MALECKI Posted January 3, 2023 Posted January 3, 2023 Witam. Chciałbym przedstawić kilka swoich sugestii. Na wstępie dodam, że gram równolegle w TSW 3, więc będzie to dla mnie siłą rzeczy punkt odniesienia. 1. Grafika i praca kamery - kolory są zbyt jaskrawe - kamera numer 2 ma duże martwe pole za lokomotywą, jeśli jedziemy z wagonami osobowymi łatwo się blokuje. - brakuje kamery "telewizyjnej" (obserwacji przejeżdżającego składu tak, jakby się stało obok torów) - brakuje mi kamery, która pokazywała widok pociągu z ostatniego wagonu do przodu 2. Obsługa pociągu - moim zdaniem rozwiązanie, w którym maksymalne położenie hamulca zatrzymuje się na kilkudziesięciu % jest nieczytelne. Rozumiem, że wynika to zapewne z proporcji ciśnień w poszczególnych elementach układu, ale szczególnie na początku jest to bardzo mylące. - obsługa pokręteł myszką jest trudna - obsługa Traxxa i Elfa jest trudna - trudno wyczuć dobry moment kontroli dźwigni przyspieszania i hamowania. W TSW wygląda to dużo lepiej. Jest tam bardziej płynnie i przewidywalnie - można by dodać, podobnie jak w TSW, półprzezroczystą informację o tym, jaki procent przyspieszania/hamowania właśnie ustawiliśmy. Taka informacja, która zniknie po paru sekundach, bardzo by pomogła - oczekiwałbym prostej graficznie mapy całej trasy z oznaczeniem pociągów w czasie rzeczywistym - tak jak w TSW 3. Rozgrywka - wybór pociągu w menu nie pozwala nam określić, w którym kierunku pociąg jedzie. Widzimy tylko trasę, numer i typ pociągu - nigdy nie wiesz (w multi) do jakiej stacji jedziesz. Nagle okazuje się, że ukończyłeś scenariusz. Może jakiś szybki podgląd na całą marszrutę z oznaczeniem kolorami stacji końcowej? - boty zawiadowców są cały czas do poprawy, choć jest już trochę lepiej - Ludzie na peronach!!! trzeba wyraźnie zwiększyć ilość ludzi na peronach i zwiększyć ich chęć do wsiadania do pociągu. Na każdym peronie po kilku ludzi, większość nie jest zainteresowana pociągiem. - jak dla mnie, tych wariatów na torach mogłoby nie być No i na koniec - dzięki! Wykonujecie naprawdę dobrą robotę. Ta gra ma potencjał, żeby odnieść sukces. Jeśli będzie regularnie rozwijana, to może pokonać wszystkie dostępne na rynku produkcje. Jest to także dla Was dochodowa perspektywa, bo Dovetail wydoiło od fanów kolei setki tysięcy euro. Ludzie są gotowi zapłacić za produkt, który jest dobry i cały czas się rozwija. Moje dwie rady końcowe: - dodawajcie w miarę często nowe trasy i lokomotywy. Jako kilkuletni gracz TSW mogę stwierdzić, że trasy dosyć szybko się nudzą i minimum jedna nowa trasa miesięcznie jest potrzebna, żeby podtrzymać zainteresowanie graczy - bądźcie (o ile to możliwe) tańsi od konkurencji, to gracze TSW zagłosują nogami i będziecie mieli liczne grono graczy. Pozdrawiam. P. S. Mam nadzieję, że ktoś z ekipy tworzącej grę to przeczyta 😉 3 1
MALECKI Posted January 3, 2023 Author Posted January 3, 2023 Jeszcze jedna uwaga: ustawiłem sobie tempomat na literach T i G. No i po wciśnięciu G okazuje się, że cały HUD znika, chociaż nie jest do niego przypisany żaden klawisz. Trzeba to poprawić.
MALECKI Posted January 3, 2023 Author Posted January 3, 2023 Jeszcze dwie rzeczy mi się przypomniały: - włączenie tempomatu mogłoby skutkować jakiś oznaczeniem na HUDzie. Np. obok prędkościomierza mała wartość zadanej prędkości w innym kolorze, np. niebieskim. W takim Traxxie ta kropeczka od zadanej prędkości jest tak mała, że ułatwiłoby to korzystanie z tempomatu - wiem, że dość wysokie wymaganie, ale chciałbym lepszego wymodelowania budynków. Te charakterystyczne są wymodelowane całkiem fajnie, ale te randomowe domki na trasie są często bardzo brzydkie. Można by było to dopieścić.
tomnord15 Posted January 3, 2023 Posted January 3, 2023 Co do obsługi Traxxa i Elfa nie zgodzę się z tym, mi np. bardzo fajnie się steruje zarówno jednym jak i drugim, poza tym sterowanie jest podobne do MaSzynowego i o wiele bardziej ergonomiczne od tego w TSW 3 a jeżdżę zarówno na jednym i drugim. Bardzo łatwo jest przejść nastawnikiem mocy z pozycji przyspieszenia do hamowania wystarcza dwa kliknięcia i przytrzymanie. Tak samo ktoś mógłby zarzucić że w EP07 przytrzymanie nastawnika nie pozwala załączyć się stycznikom liniowym ale tak jest w rzeczywistości, nawet przejście z układu szeregowego na równoległe powinno być z chwilowym zatrzymaniem na pozycji 28. A co do tego płynnego sterowania w TSW3 to też nie odnosi się do wszystkich pojazdów, spróbuj pojeździć sobie DB BR 612. Masakra.
SIMRAIL Team Stele Posted January 3, 2023 SIMRAIL Team Posted January 3, 2023 2 godziny temu, MALECKI napisał(a): - jak dla mnie, tych wariatów na torach mogłoby nie być O czym mowa? Żadni ludzie (oprócz awatarów graczy) nie powinni łazić po torach. A zbugowani, co spadną z peronu/wylecą z pociągu najczęściej lewitują i ciężko ich uznać za "wariatów". 2 godziny temu, MALECKI napisał(a): No i po wciśnięciu G okazuje się, że cały HUD znika G jest hardkodowane jako chowanie całego GUI. Powinno być zabronione przy keybindingu.
MALECKI Posted January 4, 2023 Author Posted January 4, 2023 15 godzin temu, tomnord15 napisał(a): Co do obsługi Traxxa i Elfa nie zgodzę się z tym, mi np. bardzo fajnie się steruje zarówno jednym jak i drugim, poza tym sterowanie jest podobne do MaSzynowego i o wiele bardziej ergonomiczne od tego w TSW 3 a jeżdżę zarówno na jednym i drugim. Bardzo łatwo jest przejść nastawnikiem mocy z pozycji przyspieszenia do hamowania wystarcza dwa kliknięcia i przytrzymanie. Tak samo ktoś mógłby zarzucić że w EP07 przytrzymanie nastawnika nie pozwala załączyć się stycznikom liniowym ale tak jest w rzeczywistości, nawet przejście z układu szeregowego na równoległe powinno być z chwilowym zatrzymaniem na pozycji 28. A co do tego płynnego sterowania w TSW3 to też nie odnosi się do wszystkich pojazdów, spróbuj pojeździć sobie DB BR 612. Masakra. Ale ja nic nie pisałem o EP 07, bo akurat w tej lokomotywie wszystko mi się podoba. Natomiast w Traxxie i Elfie jest jakiś taki charakterystyczny bezwład przy przyspieszaniu, reakcja na klawisz jest po prostu zła. Jeszcze bym przebolał, jakby szło to ustawić w ustawieniach, ale niestety nie da się samemu ustawić czasu i siły reakcji klawisza. A jeśli masz porównanie do TSW, to zobacz jak leciutko gra się na klawiaturze BR 185 albo BR 425. Czyli można zrobić sterowanie, które daje radę bez analoga. Co do BR 612 w TSW 3, to oczywiście pełna zgoda.
MALECKI Posted January 4, 2023 Author Posted January 4, 2023 15 godzin temu, Stele napisał(a): O czym mowa? Żadni ludzie (oprócz awatarów graczy) nie powinni łazić po torach. A zbugowani, co spadną z peronu/wylecą z pociągu najczęściej lewitują i ciężko ich uznać za "wariatów". G jest hardkodowane jako chowanie całego GUI. Powinno być zabronione przy keybindingu. No nie wiem co to za ludziki, ale raz na jakiś czas jakiś pamper łazi po torach i macha rękami. No a G właśnie można zbindować, a akurat te literki mi bardzo pasują, bo zrobiłem sobie układ klawiszy z TSW, czyli A-D przepustnica, S-W nastawnik, R-F bocznikowanie, T-G tempomat.
mentorious Posted January 4, 2023 Posted January 4, 2023 Sterowanie i zachowanie nastawnika jazdy i hamulca w TSW3 jest bardzo kiepskie w porownaniu do rzeczywistosci, za mocno to uproscili i tutaj wlasnie te roznice w Simrail wg mnie wychodza na duzy plus. Jesli niewygodnie Ci myszka, to uzyj pada albo joysticka. 1
tomnord15 Posted January 4, 2023 Posted January 4, 2023 Ale przecież sterowanie z klawiatury w tym przypadku jest najlepsza opcją. Ja na przykład sterowania myszką nie używam wcale a tym bardziej pada. Myszki używam tylko do ruchu i interakcji np. otwieranie drzwi czy przełączanie włączników itp.
Recommended Posts