Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mam propozycję, aby odblokować AZK, ale w określonych przypadkach (mam nadzieję, że da się to zaimplementować). 

Obecnie na serwerach są trolle, które puszczają albo pociąg po lewym bez ustawienia SBLki, albo po prostu bez SBLki i takie pociągi wloką się 20kmh przez X km, co oczywiście korkuje wszystko i natychmiast uciekają.

Moja propozycja jest taka, aby w razie, gdyby następny dyżurny zastał taką sytuację, mógł użyć AZK, aby udrożnić szlak. 

Jak bym to widział, na przykładzie Zawiercia: 

  1. Wchodzi dyżurny na Zawiercie i widzi, że poprzedni DR wysłał np. Pendolino do Góry Włodowskiej po lewym, bez odwrócenia blokady i takie pendolino się wlecze 20kmh
  2. Następnie, po zweryfikowaniu, czy nie ma na szlaku czołówki, DR może wcisnąć AZK, ale wtedy wyskoczy mu formularz, w którym musiałby (np. w min 50 znakach lub kilku słowach) opisać, dlaczego używa AZK. Tu jednocześnie można by dodać w formularzu informację, że nieuzasadnione użycie AZK oznacza bana na np 7 dni (a ponowne nieuzasadnione użycie to perm), aby taki ancymon się dwa albo trzy razy zastanowił zanim to zrobi (wtedy moderacja miałaby wglad w log takich AZK i mogłaby interweniować). I w momencie zatwierdzania formularza jeszcze jedno potwierdzenie w stylu "Czy na pewno? Jeśli nie ma takiej potrzeby, a użyjesz AZK, dostęp do multiplayer zostanie Ci odebrany z powodu utrudniania rozgrywki"
  3. Po wypełnieniu formularza zmienia się awaryjnie kierunek blokady liniowej i szlak się udrażnia gdy taki wleczący się pociąg dojedzie do najbliższego semafora, który zaświeci już S2
  4. Można wtedy rozwinąć powiadomienia asyst na posterunku docelowym (w tym przypadku Góra Włodowska), aby odwrócić blokadę po przyjeździe rzeczonego pociągu. 

 

W skrócie - odblokowujemy AZK, ale za pomocą obowiązkowego formularza z odpowiednim ostrzeżeniem zmuszamy dyżurnego do wielokrotnego zastanowienia się, czy na pewno chce to zrobić. Myślę, że takie zabezpieczenie spowoduje, że trolle nie będą chciały się tym bawić, bo nie będą chcieli tracić dostępu do gry. 

Oczywiście używanie AZK powinno też być w jakiś sposób zabezpieczone, aby trolle miały utrudnione użycie AZK, w celu np wymuszenia wyprzedzania i tak dalej, więc tam musiałaby byc jakaś logika w stylu: 

  1. Brak pociągów na danym torze - AZK nieaktywne (zabezpieczenie przed wymuszaniem odwracania blokady w celu np wyprzedzania)
  2. Pociąg jadący na poprawnie ustawionej SBL - AZK nieaktywne
  3. Pociąg jadący bez SBL lub na SBL ustawionej w kierunku przeciwnym po torze właściwym: 
    1. Sprawdź, czy nie jedzie pociąg "na czołówkę".
      1. Jeśli nie jedzie, AZK aktywne
      2. Jedzie - nie zezwalaj na AZK, informuj o zajętości szlaku (system sam usunie któryś pociąg)
  4. Pociąg jadący bez SBL lub na SBL ustawionej w kierunku przeciwnym po torze niewłaściwym:
    1. Sprawdź, czy nie jedzie pociąg "na czołówkę":
      1. Nie jedzie - zezwól na AZK
      2. Jedzie - nie zezwalaj na AZK, informuj o zajętości szlaku (system sam usunie któryś pociąg)

Moja propozycja, na jakich odcinkach można rozważyć odblokowanie AZK, ale z zachowaniem opisanych przeze mnie zasad: 

  1. CMK
    1. Zawiercie - Góra Włodowska - Psary
    2. Włoszczowa Północ - Olszamowice - Pilichowice - Opoczno Południe
    3. Idzikowice - Strzałki
  2. LK 8
    1. Miechów - Słomniki
    2. Niedźwiedź - Zastów

 

Na pozostałych odcinkach nie ma to sensu, np: 

  • Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Łazy Łc -> W razie puszczenia pociąg po lewym bez blokady, jest jeszcze linia towarowa obok, można tamtędy puszczać.
  • Psary - Knapówka -> Odcinek jest stosunkowo krótki, więc ewentualny korek długo by nie potrwał. 

System mógłby wtedy automatycznie tworzyć zgłoszenie na danego gracza, aby zespół moderatorski sprawdził, czy użycie AZK było poprawne. 

  • I disagree 2
  • I agree 2
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy