Moczek Posted Tuesday at 02:18 PM Posted Tuesday at 02:18 PM Zdarzało mi się już parę razy, że pociąg mi jakby gaśnie, świeci się kontrolka od “wyłącznik szybki” i mimo prób klikania przełącznika “wyłącznik szybki” kontrolka nadal się świeci. Działo się tak np po gwałtownym hamowaniu (zaciągnięciu hamulca na maxa) jak stwierdziłem, nie wyhamuję dobrze żeby zmieścić się w peronie. Mimo odhamowania składu ruszyć już nie chce, dopiero jak wrócę się do szafy niskiego napięcia, wyłączę i włączę baterię i potem w kabinie maszynisty zrobię wszystko od początku jak przy uruchamianiu składu to udaje się załączyć wyłącznik szybki, sprężarkę i wtedy można ruszyć. - Co jest powodem tego, że po nagłym hamowaniu nie mogę ponownie załączyć wyłącznika szybkiego ? Czy można to zrobić inaczej niż wychodząc do szafy niskiego napięcia żeby wyłączyć i ponownie włączyć baterię ?
darth-gregorius Posted Tuesday at 02:31 PM Posted Tuesday at 02:31 PM Dzieje się tak, bo wybija przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjny. w takim przypadku należy ustawić nastawnik kierunkowy w pozycji neutralnej, potem odblokować przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych (drugi hebelek w środkowym rzędzie) a na koniec zamknąć wyłącznik szybki i uruchomić przetwornicę. Czasami tak mam gdy hamuje a zapomnę o wyzerowaniu nastawnika, EZT dostaje za dużo prądu i wybija. 1
Moczek Posted Tuesday at 02:46 PM Author Posted Tuesday at 02:46 PM @darth-gregorius dzięki za pomocną odpowiedź :-)
Recommended Posts