Jump to content

Recommended Posts

Posted

cześć

 

przeglądając regulamin sieci PLK 2024/2025 natrafić można na bardzo szczegółowy podział priorytetów w ruchu pociągów.  W rozdziale dotyczącym przydzielania zdolności przepustowej, podane jest jasno i bardziej szczegółowo pierwszeństwo poszczególnych składów :

 

Opracowując RRJ, podczas rozpatrywania każdego z priorytetów, o których mowa w ust. 2,
PLK dodatkowo uwzględnia następujące stopnie pierwszeństwa pociągów:
1) pasażerskie ekspresowe (EC, EN, EI) i międzynarodowe (MM, RM);
2) pasażerskie międzywojewódzkie i wojewódzkie dowożące do pracy, tzn. z przyjazdem
do wskazanej stacji docelowej lub innej stacji wskazanej przez przewoźnika na drodze przejazdu
pociągu w godzinach 05:30- 08:30 oraz odwożące z pracy, tzn. pociągi odjeżdżające ze stacji
początkowej lub innej wskazanej przez przewoźnika na drodze przejazdu pociągu w godzinach
14:30 -17:30;
3) pozostałe pasażerskie międzywojewódzkie i wojewódzkie;
4) pociągi towarowe intermodalne TC i TD;
5) pozostałe pociągi towarowe;
6) próżne składy pasażerskie i lokomotywy

 

w skrócie:

 

 

 

Zgodnie z Regulaminem sieci PKP PLK 2024/2025, ustala się następujące stopnie pierwszeństwa pociągów (od najwyższeg):

1. Pociągi pasażerskie ekspresowe i międzynarodowe - kategorie EC (EuroCity), EN (EuroNight), EI (ekspresowy InterCity) oraz MM (międzynarodowy pospieszny), RM stanowią najwyższy poziom priorytetów w ruchu regularnym.

2. Pociągi pasażerskie dowożące i odwożące do pracy - szczególny priorytet otrzymują pociągi międzywojewódzkie i wojewódzkie:

  • dowożące do pracy z przyjazdem do wskazanej stacji docelowej w godzinach 05:30-08:30

  • odwożące z pracy, odjeżdżające ze stacji początkowej w godzinach 14:30-17:30plk-sa

3. Pozostałe pociągi pasażerskie międzywojewódzkie i wojewódzkie - obejmują wszystkie inne połączenia pasażerskie nieobjęte wyższymi priorytetami.

4. Pociągi towarowe intermodalne TC i TD - transport kombinowany i kontenerowy, który ma strategiczne znaczenie dla nowoczesnej logistyki.

5. Pozostałe pociągi towarowe - wszystkie inne kategorie pociągów towarowych.

6. Próżne składy pasażerskie i lokomotywy - najniższy priorytet w systemie.

 

wychodzi na to, że zwykłę 'kible' w ww godzinach mogą mieć pierwszeństwo nad pośpiechami ,szczególnie na trasie Warszawa Łódź 🙂, dodatkowo nie spotkałem się w grze z priorytetami pomiędzy towarami intermodalnymi a zwykłymi, albo próżnymi towarami.

 

co myślicie o takiej priorytetyzacji poszczególnych składów ??

 

01._Regulamin_24-25_v15.pdf

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy