KiraOtonawa Posted January 25 Posted January 25 Moja propozycja jest następująca. Dodać możliwość zdobywania doświadczenia i poziomów jako dyżurny ruchu lub posiadanie osobnego wskaźnika poziomu dla dyżurnych by można było też coś "zyskiwać" grając na tej roli. Jak na razie tylko maszyniści mają możliwość zdobywania poziomów, co trochę bywa niesprawiedliwe, zwłaszcza gdy są osoby (tak jak ja), które wolą siedzieć na dyżurkach. Pozdrawiam 13
PKPziom Posted January 31 Posted January 31 Podpinam się i całkowicie się zgadzam ja bym do tego dodał zegar bieżący tzn czas przebyty na danej dyżurce jak i w całości na wszystkich dyżurkach 🙂 4 1
KOlorowy Posted January 31 Posted January 31 7 minut temu, PKPziom napisał(a): Podpinam się i całkowicie się zgadzam ja bym do tego dodał zegar bieżący tzn czas przebyty na danej dyżurce jak i w całości na wszystkich dyżurkach 🙂 Oficjalnie takiego systemu w grze nie mamy, natomiast nieoficjalnie możemy liczyć na projekty stworzone przez graczy. https://simrail-edr.de/leaderboard https://simrail.pro/ Mamy prowadzone tam rankingi - wszystkie, jakie potrzebujemy 3 2
zbynak Posted January 31 Posted January 31 Kojarzy mi się, że system doświadczenia dla dyżurnych miał być przygotowany na wyjście z EA, dobrze pamiętam? 🤔 2 1
shblyh Posted January 31 Posted January 31 Również całkowicie się zgadzam. Uważam, że dyżurni ruchu powinni otrzymywać doświadczenie i poziomy, ponieważ tak samo jak maszyniści, pracują w systemie kolejowym.🙂 1 1
PL_Andrev Posted February 12 Posted February 12 W dniu 25.01.2025 o 20:13, KiraOtonawa napisał(a): Moja propozycja jest następująca. Dodać możliwość zdobywania doświadczenia i poziomów jako dyżurny ruchu lub posiadanie osobnego wskaźnika poziomu dla dyżurnych by można było też coś "zyskiwać" grając na tej roli. Generalnie ciężka sprawa. Punkty za samą obecność na dyżurce? Z drugiej strony dyżurka dyżurce nie równa: Góra Włodawska, Zawodzie, Idzikowice, Grodzisk to nudne przerzucanie pociągów lewo-prawo, podczas gdy Katowice, Kozłów czy Sprowa-Starzyny są naprawdę wymagające jeśli chodzi o koordynację przejazdu składów. Dodatkowo praca dyżurnego to podanie wjazdu na prawidłowy tor, wypełnianie (poprawne) EDR i powiadamianie kolejnych posterunków o nadchodzącym składzie. W teorii najlepsza byłaby punktacja oparta o czas pobytu pociągu na stacji. No ale dlaczego dyżurny ma być karany za to że skład zatrzymał się na rozjazdach blokując cały ruch, albo ma satysfakcję z gry rozładowując korek wygenerowany przez trolla posyłającego mu składy na SZ? Nawet kara za wyprawienie pociągu w niewłaściwym kierunku nie jest do końca uczciwa, bo dyżurny (przy współpracy mechanika) jest w stanie zawrócić skład i podać ponownie wjazd. Mamy dużo warunków do oceny: wyjazd w kierunku niewłaściwym (da się tylko na SZ), wyjazd na niewłaściwą linię, wjazd na tor pozaperonowy dla ruchu pasażerskiego, wjazd na nieprawidłowy tor peronowy w ruchu pasażerskim, czas przebywania w rejonie obsługiwanym przez stację (wliczany czas oczekiwania na sygnał wjazdowy na stację), priorytetyzacja składów (mnożnik kar / nagród za EIP, EX, OS, TOW, LTE) mnożnik trudności dyżurki (trudność dyżurki może zmieniać w zależności od natężenia ruchu i zmian w rozkładzie jazdy) mnożnik bieżącego obciążenia stacji (ilości składów oczekujących na wjazd / wyjazd) Nie wiem czy nie lepszym parametrem byłaby "sprawność" gracza jako dyżurnego, oceniana jako % efektywności. Trzeba by było prowadzić statystyki graczy dla każdego serwera pod względem zgormadzonych punktów / efektywności, ale patrząc po konkurencji to chyba tego gracze oczekują: aby móc podkręcać swoje wyniki... Jak by to mogło wyglądać: dla każdego składu w obrębie stacji (przed wjazdowym /wyjazdowym): wyjazd w kierunku niewłaściwym (WD): -100pkt, wyjazd na linię niewłaściwą (WL): -5pkt, wjazd na tor pozaperonowy (ph) (WH): -50pkt, wjazd na nieprawidłowy peron (ph) (WP): -10pkt, wjazd na nieprawidłowy tor peronowy (ph) (WT): -5pkt, skład w rejonie stacji (przed wjazdowym / wyjazdowym): jeżeli odjazd po czasie rozkładowym, zliczanie ilości minut przebywania w rejonie stacji (do minięcia wyjazdowego) (TW): -1pkt/min, priorytetyzacja: mnożnik za obecność składu w rejonie stacji (TP): EIP * 5, EX * 4, OS * 2), gęstość ruchu: mnożnik za obecność składu w rejonie stacji (TQ): 1/n (n=ilość składów w obrębie stacji), Sprawność dyżurnego: dla każdego składu: TRAIN_PKT = 100 + WD + WL + WH + WT + (TW * TP * TQ) DSP_%* = suma wszystkich TRAIN_PKT / 100 * N, gdzie N = ilość składów przez stację od czasu objęcia dyżurki przez dyżurnego Jak widać nie jest to proste, a nie rozwiązuje wszystkich wątpliwości np. gdy: gracz przejmie dyżurkę, a na koźle jest już skład AI który dodatkowo blokuje rozjazdy, gracz wprowadza skład na tor już zajęty (AI wyhamuje, gracz niekoniecznie) 3
KiraOtonawa Posted February 12 Author Posted February 12 wiadomo że nie jest to proste. możliwości, zalet i wad jest wiele w związku z prowadzeniem dyżurki, lecz mimo wszystko prócz satysfakcji z udanego rozładowania "korku" pociągów brak tu np wyzwania czy też możliwości obserwacji przez poziomy własnego progresu czasami męczy bądź nudzi. dlatego właśnie wyszedłem z tą propozycją i miło patrzeć że są osoby zaangażowane by pomóc z tym tematem. Dziękuję Wam wszystkim za wsparcie i liczę że temat rozwinie się na tyle by został zauważony przez twórców
ROMECKI Posted February 12 Posted February 12 W dniu 31.01.2025 o 17:54, KOlorowy napisał(a): Oficjalnie takiego systemu w grze nie mamy, natomiast nieoficjalnie możemy liczyć na projekty stworzone przez graczy. https://simrail-edr.de/leaderboard Chyba na powyższej platformie coś się zawiesiło, bo od kilku dni (przynajmniej u mnie), pomimo grania, nic się nie zmienia. W dniu 31.01.2025 o 23:15, shblyh napisał(a): Również całkowicie się zgadzam. Uważam, że dyżurni ruchu powinni otrzymywać doświadczenie i poziomy, ponieważ tak samo jak maszyniści, pracują w systemie kolejowym.🙂 A dodatkowo może uda się wyeliminować "dowcipnisiów". Maszynista, któremu w ostatniej chwili (tuż przed nosem) dyżurny ruchu "przestawi" semafor na STÓJ dostaje karę punktową, dyżurny ruchu - żadnej kary. To chyba jednak trochę nie TAK powinno być. I jeszcze jedno: w realu jak Dyżurny Ruchu opóźni pociąg pospieszny wyprawiając przed nim jakiś wolniejszy i dostanie karę finansową (potrącenie z pensji) szybko się nauczy pilnowania kolejności wyprawiania pociągów i korzystania z "dobrodziejstw" EDR 2
zbynak Posted February 12 Posted February 12 W realu to jest jeszcze stanowisko dyspozytora liniowego, więc dyżurny to raczej realizuje polecenia niż sam decyduje co i kiedy wypuścić. 1
ROMECKI Posted February 12 Posted February 12 W dniu 12.02.2025 o 16:23, zbynak napisał(a): No prawie masz rację. W przypadku zamknięć torowych i nie przewidzianych utrudnień w ruchu to się sprawdza najlepiej. Ale są sytuacje kiedy dyżurny podejmuje decyzje sam , bo np. nie chce mu się czekać aż dyspozytor odbierze. Mam doświadczenie na obu tych stanowiskach m.in. więc akurat znam temat. 1 1
neziq Posted February 13 Posted February 13 (edited) Ja do sprawy podszedł bym inaczej - wprowadził bym punkty dodatnie w postaci smaczków, a nie cały rygorystyczny system, który byłby ciężki do zrobienia ze względu na ilość czynników oraz mógłby wywoływać niepotrzebne represje na dyżurnym, w stylu, że jak on może spowodować 30 sekundowe opóźnienie. Moim zdaniem punktowane powinny być rzeczy "nieobowiązkowe" takie jak np. otwieranie przejazdu kolejowego (o ile jest na danej stacji) bo w praktyce nie musimy go w ogóle otwierać (nawet pomimo 20 minutowego braku pociągu). Punktował bym również wprowadzanie do EDR godzin odjazdu i przyjazdu pociągów na stację, ponieważ nie jest to wymagane przez grę. Uważam, że wprowadzenie tego co wyżej byłoby fajną formą wynagrodzenia dyżurnych którzy przykładają się do zadania i robią to realnie. Takie moje zdanie 😉 Edited February 13 by neziq 5
Recommended Posts