Jump to content

JoeBlack72

Member
  • Posts

    24
  • Joined

  • Last visited

Other groups

Early Access

Reputation

27 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. No troszkę moją wypowiedź wyrwałeś z kontekstu.... Jasne że fajnie byłoby mieć rozbudowany jakiś większy obszar. To oczywiste. Ale to duża praca dla jakiegoś studia, które zechce się podjąć i na tym zarobić wydając takie DLC. Te 10 km to było trochę w cudzysłów i trochę na przykład jako jakieś wyzwanie dla jakiegoś samotnego napaleńca który umie to robić a koniecznie chce podzielić się ze światem np. jakimiś obszarem na którym mieszka i chce by to właśnie te parę kilometrów dodać do symulatora w takiej czy innej formie.
  2. Ja nie twierdzę, że się mi ta sytuacja odpowiada. Prawda, jakby włożyć więcej kasy, ludzi, zasobów byłoby lepiej. Ale widać to gołym okiem, że ten projekt jest trochę z boku, uzupełnia podstawową działalność, jest trochę produktem ubocznym.... A jeśli tak to i jeśli to prawda, to cieszmy się bo gdyby to była jedyna i podstawowa działalność to może tego projektu by już nie było. Co do argumentu, że Polska jest nieatrakcyjna. Pisałem o jakimś człowieczku a to z Europy a to z Ameryk a to z Azji itd.... Dla mnie to właśnie Polska jest numerem jeden i mnie przyciąga. Bo gdyby nie to bym może siedział w jakimś TSW czy czymś innym. A te człowieczki skądś tam też chcą jeździć bardziej u siebie niż w jakiejś Polsce gdzie nawet nie wiedzą gdzie to na mapie leży. I może dlatego bliżej im do innych projektów. I wydaje mi się, że tylko to co odróżnia Simrail od innych czyli tryb multi i sterowanie ruchem przyciąga jakichś ludzi z poza Polski. Ale wg mnie jak się tu nie pojawią trasy z krajów, które generują najwięcej klientów dla tego typu symulacji, którzy będą chcieli wydać swoje dolary czy euro, to ten projekt będzie mocno ograniczony z niewielką ilością międzynarodowych graczy a co za tym idzie mało atrakcyjny biznesowo. Dlatego tez dziwię się, że nic nie słyszymy o rozwoju tych zapowiadanych tras niemieckich czy amerykańskich. Dla mnie one są zbędne ale dla rozwoju symulatora konieczne. Tak uważam.
  3. Wagony są spawnowane poprawnie (zresztą próbowałem na wiele sposobów) ale EU07 ma problemy. Próbowałem też EP08, ET22, Traxxa czy Dragona. Z nimi jest ok.
  4. Ja wcale nie napisałem, że im mniej osób pracuje tym lepiej. Chodziło o to, że jeśli oni mają inne źródło podstawowych dochodów, to dobrze bo mogą utrzymywać przy życiu taki projekt jak Simrail, który zapewne wielkim sukcesem komercyjnym nie jest. Jeśli chodzi o twórców to miałem na myśli studia które tworzą takie dodatki. Pooglądaj sobie jakie studia i jakie w TSW czy TS i w jakich cenach to sprzedają. A ci mali ? No wiadomo, że hobbystycznie i niewielkie projekty (niekoniecznie płatne). Choć.... Czy tylko małe ? Ja już jeździłem CMK z Warszawy do Krakowa w Train Simulator Microsoftu wiele, wiele lat temu. I tworzył to amator i tworzenie nie trwało latami. I nie mówię że ktoś ma zrobić trasę przez pół Polski, ale jakiś 10 km odcineczek który gdzieś z Katowic czy Warszawy do jakiegoś miasteczka czy innej bocznicy wzbogaci to co mamy ? A co do tego czy coś z takich projektów wrzuci do multi czy nie... A co to za problem by na jakimś wydzielonym serwerze takie "amatorskie" dzieła jeździły. A może i na głównym jeśli deweloper stwierdzi, że projekt spełnia ich wymogi. A że może spełnić to rzecz oczywista. Wystarczy pooglądać niektóre projekty w maszynie czy TD2. Myślisz że są gorsze od tych tutaj ? Pewnie niektóre tak, ale inne myślę, że mogą nawet przewyższać to co możemy zobaczyć w Simrail. Ja latam samolotami w MSFS i zobacz ile tam dodatków tworzą niezależne studia, ile dodatków tworzą anonimowi samodzielni twórcy. Jedni zarabiają inni nie, ale wszystko to jest do wykorzystania w symulatorze. Multi czy nie multi.
  5. No skoro bez pneumatyki i elektryki to OK nie jest....
  6. To może dziwnie zabrzmieć ale to co piszesz to jest prawda, ale nie traktowałbym tego jako czegoś bardzo negatywnego. Bo to może być niesamowite szczęście, że to tak wygląda. Dlaczego ?! Ano dlatego, że dopóki ten symulator nie zapewni dochodów takich by warto było się nim zająć na 100% i zatrudnić 200 osób tylko do tego, a raczej nie zapewnia i możliwe, że zapewniać nie będzie, bo traktuje o Polsce i polskich kolejach, a to może być mało atrakcyjne dla wielu zagranicznych odbiorców, to ten symulator jest pewnie trochę efektem ubocznym podstawowej działalności. Gdyby nie ta działalność to projekt być może nie powstałby w ogóle, albo zostałby porzucony nie zapewniając odpowiedniego dochodu. Brzmi to może niefajnie, ale dzięki temu dostaliśmy do ręki to co już mamy, jest szansa na jakiś rozwój... A że nie w tempie jaki byśmy sobie życzyli... no cóż, lepiej tak niż wcale. Ale jeśli to prawda co piszę, to szansą na zdynamizowanie rozwoju, jest dokończenie projektu jako bazy, udostepnienie narzędzi deweloperskich firmom trzecim, które we własnym zakresie, choć może w jakimś porozumieniu z twórcami Simrail, będą wypuszczać własne dodatki zarabiając na tym pieniądze. To szansa też dla małych twórców, którzy niekoniecznie muszą działać na rzecz Maszyny czy Td2, ale tu mogą mieć bazę do tworzenia swoich treści.
  7. Niektóre lokomotywy w simrail mają problem z łączeniem składu (to oczywiście błąd symulatora). Ta jak widać ma. Testowałem to sam pisząc scenariusz. Też miałem problem z siódemką więc ją porzuciłem i robię scenariusz na innej/innych lokomotywach.
  8. Niestety jest to błąd symulatora. Jestem w trakcie tworzenia scenariusza w którym też ma miejsce podłączenie lokomotywy do składu wagonów. Po takiej operacji symulator nie rozpoznaje zatrzymania na stacji. Testowałem to na 1000 sposobów i nic nie pomaga. Poszukiwałem i nadal poszukuję czy może jest jakaś instrukcja lua którą trzeba by zastosować, ale nie znajduję takiej. Testy polegały na przypisaniu rozkładu przed połączeniem ze składem, po połączeniu, rozkład taki rozkład inny, nic nie pomaga. Stąd wnioskuję że skład który został utworzony przez połączenie lokomotywy z wagonami w trakcie scenariusza ma jakąś wadę i symulator nie rozpoznaje zatrzymania na stacji, pomimo tego że wszystko inne związane z rozkładem działa jak należy.
  9. Ja niedawno miałem ten sam problem. Piszę scenariusz i nagle zaczęło mnie crashować z jakiegoś powodu zawsze w tym samym miejscu. Nie wiem skąd się to wzięło bo pisząc scenariusz i testując jego działanie dziesiątki a może i setki razy przejeżdżałem go i nic się nie działo a potem nagle pojawiły się crashe. Zastanawiałem się co robić i mając jakieś doświadczenie z innych symulatorów stwierdziłem, że wyczyszczę pliki temp i cache powiązane z simrail. Poszukałem gdzie coś może być, wyczyściłem tą zawartość i problem ustąpił. Czy pomogło moje działanie czy może to jakiś przypadek na 100% nie wiem, ale warto spróbować.
  10. To błąd symulatora. W kabinie nr 2 działa tylko jeden wyświetlacz główny, boczne nie działają
  11. Wpisz cokolwiek. Jedyny wyjątek to dane pociągu o ile dobrze pamiętam ale to podstawi Ci się samo.
  12. Problem zdiagnozowany i rozwiązany. Można usunąć
  13. Problem zdiagnozowany i rozwiązany.
  14. Założyłem nowy wątek o problemie który teraz poruszę ale jakoś nie mogę od kilku dni doczekać się na jego zatwierdzenie więc wrzucę tu bo w sumie jakoś też się to łączy. Czy ktoś wie dlaczego te wyświetlacze relacyjne (zaznaczone na zdjęciu) nie działają mi w scenariuszu, który robię ? Jaki widać po tabliczce na drzwiach rozkład jest przypisany dobrze, ale te wyświetlacze nie pokazują nic ? Czy trzeba użyć jakiejś innej komendy czy może pliku z rozkładem jakieś inne pola powinny być ?
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy