@bart_dem dziękuję za podzielenie się użytecznymi informacjami, to trochę pomogło nakierować na potencjalne źródło problemu - rozdzielczość tekstur.
Przy 16 GB i ustawieniem 1/2 rozdzielczości, brakło mi RAM-u po ok. 30-40 minutach, jak minąłem wszystkie Łazy i zbliżałem się do Ząbkowic. To jakiś swoisty "trójkąt bermudzki" pożerania RAM-u na multi, albo kwestia czystego przypadku (będę badał ten temat głębiej).
Dwa dni później dorzuciłem kolejne 16 GB do skrzynki, więc problem jakby "znikł", ale SimRail.exe bez problemu wchłonął 18 GB podczas kolejnej 45 minutowej jazdy na PL2. Przypominam tylko, że zalecana ilość RAM-u to 16 GB.
Zmniejszenie rozdzielczości tekstur może nie tyle rozwiązać istniejący problem, co pozwolić na płynny przejazd z punktu A do B bez potencjalnego "crashu", ale problem nadal pozostanie problemem.
@adamets2 Z całym szacunkiem kolego, ale mam wrażenie że nie przeczytałeś ze zrozumieniem mojego postu, bo gdybyś przeczytał dokładnie to byś zrozumiał, że przede wszystkim Windows crashuje grę, gdyż próbuje optymalizować pamięć RAM, a dzieje się to z tego powodu, że gra "zaśmieca" pamięć operacyjną niekoniecznie potrzebnymi danymi. Konkretniej ujmując występuje tu prawdopodobnie zjawisko zwane "trashing":
Thrashing występuje, gdy system lub program spędza więcej czasu na wymianie danych między pamięcią fizyczną a pamięcią pomocniczą, taką jak dysk twardy, niż na wykonywaniu użytecznej pracy. Ta nadmierna zamiana ma miejsce, gdy pamięć systemu zostaje przeciążona wieloma procesami wymagającymi więcej pamięci niż jest dostępne, co prowadzi do częstych błędów stron. W rezultacie system spędza więcej czasu na zamianie stron w pamięci i poza nią, zamiast wykonywać zamierzone zadania, powodując spadek ogólnej wydajności. Często prowadzi to do wysokiego, niekontrolowanego wykorzystania procesora, co może doprowadzić do zatrzymania aplikacji jak i całego systemu.
Przyczyną tego konkrentego zjawiska jest aplikacja SimRail.exe - to swoisty "zapychacz" pamięci RAM i opieram swoją tezę na podstawie monitorowania zajętych zasobów sprzętowych podczas gry. Choćbyś nie wiem jak bronił swojej tezy, to w dziale "zgłaszanie problemów" zauważysz kilka innych zgłoszeń o podobnym brzmieniu jak tutaj.
A teraz odnośnie kilku twoich 'cennych' uwag:
Prawdopodobnie nie masz pojęcia o czym w ogóle piszesz, ale próbujesz na siłę wyjść na obytego w temacie.
Taaak, bo akurat te moje 4 konkretne (o takiej samej specyfikacji i od tego samego producenta) z SimRailem się "nje lubjom", ale ze wszystkim innym oraz benchmarkami działają bez najmniejszego zarzutu 🤣
Jakieś konkretne, czy po prostu piszesz dla samego pisania?
Osobiście uważam że to wina którejś fazy księżyca albo retrogradacji Merkurego 😬
Wyjmij ze skrzynki 16 GB i spróbuj przejechać PL2 w 'godzinach szczytu' bez losowego "crasha" do pulpitu.
O gustach się nie dyskutuje - masz prawo wierzyć w co tylko zechcesz 😄 Na takich mało wymagających klientach twórcy najlepiej zarabiają ❤️