-
Posts
15 -
Joined
-
Last visited
Other groups
Early Access
Playtests
Reputation
11 GoodRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Rozdzielczość tekstur ustaw na 1/2. Gra ma skopaną optymalizacje na najwyższych ustawieniach tekstur.
-
mikolajeczek changed their profile photo
-
Crash gry po około dwóch godzinach jazdy - EIP 4500
mikolajeczek posted a topic in Archiwum zgłoszeń
Jak w tytule. Mam 16gb ddr4 - 3333MHz. Zużycie pamięci jest jest ogromne na ten moment. Na razie zdarzyło mi się to tylko w singlu przez co nie mogę przejechać całej trasy. SimRail_log_2023-01-15_08-24-59.txt SimRail_log_2023-01-15_16-06-58.txt -
Witam, otóż zaczynając przygodę we wczesnym dostępie od samouczka do elfa na centymetry minąłem się z samochodami które jak gdyby nigdy nic przejechały przez otwarty przejazd. Gdzieś między dąbrową pogorią a gołonogem. Edit: właściwie to na całej trasie w samouczku były otwarte przejazdy
-
Najlepiej jakaś zwykła kamerka internetowa. Nie będziesz musiał mieć mikrofonu przy ustach tak jak w headsetach i napewno lepiej będzie zbierał dźwięk i będzie wyraźniejszy Twój głos.
-
Jak sobie tak jeszcze pograłem to zauważyłem że ten dźwięk przejazdu uruchamia się losowo co któryś raz przy logowaniu się do serwera. I tak jest mocno wyciszany i jeśli nie jest on z tego przejazdu to nie wiem jakie tam są jeszcze przejazdy które mogłyby na taką odległość odtwarzać dźwięk. Tym bardziej jeśli się zresetuje ten jeden konkretny przejazd to dźwięk się resetuje. Nagrałem jeszcze jedno wideo jak znów dźwięk ten było słychać z dyżurki mimo otwartych szlabanów. Zresetował się on dopiero jak na pieszo poszedłem do tego przejazdu. Podejrzewam że to jest coś z synchronizacją dźwięków. Dodatkowo na sosnowcu głównym słyszalny jest dźwięk otwieranych drzwi wagonów z sosnowca południowego oraz dźwięk samego przejazdu tam obok jak szlabany są otwarte. A kiedy są zamknięte to się dźwięk wyłączył. Działa więc to zupełnie losowo.
-
Dziękuję za skrócenie zasięgu tego dźwięku 😄 Czasami był naprawdę irytujący. Udało mi się już za pierwszym razem odtworzyć ten "błąd". Na filmiku poniżej tym razem dźwięk jest cichszy niż poprzednio, nie wiem czy oprócz zasięgu zmniejszyliście też jego poziom? Mimo wszystko z dyżurki już teraz nic nie słychać.
-
I właśnie ten przejazd drogowy słychać. Ale tylko przy pierwszym logowaniu do dyżurnego i dopóki się go nie zamknie i otworzy ponownie. Gram na słuchawkach z obsługą 7.1 i jest to na nich słyszalne. Być może na głośnikach albo innym typie słuchawek nie jest to aż tak słyszalne aczkolwiek dźwięk jest odtwarzany mimo otwartego przejazdu drogowego. Jeśli jeszcze raz trafię na taki przypadek to postaram się nagrać wideo. Z ciekawości raz poszedłem w stronę tego przejazdu aby zobaczyć skąd dochodzi ten dźwięk i podczas spaceru dźwięk był odtwarzany ze stałym natężeniem od samej dyżurki i dopiero po zbliżeniu się do przejazdu robił się głośniejszy.
-
Póki co to obejrzyj filmiki które są na forum opisujące działanie pulpitu na komputerze i wbijaj na serwery które są mało obłożone (często w późniejszych godzinach) i szybko się nauczysz. Tutaj na forum w tematach na temat dyżurnego ruchu często wypowiadają się niektórzy jak ja to nazywam "napinaczami" dla których nowe osoby które się uczą psują totalnie rozgrywkę i niszczą im ich perfekcyjną zabawę w jak najpunktualniejsze dotarcie do celu. Sam kilka lat temu ze znajomymi próbowałem swoich sił w TD2 i oprócz tego że pamiętam tę grę jako bardzo dobrze zrobiony symulator to pamiętam go też jako mało popularny symulator gdzie często można było trafić na dyżurnego który tylko czekał żeby wstawić minusa za kilkusekundowe spóźnienie czy jazdę według rozkładu 🤣. Trochę też przez to myślałem że ten dyżurny ruchu to jest bardzo trudny do ogarnięcia i w połączeniu z ludźmi którzy w to grali to odpuściliśmy sobie tą grę. Ale jak wypuścili tego simraila to uznałem że chociaż zobaczę jak to wygląda póki jeszcze nie ma dużo graczy tutaj i nie ma limitów żadnych jak w TD2 żeby być dyżurnym. Razem z obejrzeniem filmików instruktażowych to ogarnięcie tego żeby się dobrze bawić i w miarę sprawnie wyprawiać pociągi w trasę zajęło mi z 2-3h. Tak więc jeśli tylko na premierę powstaną trochę lepiej zrobione filmiki instruktażowe i jakiś porządny tutorial w samej grze to nauka dyżurnego wcale nie jest taka czasochłonna i trudna. Te filmiki które są na forum mają niestety jedną wadę. Robione są przez osobę która zna się na pracy dyżurnego. A dlaczego jest to wada? Bo osoby które znają temat bardzo dobrze często pomijają oczywiste dla nich rzeczy które dla nowych graczy mogą być problematyczne. Dlatego mam nadzieję że powstaną poradniki które będą tłumaczyć każdy nawet najbardziej oczywisty detal jak np. że woda jest mokra a w nocy jest ciemno, wtedy gracze bardzo szybko ogarną temat i każdy będzie mógł się dobrze bawić bez jakiegoś zbędnego podziału czy wprowadzania leveli od których będzie można być dyżurnym. Pewnie jakby youtuber o nazwie "Maszynista Greg" wypuszczał swoje poradniki w czasie kiedy próbowałem swoich sił w TD2 to bym do dzisiaj tam grał. Niestety mała popularność na ten czas i pewna część graczy skutecznie mi obrzydziła tę grę. Simrail ma szanse jednak być popularniejszym i przystępniejszym symulatorem. Szczególnie że zagraniczni gracze niekoniecznie muszą znać się na dyżurce a kiedyś też muszą się nauczyć 😁 PS: W simrailu już też napotkałem jednego napinacza któremu nie podobało się że za późno mu pociąg wyprawili. I zamiast jakoś pomóc chłopakowi który był dyżurnym to wolał go wyzywać że jak się nie nadaje na dyżurnego to nie powinien w ogóle się za to zabierać. Na szczęście byłem w stacji obok i sobie przez telefon poradziliśmy co i jak tam poklikać. A potem przyjechał na moją stację i męczył mi gitarę 🤣. Po stokroć wolę graczy którzy się uczą i chcą się nauczyć niż ciągle niezadowolonych perfekcjonistów.
-
Dyżurny ruchu - pociąg odwołany
mikolajeczek posted a topic in Zgłaszanie błędów (tryb wieloosobowy)
Jak w tytule dyspozytor AI zapytuje o wolny tor dla pociągu po czym od razu go odwołuje i tak w koło Macieju. Nie dało się dalej grać przez ciągłe zapytania AI. -
Witam, okienko czatu na ten moment jest uciążliwe do użytku, każde kliknięcie na nim aby coś napisać powoduje też kliknięcie wyłączników na pulpicie lokomotywy które się pod nim znajdują. Proponowałbym też dodać unikalny klawisz do aktywacji okienka czatu który jednocześnie dezaktywuje całkowicie sterowanie lokomotywą klawiaturą, w tej chwili czasami podczas pisania wiadomości aktywują się różne opcje w lokomotywie. A po zatwierdzeniu wiadomości enterem wyłączenie czatu i powrót do obsługi lokomotywy klawiaturą. EDIT: To samo tyczy się menu graczy pod tabulatorem. Kółko myszki zamiast przesuwać listę to powiększa widok w kabinie oraz można uruchamiać myszką elementy na pulpicie lokomotywy.
-
1. Po nastawieniu hamulca zasadniczego w pozycję odcięcie w menu kontekstowym po najechaniu myszką zaznaczone jest jako napełnianie uderzeniowe. 2. I najgorsza rzecz. Podczas wyświetlania menu tego hamulca zasadniczego poprzez najechanie na niego myszką, każda zmiana jego pozycji klawiszami na klawiaturze zacina grę.