Jump to content

Telefonogramy zapowiadawcze - komunikacja między: DR - DR oraz DR - DR (AI)


Recommended Posts

Posted

Proponuję dodać w polu wyboru wiadomości zaadresowanej do posterunku obok następujące telefonogramy:

 

  1. Żądanie wolnej drogi
    - Czy droga dla pociągu numer nr z ETCS poziomu poziom ETCS, z jakiego pociąg korzysta/korzystać będzie w danym momencie jest wolna?
      Przykład: Czy droga dla pociągu numer 3507 z ETCS poziomu 1 jest wolna? | Uwaga: Wzór telefonogramu dostępny jedynie tam, gdzie dany pociąg faktycznie jedzie z wykorzystaniem ETCS. Przykładowo na obecnie dostępnej trasie tylko od Zawiercia w stronę CMK ED250 (jedyny w SR tabor wykorzystujący ETCS) jedzie z wykorzystaniem ETCS. Wycinek wewn. RJ dla ED250 poniżej.
    - Czy droga dla ilość pociągów numer nr i numer nr jest wolna?
      Przykład: Czy droga dla dwóch pociągów numer 3505 i numer 35115 jest wolna?
    - Czy droga dla manewrów z rodzaj i nazwa posterunku na tor szlakowy numer nr na minut min. jest wolna?
      Przykład: Czy droga dla manewrów ze stacji Katowice na tor szlakowy numer 4 na minut 15 jest wolna?
     
  2. Danie wolnej drogi (lub brak dania wolnej drogi)
    a) Danie wolnej drogi
    - Dla pociągu numer nr
    - Dla ilość pociągów numer nr i numer nr droga jest wolna.
      Przykład: Dla dwóch pociągów numer 3505 i numer 35115 droga jest wolna. 
    - Dla manewrów z rodzaj i nazwa posterunku na tor szlakowy numer nr na minut min. droga jest wolna.
    - Teraz dla pociągu nr droga jest wolna.
    - Teraz dla ilość pociągów numer nr i numer nr jest wolna.

    b) Brak dania wolnej drogi
    - Stój pociąg nr
    - Stój pociąg nr z ETCS poziomu poziom ETCS.
    - Stój ilość pociągi(ów) numer nr i numer nr.
      Przykład: Stój dwa pociągi numer 3505 i numer 35115.
     
  3. Oznajmienie odjazdu pociągu
    - Pociąg nr z ETCS poziomu poziom ETCS odjechał.
     
  4. Potwierdzenie przyjazdu/przejazdu pociągu
    - Pociąg nr przyjechał o godz. min. Czy droga dla pociągu nr jest wolna?
    - Pociąg nr przyjechał o godz. min. Czy droga dla ilość pociągów numer nr i numer nr jest wolna?
    - Pociąg nr przejechał przez nazwa posterunku odstępowego (bocznicowego) o godz. min. Czy droga dla pociągu nr jest wolna?*
    - Pociąg nr przejechał przez nazwa posterunku odstępowego (bocznicowego) o godz. min. Czy droga dla ilość pociągów numer nr i numer nr jest wolna?*
    - Pociąg nr przyjechał o godz. min.
    - Pociąg nr przejechał o godz. min.*
    * - obecnie w SR nie mamy posterunków odstępowych i bocznicowych.
     
  5. Wprowadzenie i odwołanie TZP (Telefonicznego Zapowiadania Pociągów)
    - O godz. min. wprowadzam telefoniczne zapowiadanie pociągów po torze numer nr od nazwa posterunku do nazwa posterunku z powodu powód.
    - O godz. min. odwołuję telefoniczne zapowiadanie pociągów po torze numer nr od nazwa posterunku do nazwa posterunku.
     
  6. Zamknięcie i otwarcie toru(-ów) szlakowego(-ych)
    - Tor numer nr od nazwa posterunku do nazwa posterunku zamknięty od godz. min. z powodu (lub celem) powód/cel.
    - Tor numer nr od nazwa posterunku do nazwa posterunku otwarty o godz. min.
     
  7. Wprowadzenie i odwołanie ruchu jednotorowego dwukierunkowego
    - Od nazwa posterunku do nazwa posterunku wprowadzam ruch jednotorowy dwukierunkowy po torze numer nr, po którym ostatni pociąg nr odjechał o godz. min.
    - Wprowadzić ruch jednotorowy dwukierunkowy od nazwa posterunku do nazwa posterunku po torze numer nr.
    - Przywracam ruch dwutorowy od nazwa posterunku do nazwa posterunku o godz. min.
    Przy czynnych obu torach wprowadzam od nazwa posterunku do nazwa posterunku ruch dwukierunkowy po torze numer nr, po którym ostatni pociąg nr odjechał o godz. min.
     
  8. Inne
    - Zatrzymać pociąg nr.
    - Zatrzymać ilość pociągi(ów) numer nr i numer nr.
    - Pociąg nr jest zatrzymany.
    - Ilość pociągi(ów) numer nr i numer nr są zatrzymane.
    - Nie wyprawiać pociągów od godz. min. aż do odwołania.
    - Wstrzymanie wyprawienia pociągów odwołuję o godz. min.
    -
    Nie wyprawiać pociągu nr do czasu przejazdu pociągu nr.
    -
    Nie wyprawiać żadnego pociągu do czasu przejazdu pociągu nr.
    - Manewry z rodzaj i nazwa posterunku na tor szlakowy numer nr są ukończone i tor ten jest wolny.
    - Zatrzymać pociągi, pociąg nr przyjechał (przejechał) bez sygnału końca pociągu.
    - Tor numer nr od nazwa posterunku do nazwa posterunku od godziny godz. minut min. nieprzejezdny dla pociągów z trakcją elektryczną.
    - Po torze numer nr od nazwa posterunku do nazwa posterunku od godziny godz. minut min. przywracam ruch trakcją elektryczną.

ED250.PNG

  • I agree 3
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy