Jump to content
Następne podsumowanie tygodnia pojawi się 21.09 | The next summary of the week will be published on 21.09

wieraf.rr

Member
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Other groups

Early Access

Reputation

4 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nie mam płyty z najwyższej półki cenowej, bo nie ma to dla mnie sensu i średnia półka mi wystarczy. Tyle, że ta średnia półka na spokojnie radzi sobie z Ryzenem 7950X3D bez przegrzewania sekcji zasilania, która ma 17 faz. Z pamięcią RAM jest jak piszesz. Godzinami działa stabilnie po czym dostajesz strzał w policzek, że jednak nie do końca. Przerabiałem to przy undervoltingu mojego RX 7900 GRE. Najmniej stabilnie było kiedy karta miała obciążenie w przedziale 40-70% podczas grania w RDR2 i musiałem zastosować łagodniejszy undervolting. W innych grach (np. Cyberpunk, Dying Light 2) potrafiłem mocno zejść z napięciem i było stabilnie zawsze. W Simrailu nic nie pomaga poza zejściem z detali kiedy ilość zajętego RAMu zaczyna przekraczać 40GB. Oczywiście dotyczy to tylko loków pochodnych od siódemki.
  2. Domyślam się, że odpowiedź nie jest skierowana do mnie ale mój problem nie ma nic wspólnego z błędami pamięci RAM. Na 2 modułach po 16GB również miałem problem i co ciekawe kiedy zmniejszę detale na bardzo niskie, to gra się nie crashuje. Winne są temu biblioteki Unity i sama gra, która robi śmietnik w pamięci RAM ale najwidoczniej tylko na EU/EP-07/8. Każdy inny lok lub EZT nie powodują błędów.
  3. Przyznam szczerze, że nie sprawdzałem jak to miało działać przy 4 kościach ale faktycznie po dołożeniu kości i zrobieniu Clear Cmos pierwsze uruchomienie było bardzo długie (około 4 minut trwało trenowanie pamięci) i faktycznie byłem zdziwiony kiedy ujrzałem prędkość 3600MHz. Następnie ustawiłem w BIOS natywne taktowanie i było ok. Kolejny krok to ustawienie profilu XMP na 6400 CL32 (moje pamięci nie mają EXPO dla AMD) i komp uruchamiał się normalnie ale potrafił resetować się losowo (nawet na pulpicie). Z jednej z grup zapisałem sobie zrzut ekranu, gdzie ktoś ustawił identyczne pamięci na 6200 CL30 z mniejszymi timingami i o wiele niższym napięciem. Zastosowałem go u siebie i odpalił niemal od razu z 4 kośćmi. Zastanawiałem się czy nie wymienić moich 2x16GB na 2x32GB lub 2x48GB ale na jednej z grup trafiłem nówki sztuki identyczne jak moje za 60% ceny w sklepie. Dzisiaj miałem taką sytuację, że dojeżdżałem do Grodziska Mazowieckiego siódemką i kiedy użycie RAM'u dobiło do 46GB, to nastąpił crash do pulpitu. Oczywiście jak było w okolicach 40GB, to zmieniłem detale z Ultra na Bardzo niskie i zwolniło to 10GB RAM. Następnie ponowne ustawienie na Ultra spowodowało zużycie dodatkowych 4GB, także 6GB zwolniłem w ten sposób. W podglądzie zdarzeń jest błąd aplikacji Simrail.exe i biblioteki Unity:
  4. U mnie jest stabilnie przy @6200MHz CL30 na 4 kościach. Nie mam crashowania w żadnych grach i programach. Wszystko zależy od chipsetu płyty (ASRock jest najbardziej stabilny na AM5), a nawet od sztuki CPU.
  5. Cieszy mnie fakt, że nie tylko ja mam ten problem. Pojawił się on po wydaniu jakiejś łatki po DLC. Wcześniej nie miałem problemu. O dziwo dzisiaj jadąc Traxx i ENdolino udało się przejechać odcinek od Pruszkowa do Warszawy. Problem zdaje się występować na EU/EP07 i EP08. Na single player i ET22 również problemu nie miałem. Co do SWAP'a, to mam go ograniczonego do 800MB (zresztą dzieje się to niezależnie od tego czy mam go włączonego, czy też nie) i system ma jeszcze 19GB wolnego RAM'u (mam 64GB), więc nie jest to problem zrzucania plików do SWAP z powodu braku pamięci RAM. Zauważyłem, że doraźnie pomaga przejście z detali Ultra na Bardzo niskie i ponowne przełączenie na Ultra. Co ciekawe takie przejście zwalnia u mnie ponad 11GB RAM'u. Gra ma problem z optymalizacją pamięci i na poprzednim komputerze mając 32GB RAM nigdy nie spotkałem się z tym problemem i maksymalne zużycie nie przekraczało 24GB bez względu na lokalizację ale było to jeszcze przed wydaniem DLC. U mnie RAM jest "pożerany" ze względu na bardzo wysoką (szeroką) rozdzielczość ekranu DQHD jak i detale.
  6. Widzę, że deweloperzy mają gdzieś problemy graczy... Żaden z nich nie zareagował nawet w temacie. Takimi działaniami tylko uśmiercacie ten projekt! Cóż, chyba czas porzucić ten twór na rzecz konkurencji i odradzać każdemu kupno przynajmniej do czasu wyjścia z EA... Chociaż nawet i to nie pomoże jak twórcy zainkasują $ i będą mieli wszystkich gdzieś...
  7. Faktycznie działa, nawet w multiplayer. 😁 Szkoda, że nadaje się tylko do manewrów i aż się prosi aby w symulatorze dodali jakąś lokomotywę spalinową.
  8. Cześć wszystkim, Jestem tu nowy i od pół roku spędzam czas z symulatorem i niestety od jakiegoś czasu na trybie wieloosobowym nie jestem w stanie przejechać trasy od okolic Pruszkowa do Warszawy Grochów z powodu crashowania gry do pulpitu. Problemem jest zbyt duża ilość zajętej pamięci RAM jaką pożera gra. Dzisiaj jakimś cudem udało mi się dojechać do Warszawy Zachodniej, po czym przed samą Centralną wywaliło mnie. Nie pamiętam czy był to serwer PL3 lub PL4 (miał GMT+2) ale dzieje się to na każdym serwerze i na każdym pojeździe. Pisząc pożera mam na myśli zużycie na poziomie prawie 45GB! Sam system pobiera około 7-8GB i reszta jest zajęta przez grę. Kiedy zajętość RAM osiągnie poziom około 35GB, to zaczynają się chwilowe losowe przycięcia gry aż do wyłączenia jej do pulpitu i nie jest to spowodowane niewydolnością karty graficznej, bo to jeden z wydajniejszych modeli jaki jest obecnie na rynku. Wszystkie sterowniki są najnowsze, BIOS płyty głównej najnowszy jak i zainstalowane wszystkie poprawki do Windows 10. RAM przeskanowany Memtestem i nie wykazuje żadnych błędów. Dzieje się to tylko w Simrail. Komputer też jest dosyć mocny i jego parametry to: CPU: AMD Ryzen 5 7500F GPU: Radeon RX 7900 GRE 16GB 64GB RAM DDR5 6200MHz SSD NVMe PciEx 4.0 x4 Gram na detalach maksymalnych na monitorze o sporej rozdzielczości 5120x1440 (format ekranu 32:9) i do czasu wydania jakiegoś patcha po DLC Cargo nie było problemu (miałem wtedy 32GB RAM). Obecnie gra jest niegrywalna na podanym przeze mnie odcinku. Załączam logi i zrzut ekranu z widoczną ilością zajętej pamięci RAM. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i zna jego rozwiązanie? logs.7z
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy