vitas Posted December 22, 2022 Share Posted December 22, 2022 (edited) Jak wygląda praca dyżurnego, każdy kto był dyżurnym wie. O ile siedzimy w Sosnowcu czy Katowicach, jest dobrze. Ale w takich Pilichowicach to z nudów można oszaleć. Proponuję kilka usprawnień: otwierane oko, możliwość podlewania kwiatków, możliwość przeglądania segregatora z np. screenshotami z gry, parametrami czy zdjęciami lokomotw albo instrukcjami dla dyżurnych, postawienie czajnika, który można włączać itp. Na niektórych dyżurkach stoi drugi komputer, można tam zapodać chociażby tetrisa 😉 Takie drobne duperelki, niby nieistotne, ale jednak wypełnią ten czas czekania pomiędzy przebiegami Edited December 22, 2022 by vitas 1 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dipper Posted December 22, 2022 Share Posted December 22, 2022 Oj tak. Takie niby z pozoru głupie duperele mogą być dobrym wypełnieniem tych czasami półgodzinnych przerw między przebiegami. Zdecydowanie jestem za dodaniem czajniczka. Najlepiej jeszcze żeby można było sobie robić herbatkę albo kawkę, bo to przecież nieodłączny element pracy dyżurnego! 😂 1 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Footz Posted December 27, 2022 Share Posted December 27, 2022 I akwarium ✌️ 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hyzwar Posted December 27, 2022 Share Posted December 27, 2022 + koszenie trawy 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nULL Posted December 27, 2022 Share Posted December 27, 2022 Moim zdaniem ciekawą sprawą byłoby symulowanie różnego rodzaju awarii usrk i infrastruktury - w związku z tym zachodziłaby konieczność doraźnych działań ze strony dyżurnego. Podam przykłady: - Dochodzi do jakiegoś uszkodzenia toru lub obiektu inżynieryjnego - można wstawić wskaźniki W14 do doraźnego ograniczenia prędkości lub D1, aby zamknąć tor. - Nie przekłada się rozjazd - wychodzimy więc z nastawni, idziemy na torowisko i przekładamy rozjazd ręcznie. - Pada nam blokada liniowa - prowadzimy ruch po jednym torze. W przypadku wystąpienia awarii prócz powyższych działań łapalibyśmy za telefon i zgłaszali usterkę jakąś komendą i w losowym czasie, np. 10-30 minut zostałaby ona naprawiona i przywrócony by został ład sprzed awarii. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FluffyAdmiral Posted December 27, 2022 Share Posted December 27, 2022 No na takiej Knapówce czy Pilichowicach to gracz faktycznie może umrzeć z nudów. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIMRAIL Team uetam Posted December 28, 2022 SIMRAIL Team Share Posted December 28, 2022 44 minuty temu, FluffyAdmiral napisał(a): No na takiej Knapówce czy Pilichowicach to gracz faktycznie może umrzeć z nudów. W pełnej wersji gry Knapówka czy Pilichowice zostaną podłączone jako osobne ekrany do większych stacji. 3 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIMRAIL Team GoppelPL Posted December 31, 2022 SIMRAIL Team Share Posted December 31, 2022 To super, ale jednak uważam, że jakieś głupotki do porobienia (wspomniany Tetris, nawet na leżącym na biurku telefonie, otwarcie okna, podlanie kwiatków, możliwość włączenia czajnika) znacznie zwiększyłyby immersję graczy i pozwoliłyby spędzić w grze więcej czasu. Tak jak @nULL wspomniał, możliwość chociażby wzięcia wskaźników z umieszczonego przy nastawni stojaka i postawienia np. tarczy D1 na wyjeździe na szlak, czy ustawienie sierżantów w rozjeździe i dyktowanie rozkazu na niestabilne podtorze pozwoliłyby na oderwanie się od rutynowego podawania przelotu i zachęciły graczy do kombinowania - @Robbie Louda pisał już o pozytywnym odzewie maszynistów kiedy musieli postać 10 minut w stacji z powodu symulacji zamknięcia jednego z torów, warto dodać, że dyżurni na serwerze podchwycili temat i jedna ze stacji w zasięgu mojego radia też zaczęła symulować utrudnienia w ruchu. Aktualnie nie mamy możliwości posłania kogoś na rozkaz na czerwonym świetle, więc pozostaje nam kombinowanie z rozkazem "O". Nie wiem natomiast, czy dobrym pomysłem jest generowanie usterek srk "w locie", bo nowi, niedoświadczeni dyżurni na początku mają problemy z prawidłowym prowadzeniem ruchu "normalnie", a co dopiero obracać blokadę czy wprowadzać telefoniczne zapowiadanie. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts