okles92 Posted December 22, 2022 Share Posted December 22, 2022 (edited) Hej, dziś na EN8 mieliśmy taką sytuację, że dyżurny wyprawił Pendolino 4140 na sygnale manewrowym zamiast pociągowym, po czym utknęło ono na sygnale W5. W żaden sposób nie dało się go ściągnąć ani z powrotem do Będzina, ani wyprawić dalej do DG. 1. Czy to zamierzona sytuacja i robiliśmy coś źle, czy może bug? Przez kilka godzin puszczaliśmy ruch po torze nr 1, spowodowało to poczatkowo duże korki, które udało się rozładować dopiero po 4h. 2. Dodatkowo, jaka jest logika zmiany kierunku blokady? Puszczaliśmy przez kilka godzin pociągi po torze nr1 jednokierunkowo, ale każdorazowa zmiana kierunku blokady to był totalny random, zarówno na pulpicie kostkowym, jak i na elektronicznym, nie mówiąć o tym, że o współpracy z AI przy ruchu po lewym torze praktycznie nie ma mowy. Próbowaliśmy awaryjnej zmiany, rozwiązania blokady, ruchu lewostronnego itp i pomimo tego, że ze 2 razy się w kooperacji udało, to nie byliśmy w stanie rozpracować logiki. 3.Dodatkowo (nie wiem, czy to bug, ale wolę napisać), bez problemu puszczałem pociągi lewym torem na SZ, pomimo ustawionego przeciwnego kierunku blokady. Pozdrawiam, Łukasz Edited December 22, 2022 by okles92 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIMRAIL Team uetam Posted December 23, 2022 SIMRAIL Team Share Posted December 23, 2022 W następnej wersji, głównie ze względu na takie właśnie sytuacje, zostanie zablokowana możliwość używania sygnałów manewrowych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vitas Posted December 24, 2022 Share Posted December 24, 2022 Rozumiem, że w "trudnych" sytuacjach stosuje się sygnały zastępcze. A manewrowe to tylko dla manewrów w obrębie stacji, rozumianych jako zmiana czoła pociągu, zestawienie wagonów, jakieś przetoki... Gdzieś w instrukcji w TD2 nawet pisało, że za pomocą sygnałów manewrowych nie da się wyprawić pociągu poza obręb stacji.,Stąd i spodziewana blokada tego 4140. Gdyby system rozpoznawał takie pociągi przemieszczające się po sygnałach manewrowych, mógłby je później automatycznie zwalniać z "trybu manewrowego" na ostatnim odcinku przed sygnałem wyjazdowym ze stacji. To by rozwiązało problem - zielony i heja, uciekaj ze stacji! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts