Jump to content

Rozkazy pisemne, utrudnienia w ruchu, przejazdy kolejowe oraz tablice tożsamości


Robbie Louda

Recommended Posts

Generalnie będąc dyżurnym a w szczególności mając na posterunku obok @GoppelPL uwielbiamy wprowadzać trochę więcej do rozgrywki. Zamykanie jednego toru szlakowego, wysyłanie na sygnały zastępcze to dla nas chleb powszedni, w końcu same es-dwójki są po prostu nudne. Na ten moment o ile jesteśmy w stanie przejechać SBL, o tyle semaforów wjazdowych czy wyjazdowych święcących czerwienią nie możemy. 
1. Stąd też propozycja wprowadzenia rozkazów pisemnych pozwalających no właśnie... na wiele rzeczy. Przede wszystkim na pominięcie sygnału S1. Myślę, że ogólnie wprowadzenie wydarzeń o których po części mogliby decydować bardziej ogarnięci dyżurni mogłoby wprowadzić trochę więcej smaczków do rozgrywki. 
2. Druga propozycja to możliwość wprowadzenia po ustaleniu przez dwóch dyżurnych utrudnień na szlaku. Oczywiście zamknąć możemy, ale super by było, gdyby maszyniści mijali po drodze np. powalone drzewo, albo ludków w pomarańczach w torze. Tutaj od razu można by podawać kilometraże z podaniem sygnału baczność czy też podawanie rozkazów pisemnych na ograniczenia prędkości. 
3. Na dyżurkach brakuje tablic tożsamości. Fajny smaczek, a nie zauważyłem ich nigdzie.
4. Widziałem po drodze, bodajże, przed Dąbrową Górniczą Ząbkowicami przejazd kolejowy sterowany przez dróżnika. Awarie i możliwość kontaktowania się przez dyspozytora z dróżnikiem również uważam za mega fajny smaczek. 

Generalnie gra jest bardzo realna sama w sobie, ale świetną opcją byłaby możliwość dania graczom większej liczby narzędzi do jeszcze wierniejszego odwzorowania sytuacji na torach. Pisanie druczków w ogóle byłoby rewelacyjne. 

  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

Pomysły fajne,  gracze mają pełną swobodę aby się dogadać i zrobić cos nietypowego. Rozkazy pisemne na chwilę obecną nie przejdą bo nie da się pomijać semaforów wskazujących S1, nawet na SBL co jest problemem samym w sobie. Dodanie opcji pominięcia S1 na semaforze półsamoczynnym było by nieco bardziej problematyczne. 
Może opcja przez drzewko szybkich komend jak przy komendach zapowiadania pociągów by się tu sprawdziła. Można by to podpiąć pod ZEW1 na radiotelefonie w dużurce.  

Link to comment
Share on other sites

Ooo Super, nawet nie wiedziałem, że to już jest naprawione. Nie miałem jeszcze okazji utknąć na SBL.

Co do troli, po to zasugerowałem szybkie komendy. Dopóki DR nie wysle takiej komendy, pominięcie S1 na jakimkolwiek semaforze skończy się jak dotychczas, teleportem wstecz. Komenda działała by jak cichy Sz i umożliwiała by pominięcie semafora z odpowiednią literą przez 90 sekund od wysłania notki.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Możnaby to rozwiązać np. kliknięciem na pociąg PPM nawet na ekranie z Tab i wywołaniem menu kontekstowego "pozwól przejechać najbliższe czerwone". Wtedy nadal byłyby kary za przejechanie S1, ale byłaby możliwość podania zezwolenia pominięcia semafora albo tarczy manewrowej.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Nie rozumiem dlaczego miałyby być kary za wykonany rozkaz pominięcia S1, wydany przez dyżurnego ruchu. Jaki to ma sens? W rzeczywistości wypełniasz rozkaz pisemny i zdajesz go na koniec służby i nikt Cię za to nie kara choćby zabraniem premii.

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

No nie ma, dlatego sugeruję możliwość kliknięcia graczowi "pozwól przejechać najbliższe czerwone" po zakończeniu dyktowania rozkazu pisemnego lub podaniu polecenia pominięcia sygnału "Stój" w innej formie i daniu mu immunitetu na to jedno czerwone. Jeśli cała stacja padnie i trzeba przejechać trzy S1 to i tak podaje się trzy rozkazy, a delikwent z "S" na pominięcie wjazdu do Zawodzia nie będzie mógł jechać do Wschodniej przez wszystkie czerwone.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy