Jump to content

Lukaszszsz

Member
  • Posts

    83
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Other groups

SimRail Playtests Early Access

Lukaszszsz last won the day on August 28 2023

Lukaszszsz had the most liked content!

Reputation

60 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Wykonałem test na dyżurce w Psarach i faktycznie system wyłapuje różnego rodzaju kombinacje z semaforami i układem torowym, których nieprawidłowe ustawienie kierowałoby pociąg na niewłaściwy szlak. Przykładowo pierwszy test polegał na tym, że pociąg do Katowic wyjeżdżał dopiero z Włoszczowej, a już system w Psarach poinformował, że podano nieprawidłowy przelot i jego część została natychmiastowo automatycznie rozwiązana. Próbowałem również wysłać pociąg do Krakowa na Katowice z opcją semafor wjazdowy na sygnał zastępczy i semafor wyjazdowy prawidłowy, ale również system zadziałał poprawnie i rozwiązał ustawiony przebieg. Nie wykonałem kilku innych testów (np. próba wysłania pociągu na nieprawidłowy szlak po torze niewłaściwym), ale można stwierdzić, że prawdopodobnie tak, jak wspomniałeś, maszynista krył kolegę albo nie znał sygnałów wyświetlanych na semaforze albo pomylił nastawnię w Psarach z inną nastawnią. Niewykluczone, że mogła wystąpić anomalia na serwerze, ale nawet jakby wystąpiła to dziwne, że pociągi nie zostały wcześniej usunięte z nieprawidłowego szlaku.
  2. Doskonale rozumiem na czym polega system automatycznego rozwiązywania przebiegów, ale problem jest taki, że według maszynisty oni mieli ułożony prawidłowy przebieg w Psarach bez podawania sygnału zastępczego. Dlatego przy okazji zadałem pytanie do admina czy testowali scenariusz, gdzie nastawnia podaje pełny przebieg w złym kierunku zanim pociąg wjedzie na szlak i zgłosi zajętość toru w stronę nastawni, która źle nastawiła przebieg. Dziwne, że dopiero skierowanie pociągów w stronę Sędziszowa spowodowało zadziałanie wspomnianego systemu i usunięcie składów z mapy (pytanie kolejne, dlaczego pośpiech został usunięty na Południowym, a Pendolino dopiero na Dańdówce). Sytuacja wydarzyła się dnia 16 lutego na serwerze PL1 (czas letni, -5 godzin do strefy czasowej) między godzinami 21 i 23 czasu rzeczywistego.
  3. Nawiązując do tematu objazdów to podczas niedzielnej służby na nastawni w Będzinie pierwszy raz spotkałem się z sytuacją, że dwa pociągi (53017 i 1317), które miały jechać w Psarach w stronę Krakowa, zamiast na Starzyny otrzymały normalny przebieg w stronę Góry Włodowskiej i pojechały w stronę Katowic. Podczas rozmów z okolicznymi dyżurnymi oraz z maszynistami wspomnianych pociągów zapadła decyzja, że puścimy oba pociągi z Sosnowca Głównego w stronę Sosnowca Południowego (maszynista z 53017 jechał na siódemce, więc z uwagi na brak manewrów na multi podróż zakończyłby na Sędziszowie, ale Pendolino mogłoby na stacji Tunel zmienić czoło i normalnie pojechać do Krakowa). System jednak nie pozwolił na takie rozwiązanie i pośpiech został chyba usunięty na Południowym, natomiast Pendolino na Dańdówce. Biorąc pod uwagę zaistniałą sytuację powstaje pytanie, dlaczego system nie zareagował w Psarach? Może w Psarach przebieg dla obu pociągów został ustawiony wcześniej zanim pociągi wyjechały z Knapówki i wywołały zajętość toru, przez co system nie ogarnął tematu i automatycznie nie rozwiązał przebiegu. @Królik Uszasty testowaliście tego typu scenariusz?
  4. Jeżeli chcesz zmniejszyć interfejs spróbuj użyć wartości liczbowych typu 0.5 lub 0,5 lub 50 lub 50% po znaku równości.
  5. Witam, ustawienia sterowania maszynisty wyświetlają nieprzetłumaczone wartości parametrów, do których można przypisać klawisze. Lista omawianych wartości parametrów: #Key_compartment_lighting_off Redsignal left Endlight right Anti-slipping brake Brake assimilation Open main switch High current Unlock compressors overload relay Unlock overload relay of converters and heating
  6. Witam, jadąc ET22 na trzech silnikach, szybkie zejście zadajnika mocy do 0 (przy kilkukrotnym użyciu klawiszy shift + "-") powoduje chwilowy brak dźwięków lokomotywy podczas przechodzenia zadajnika z pierwszej pozycji na pozycję zerową. Można odnieść wrażenie, jakby symulator na sekundę przechodził w tryb bez dźwięku. Sytuacja nie występuje podczas zerowania zadajnika mocy w trakcie korzystania z dwóch lub jednego silnika. Test przeprowadziłem na kilku składach na multiplayerze.
  7. Wydawca: Może pozostaniecie w Early Access? Prezes: Nie no, co ty wydawco. W: No spróbujcie dokończyć grę. P: No daj spokój. W: No dokończ grę no. P: Weź się wydawco. W: Bo nie dokończysz gry. P: Taa, nie dokończę. W: No to dokończ grę. No, zrobię zapis ... P: Zrobię zapis ... W: ... gry. P: No wiem, zrobię zapis gry. W: Dodatkowo poprawię scenariusze i dodam nowe. P: Dodatkowo poprawię scenariusze i dodam nowe. No sam powiem dalej. W: Ale nie mówisz sam. P: Bo ty ... W: Co ja, co ja? P: ... mnie stresujesz. W: Ja cię stresuję, RP1, kończysz grę od ponad trzech lat raz na jednym dysku raz na drugim, i wszystko to jak krew w piach. P: Taa, krew odrazu. 😄
  8. Może trzeba zrobić konkretny scenariusz, aby odblokować dane osiągnięcie?
  9. Jeżeli chodzi o optymalizację gry poprzez zmniejszenie liczby pociągów oraz o dążenie do realistycznego rozkładu to temat był omawiany na discordzie i na forum przez osoby z administracji Simraila. Część informacji była zamieszczana jako zrzuty ekranu na jednej z grup facebookowych.
  10. Aktualnie wdrożony rozkład jazdy ma być podobno na stałe. Teoretycznie mniejsza liczba pociągów miała odwzorowywać rzeczywisty ruch kolejowy oraz wpłynąć na lepszą wydajność symulatora, ale w praktyce po zmianie rozkładu wydajność się nie poprawiła (niektórzy gracze odnotowali nawet spadki FPS w porównaniu do wersji sprzed wyjścia z EA). Dodatkowo tak, jak wspomniałeś, na niektórych dyżurkach, gdzie kiedyś był spory ruch, teraz jest nudniej, natomiast maszyniści również odczuli negatywne skutki wdrożenia nowego rozkładu w postaci większych pustek na szlaku (nie mówiąc już o pustkach w wagonach pasażerskich, na peronach czy na bocznicach podczas gry na multiplayerze, które nie są bezpośrednio powiązane z rozkładem, ale na pewno nie odwzorowują stanu rzeczywistego). Teraz powstaje pytanie czy Simrail ma dążyć do pełnego odwzorowania rzeczywistości (czego z pewnością nie osiągnie) czy jednak poprzez "podkręcenie" kilku parametrów umożliwić lepszą tzn. ciekawszą rozgrywkę.
  11. Chłopcze, stwierdzenie "ha ha tfu" dotyczyło komentarza a nie osoby. Biorąc pod uwagę Twoje wypowiedzi w tym temacie można odnieść wrażenie, że "czepiasz się, jak pchła psiego ogona" i za wszelką cenę chcesz się w nim urządzić. Dodatkowo wypominasz mi zarządzanie czyimś czasem, a sam to czynisz? Wskaźnik Twojej hipokryzji osiąga powoli poziom zadziałania przekaźnika nadmiarowego 😄
  12. Tak, chodziło mi o harmonogramy wschodów i zachodów Słońca w zależności od pory roku (nie muszą tworzyć oddzielnych harmonogramów dla każdego dnia, wystarczy jeden uniwersalny dla danej pory roku). Odnośnie spięcia to akurat z Tobą rozmawiam spokojnie i merytorycznie, natomiast z pewnym użytkownikiem to już dawno offtopic 😄 Chyba mylisz mnie z innym użytkownikiem. Po pierwsze nie mam takiego monitora, po drugie o jasnych nocach piszę dopiero drugi raz na tym forum (konto od 2022 roku), po trzecie nikogo nie opluwam, po czwarte nie tupię nogą 😄 Nie masz jakiegoś zajęcia poza forum, gdzie mógłbyś tego typu dyskusje przekuć w pozytywne działania?
  13. Reshade używałem jak grałem w ETS 2, więc wiem, jakie ma możliwości ulepszania grafiki. Natomiast mi chodzi o to, aby jasność/ciemność nocy nie była sztucznie generowana przez tego typu narzędzia tylko automatycznie przez symulator. Jeżeli przykładowo w grudniu robi się ciemno po godz. 16-17 to tak samo powinno być w Simrailu, w którym aktualnie ciemno robi się dopiero o 22-23 tak, jakby na stałe były przypisane letnie godziny wschodu i zachodu słońca dla każdej pory roku. Nie odniosłeś się do meritum sprawy, tylko napisałeś, abym wykonał czynności, które nie rozwiążą problemu, jedyne co Tobie się udało to rozśmieszyć kilka osób. Dodatkowo insynuujesz jakobym nie miał wiedzy na temat kalibracji obrazu czy też miał gorszej jakości monitor, więc czy to nie jest wycieczka osobista? (zaznaczam, że jest to pytanie retoryczne, więc nie musisz na nie odpowiadać). Moim zdaniem nasza dalsza dyskusja nie sprzyja rozwiązaniu problemu, który został przedstawiony w głównym poście tego tematu. EOT
  14. Ha ha tfu na tego typu komentarze, które nic nie wnoszą do dyskusji. Na forum wypominasz deweloperom brak szacunku do użytkowników Simraila, a sam wpisujesz się w ich narrację pisząc takie dyrdymały. Pełna zgoda, jednak tego rodzaju zmiany z pewnością wpłyną na zmniejszenie wydajności symulatora. Może kiedyś w ustawieniach Simraila pojawi się zakładka pogody, gdzie będzie można dostosować wygląd i zachowanie warunków atmosferycznych według własnych preferencji 🙂
  15. Jeżeli Simrail jest symulatorem, a nie zwykłą grą, to noc powinna być ciemna. Oczywiście są gracze, którym to będzie przeszkadzać, ale czy nie można dodać opcji w ustawieniach jasna/ciemna noc, aby każdy był zadowolony?! Czasami ciemna noc w Simrailu jest dostępna, ale przez krótki czas, a powinna być przez dłuższy, aby rzetelnie odwzorowywać warunki pogodowe, jakie panują w rzeczywistości. Poniżej przedstawiam film maszynisty, który prowadzi pociąg podczas nocnej zmiany.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy