Jakub Posted December 17, 2022 Posted December 17, 2022 Proponuję dodać w polu wyboru wiadomości zaadresowanej do posterunku obok następujące telefonogramy: Żądanie wolnej drogi - Czy droga dla pociągu numer nr z ETCS poziomu poziom ETCS, z jakiego pociąg korzysta/korzystać będzie w danym momencie jest wolna? Przykład: Czy droga dla pociągu numer 3507 z ETCS poziomu 1 jest wolna? | Uwaga: Wzór telefonogramu dostępny jedynie tam, gdzie dany pociąg faktycznie jedzie z wykorzystaniem ETCS. Przykładowo na obecnie dostępnej trasie tylko od Zawiercia w stronę CMK ED250 (jedyny w SR tabor wykorzystujący ETCS) jedzie z wykorzystaniem ETCS. Wycinek wewn. RJ dla ED250 poniżej. - Czy droga dla ilość pociągów numer nr i numer nr jest wolna? Przykład: Czy droga dla dwóch pociągów numer 3505 i numer 35115 jest wolna? - Czy droga dla manewrów z rodzaj i nazwa posterunku na tor szlakowy numer nr na minut min. jest wolna? Przykład: Czy droga dla manewrów ze stacji Katowice na tor szlakowy numer 4 na minut 15 jest wolna? Danie wolnej drogi (lub brak dania wolnej drogi) a) Danie wolnej drogi - Dla pociągu numer nr - Dla ilość pociągów numer nr i numer nr droga jest wolna. Przykład: Dla dwóch pociągów numer 3505 i numer 35115 droga jest wolna. - Dla manewrów z rodzaj i nazwa posterunku na tor szlakowy numer nr na minut min. droga jest wolna. - Teraz dla pociągu nr droga jest wolna. - Teraz dla ilość pociągów numer nr i numer nr jest wolna. b) Brak dania wolnej drogi - Stój pociąg nr. - Stój pociąg nr z ETCS poziomu poziom ETCS. - Stój ilość pociągi(ów) numer nr i numer nr. Przykład: Stój dwa pociągi numer 3505 i numer 35115. Oznajmienie odjazdu pociągu - Pociąg nr z ETCS poziomu poziom ETCS odjechał. Potwierdzenie przyjazdu/przejazdu pociągu - Pociąg nr przyjechał o godz. min. Czy droga dla pociągu nr jest wolna? - Pociąg nr przyjechał o godz. min. Czy droga dla ilość pociągów numer nr i numer nr jest wolna? - Pociąg nr przejechał przez nazwa posterunku odstępowego (bocznicowego) o godz. min. Czy droga dla pociągu nr jest wolna?* - Pociąg nr przejechał przez nazwa posterunku odstępowego (bocznicowego) o godz. min. Czy droga dla ilość pociągów numer nr i numer nr jest wolna?* - Pociąg nr przyjechał o godz. min. - Pociąg nr przejechał o godz. min.* * - obecnie w SR nie mamy posterunków odstępowych i bocznicowych. Wprowadzenie i odwołanie TZP (Telefonicznego Zapowiadania Pociągów) - O godz. min. wprowadzam telefoniczne zapowiadanie pociągów po torze numer nr od nazwa posterunku do nazwa posterunku z powodu powód. - O godz. min. odwołuję telefoniczne zapowiadanie pociągów po torze numer nr od nazwa posterunku do nazwa posterunku. Zamknięcie i otwarcie toru(-ów) szlakowego(-ych) - Tor numer nr od nazwa posterunku do nazwa posterunku zamknięty od godz. min. z powodu (lub celem) powód/cel. - Tor numer nr od nazwa posterunku do nazwa posterunku otwarty o godz. min. Wprowadzenie i odwołanie ruchu jednotorowego dwukierunkowego - Od nazwa posterunku do nazwa posterunku wprowadzam ruch jednotorowy dwukierunkowy po torze numer nr, po którym ostatni pociąg nr odjechał o godz. min. - Wprowadzić ruch jednotorowy dwukierunkowy od nazwa posterunku do nazwa posterunku po torze numer nr. - Przywracam ruch dwutorowy od nazwa posterunku do nazwa posterunku o godz. min. - Przy czynnych obu torach wprowadzam od nazwa posterunku do nazwa posterunku ruch dwukierunkowy po torze numer nr, po którym ostatni pociąg nr odjechał o godz. min. Inne - Zatrzymać pociąg nr. - Zatrzymać ilość pociągi(ów) numer nr i numer nr. - Pociąg nr jest zatrzymany. - Ilość pociągi(ów) numer nr i numer nr są zatrzymane. - Nie wyprawiać pociągów od godz. min. aż do odwołania. - Wstrzymanie wyprawienia pociągów odwołuję o godz. min. - Nie wyprawiać pociągu nr do czasu przejazdu pociągu nr. - Nie wyprawiać żadnego pociągu do czasu przejazdu pociągu nr. - Manewry z rodzaj i nazwa posterunku na tor szlakowy numer nr są ukończone i tor ten jest wolny. - Zatrzymać pociągi, pociąg nr przyjechał (przejechał) bez sygnału końca pociągu. - Tor numer nr od nazwa posterunku do nazwa posterunku od godziny godz. minut min. nieprzejezdny dla pociągów z trakcją elektryczną. - Po torze numer nr od nazwa posterunku do nazwa posterunku od godziny godz. minut min. przywracam ruch trakcją elektryczną. 3
Recommended Posts