Jump to content
Następne podsumowanie tygodnia pojawi się 21.09 | The next summary of the week will be published on 21.09

Goscktoregoimiejestpospolite

Member
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Other groups

Early Access

Reputation

2 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jakbyś znał pewien informatyczny termin, to byś zrozumiał dlaczego mam taką konfigurację, a nie pojedynczy moduł o łącznej pojemności czterech. Udajesz to wiedzę o komputerach, skoro dobrowolnie i świadomie zdecydowałeś się na zakup procesora z serii 13900K. Na twoim miejscu, posiadając jeden z najbardziej wadliwych obecnie procesorów na rynku, darował bym sobie jakiekolwiek dalsze komentarze odnośnie komputerów innych. Jest to co najmniej nie na miejscu i zakrawa o hipokryzję. Czemu hipokryzję? Ponieważ twój CPU z powodu samego "istnienia" może crashować dowolne gry (zwłaszcza te bardziej wymagające) do pulpitu albo i nawet BSOD-a. Seria 13900K jak i 14900K - obie posiadają nie do końca jeszcze zidentyfikowaną wadę fabryczną i sam Intel to oficjalnie przyznał. Wychodzi na to, że SimRail to nie tylko symulator kolei, ale również program do diagnostyki podzespołów w komputerze. Potrafi przetestować: - pamięć RAM - GPU - CPU - odporność na idiotów Może jeszcze mi auto zdiagnozuje i podatki rozliczy? Zrób dwa testy w mocno ograniczonym zakresie - uznaj że problem został rozwiązany. Jesteś w sumie lepszy od devsów. W twoim przypadku zejście z limitem amperów to działanie zalecone przez Intela w celu zwiększenia stabilności twojego mocno niestabilnego CPU. Druga sprawa, że to działanie w żaden sposób nie naprawi problemu, a przekonasz się o tym jak odbędziesz więcej niż 2 sesje na krzyż. Napisał człowiek z tykającą bombą w swoim komputerze w postaci niestabilnego emocjonalnie CPU, w cenie co najmniej dwóch normalnych i stabilnych z konkurencyjnej firmy. Do tego jeszcze zarzucający mi, że posiadanie 4 modułów RAM w płycie głównej to jakieś zło. Z góry zakładający w dodatku, że wkładam do skrzynki niesprawne moduły, których w ogóle nie testuję i nie monitoruję za pomocą odpowiedniego oprogramowania. Wisienką na torcie jest jednak twoje stwierdzenie, że SimRail może zdiagnozować problemy sprzętowe w komputerze. Aplikacja która ma problem sama ze sobą, do tego postawiona na silniku Unity który wręcz domyślnie słynie ze sporego apetytu na RAM, przez co potrafi doprowadzić do OOM, nawet na komputerach względnie wydajnych. Podsumowując - życzę samych sukcesów w życiu z takim podejściem.
  2. @bart_dem dziękuję za podzielenie się użytecznymi informacjami, to trochę pomogło nakierować na potencjalne źródło problemu - rozdzielczość tekstur. Przy 16 GB i ustawieniem 1/2 rozdzielczości, brakło mi RAM-u po ok. 30-40 minutach, jak minąłem wszystkie Łazy i zbliżałem się do Ząbkowic. To jakiś swoisty "trójkąt bermudzki" pożerania RAM-u na multi, albo kwestia czystego przypadku (będę badał ten temat głębiej). Dwa dni później dorzuciłem kolejne 16 GB do skrzynki, więc problem jakby "znikł", ale SimRail.exe bez problemu wchłonął 18 GB podczas kolejnej 45 minutowej jazdy na PL2. Przypominam tylko, że zalecana ilość RAM-u to 16 GB. Zmniejszenie rozdzielczości tekstur może nie tyle rozwiązać istniejący problem, co pozwolić na płynny przejazd z punktu A do B bez potencjalnego "crashu", ale problem nadal pozostanie problemem. @adamets2 Z całym szacunkiem kolego, ale mam wrażenie że nie przeczytałeś ze zrozumieniem mojego postu, bo gdybyś przeczytał dokładnie to byś zrozumiał, że przede wszystkim Windows crashuje grę, gdyż próbuje optymalizować pamięć RAM, a dzieje się to z tego powodu, że gra "zaśmieca" pamięć operacyjną niekoniecznie potrzebnymi danymi. Konkretniej ujmując występuje tu prawdopodobnie zjawisko zwane "trashing": Thrashing występuje, gdy system lub program spędza więcej czasu na wymianie danych między pamięcią fizyczną a pamięcią pomocniczą, taką jak dysk twardy, niż na wykonywaniu użytecznej pracy. Ta nadmierna zamiana ma miejsce, gdy pamięć systemu zostaje przeciążona wieloma procesami wymagającymi więcej pamięci niż jest dostępne, co prowadzi do częstych błędów stron. W rezultacie system spędza więcej czasu na zamianie stron w pamięci i poza nią, zamiast wykonywać zamierzone zadania, powodując spadek ogólnej wydajności. Często prowadzi to do wysokiego, niekontrolowanego wykorzystania procesora, co może doprowadzić do zatrzymania aplikacji jak i całego systemu. Przyczyną tego konkrentego zjawiska jest aplikacja SimRail.exe - to swoisty "zapychacz" pamięci RAM i opieram swoją tezę na podstawie monitorowania zajętych zasobów sprzętowych podczas gry. Choćbyś nie wiem jak bronił swojej tezy, to w dziale "zgłaszanie problemów" zauważysz kilka innych zgłoszeń o podobnym brzmieniu jak tutaj. A teraz odnośnie kilku twoich 'cennych' uwag: Prawdopodobnie nie masz pojęcia o czym w ogóle piszesz, ale próbujesz na siłę wyjść na obytego w temacie. Taaak, bo akurat te moje 4 konkretne (o takiej samej specyfikacji i od tego samego producenta) z SimRailem się "nje lubjom", ale ze wszystkim innym oraz benchmarkami działają bez najmniejszego zarzutu 🤣 Jakieś konkretne, czy po prostu piszesz dla samego pisania? Osobiście uważam że to wina którejś fazy księżyca albo retrogradacji Merkurego 😬 Wyjmij ze skrzynki 16 GB i spróbuj przejechać PL2 w 'godzinach szczytu' bez losowego "crasha" do pulpitu. O gustach się nie dyskutuje - masz prawo wierzyć w co tylko zechcesz 😄 Na takich mało wymagających klientach twórcy najlepiej zarabiają ❤️
  3. Cześć kolego wieraf.rr. Cieszy fakt że nie jestem jedynym użytkownikiem który spostrzegł ten problem. Wychodzi na to, że z jakiegoś nie do końca znanego nam powodu, obecnie SimRail traktuje pamięć RAM jako "śmietnik" na wszystkie swoje pliki - niezależnie od tego czy będą one użyte jednorazowo czy nie. Nie byłby to może problem gdyby nie fakt, że sporo tych plików po użyciu nie jest z tej pamięci usuwane. Ironią tutaj jest to, że bezpośrednią przyczyną wyrzucania z gry do pulpitu nie jest SimRail, a to co robi Windows żeby zapewnić grze więcej RAM-u do dyspozycji i zapobiec takiej sytuacji. W momencie gdy kończy się RAM, Windows robi z automatu "zrzut" najmniej używanych plików do pliku wymiany (tzw. "swap") na dysk HDD/SSD (domyślnie partycja systemowa). Gdy ten zabieg ma miejsce, można zaobserwować w SimRailu spadek FPSów, czasem nawet poniżej 1 ramki/sekundę, a w przypadkach drastycznych właśnie "crash" do pulpitu, bez jakiejkolwiek informacji o błędzie. Moje założenie jest takie, że w momencie gdy system "wyrzuca" z RAM-u pliki do "swapa" na dysku, w stosie tych plików jest kilka takich, do których za chwilę SimRail zażąda znowu dostępu (większość zajętej pamięci, więc również i "swapu" stanowią pliki tej gry, więc prawdopodobieństwo takiego zdarzenia jest dość wysokie). Oczywiście to tylko moja personalna opinia, bazująca na obserwacjach i posiadanej wiedzy. Podsumowując - na ten moment optymalizacja w tej grze po prostu NIE ISTNIEJE. Im mniej RAM-u na pokładzie, tym szybciej wywali gracza do pulpitu, więc pozostaje pytanie - ile GB jest w stanie zapewnić nieprzerwaną rozgrywkę? 128? 256? Po Twoim przykładzie wnoszę, że SimRail obecnie wymaga więcej pamięci RAM niż przestrzeni dyskowej do poprawnego działania. Ps. Optymalna/zalecana ilość pamięci RAM według twóców to 16 GB 🤣😬
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy