Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam serdecznie. 
Mam taką małą sugestię aby zlikwidować to ciągłe zapytanie od strony Łazy ŁA w kierunku Zawiercia po LK 186 o wolny tor 4
( myślę że przy stosunkowo dużym ruchu jest to dość upierdliwe) dodam że algorytm BOTA powinien mieć na sztywno zakodowane aby tam nie pchać pociągów pasażerskich na siłę !
Wystarczy że ŁA będzie wybierało kierunek na blokadzie a użytkownik będzie ją po prostu akceptował.
Również w odwrotnym kierunku tor 3 do Łaza Ła z Zawiercie, musi być poprzedzone naszym zapytanie o wolną drogę skoro SBL jest wygaszona po poprzednim pociągu to znaczy że pociąg dotarł i szlak jest wolny. Więc z automatu powinna być akceptacja. 
W momencie zbiegu kilku pociągów z opóźnieniami i tak dalej jest na tyle co robić że wysyłanie zapytań i oczekiwanie na odpowiedź jest stosunkowo bezsensowna.
A już w ogóle pchanie EIP przez BOTA przez rozjazdy na 40 po torze 4 do Zawiercia na siłę to jakaś kpina.

  • Haha 1
Posted

Jeszcze inna sprawa, stosowanie PT w przypadku głównie składów towarowych, gdzie często jest ignorowane przez BOTY, co powoduje komplikacje na innych nastawniach i niepotrzebne "zgrzyty" po między dyżurnymi a "maszynistami" Jest to całkowicie niepotrzebne napięcie.
Algorytmy powinny stosować PT do składów towarowych. Dodatkowo powinna być dopisana jakaś linijka kodu do algorytmów aby też pociągi towarowe po odbębnieniu jakiegoś postoju technicznego były wyprawiana na szlak gdy nie będzie to stanowiło "kolizji" z jakimś opóźnionym składem wyższego priorytetu.

Nie wiem jak są pisane algorytmy ale śmiem wątpić by do każdej nastawni był przypisany jakiś unikalny unikalny algorytm. Natomiast moim zdaniem tak powinno być.
Każda nastawnia jest inna i specyficzna. 

Inna sprawa to taka że jest dość spory rozdźwięk między rozkładem a tym jak kursują pociągi wiele relacji już na samym starcie z Warszawy Zachodniej ma opóźnienie które jedynie się pogłębia. We wczesnym dostępie to nie było aż tak duże, gdzie się coś rozjechało trudno powiedzieć. Ale niestety tak jest większość składów ma opóźnienie rzędu 2 a nawet 3 minut. Tak wiem na PKP 2 minuty to wręcz ideał. Ale to powoduje zbieganie się o tym samym czasie kilku pociągów w różnych miejscach głównie na posterunkach które nie mają możliwości płynnej obsługi.
A opóźnienie rzadko kiedy topnieje. Zwłaszcza przy składach dalekobieżnych i o maksymalnej prędkości szlakowej.
Tutaj też sugestia aby to dokładniej s[rawdzić.
Inna sprawa to BOT i obsługa stacji Warszawa Centralna, często jest tak że dwa EIP 13xx i 14xx jadące po sobie oczekują, Mianowicie ten drugi czeka za wjazdem w perony do momentu gdy ten poprzedni zwolni krawędź, czyżby na Centralnej były tylko 4 tory peronowe ?

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy