć konto żeby pobrać czy da rade na tryb offline ? 

Trzeba. W ogóle trochę to jest dziwne - pobierasz taką nakładę w javie, po jej odpaleniu wchodzisz na stronę i wybierasz stację (albo raczej duży kawał szlaku) którą chcesz zarządzać. Dopiero wtedy odpala się faktyczna gra. Na szczęście jest dobry poradnik

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy