Pasiur Posted January 2, 2023 Share Posted January 2, 2023 Sugerowałbym aby ograniczenia prędkości na HUD pokazywały się dopiero po przejechaniu znaków przytorowych, tak jak to jest zrobione ze semaforami. Niepotrzebnie kilka kilometrów wcześniej tzn. 4 lub 3 jest już taka informacja. Maszynista ma obserwować szlak, a nie HUD. Hud ma byś tylko pomocnikiem. 9 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuszu Posted January 2, 2023 Share Posted January 2, 2023 W żadnym wypadku się nie zgadzam. HUD jest po to, aby pomóc ludziom, którzy nie znają znaków. W tym też ludzi z zagranicy. Jeżeli ktoś uważa "że ma obserwować szlak nie HUD", to niech samemu sobie wyłączy podgląd HUDu. 11 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasiur Posted January 2, 2023 Author Share Posted January 2, 2023 6 godzin temu, Kuszu napisał(a): W żadnym wypadku się nie zgadzam. HUD jest po to, aby pomóc ludziom, którzy nie znają znaków. W tym też ludzi z zagranicy. Jeżeli ktoś uważa "że ma obserwować szlak nie HUD", to niech samemu sobie wyłączy podgląd HUDu. Ja tylko sugeruję, że takie informacje pojawiają się za wcześnie na HUD. Nie żeby to usunąć. Po co informacja o ograniczeniu prędkości 4 km wcześniej? Nie potrzeba 4 km żeby zwolnić lub zatrzymać pociąg. Dobrze jest to zrobione z semaforami i to nikomu nie przeszkadza. Znaki przytorowe i tak są ustawione z pewnym zapasem do hamowania... Dopiero po minięciu semafora, po chwili na HUD pojawia się informacja o następnym sygnale na semaforze. Każdy zdąży zareagować. Dlaczego tak nie może być jeśli chodzi o ograniczenia prędkości? Przykład. Wjeżdżam od strony Wa-wy do Zawiercia. 4 km wcześniej mam info na HUD, że będę miał ograniczenie stałe do 110km/h. Następnie po przejechaniu semafora poprzedzającego semafor wjazdowy (ok. 1200m) otrzymuję info, że wcześniej będzie 100km/h na semaforze wjazdowym. Po co taka informacja na HUD o ograniczeniu prędkości 4 km wcześniej niż ustawiony wskaźnik W8? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nULL Posted January 2, 2023 Share Posted January 2, 2023 (edited) Cytat W żadnym wypadku się nie zgadzam. HUD jest po to, aby pomóc ludziom, którzy nie znają znaków. W tym też ludzi z zagranicy. Jeżeli ktoś uważa "że ma obserwować szlak nie HUD", to niech samemu sobie wyłączy podgląd HUDu. Póki nie ma wykazu ostrzeżeń stałych lub czegoś mającego spełniać podobną funkcję, HUD jest niezbędny nawet dla tych, którzy znają znaki. Edited January 2, 2023 by nULL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasiur Posted January 2, 2023 Author Share Posted January 2, 2023 2 minuty temu, nULL napisał(a): Póki nie ma wykazu ostrzeżeń stałych lub czegoś mającego spełniać podobną funkcję, HUD jest niezbędny nawet dla tych, którzy znają znaki. Co to ma wspólnego z tym, że chodzi o to żeby takie info nie pokazywało się 4 km wcześniej, bo to nie ma sensu. Za wcześnie HUD podaje takie informacje. Po co takie informacje aż 4 km wcześniej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xevoni Posted January 5, 2023 Share Posted January 5, 2023 Powiem tak - częściowo zgadzam się z tym co mówi Pasiur, a częściowo nie. Przykład na tak: często sam się zastanawiam, po co widzę wskaźniki prędkości na HUD, skoro stoję pod semaforem z obrazem na stój lub gdy do ograniczenia prędkości trzeba minąć kilka semaforów. Koniec końców może to wyprowadzać ze skupienia. Czysto teorytycznie - po co widzieć ograniczenie, które jeszcze nie ma żadnego wpływu na poruszanie się pojazdem (w aktualnym momencie)? Przykład na nie: jeżeli posiadamy dobrą znajomość szlaku to możemy roztropnie poruszać się po infrastrukturze kolejowej - już tłumaczę o co chodzi na podanym przykładzie. W przypadku dojazdu do Sosnowca Głównego od strony Katowic z pociągiem o numerach 42--- lub 42---- spodziewamy się zjazdu na łącznicę w kierunku Południowego. Jeśli droga przebiegu jest prawidłowo nastawiona to zobaczymy ograniczenia 40, 30, 20 km/h (bo takowe tam występują). Jeśli jednak dyżurny będzie próbował nas na wszelaki sposób podać w kierunku S-ca Głównego, to zobaczymy, co najwyżej, ograniczenie do 90 km/h obowiązujące zaraz za Sosnowcem. Osobiście mogę tu zająć stanowisko takie, że powinna być w ustawieniach możliwość dopasowywania sobie HUD'a do własnych potrzeb. Podobną rzecz zaproponował również LennDoMations na oficjalnym discordzie Playway's w sugestiach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts