Jump to content

Recommended Posts

Posted

Opis problemu:

Gdy w scenariuszu gracz prowadzi lokomotywę z podpiętym przynajmniej jednym wagonem, to ten wagon nie łapie kolizji z innym podobnym wagonem. 

Według moich (skromnych, ale zawsze jakichś) testów na wagonach pasażerskich problem występuje dla wszystkich wagonów z kategorii G90 - B11, B91 - A9 / B11 i 406A - WR (na podstawie wiki), pozostałe zachowywały się normalnie, także gdy jeden był z wymienionych, a jeden z pozostałych. Na podstawie krótkiego wczytania się w specyfikację wymienionych wagonów wydaje się, że ich cechą wspólną jest oznaczenie - mnouz, a szczególnie m (dłuższy niż 24,5m - na podstawie transportszynowy.pl), które posiadają tylko i konkretnie te wagony [ta część to trochę spekulacja, może mieć znaczenie, ale na dobrą sprawę wcale nie musi]. Nie wiem jak jest z wagonami towarowymi.

 

Załączniki:

Do zgłoszenia dołączam najpierw kod scenariusza (na samym dole), na którym robiłem testy - spawnuje kilka wagonów w dwóch składach, podobnie do scenariusza Manewry w Katowicach (druga część Gwarka), gdzie odkryto problem (posty z początku maja br.). Można jednak skrócić listę spawnowanych pojazdów do lokomotywy i wagonu w składzie Player i wagonu w składzie Gwarek2, wtedy problem też jest replikowany, jak np. poniżej:

SpawnTrainsetOnSignalAsync("Player", FindSignal("KO_Tm505"), 85, false, true, false, {
        CreateNewSpawnVehicleDescriptor(LocomotiveNames.EP07_174, false),
        CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11bmnouz_6151_2170_098_8, false),
    }, function (trainset)
        trainset.SetState(DynamicState.dsStop, TrainsetState.tsShunting, true)
    end)

SpawnTrainsetOnSignalAsync("Gwarek2", FindSignal("KO_Tm505"), 135, false, false, false, {
        CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_214_5, false),
    }, function (trainset)
        trainset.SetState(DynamicState.dsStop, TrainsetState.tsShunting, true)
    end)

Oprócz tego dołączam dwa pliki, jeden to tradycyjnie log z przejazdu, a drugi to film pokazujący problem na podstawie poniższego scenariusza, gdzie na początku pokazałem brak kolizji między wybranymi wagonami, po czym zmieniłem kolejność wagonów w składzie Player, co poskutkowało normalnymi kolizjami (jeden wagon ze złych, drugi z dobrych). Dołączony log dotyczy tych właśnie dwóch przejazdów. Na filmie można też zauważyć, że po wjechaniu wgłąb wagonu na określony dystans nasz skład zostaje wykolejony (wygląda to deterministycznie).

 SimRail_log_2025-05-04_16-59-01.txt

 

 

Kod scenariusza (również w pliku mission.txt😞

-- SimRail - The Railway Simulator
-- LUA Scripting scenario
-- Version: 1.0
--
require("SimRailCore")

DeveloperMode = function()
    return true
end

StartPosition = {-9272.38, 266.57, 1498.98}
Sounds = {}
Trains = {}

function PrepareScenario() end

function EarlyScenarioStart()
    Log("Entered start")

    StartRecorder()
    SetCameraView(CameraView.FirstPersonWalkingOutside)
    SetBlockTeleportation(false)

    SetWeather(WeatherConditionCode.FewClouds, 15, 1015, 65, 2000, 353, 1, 0, true)
    
    Log("Set vars")

    SpawnTrainsetOnSignalAsync("Player", FindSignal("KO_Tm505"), 65, false, true, false, {
        CreateNewSpawnVehicleDescriptor(LocomotiveNames.EP07_174, false),
        CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9ou_5151_1970_003_4, false),
        CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_234_3, false),
    }, function (trainset)
        trainset.SetState(DynamicState.dsStop, TrainsetState.tsShunting, true)
    end)

    Log("Spawned player")

    SpawnTrainsetOnSignalAsync("Gwarek2", FindSignal("KO_Tm505"), 135, false, false, false, {
        CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11bmnouz_6151_2170_064_0, false),
        CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_234_3, false),
        CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_214_5, false),
    }, function (trainset)
        trainset.SetState(DynamicState.dsDecEmergency, TrainsetState.tsDeactivation, true)
    end)

    Log("Spawned trainset")
end

W kodzie zostawiłem oryginalne ustawienia składów ze scenariusza (DynamicState, TrainsetState i parametr vehicleNeedInit), ale próbowałem także kilku innych wariantów i nie zmieniło to nic.

  • SIMRAIL Team
Posted
This topic has been automatically closed as the problem has been fixed and is currently being tested in the development version. Please check if the problem still exists in the next public release of the simulator.
Ten temat został automatycznie zamknięty gdyż problem został usunięty i jest obecnie testowany w wersji deweloperskiej. Prosimy o weryfikację, czy problem nadal występuje w kolejnym publicznym wydaniu symulatora.
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy