Sebeq Posted December 17, 2022 Share Posted December 17, 2022 (edited) Witam (nie wiem czy to nie temat zbiorczy) odnośnie optymalizacji uważam że powinna zostać poprawiona, nie może być tak że osoba która ma załóżmy 1660 i gra na niskich gdyż gra cierpi na liczne przycięcia i zacinki. Dołożę jeszcze fakt że znam osobę która ma RTX 3080 i jest zmuszona grać na niskich mimo iż w specyfikacji zalecanej jest ten GTX1660. Teraz osoba, która kupiła komputer pod Sim rail może być zawiedziona faktem że musi się dusić ledwie na 30-40 klatkach i zużyciu GPU nie malże 100%. Tyle mojego monologu. Gra jest w porządku ale optymalizacja leży i kwiczy. Dodam jeszcze że gra cierpi na losowe spadki zużycia GPU właśnie w momencie zawiasu w samej grze i to nie zależnie czy jesteśmy w polu czy ogromnej stacji. Edited December 17, 2022 by Sebeq 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert357 - W7 FTW Posted January 10, 2023 Share Posted January 10, 2023 Co do optymalizacji. Zauważyłem, że dedykowane budynki (i obstawiam obiekty też) nie mają "drastycznych" zmian w LODach w porównaniu do tych domków z generatora (oraz drzew i roślinności). Przykładowo, domek z generatora na najniższych zmienia LOD w oknach na wklęsłe oraz dodaje elementy dekoracyjne jak parapet czy dekoracyjne ramy okien dopiero jak się dosłownie w nie wejdzie. Dedykowane budynki jak np. dworce, nastawnie czy unikalne budynki ewidentnie tego nie mają i nie widać tych zmian w ogóle na tych samych ustawieniach. No i to też czuć w ilości klatek, bo jadąc przez Sosnowiec, Będzin czy Dąbrowę, gdzie jest stosunkowo mało dedykowanych obiektów, jest więcej klatek niż w Katowicach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vitas Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 (edited) Pytanie czym są te przycinki. Czy chodzi o niskie fps czy o to, że co jakiś czas, powiedzmy co pół minuty, jest przycinka trwająca kilka sekund. Mi się zdarza to drugie. Skoro poza nimi płynność jest zachowana, to jestem przekonany, że to nie kwestia karty graficznej. Sam gram na Radeonie RX580 8GB (czyli odpowiednik GTX1060) z rozdzielczością od 2560x1080 do 3840x1080 (w zależności czy na 1 czy na 2 monitorach) i z włączonym Face Track IR, a więc na sprzęcie o wiele starszym i słabszym niż opisywany RTX3080 i działa płynnie przy średnich ustawieniach, 25-60 klatek, włączony V-sync. Te kilkusekundowe przycinki, nie częściej niż raz na kilka minut, mają miejsce zwłaszcza kiedy zmieniam widok (obracam się). Zauważyłem, że im dłużej jestem w danym scenariuszu, tym jest ich mniej. Grę mam na zwykłym dysku HDD, w komputerze 16GB i proc. i6600k na 3,8-4,2 GHz. Myślę, że to nie wina karty, raczej - gdybam bo nie jestem fachowcem - sprawa synchronizacji pomiędzy serwerem a komputerem, może coś z teksturami albo przepełnienie jakiegoś bufora ale na pewno nie wina słabej karty. Edited January 11, 2023 by vitas Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert357 - W7 FTW Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 (edited) Ja napisałem moje obserwacje co do zwykłej wydajności. Same ścinki są u mnie czasem przeważnie gdy ładuje się jakiś skład co wjeżdża w zasięg rysowania. Z tego co widziałem na YT to samo można zaobserwować także u innych. Mało tego, tekstury żrą RAM (nie VRAM) niemiłosiernie co też powoduję chrupanie (ktoś wspominał na forum że potrafi nawet z 25GB używać) i ustawienie tekstur na 1/2 praktycznie niweluje ten problem przy 16GB. Więc ogólny problem, z moich obserwacji, to są dedykowane obiekty niemające oszczędnych LODów, zasobożerność RAMu oraz wczytywanie nowych obiektów (głównie pociągów). Edited January 11, 2023 by robert357 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts