vardazed Posted yesterday at 04:20 PM Posted yesterday at 04:20 PM Opis problemu: Gdy w scenariuszu gracz prowadzi lokomotywę z podpiętym przynajmniej jednym wagonem, to ten wagon nie łapie kolizji z innym podobnym wagonem. Według moich (skromnych, ale zawsze jakichś) testów na wagonach pasażerskich problem występuje dla wszystkich wagonów z kategorii G90 - B11, B91 - A9 / B11 i 406A - WR (na podstawie wiki), pozostałe zachowywały się normalnie, także gdy jeden był z wymienionych, a jeden z pozostałych. Na podstawie krótkiego wczytania się w specyfikację wymienionych wagonów wydaje się, że ich cechą wspólną jest oznaczenie - mnouz, a szczególnie m (dłuższy niż 24,5m - na podstawie transportszynowy.pl), które posiadają tylko i konkretnie te wagony [ta część to trochę spekulacja, może mieć znaczenie, ale na dobrą sprawę wcale nie musi]. Nie wiem jak jest z wagonami towarowymi. Załączniki: Do zgłoszenia dołączam najpierw kod scenariusza (na samym dole), na którym robiłem testy - spawnuje kilka wagonów w dwóch składach, podobnie do scenariusza Manewry w Katowicach (druga część Gwarka), gdzie odkryto problem (posty z początku maja br.). Można jednak skrócić listę spawnowanych pojazdów do lokomotywy i wagonu w składzie Player i wagonu w składzie Gwarek2, wtedy problem też jest replikowany, jak np. poniżej: SpawnTrainsetOnSignalAsync("Player", FindSignal("KO_Tm505"), 85, false, true, false, { CreateNewSpawnVehicleDescriptor(LocomotiveNames.EP07_174, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11bmnouz_6151_2170_098_8, false), }, function (trainset) trainset.SetState(DynamicState.dsStop, TrainsetState.tsShunting, true) end) SpawnTrainsetOnSignalAsync("Gwarek2", FindSignal("KO_Tm505"), 135, false, false, false, { CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_214_5, false), }, function (trainset) trainset.SetState(DynamicState.dsStop, TrainsetState.tsShunting, true) end) Oprócz tego dołączam dwa pliki, jeden to tradycyjnie log z przejazdu, a drugi to film pokazujący problem na podstawie poniższego scenariusza, gdzie na początku pokazałem brak kolizji między wybranymi wagonami, po czym zmieniłem kolejność wagonów w składzie Player, co poskutkowało normalnymi kolizjami (jeden wagon ze złych, drugi z dobrych). Dołączony log dotyczy tych właśnie dwóch przejazdów. Na filmie można też zauważyć, że po wjechaniu wgłąb wagonu na określony dystans nasz skład zostaje wykolejony (wygląda to deterministycznie). input-140MB.mp4 SimRail_log_2025-05-04_16-59-01.txt Kod scenariusza (również w pliku mission.txt😞 -- SimRail - The Railway Simulator -- LUA Scripting scenario -- Version: 1.0 -- require("SimRailCore") DeveloperMode = function() return true end StartPosition = {-9272.38, 266.57, 1498.98} Sounds = {} Trains = {} function PrepareScenario() end function EarlyScenarioStart() Log("Entered start") StartRecorder() SetCameraView(CameraView.FirstPersonWalkingOutside) SetBlockTeleportation(false) SetWeather(WeatherConditionCode.FewClouds, 15, 1015, 65, 2000, 353, 1, 0, true) Log("Set vars") SpawnTrainsetOnSignalAsync("Player", FindSignal("KO_Tm505"), 65, false, true, false, { CreateNewSpawnVehicleDescriptor(LocomotiveNames.EP07_174, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9ou_5151_1970_003_4, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_234_3, false), }, function (trainset) trainset.SetState(DynamicState.dsStop, TrainsetState.tsShunting, true) end) Log("Spawned player") SpawnTrainsetOnSignalAsync("Gwarek2", FindSignal("KO_Tm505"), 135, false, false, false, { CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11bmnouz_6151_2170_064_0, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_234_3, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_214_5, false), }, function (trainset) trainset.SetState(DynamicState.dsDecEmergency, TrainsetState.tsDeactivation, true) end) Log("Spawned trainset") end W kodzie zostawiłem oryginalne ustawienia składów ze scenariusza (DynamicState, TrainsetState i parametr vehicleNeedInit), ale próbowałem także kilku innych wariantów i nie zmieniło to nic.
SIMRAIL Team Admin BOT Posted 7 hours ago SIMRAIL Team Posted 7 hours ago Thank you for reporting this issue! Internal ticket number: #4044 Dziękujemy za zgłoszenie tego problemu! Wewnętrzny numer zgłoszenia: #4044
Recommended Posts