Spanddark Posted Monday at 01:50 PM Posted Monday at 01:50 PM (edited) Witam. Z góry piszę że nie wiem czy to błąd czy coś czego nie wiem. Jeżeli to drugie to prosiłbym o podpowiedź. Dzisiaj jadąć towarem 142075 typu Dragon z Mszczonowa dojeżdzając do Psar, zrobił się tam mały kocioł i każdy z pociągów został wypuszczony na sygnał zastępczy na końcu gdy miałem jechać na ten właśnie sygnał, etcs nie chciał mnie przepuścić przez semafor na którym był ten sygnał, próbowałem 2 razy z dyżurnym i za każdym razem byĺem wyhamowywany. Pytanie czy to nie błąd ( tak mi się wydaje). Po opuszczeniu lokomotywy bot z tym sobie poradził. Trochę mnie to zirytowało. Czy ktoś z Was miał taki przypadek? Jak gdzieś coś nie zrobiłem a powinienem w tym momencie, prosiłbym o komentarz. Za co z góry dziękuję. Pozdrawiam. Edited Monday at 01:52 PM by Spanddark
SIMRAIL Team GoppelPL Posted Monday at 03:48 PM SIMRAIL Team Posted Monday at 03:48 PM Sygnał zastępczy jest rozpoznawany jako zezwalający na jazdę tylko w poziomie pierwszym. W poziomie drugim jazda na sygnał zastępczy odbywa się w trybie SR. 1
SIMRAIL Team Admin BOT Posted Monday at 03:49 PM SIMRAIL Team Posted Monday at 03:49 PM Thank you for reporting this issue. A similar problem has already been reported by other users. Dziękujemy za zgłoszenie tego problemu. Podobny problem był już zgłaszany przez innych użytkowników.
Spanddark Posted Monday at 05:04 PM Author Posted Monday at 05:04 PM (edited) Godzinę temu, GoppelPL napisał(a): Sygnał zastępczy jest rozpoznawany jako zezwalający na jazdę tylko w poziomie pierwszym. W poziomie drugim jazda na sygnał zastępczy odbywa się w trybie SR. Nie bardzo rozumiem, tryb SR to znaczy że odpowiedzialność predkości spoczywa na mnie a nie na systemie, no oki tylko że nawet przy prędkiści 10/h nie da się przekroczyć semafora bo system automatycznie zaczyna hamować. Czy coś trzeba zmienić w systemie? Przejść na etcs pierwszego poziomu? Jakbyś mógł to rozwinąć. Bo naprawdę widzę moją niewiedzę w tym temacie. Edited Monday at 05:05 PM by Spanddark 1
Spanddark Posted Monday at 05:12 PM Author Posted Monday at 05:12 PM (edited) Znalazłem taki oto opis w internecie: Aby w SimRailu, w systemie ETCS, ruszyć na sygnał zastępczy, musisz najpierw upewnić się, że masz uprawnienia do jazdy na sygnale zastępczym. Następnie, po otrzymaniu sygnału zastępczego na semaforze, musisz wprowadzić odpowiedni kod lub potwierdzenie w systemie ETCS, aby zezwolić na jazdę. W praktyce oznacza to, że musisz aktywować funkcję "Sygnał Zastępczy" w menu ETCS i potwierdzić to odpowiednim kodem, który zwykle jest generowany na podstawie sygnału zastępczego Czy to jest poprawna porada? Jak tak to z kąd wziąść ten kod? Chyba że nie zwróciĺem uwagi na ekran a tam trzeba było zaakceptować spacją wejście w SR. 😕 Edited Monday at 05:16 PM by Spanddark
Marcion Posted Monday at 06:21 PM Posted Monday at 06:21 PM Żadne kody. Zalecam przejść samouczki w grze dot. ETCS oraz przeczytanie poradnika, który jest wbudowany w grze podczas jazdy. Przy L1 tak jak Goppel wspomniał samo przejdzie Ci w tryb OS (jazda na widoczność) oraz trzeba potwierdzić komunikat. Przy mijaniu semafora automatycznie przejdzie w tryb FS (pełen nadzór). Przy L2 należy wybrać opcję "Pomiń EOA", wtedy wejdziesz w tryb SR (odpowiedzialność personelu), a następnie przed najbliższym semaforem (około 200m) trzeba wystartować misję. Jak ETCS "zatrybi" przejdziesz w tryb OS, a następnie samoczynne przejście w tryb FS. 1
Spanddark Posted Monday at 07:02 PM Author Posted Monday at 07:02 PM No tak samouczek przeszedłem ale tylko pod L1, teraz widzę róźnice i sens odpalenia pod L2. 😀 Dzięki @Marcion kolejny raz mi pomogłeś. Sorki za zamieszanie ale napewno to pomorze także innym graczom. Pozdrawiam.
Recommended Posts