Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam serdecznie. 
Mam taką małą sugestię aby zlikwidować to ciągłe zapytanie od strony Łazy ŁA w kierunku Zawiercia po LK 186 o wolny tor 4
( myślę że przy stosunkowo dużym ruchu jest to dość upierdliwe) dodam że algorytm BOTA powinien mieć na sztywno zakodowane aby tam nie pchać pociągów pasażerskich na siłę !
Wystarczy że ŁA będzie wybierało kierunek na blokadzie a użytkownik będzie ją po prostu akceptował.
Również w odwrotnym kierunku tor 3 do Łaza Ła z Zawiercie, musi być poprzedzone naszym zapytanie o wolną drogę skoro SBL jest wygaszona po poprzednim pociągu to znaczy że pociąg dotarł i szlak jest wolny. Więc z automatu powinna być akceptacja. 
W momencie zbiegu kilku pociągów z opóźnieniami i tak dalej jest na tyle co robić że wysyłanie zapytań i oczekiwanie na odpowiedź jest stosunkowo bezsensowna.
A już w ogóle pchanie EIP przez BOTA przez rozjazdy na 40 po torze 4 do Zawiercia na siłę to jakaś kpina.

  • Haha 1
Posted

Jeszcze inna sprawa, stosowanie PT w przypadku głównie składów towarowych, gdzie często jest ignorowane przez BOTY, co powoduje komplikacje na innych nastawniach i niepotrzebne "zgrzyty" po między dyżurnymi a "maszynistami" Jest to całkowicie niepotrzebne napięcie.
Algorytmy powinny stosować PT do składów towarowych. Dodatkowo powinna być dopisana jakaś linijka kodu do algorytmów aby też pociągi towarowe po odbębnieniu jakiegoś postoju technicznego były wyprawiana na szlak gdy nie będzie to stanowiło "kolizji" z jakimś opóźnionym składem wyższego priorytetu.

Nie wiem jak są pisane algorytmy ale śmiem wątpić by do każdej nastawni był przypisany jakiś unikalny unikalny algorytm. Natomiast moim zdaniem tak powinno być.
Każda nastawnia jest inna i specyficzna. 

Inna sprawa to taka że jest dość spory rozdźwięk między rozkładem a tym jak kursują pociągi wiele relacji już na samym starcie z Warszawy Zachodniej ma opóźnienie które jedynie się pogłębia. We wczesnym dostępie to nie było aż tak duże, gdzie się coś rozjechało trudno powiedzieć. Ale niestety tak jest większość składów ma opóźnienie rzędu 2 a nawet 3 minut. Tak wiem na PKP 2 minuty to wręcz ideał. Ale to powoduje zbieganie się o tym samym czasie kilku pociągów w różnych miejscach głównie na posterunkach które nie mają możliwości płynnej obsługi.
A opóźnienie rzadko kiedy topnieje. Zwłaszcza przy składach dalekobieżnych i o maksymalnej prędkości szlakowej.
Tutaj też sugestia aby to dokładniej s[rawdzić.
Inna sprawa to BOT i obsługa stacji Warszawa Centralna, często jest tak że dwa EIP 13xx i 14xx jadące po sobie oczekują, Mianowicie ten drugi czeka za wjazdem w perony do momentu gdy ten poprzedni zwolni krawędź, czyżby na Centralnej były tylko 4 tory peronowe ?

  • 2 months later...
Posted
W dniu 30.04.2025 o 01:12, PrykStary napisał(a):

Witam serdecznie. 
Mam taką małą sugestię aby zlikwidować to ciągłe zapytanie od strony Łazy ŁA w kierunku Zawiercia po LK 186 o wolny tor 4
( myślę że przy stosunkowo dużym ruchu jest to dość upierdliwe) dodam że algorytm BOTA powinien mieć na sztywno zakodowane aby tam nie pchać pociągów pasażerskich na siłę !
Wystarczy że ŁA będzie wybierało kierunek na blokadzie a użytkownik będzie ją po prostu akceptował.
Również w odwrotnym kierunku tor 3 do Łaza Ła z Zawiercie, musi być poprzedzone naszym zapytanie o wolną drogę skoro SBL jest wygaszona po poprzednim pociągu to znaczy że pociąg dotarł i szlak jest wolny. Więc z automatu powinna być akceptacja. 
W momencie zbiegu kilku pociągów z opóźnieniami i tak dalej jest na tyle co robić że wysyłanie zapytań i oczekiwanie na odpowiedź jest stosunkowo bezsensowna.
A już w ogóle pchanie EIP przez BOTA przez rozjazdy na 40 po torze 4 do Zawiercia na siłę to jakaś kpina.

Akceptacja blokady przez następny posterunek z powodzeniem funkcjonuje w Kozłowie. Dotyczy to składów wyprawianych w stronę Starzyn/ Sprowy. Takie coś mogłoby funkcjonować pomiędzy Ła a Zawierciem. Co do toru 4-go i przepychanych tym torem pociągów osobowych. Taka opcja pojawia się jedynie w momencie, kiedy na torze 2-gim przed semaforem wjazdowym coś stoi. Nikt nikomu nie każe akceptować narzucanych przez bota koncepcji. Jest sporo opcji do wykorzystania w przypadku wyboru uzasadnienia odmowy i z reguły się to udaje. Generalnie odmawiam botowi wychodząc z założenia, że to nie ja jestem dla bota, tylko on powinien być dla mnie. Twórcy nie do końca rozwiązali problem współpracy AI z graczami już na etapie budowania SR. Wiadomo, nie wszystko idzie przewidzieć. AI nie jest zdolne do współpracy tak jak ludzie między sobą. Ta sprawa była poruszana wielokrotnie ale chyba nikt z twórców nie ma pomysłu jak to zagadnienie rozwiązać. 

Posted

Tor 3 i Tor 4 to są dwie osobne jednotorowe dwukierunkowe linie kolejowe (odpowiednio 160 i 186) stąd trzeba pytać o pozwolenie na wyprawienie po nich pociągów. Rozwiązanie niepraktyczne ale przepisowe.

W przypadkach Kozłów-Sprowa czy Ząbkowice-DGHK jest inaczej gdyż w obu przypadkach są to dwutorowe linie kolejowe posiadające po jednym torze w każdym kierunku zasadniczym z możliwością także prowadzenia na nich ruchu po torze przeciwnym do zasadniczego, dlatego chcąc coś wysłać "po lewym" pyta się o zgode tak jak w przypadku lini jednotorowej dwukierunkowej. 

  • Like 1
  • Thanks 2
  • I agree 4
Posted
W dniu 24.07.2025 o 21:14, Sklox napisał(a):

Tor 3 i Tor 4 to są dwie osobne jednotorowe dwukierunkowe linie kolejowe (odpowiednio 160 i 186) stąd trzeba pytać o pozwolenie na wyprawienie po nich pociągów. Rozwiązanie niepraktyczne ale przepisowe.

W przypadkach Kozłów-Sprowa czy Ząbkowice-DGHK jest inaczej gdyż w obu przypadkach są to dwutorowe linie kolejowe posiadające po jednym torze w każdym kierunku zasadniczym z możliwością także prowadzenia na nich ruchu po torze przeciwnym do zasadniczego, dlatego chcąc coś wysłać "po lewym" pyta się o zgode tak jak w przypadku lini jednotorowej dwukierunkowej. 

To kompleksowa odpowiedź. Osobną kwestią jest współpraca z obsadzonymi nastawniami. To symulator a nie rzeczywistość codzienna. Tutaj nie jestem zobligowany do sztywnego trzymania się przepisów. O ile z sąsiadującym botem muszę do niego się dostroić tak to nazwijmy, o tyle z sąsiadującym graczem nikt nie zabroni mi ustalenia z nim zasad współpracy. 

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy