Finek Posted January 4 Posted January 4 (edited) Jako, że właśnie zakończyłem maraton dyżurny (od 29 XII, gdy zrobiłem Obieżyświata uparłem się, żeby zrobić Starszego Dyżurnego Ruchu): postanowiłem porozmawiać o dyżurkach. Jakie wy macie o nich opinie? Jaka jest twoja najbardziej znienawidzona nastawnia? A którą uwielbiasz i dlaczego akurat [Sosnowiec] Juliusz? Moje podsumowanie: Katowice - ciekawa stacja, ale jak tylko inni dyżurni nie uzupełniają EDR i Katowice Zawodzie nie pilnuje, zgłaszając wcześniej, że jedzie pociąg ze złą godziną, można doprowadzić do faktu, że trzeba rwać ustawione wyjazdy, bo jednak zanim wyjedzie ekspres, trzeba ściągnąć osobowy na 3-4 peron. Dobra tylko w graniu w dobrym tandemie Katowice Zawodzie - Ciekawa stacja do grania w tandemie z graczem w Katowicach. Fajne widoki na pociągi (Jako, ze dojechaliśmy do rozdroża, no to najpierw trasa na Olkusz) Sosnowiec Południowy - Bardzo lubiłem tą stację, gdy miał tu PT towarowy do Maczek. Teraz leci luzak i jest mniej problemów, ale dalej ma swój urok. Jedna z moich ulubionych Sosnowiec Kazimierz - Po ostatnich zmianach bardzo ciekawa stacja. Mały trójkąt, a jakże urokliwy Dąbrowa Górnicza Wschodnia - Gdy nie było nastawni DZB, lubiłem tu wchodzić i wciąż bardzo lubię. Trudne połączenie ze Strzemieszycami (często wielu graczy popełnia tu błąd), krzyżujące się tory, znajoma okolica. Moja PRAWIE najulubieńsza stacja Jak wschodnia, to musimy też odnogę Juliusz-Dorota-Huta Katowice na DZB zrobić. Juliusz - zostawię na koniec, jako, że był w pytaniu 😉 Dorota - Ciekawa stacyjka. Jedna z moich ulubionych. Fajny widok, krzyżowanie szlaków... Szkoda tylko, że na radio sąsiaduje tylko ze stacjami AI lub pustymi... Dąbrowa Górnicza Huta Katowice - Powiem, że nudna stacja... Kiedyś w przeszłości ciekawy węzeł. Teraz tylko nudne przerzucanie pociągów... Choć PKP obecnie chce reaktywować tory z tej stacji na Dąbrowę "główną"... No, ale to plany realne, a nie w grze. Ale tą pozostałość niegdyż węzłowej stacji na "zwykłe dołączenie" czuć tutaj... I właśnie to przygnębienie, słabe widoki i niezbyt ciekawy rozkład powoduje, że to moja najmniej lubiana stacja. Sławków - Akurat mam złe wspomnienia z miastem, ale sama stacja... przyjemna. Ale dużo skakania po kamerach, aby zamykać przejazdy... No i widok słaby, bo siedzi się w peronie... No i towarowe nie mieszczą się na bocznicy i trzeba jednak słać dalej Bukowno - W zasadzie taki Sławków 2.0. Nic specjalnego, ale przyjemnie tu powiedzieć i pomóc graczom, co pytają o ruch w Olkuszu. Stawiam wyżej od Sławkowa Tunel - (raport z obdukcji) Kierowcy sprali dyżurnego na kwaśne jabłko. Duży ruch powoduje, że kierowcy chyba zlinczują dyżurnego. Jeszcze się szlabany nie podniosą, a ci już z piskiem opon na przejazd, bo zaraz go zamkną... Do tego Charsznica... Jak trafi tam gracz i nie będzie uzupełniał EDR, to bez kontaktu z mapą, to ciężko opanować ten ruch. Przy semaforze od Charsznicy przydałby się dodatkowy blok do wykrywania zajętości, gdy pociąg jest blisko... Jak sobie naprawdę tu radzą? Meldują się maszyniści, gdy są blisko tarczy? Czy może w realu EDR jest bardziej wiarygodny? No i kiepskie widoki. Jest się tak nisko, że podwozie można pociągom oglądać. Prawie najbardziej nielubiana... Prawie. Kozłów - No, fajna, wymagająca mapa. Dobre widoki, ciekawe połączenia... Powiedziałbym, że obecnie wymagająca najwięcej umiejętności. No to wracamy do linii numer 2... a w zasadzie 1. Czyli Katowice-Warszawa Katowice były, to teraz Sosnowiec Główny Choć ciekawy ruch i układ torów (i te 2 linie na Południowy), to jednak sprowadza się do przesyłania prawo-lewo. Wygląda strasznie, ale jest prosta... I powiem, że dla mnie trochę nudna. Będzin O wiele bardziej go lubię od Sosnowca. Po pierwsze pulpit kostkowy. Po drugie to przepuszczanie pociągów. Jedno wymuszone, drugie czasami wynikające z gry i opóźnień. Interesująca stacja. Dąbrowa Górnicza Niby powinienem lubić moje miasto, ale ta stacja jest jakoś nudna... Jest się raczej dyżurnym przejazdów... Dąbrowa Górnicza Ząbkowice Dałbym ją moją najbardziej ulubioną. To tu w wieku kilku lat na DZB ustawiłem kurs intercity do Katowic (znaczy kazali mnie wciskać, świeciły się lampki, a potem pociąg po nich i na zewnątrz pojechał). Widać stąd mój dom. Fajne widoki, fajne połączenia. No i historia tego jednego z większych dworców kolei Warszawsko-Wiedeńskiej Niby ogromna, a jednak prosta. Dałbym jej ocenę najwyższą, że to moja najbardziej ulubiona stacja... ale ile naprawdę tu jest po prostu sentymentu do niej? Faktu, że obok jest miejsce "u pociągu", gdzie z babcią przychodziłem oglądać jadące pociągi... Ta krzyżowa zwrotnica, co tak głośno się przekładała, że aż na nastawni było ją słychać (na niej pokazywano mnie, jak pulpit działa)... Stąd, tylko drugie miejsce [w pierwszej wersji postu Łazy Ła opisałem jako Łc, Łazy Łc jako Ła, dziękuję za zwrócenie uwagi] Łazy Łc - prawo-lewo naprawdę tylko... ale aż 3 linie. No i trzeba z Łazami żyć w zgodzie, bo jak za późno się melduje, to przebiegu się nie uda zrobić... Ale lubię ją, za tą różnorodność Łazy - Mniej lubię od Łc. Tak naprawdę, to tu po prostu się przerzuca, co wcześniejsze Łazy wysyłają... O't nic specjalnego. Łazy Ła - Tu się można pobawić... Zwłaszcza z kolegą na Zawierciu. Kiedy wysłać towarowy? A może jednak przepchać po głównym? Czy tylko na Zawiercie GT słać? Do tego kilka się zbiera i trzeba je na inne tory zbierać... No, moje ulubione Łazy. Zawiercie - Takie Łazy Ła, tylko z peronami 🙂 Bo i towarowe się na GT grupuje i kolejno odsyła i krzyżowania. CMK'a, czy stara kolej Warszawsko-Wiedeńska? Na mojej TOP liście się znajduje Góra Włodowska - Prosta stacja z możliwością mijanki. Niby wielki banał, ale... gra na multi pokazuje, że czasami tu jest co robić. Do tego to jedna z pierwszych nastawni na które grałem. Obok biegnie droga na której często robię biwak z widokiem na pociągi, gdy wybieram się na północną jurę... Lubię tę stacyjkę. Psary - Funkcjonalnosć - wspaniała. Widoki? Tragiczne. W dole? Ja z okna tylko podwozie widzę w zasadzie. Na pewno ciekawa, ale.. po prostu posterunek rozgałęźny i tyle. Knapówka - Takie Psary-mini, ale z lepszym widokiem. Stawiam ją wyżej od Psar. Bardzo przyjemna, dobra do rozpoczęcia zabawy i satysfakcjonująca. Tu zaczynałem dyżurowanie w SimRail i ciągle ją stawiam wysoko. Włoszczowa Północ - I jest co robić i trzeba planować... Takie Zawiercie, tylko bez GT. W zasadzie... Fajnie wejść, ale wolę inne Olszamowice - Po połączeniu z Pilichowicami (które kiedyś było moją najmniej lubianą) to interesująca stacja. Trzeba pilnować ruchu do Opoczna, aby szedł prawidłowo, a ma się z nią dobry kontakt. Fajnie gra się w parze z graczem z Opoczna Pilichowice - celem wspomnienia. Nie chodzi o to, najmniej lubiana, bo tylko przerzucanie... Ale gdy była osobną, to wymagała łączności z kompenentymi graczami z Olszamowic... Bo jak się źle słało na Opoczno to się zbierało opieprz za Olszamowice... a jak się grało w Opocznie, to tu zwykle nikt nie siedział i nawet łączności z Olszamowicami nie było. Opoczno Południe. Mocne 3 miejsce. 1 peron, potrzeba pilnowania kolejności, przy opóźnieniach kolejki... Jest tu co robić... Do tego współpracy z Olszamowicami i Idzikowicami wymaga... Po DZB, moja trzecia stacja z wyboru. Idzikowice. Fajny pulpit. I masa niewykorzystanego potencjału. Z jednej strony ustala się kolejność dla Opoczna... ale wolę bardziej Olszamowice... Choć nie powiem. Pulpit robi wrażenie. Strzałki - O't tu minąć, tu przerzucić. Nic specjalnego... No, ale po dołączeniu Białej Rawskiej... Ma się tu trochę roboty Biała Rawska - dawniej mało grałem... ale nie była jak Pilichowice, bo nie było nawet odpowiedzialności... Dla mnie była wtedy najnudniejsza... ale nie najmniej lubiana Szeligi - Jak Strzałki, ale bez drugiej stacji. Szkoda, że nic na Marków nie jeździ. No, ale i tu czasami trzeba ustalać kolejności. Korytów - Szeligi 2.0. Nic specjalnego, ale też i nic nudnego. Też można się pobawić. Zwłaszcza wtedy, gdy nic nie jedzie z 1 strony, a jest duży ruch z Grodziska i dwoma torami śle się pociągi. No i na tej stacji zakończyłem maraton 29 XII-4 I, gdy po zrobieniu obieżyświata, wziąłem się za Starszego Dyżurnego Ruchu. Grodzisk Mazowiecki - Stacja Min-Max... Godziny nudy i przerzucania na prawo i lewo z ziewaniem... i godziny parzyste, gdy dodatkowy pociąg do Krakowa powoduje chaos... I za te godziny parzyste duży plus. Ale tak, to raczej nudna. Pruszków - Powiem tak. Przeszedłem. I jakoś nie mam ochoty wracać... Słanie prawo-lewo i tylko to wpuszczanie z Warszawy Towarowej w Józefinowie ciekawie. No, ale na PL2 tu się nie wepchnąłem w godzinie szczytu i może wtedy tu się robi coś ciekawszego. Ale wolę Grodzisk. No i dalej są Warszawy AI, więc wracamy w kierunku na Kraków. Docieramy do Psar i skręcamy na południe. Starzyny-Sprowa. No... No... Interesujące. Łączmy dwa szalki w jeden, przepychamy pociągi na południe... długie odcinki, potrzeba pilnowania, aby nie robić nic z opóźnieniem... Jest tu ciekawa zabawa... Do tego połączenie kostki i komputerowego sterowania? No i ładny widok. Fajne, ale... za długo jadą po tych szlakach... Mijamy Kozłów i Tunel i wpadamy do Miechowa. Tu powiem, że na razie mam po około 2h na każdej stacji i mogę zbyt powierzchownie oceniać, więc proszę o wyrozumiałość: Miechów. W zasadzie obecnie wydaje się nudna. Po prosto w prawo i lewo. W zasadzie nawet nie miałem potrzeby robić PT... Bo wcześniejsze stacje zbyt to kolejkują... Po prostu nie ma tu co robić Słomniki - Taki Miechów na prochach. W zasadzie mam podobne uczucia. Niedźwiedź - LUBIĘ! Fajna stacja. Fajny widok. Do tego przepuszczanie. Długi szlak w jedną stronę... Na pewno tu wrócę! I może być w czołówce lubianych Zastów - Przypomina mnie moją ulubioną stację. Niby tylko prawo-lewo i przejazd, ale... tu na pewno muszę wrócić! Raciborowice - Jedna odnoga, ale przy współpracy z graczem w Batowicach potrafi bawić. Kraków Batowice - Tu krzyżujemy, tu z toru jednego nie można na lewy wysłać... Możliwe, że ma pazur, ale dla mnie było to nudne przerzucanie z prawa na lewo. Może muszę dać jej jeszcze 1 szansę Kraków Przedmieście - Grałem z kolegą na Batowicach. I powiem, że obok Niedźwiedzia bardzo dobrze się tu bawiłem. Niby moja rola to tylko pilnowanie odnogi i kierowanie we właściwą stronę... Ale fajne widoki na pociągi i poczucie, że trzeba tu planować. Czuć tu odpowiedzialność małej stacyjki. Na tej trasie jedna z moich ulubionych. No i pozostał zwycięzca. Jak widzieliście najmniej lubiana jest Dąbrowa Górnicza Huta Katowice. Jakby powstała wersja tej linii z lat 80, to bym ją pewnie lubił, ale obecnie najmniej. A moja ulubiona stacja to... [Sosnowiec] JULIUSZ! Już pojawiają się pytania. Że co? To tylko prawo-lewo i przejazd! Nie ma tu nic do roboty! Oj, jest. Ilekroć jadę przez Juliusz na Dańdówkę zastanawiam się, czy gracz na Juliuszu umie z Dańdówką współpracować, czy wyśle mnie na Sz i będę mu tłumaczył, jak obsługiwać tą nieprostą stację. A Dańdówka błędów nie wybacza! Wielu zarzuca jej winy, które zwykle ponosi Juliusz, Południowy i Kazimierz razem wzięte. Do tego trzeba planować... Niby można zamknąć przejazd i mieć wyje... chane. Ale obserwowanie jak po przejeździe ten korek pod przejazd się rozładowuje... bezcenne. Do tego trzeba pamiętać o czasie jazdy od Doroty... No i fajważniejsze. Jest się zaraz nad torami z pięknym widokiem na wolno defilujące pociągi. (zdjęcie sprzed wprowadzenia ładunku na wagony towarowe) Po prostu przyjemnie się patrzy na ten przejazd, te pociągi... Można się tu zrelaksować i cieszyć widokami, a także widzieć efekty swojej pracy. Wielu uważa ją za nudną, ale w tej nudzie jest dusza.. To po prostu stacja z duszą... I ja tą duszę uwielbiam. Lubię stać przy oknie i patrzeć z góry, jak jeden pociąg jedzie 20km/h od Dańdówki, a drugi zwalnia jadąc przez przejazd... a w tle widać pociąg na Porąbce... Po prostu piękny obraz... Nawet w nocy, bo jest dobrze oświetlona. (zdjęcie z serwera PL2, dziś, dosłownie sprzed chwili) Notabene właśnie z niej na serwerze PL2 piszę teraz tą wiadomość. No i często jest wolna, bo niedoceniana. I właśnie za to najbardziej uwielbiam tą stację... Na drugim miejscu stawiam DZB (Dąbrowa Gónicza Ząbkowice), ale to miłość do mojej małej ojczyzny... i na trzecim Opoczno Południe. Z drugiej strony na liście NIElubię przodują: Dąbrowa Górnicza Huta Katowice, Miechów i Tunel, na którym gra powinna być ciekawa, a dla mnie jest bardzo nieciekawa i zamiast bawić, stresuje. A jakie są wasze opinie? Edited January 4 by Finek Odwrotnie opisane łazy Łc i Ła 6 1
misiek_131415 Posted January 4 Posted January 4 Podziwiam cierpliwość. Ja po 15 zaliczonych mam już dość dyżurek z obecnym RJ.
Marcion Posted January 4 Posted January 4 (edited) Nie będę cytować pojedyńczo fragmentów Twojej wypowiedzi, więc po prostu oddzieliłem to akapitami. Łazy Łc są pomiędzy Łb, a DZ, więc nic wspólnego nie ma z Zawierciem. Katowice Zawodzie są nudniejsze niż Kraków Batowice z tego względu, że w Zawodziu pociąg wysyła się na wprost, a w Batowicach trzeba jeszcze pamiętać o Dłubni. Dodatkowo w Batowicach jest ograniczona możliwość podawania przebiegów, więc trzeba bardziej się głowić, jeśli chce się wysłać po lewym. Dodatkowo brak sygnałów zastępczych przy semaforach wyjazdowych (oprócz J) sprawia, że trzeba być czujny z blokadami. Sosnowiec Kazimierz jest ciekawy? Tam są 3-4 pociągi na godzinę, ale trójkąt ma swój urok, tylko dwóch relacji jeszcze tam brakuje. Bukowno byłoby ciekawszy jeśli dorzuciłoby się pociąg z i do Borowej Górki. Wszystko jest zrobione, ale ze względu na przepustowość nie można dodać więcej pociągów. Ja bym 412xxx wystartował nie z Maczek, a z Borowej, a 444xxx jeździłoby do Borowej Górki. Niewielkie korekty w rozkładach by były. Psary i Knapówka? W Psarach trzeba myśleć co, kiedy puścić, w Knapówce puszcza się same przekoty. Oczywiście rozumiem, że dla Ciebie ważny jest widok za oknem. Grodzisk Mazowiecki będzie ciekawszy jak dojdą pociągi na Łódź. DLC wyjdzie, a przecież same osobowe nie będą jeździły do Żyrardowa, więc będzie więcej krzyżowań. Kozłów i Starzyny są najciekawsze, bo mają dużo pociągów, więc mają twardo orzech do zgryzienia. Długie szlaki powodują, że trzeba porządnie zastanowić się co wysłać i jak, aby jak najmniej było opóźnień. 1 błąd sprawi, że mogą występować opóźnienia wtórne przez nawet 2 godziny. Dodatkowo ETCS sprawia jeszcze większe problemy dyżurnym, bo gracze wchodząc do pociągów na szlakach mają błąd odczytu balisy. Jeżeli chodzi o Juliusz to owszem wyróżnia się w pewien sposób tylko nie rozumiem co masz na myśli pod kątem planowania? Wyliczasz kiedy przejazd trzeba zamknąć? Jeśli chodzi o współpracę z Dandówka to raczej Południowy i Kazimierz muszą się bardziej dogadywać z nią. To co przedstawiłem nie chcę, aby była to odebrana jako krytyka (może tak wyglądać), a bardziej sprostowaniem i uzmysłowieniem kilka rzeczy, dlaczego jest tak, a nie inaczej. Mówisz, że Juliusz jest niedoceniany, a ja Ci powiem dlaczego. Otóż gracze wchodząc do gry chcą coś robić. Nie mają zamiaru siedzieć przed monitorem i patrzeć się w pusty ekran, więc szukają czegoś ciekawego. Dlatego tam gdzie jest mało pociągów na stacji, tam zazwyczaj nikogo nie ma, zwłaszcza na posterunkach odgałęźnych, że nawet jak ruch jest więcej to nic nie robi się więcej oprócz dawania przelotów. To samo jest z pociągami towarowymi. Większość osób jak usłyszy, że trzeba postać 10 minut to zaraz widzę na hudzie, że pociągiem kieruje bot. Przechodząc do treści tematu no to nadal dla mnie ulubioną nastawnią pozostaje Zawiercie. Głównie spowodowane ruchem jeszcze przed aktualizacją, gdzie rozkład był ciekawy. Dzisiaj nie ma już pociągu 629xxx, więc nie trzeba za bardzo myśleć za Górę Włodowska, trzymając towarka do planu, aby dalekobieżna mogły spokojnie przejechać, ale sentyment pozostał. Myszków do dziś drży ze strachu przede mną. Natomiast najbardziej nie lubię Sławków i Łazy Ła. Sławków ze względu, że w zasadzie żadnego wyprzedzania nie ma, ale i jeszcze trzeba podwójnie wchodzić w kamery CCTV, aby zamknąć przejazd. Ze względu na specyfikację gry, na odległych przejazdach nie pojawiają się samochody. Łazy Ła nie lubie głównie przez graczy. Zazwyczaj podnoszą mi ciśnienie swoim zachowaniem. Tak ciężko jest zapytać o szlak jednotorowy? Edited January 4 by Marcion 3
Finek Posted January 4 Author Posted January 4 (edited) Racja. Łazy Ła i Łc odwrotnie są. Mój błąd. Poprawione 🙂 Tak to jest jak pisze się z pamięci na posterunku 🙂 To co przedstawiłem nie chcę, aby była to odebrana jako krytyka (może tak wyglądać), Ależ co kto lubi. Każdy lubi coś innego. I właśnie po to jest temat. Aby każdy powiedział co myśli. Ja np. lubię klimat Juliusza, ktoś inny może uwielbiać ruch na Tunelu 🙂 I właśnie po to napisałem, aby każdy mógł sięwypowiedzieć, więc nie uważam tego za krytykę i cieszy mnie twoja opinia 🙂 O Juliuszu Wyliczasz kiedy przejazd trzeba zamknąć? Jeśli chodzi o współpracę z Dandówka to raczej Południowy i Kazimierz muszą się bardziej dogadywać z nią. Tak. Bez mapy, Wyłączona podpowiedź, co jedzie... [teraz zostawiłem włączone, bo jak pisałem, to czasu się nie liczyło) I tak, aby gracze nie denerwowali się, że nie ma przejazdu, ani przejazd nie był za długo zamknięty. A co co dogadania, to jak puszczą bez zablokowania bloku (a to wielu robi), to potem są jazdy... Choć teraz asystent podpowiada i trochę to ułatwia, ale i tak łapię wciąż graczy, co mają zablokowany tor... I fakt. W Zawierciu tego towarowego co leciał do Knapówki brakuje. Edited January 4 by Finek Dopisek o Juliuszu 2
wiktorkruk Posted January 5 Posted January 5 Jako że nie dyżurowałem jeszcze po aktualizacji, to nie jestem w stanie ocenić nowych dyżurek i rozkładu, ale mogę wybrać swoje ulubione z tych wcześniejszych. 1. Kozłów. Stacja idealna dla mnie. Nie za skomplikowana, tylko trzy kierunki jazdy, praktycznie cały tabor do oglądania. 2. Psary. Też trzy kierunki, też łatwa do ogarnięcia. Brak peronu dla osobowych daje tą pozycję. 3. Idzikowice. Ponownie 3 kierunki, mimo ogromu torów łatwa i przyjemna w obsłudze, to na niej nauczyłem się pulpitu kostkowego. Nie tak dobra jak Kozłów, ale solidna. A moje najmniej ulubione: 3. Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Za trudna. Nie mam pojęcia, jak można ogarniać tą stację. Za wysoki poziom na moje progi. 2. Katowice. Ząbkowice do potęgi drugiej. Nie jestem w stanie jej ogarnąć w ogóle. 1. Łazy Ła/Łazy Łc. Katowice do potęgi drugiej. Tutaj to ja już gubię się zupełnie. 2 1
Finek Posted January 5 Author Posted January 5 Witkorkruk. Musisz więc spróbować po aktualizacji. Zmniejszono ruch na zachodniej części mapy (od linii Psary-Starzyny-Tunel na zachód) aby zwiększyć na odcinku Kraków-Starzyny (w tym do Psar i Warszawy). Więc jest szansa, że te nastawnie najmniej ulubione zyskają nowy czar. 1
wiktorkruk Posted January 5 Posted January 5 (edited) W dniu 5.01.2025 o 10:13, Finek napisał(a): Witkorkruk. Musisz więc spróbować po aktualizacji. Zmniejszono ruch na zachodniej części mapy (od linii Psary-Starzyny-Tunel na zachód) aby zwiększyć na odcinku Kraków-Starzyny (w tym do Psar i Warszawy). Więc jest szansa, że te nastawnie najmniej ulubione zyskają nowy czar. Problemem w tych największych dyżurkach to była wielkość stacji vs ilość pociągów, także nie wykluczam, że to pomogło. Ale takie Katowice to chyba nadal za wysokie progi dla mnie. Postaram się jutro spróbować na serwerze z najmniejszą ilością graczy, aby bez nerwów, na spokojnie sprawdzić przynajmniej Ząbkowice. Edit: Przetestowałem Ząbkowice. Nie było łatwo, zwłaszcza ze względu na momentami intensywny ruch, ale poradziłem sobie. Raczej nie będzie to moja ulubiona dyżurka, ale jest trochę lepiej niż pamiętam z poprzednich prób. Edited January 6 by wiktorkruk Aktualizacja związana z testem dyżurki. 1
Recommended Posts