mikolajeczek Posted December 26, 2022 Posted December 26, 2022 Podczas logowania się w tryb dyżurnego do dąbrowy górniczej i mimo otwartych szlabanów odtwarzany jest ich dźwięk. Dopiero zamknięcie ich i ponowne otworzenie wyłącza ich dźwięk.
SIMRAIL Team Kamila Posted December 27, 2022 SIMRAIL Team Posted December 27, 2022 Dziękujemy za zgłoszenie.
SIMRAIL Team Stele Posted December 27, 2022 SIMRAIL Team Posted December 27, 2022 Skąd dźwięk? Na przejściu koło budki nie ma gongów. Przejazd drogowy jest dobre 100m dalej i nawet jakby tam dzwoniło, to nie powinno być słychać. Dźwięk jest sprzężony z kontrolerem animacji i aktualizowany co klatkę, więc nie wiem jak może się rozsynchronizować ze stanem rogatek.
mikolajeczek Posted December 27, 2022 Author Posted December 27, 2022 (edited) 5 godzin temu, Stele napisał(a): Skąd dźwięk? Na przejściu koło budki nie ma gongów. Przejazd drogowy jest dobre 100m dalej i nawet jakby tam dzwoniło, to nie powinno być słychać. Dźwięk jest sprzężony z kontrolerem animacji i aktualizowany co klatkę, więc nie wiem jak może się rozsynchronizować ze stanem rogatek. I właśnie ten przejazd drogowy słychać. Ale tylko przy pierwszym logowaniu do dyżurnego i dopóki się go nie zamknie i otworzy ponownie. Gram na słuchawkach z obsługą 7.1 i jest to na nich słyszalne. Być może na głośnikach albo innym typie słuchawek nie jest to aż tak słyszalne aczkolwiek dźwięk jest odtwarzany mimo otwartego przejazdu drogowego. Jeśli jeszcze raz trafię na taki przypadek to postaram się nagrać wideo. Z ciekawości raz poszedłem w stronę tego przejazdu aby zobaczyć skąd dochodzi ten dźwięk i podczas spaceru dźwięk był odtwarzany ze stałym natężeniem od samej dyżurki i dopiero po zbliżeniu się do przejazdu robił się głośniejszy. Edited December 27, 2022 by mikolajeczek
SIMRAIL Team Stele Posted December 27, 2022 SIMRAIL Team Posted December 27, 2022 To uważaj, bo skróciłem zasięgi gongów, więc z budy może nie być słychać, choć bug nadal wystąpi. Z punktu widzenia kodu nie wiem co mogłoby powodować desychronizację. Słuchawki 7.1 to scam imo, jak centymetr przesunięcia źródła ma dać sensowną aurę, ale ja pięciu minut w jakichkolwiek nausznikach nie wytrzymam. 😛 Simrail obsługuje tylko stereo, jakiego sprzętu byś nie miał, surround nie będzie
mikolajeczek Posted December 27, 2022 Author Posted December 27, 2022 9 minut temu, Stele napisał(a): To uważaj, bo skróciłem zasięgi gongów, więc z budy może nie być słychać, choć bug nadal wystąpi. Z punktu widzenia kodu nie wiem co mogłoby powodować desychronizację. Słuchawki 7.1 to scam imo, jak centymetr przesunięcia źródła ma dać sensowną aurę, ale ja pięciu minut w jakichkolwiek nausznikach nie wytrzymam. 😛 Simrail obsługuje tylko stereo, jakiego sprzętu byś nie miał, surround nie będzie Dziękuję za skrócenie zasięgu tego dźwięku 😄 Czasami był naprawdę irytujący. Udało mi się już za pierwszym razem odtworzyć ten "błąd". Na filmiku poniżej tym razem dźwięk jest cichszy niż poprzednio, nie wiem czy oprócz zasięgu zmniejszyliście też jego poziom? Mimo wszystko z dyżurki już teraz nic nie słychać. 1
Quentis Posted December 28, 2022 Posted December 28, 2022 Co do dźwięku gongu, uważam, że jest zbyt głośny słysząc go w kabinie maszyny podczas przejazdu. Dałoby się to jakoś przy okazji naprawić? Na prawdę potrafi to dać po uszach.
SIMRAIL Team Stele Posted December 28, 2022 SIMRAIL Team Posted December 28, 2022 Tłumienie kabiny jest skopane i nie działa na 90% tego na co powinno. Nie ma sensu tego drutować, tylko trzeba zrobić raz a porządnie. A co do filmu powyżej, to ja tam nic nie słyszę, oprócz tupania postaci.
FluffyAdmiral Posted December 28, 2022 Posted December 28, 2022 Ja mogé potwierdzić, że na filmiku powyżej jest ledwo słyszalny dźwięk gongów przejazdowych. Da się go usłyszeć w tle używając słuchawek.
BullRot Posted December 28, 2022 Posted December 28, 2022 Możliwe że jest to spowodowane tym że sceneria ten przejazd zamyka/otwiera zaraz po załadowaniu, chyba w TD2 był z tym problem, bo trzeba było przejazdy zamknac i otworzyc ponownie by "zresetować ich stan".
mikolajeczek Posted December 28, 2022 Author Posted December 28, 2022 6 godzin temu, Stele napisał(a): Tłumienie kabiny jest skopane i nie działa na 90% tego na co powinno. Nie ma sensu tego drutować, tylko trzeba zrobić raz a porządnie. A co do filmu powyżej, to ja tam nic nie słyszę, oprócz tupania postaci. No aż jeszcze sprawdziłem czy mi się nie przesłyszało na telefonie i głośnikach i tam też słyszę dźwięk przejazdu. Ale czy różnica w sprzęcie grającym aż tak by powodowała że u Ciebie tego nie słychać a u mnie i Fluffego tak? Hmmm 🤔
SIMRAIL Team Stele Posted December 28, 2022 SIMRAIL Team Posted December 28, 2022 Nigdy nie miałem super słuchu. Podkręciłem wszystko na maksa i dalej słyszę tylko tupanie i samochód. Ale jak jest cichutki, to raczej nie z tego przejazdu. W końcu te bombardierowe głośniki powinny walić mocniej od tupania ludzika w stanie włączonym. Czy sugerujecie, że dźwięk jest mocno wyciszany zamiast całkowitego wyłączenia? Tam jest zapięty skrypt od zapętlenia i odstrojenia częstotliwościowego, mający kilka innych funkcji, to może i tak się zachowuje. Ale mikser odrzuca źródła < -40dB by ograniczyć ich ilość, to i tak powinno być wyłączone.
mikolajeczek Posted December 29, 2022 Author Posted December 29, 2022 15 godzin temu, Stele napisał(a): Nigdy nie miałem super słuchu. Podkręciłem wszystko na maksa i dalej słyszę tylko tupanie i samochód. Ale jak jest cichutki, to raczej nie z tego przejazdu. W końcu te bombardierowe głośniki powinny walić mocniej od tupania ludzika w stanie włączonym. Czy sugerujecie, że dźwięk jest mocno wyciszany zamiast całkowitego wyłączenia? Tam jest zapięty skrypt od zapętlenia i odstrojenia częstotliwościowego, mający kilka innych funkcji, to może i tak się zachowuje. Ale mikser odrzuca źródła < -40dB by ograniczyć ich ilość, to i tak powinno być wyłączone. Jak sobie tak jeszcze pograłem to zauważyłem że ten dźwięk przejazdu uruchamia się losowo co któryś raz przy logowaniu się do serwera. I tak jest mocno wyciszany i jeśli nie jest on z tego przejazdu to nie wiem jakie tam są jeszcze przejazdy które mogłyby na taką odległość odtwarzać dźwięk. Tym bardziej jeśli się zresetuje ten jeden konkretny przejazd to dźwięk się resetuje. Nagrałem jeszcze jedno wideo jak znów dźwięk ten było słychać z dyżurki mimo otwartych szlabanów. Zresetował się on dopiero jak na pieszo poszedłem do tego przejazdu. Podejrzewam że to jest coś z synchronizacją dźwięków. Dodatkowo na sosnowcu głównym słyszalny jest dźwięk otwieranych drzwi wagonów z sosnowca południowego oraz dźwięk samego przejazdu tam obok jak szlabany są otwarte. A kiedy są zamknięte to się dźwięk wyłączył. Działa więc to zupełnie losowo.
Eneasz Posted December 30, 2022 Posted December 30, 2022 Z ciekawości też przesłuchałem nagranie i jest wyraźnie słyszalny dźwięk przejazdu, ale warto dodać, że tupnięcia są horrendalnie nie proporcjonalnie głośne i można by rzec "twarde" w odbiorze co też odczułem w trakcie swoich gier. Pomysł na tupnięcia jest ok, ale dźwięk jest zbyt mocno wyróżniony i jest, aż nieprzyjemny na co nie tylko ja zwróciłem uwagę. (odsłuch na Logitech G Pro X).
FluffyAdmiral Posted December 30, 2022 Posted December 30, 2022 Ogólnie, z jakiegoś powodu, dźwięki gongów przejazdowych dają się słyszeć z bardzo dużych odległości. Dotyczy to wszystkich tego typu przejazdów kolejowych.
Recommended Posts