-
Posts
92 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
2
Other groups
SimRail
Playtests
Early Access
Lukaszszsz last won the day on August 28 2023
Lukaszszsz had the most liked content!
Reputation
64 ExcellentRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Problem z osiągnięciami na Steamie
Lukaszszsz replied to KOlorowy's topic in Zgłaszanie błędów [Tryb jednoosobowy]
Osiągniecie Warszawa - Kraków zaliczone prowadząc ED250 na multiplayerze (polecam mniej obłożone serwery do zaliczania tego typu osiągnięć). Pociąg przejąłem na stacji Warszawa Wschodnia (Pendolino stało już w peronach z zamkniętymi drzwiami, ale do odjazdu było jeszcze z ok. 5-6 minut), natomiast do Krakowa przyjechałem z 25 minutowym opóźnieniem z uwagi na duży ruch, problemy z ETCS-em, jazdę po lewym torze (zarówno mojego składu, jak i kilku innych pociągów), usterkę przejazdu na odcinku Sprowa - Kozłów oraz wyprzedzanie składów w rejonach kilku stacji, czego przykład przedstawia poniższy zrzut ekranu. Może na większości nastawni siedziały boty, ale podobnie, jak gracze umieją urozmaicić rozgrywkę. Może jest jeszcze sporo pracy przed deweloperami, ale tego typu wirtualne podróże potrafią zrelaksować człowieka 🙂 -
Witam, podczas rozgrywki na kilku serwerach występuje problem z podaniem przebiegu pociągowego na nastawni w Grodzisku Mazowieckim w kierunku Korytowa (semafor P1) i Żyrardowa (semafor P3). Próbowałem ustawiać przebieg z różnych semaforów stacyjnych (M) i poza stacyjnych (O), ale po wspomnianej próbie wyświetla się komunikat o niemożliwym ułożeniu przebiegu pociągowego, co potwierdzają zrzuty ekranu. Dodatkowo pociągi przejeżdżające przez Grodzisk na kilka sekund zatrzymują się w miejscu i zaraz znowu jadą, aby po kilku kolejnych sekundach znowu się zatrzymać. Omawiane błędy, dotyczące podania semaforów wyjazdowych i lagujących się pociągów, nie występowały przed aktualizacją.
-
Włączyłem po raz drugi omawiany scenariusz i udało się go wykonać (nie wiem czy miało to znaczenie, ale zmieniłem porę roku z jesieni na lato oraz zmieniłem rodzaj wagonu z pierwszego typu na drugi; lokomotywa pozostała ta sama, czyli ET22). Po wczytaniu scenariusza zauważyłem, że radio ustawione jest na kanale pierwszym (nieprawidłowym), natomiast później, jak ruszyłem to automatycznie radio przestawiło się na kanał drugi (prawidłowy). Możliwe, że za pierwszym razem mogło się coś w scenariuszu wykrzaczyć i nie zmieniło mi wtedy kanału, stąd te dziwne komunikaty, o których pisałem w pierwszym poście. Jednak czy zmiana pory roku, rodzaju wagonu czy typu lokomotywy ma wpływ na realizację kodu źródłowego scenariusza to tego nie wiem. Jeżeli chodzi o wyjazd z Grodziska to najlepiej podjechać pod sam semafor wyjazdowy (za sygnalizatorem powtarzającym), aby zwolnić przebieg na rozjazdach przed stacją. Jeśli zatrzymamy się przed semaforem powtarzającym to wagony mimo zjechania z rozjazdów stoją za semaforem wyjazdowym w stronę Pruszkowa, przez co wspomniany przebieg na rozjazdach nadal zgłasza zajętość. Jak przejadą dwa Pendolina i nie wyświetla się Wam sygnał na semaforze wyjazdowym w stronę Żyrardowa, spróbujcie wcisnąć na radio ZEW1, ZEW2 lub ZEW3 tylko trzeba pamiętać, aby radio było ustawione na kanale drugim.
-
Witam, podczas wykonywania nowego scenariusza "Pruszkowski intermodal" pojawia się błąd podczas próby nawiązania kontaktu z dyżurnym w Pruszkowie. Wciśnięcie ZEW1 lub ZEW3 powoduje wyświetlenie się dziwnych komunikatów i po dojeździe do semafora wyjazdowego z bocznicy nie ma informacji, co należy dalej zrobić ze składem.
-
Problem z osiągnięciami na Steamie
Lukaszszsz replied to KOlorowy's topic in Zgłaszanie błędów [Tryb jednoosobowy]
Nie ma osiągnięcia za przejazd na trasie Starzyny - Kraków, dlatego wykonanie wspomnianego przez Ciebie scenariusza nie mogło zaliczyć osiągnięcia, którego nie ma. Jeżeli wykonanie scenariusza zgodnego z trasą osiągnięcia, bez aktywacji bota podczas podróży, nie zalicza osiągnięcia to trzeba zgłosić błąd na forum zamieszczając log z gry. Ja swoje osiągnięcia dotyczące tras zdobywałem na multi i opóźnienia nie miały wpływu na ich zaliczenie. Najważniejsza kwestia jest taka, aby na multi usiąść za wirtualny nastawnik zanim pociąg zatrzyma się na początkowej stacji, jeżeli przejmiesz skład, gdy stoi w peronie i trwa już wymiana pasażerów, to osiągnięcie nie będzie zaliczone. Podczas podróży do Warszawy (czy to z Katowic czy z Krakowa) zauważyłem, że osiągnięcie było zaliczane po dojechaniu do Warszawy Centralnej. Przy zaliczaniu omawianego rodzaju osiągnięć warto skorzystać z mniej obleganego serwera, który oferuje mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia błędu połączenia z serwerem. -
Witam, podczas dyżurowania na nastawni Łazy Ła zauważyłem, że w trakcie postoju dwóch pociągów towarowych obok siebie, po najechaniu kursorem myszy na niektóre odcinki sygnalizujące zajętość toru (mowa o odcinkach, które są ułożone pod kątem) wyświetla się informacja o tym, że na tym odcinku znajdują się dwa pociągi, co nie jest zgodne ze stanem faktycznym w grze. Na przesłanych zrzutach ekranu zaznaczyłem na czerwono odcinki wyświetlające błędną informację i na zielono odcinki wyświetlające prawidłową informację. Prawdopodobnie błąd może dotyczyć wszystkich nieparzystych odcinków, które są ułożone pod kątem. Odcinki poziome i pionowe wyświetlały poprawne informacje.
-
Serwisy ze statystykami graczy Simraila nie podają rzeczywistych danych odnośnie czasu spędzonego na prowadzeniu różnego rodzaju pociągów czy czasu dyżurowania na poszczególnych nastawniach, dlatego najlepiej wykonywać to osiągnięcie poprzez zapisywanie każdej zaliczonej nastawni w notatniku. Brak zaliczania czasu spędzonego na niektórych nastawniach mogli naprawić w ostatnich aktualizacjach, więc jeżeli wiadomo jakie nastawnie nie zostały zaliczone przez gracza, warto spróbować podyżurować na nich przez dłuższy czas w trybie ciągłym (ponad 2 godziny bez przerw) i na mniej obciążonych serwerach.
-
Wykonałem test na dyżurce w Psarach i faktycznie system wyłapuje różnego rodzaju kombinacje z semaforami i układem torowym, których nieprawidłowe ustawienie kierowałoby pociąg na niewłaściwy szlak. Przykładowo pierwszy test polegał na tym, że pociąg do Katowic wyjeżdżał dopiero z Włoszczowej, a już system w Psarach poinformował, że podano nieprawidłowy przelot i jego część została natychmiastowo automatycznie rozwiązana. Próbowałem również wysłać pociąg do Krakowa na Katowice z opcją semafor wjazdowy na sygnał zastępczy i semafor wyjazdowy prawidłowy, ale również system zadziałał poprawnie i rozwiązał ustawiony przebieg. Nie wykonałem kilku innych testów (np. próba wysłania pociągu na nieprawidłowy szlak po torze niewłaściwym), ale można stwierdzić, że prawdopodobnie tak, jak wspomniałeś, maszynista krył kolegę albo nie znał sygnałów wyświetlanych na semaforze albo pomylił nastawnię w Psarach z inną nastawnią. Niewykluczone, że mogła wystąpić anomalia na serwerze, ale nawet jakby wystąpiła to dziwne, że pociągi nie zostały wcześniej usunięte z nieprawidłowego szlaku.
-
Doskonale rozumiem na czym polega system automatycznego rozwiązywania przebiegów, ale problem jest taki, że według maszynisty oni mieli ułożony prawidłowy przebieg w Psarach bez podawania sygnału zastępczego. Dlatego przy okazji zadałem pytanie do admina czy testowali scenariusz, gdzie nastawnia podaje pełny przebieg w złym kierunku zanim pociąg wjedzie na szlak i zgłosi zajętość toru w stronę nastawni, która źle nastawiła przebieg. Dziwne, że dopiero skierowanie pociągów w stronę Sędziszowa spowodowało zadziałanie wspomnianego systemu i usunięcie składów z mapy (pytanie kolejne, dlaczego pośpiech został usunięty na Południowym, a Pendolino dopiero na Dańdówce). Sytuacja wydarzyła się dnia 16 lutego na serwerze PL1 (czas letni, -5 godzin do strefy czasowej) między godzinami 21 i 23 czasu rzeczywistego.
-
Nawiązując do tematu objazdów to podczas niedzielnej służby na nastawni w Będzinie pierwszy raz spotkałem się z sytuacją, że dwa pociągi (53017 i 1317), które miały jechać w Psarach w stronę Krakowa, zamiast na Starzyny otrzymały normalny przebieg w stronę Góry Włodowskiej i pojechały w stronę Katowic. Podczas rozmów z okolicznymi dyżurnymi oraz z maszynistami wspomnianych pociągów zapadła decyzja, że puścimy oba pociągi z Sosnowca Głównego w stronę Sosnowca Południowego (maszynista z 53017 jechał na siódemce, więc z uwagi na brak manewrów na multi podróż zakończyłby na Sędziszowie, ale Pendolino mogłoby na stacji Tunel zmienić czoło i normalnie pojechać do Krakowa). System jednak nie pozwolił na takie rozwiązanie i pośpiech został chyba usunięty na Południowym, natomiast Pendolino na Dańdówce. Biorąc pod uwagę zaistniałą sytuację powstaje pytanie, dlaczego system nie zareagował w Psarach? Może w Psarach przebieg dla obu pociągów został ustawiony wcześniej zanim pociągi wyjechały z Knapówki i wywołały zajętość toru, przez co system nie ogarnął tematu i automatycznie nie rozwiązał przebiegu. @Królik Uszasty testowaliście tego typu scenariusz?
-
Jeżeli chcesz zmniejszyć interfejs spróbuj użyć wartości liczbowych typu 0.5 lub 0,5 lub 50 lub 50% po znaku równości.
-
Witam, ustawienia sterowania maszynisty wyświetlają nieprzetłumaczone wartości parametrów, do których można przypisać klawisze. Lista omawianych wartości parametrów: #Key_compartment_lighting_off Redsignal left Endlight right Anti-slipping brake Brake assimilation Open main switch High current Unlock compressors overload relay Unlock overload relay of converters and heating
-
Witam, jadąc ET22 na trzech silnikach, szybkie zejście zadajnika mocy do 0 (przy kilkukrotnym użyciu klawiszy shift + "-") powoduje chwilowy brak dźwięków lokomotywy podczas przechodzenia zadajnika z pierwszej pozycji na pozycję zerową. Można odnieść wrażenie, jakby symulator na sekundę przechodził w tryb bez dźwięku. Sytuacja nie występuje podczas zerowania zadajnika mocy w trakcie korzystania z dwóch lub jednego silnika. Test przeprowadziłem na kilku składach na multiplayerze.