Jump to content

Lukaszszsz

Member
  • Posts

    77
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Other groups

SimRail Playtests Early Access

Lukaszszsz last won the day on August 28 2023

Lukaszszsz had the most liked content!

Reputation

60 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Witam, jadąc ET22 na trzech silnikach, szybkie zejście zadajnika mocy do 0 (przy kilkukrotnym użyciu klawiszy shift + "-") powoduje chwilowy brak dźwięków lokomotywy podczas przechodzenia zadajnika z pierwszej pozycji na pozycję zerową. Można odnieść wrażenie, jakby symulator na sekundę przechodził w tryb bez dźwięku. Sytuacja nie występuje podczas zerowania zadajnika mocy w trakcie korzystania z dwóch lub jednego silnika. Test przeprowadziłem na kilku składach na multiplayerze.
  2. Wydawca: Może pozostaniecie w Early Access? Prezes: Nie no, co ty wydawco. W: No spróbujcie dokończyć grę. P: No daj spokój. W: No dokończ grę no. P: Weź się wydawco. W: Bo nie dokończysz gry. P: Taa, nie dokończę. W: No to dokończ grę. No, zrobię zapis ... P: Zrobię zapis ... W: ... gry. P: No wiem, zrobię zapis gry. W: Dodatkowo poprawię scenariusze i dodam nowe. P: Dodatkowo poprawię scenariusze i dodam nowe. No sam powiem dalej. W: Ale nie mówisz sam. P: Bo ty ... W: Co ja, co ja? P: ... mnie stresujesz. W: Ja cię stresuję, RP1, kończysz grę od ponad trzech lat raz na jednym dysku raz na drugim, i wszystko to jak krew w piach. P: Taa, krew odrazu. 😄
  3. Może trzeba zrobić konkretny scenariusz, aby odblokować dane osiągnięcie?
  4. Jeżeli chodzi o optymalizację gry poprzez zmniejszenie liczby pociągów oraz o dążenie do realistycznego rozkładu to temat był omawiany na discordzie i na forum przez osoby z administracji Simraila. Część informacji była zamieszczana jako zrzuty ekranu na jednej z grup facebookowych.
  5. Aktualnie wdrożony rozkład jazdy ma być podobno na stałe. Teoretycznie mniejsza liczba pociągów miała odwzorowywać rzeczywisty ruch kolejowy oraz wpłynąć na lepszą wydajność symulatora, ale w praktyce po zmianie rozkładu wydajność się nie poprawiła (niektórzy gracze odnotowali nawet spadki FPS w porównaniu do wersji sprzed wyjścia z EA). Dodatkowo tak, jak wspomniałeś, na niektórych dyżurkach, gdzie kiedyś był spory ruch, teraz jest nudniej, natomiast maszyniści również odczuli negatywne skutki wdrożenia nowego rozkładu w postaci większych pustek na szlaku (nie mówiąc już o pustkach w wagonach pasażerskich, na peronach czy na bocznicach podczas gry na multiplayerze, które nie są bezpośrednio powiązane z rozkładem, ale na pewno nie odwzorowują stanu rzeczywistego). Teraz powstaje pytanie czy Simrail ma dążyć do pełnego odwzorowania rzeczywistości (czego z pewnością nie osiągnie) czy jednak poprzez "podkręcenie" kilku parametrów umożliwić lepszą tzn. ciekawszą rozgrywkę.
  6. Chłopcze, stwierdzenie "ha ha tfu" dotyczyło komentarza a nie osoby. Biorąc pod uwagę Twoje wypowiedzi w tym temacie można odnieść wrażenie, że "czepiasz się, jak pchła psiego ogona" i za wszelką cenę chcesz się w nim urządzić. Dodatkowo wypominasz mi zarządzanie czyimś czasem, a sam to czynisz? Wskaźnik Twojej hipokryzji osiąga powoli poziom zadziałania przekaźnika nadmiarowego 😄
  7. Tak, chodziło mi o harmonogramy wschodów i zachodów Słońca w zależności od pory roku (nie muszą tworzyć oddzielnych harmonogramów dla każdego dnia, wystarczy jeden uniwersalny dla danej pory roku). Odnośnie spięcia to akurat z Tobą rozmawiam spokojnie i merytorycznie, natomiast z pewnym użytkownikiem to już dawno offtopic 😄 Chyba mylisz mnie z innym użytkownikiem. Po pierwsze nie mam takiego monitora, po drugie o jasnych nocach piszę dopiero drugi raz na tym forum (konto od 2022 roku), po trzecie nikogo nie opluwam, po czwarte nie tupię nogą 😄 Nie masz jakiegoś zajęcia poza forum, gdzie mógłbyś tego typu dyskusje przekuć w pozytywne działania?
  8. Reshade używałem jak grałem w ETS 2, więc wiem, jakie ma możliwości ulepszania grafiki. Natomiast mi chodzi o to, aby jasność/ciemność nocy nie była sztucznie generowana przez tego typu narzędzia tylko automatycznie przez symulator. Jeżeli przykładowo w grudniu robi się ciemno po godz. 16-17 to tak samo powinno być w Simrailu, w którym aktualnie ciemno robi się dopiero o 22-23 tak, jakby na stałe były przypisane letnie godziny wschodu i zachodu słońca dla każdej pory roku. Nie odniosłeś się do meritum sprawy, tylko napisałeś, abym wykonał czynności, które nie rozwiążą problemu, jedyne co Tobie się udało to rozśmieszyć kilka osób. Dodatkowo insynuujesz jakobym nie miał wiedzy na temat kalibracji obrazu czy też miał gorszej jakości monitor, więc czy to nie jest wycieczka osobista? (zaznaczam, że jest to pytanie retoryczne, więc nie musisz na nie odpowiadać). Moim zdaniem nasza dalsza dyskusja nie sprzyja rozwiązaniu problemu, który został przedstawiony w głównym poście tego tematu. EOT
  9. Ha ha tfu na tego typu komentarze, które nic nie wnoszą do dyskusji. Na forum wypominasz deweloperom brak szacunku do użytkowników Simraila, a sam wpisujesz się w ich narrację pisząc takie dyrdymały. Pełna zgoda, jednak tego rodzaju zmiany z pewnością wpłyną na zmniejszenie wydajności symulatora. Może kiedyś w ustawieniach Simraila pojawi się zakładka pogody, gdzie będzie można dostosować wygląd i zachowanie warunków atmosferycznych według własnych preferencji 🙂
  10. Jeżeli Simrail jest symulatorem, a nie zwykłą grą, to noc powinna być ciemna. Oczywiście są gracze, którym to będzie przeszkadzać, ale czy nie można dodać opcji w ustawieniach jasna/ciemna noc, aby każdy był zadowolony?! Czasami ciemna noc w Simrailu jest dostępna, ale przez krótki czas, a powinna być przez dłuższy, aby rzetelnie odwzorowywać warunki pogodowe, jakie panują w rzeczywistości. Poniżej przedstawiam film maszynisty, który prowadzi pociąg podczas nocnej zmiany.
  11. Nie ma, ale właśnie w tym obszarze można dostrzec szansę na jeszcze większy rozwój multi zarówno dla maszynistów, jak i dyżurnych ruchu. Składy mogłyby być generowane losowo, ale w taki sposób, aby przykładowo na żeberku generowały się tylko lokomotywy, natomiast na dłuższych torach odstawczych pociągi towarowe, a na torze przy jednym z kilku peronów pociągi pasażerskie. Można podejść do tematu na dwa sposoby: - tworzymy taką liczbę nieaktywnych składów (tzn. bez możliwości przejęcia przez gracza lub bota) na poszczególnych stacjach i ośrodkach kolejowych, aby nie utrudniać pracy dyżurnym, - tworzymy taką liczbę nieaktywnych składów (tzn. bez możliwości przejęcia przez gracza lub bota) na poszczególnych stacjach i ośrodkach kolejowych, aby dyżurny miał więcej pracy. Załóżmy, że wybierzemy drugi sposób. Dyżurny ruchu obejmuje stację z czterema torami (np. Opoczno), gdzie na torze głównym stoi uszkodzony pociąg towarowy, przez co świeci się zajętość toru. Wtedy urozmaica się gra zarówno dla Opoczna, jak i pobliskich Idzikowic czy Olszamowic, które muszą przytrzymać część składów. Próba podania semafora wyjazdowego lub sygnału zastępczego dla takiego składu powodowałaby wyświetlenie się komunikatu o braku takiej możliwości z uwagi na to, że np. pociąg jest uszkodzony lub oczekuje na łączenie wagonów (coś na wzór obecnych powiadomień o braku wciśnięcia KO na nastawni po przybyciu pociągu). Oczywiście liczba takich nieaktywnych składów zależałaby od liczby torów w danym miejscu oraz od ograniczeń wydajnościowych. Można byłoby również wprowadzić prawdopodobieństwo wystąpienia takich składów i losowość torów, na których byłyby te składany generowane co każdy restart serwerów.
  12. Dzisiaj mogę pochwalić Simraila za to, że gdy bot na nastawni w Sławkowie poszedł na dwójkę, to prawdziwy admin albo bot nadzorujący pracę innych botów ogarnął temat braku wyjazdów ze stacji w stronę Bukowna i mimo prawie 40 minut oczekiwania na wyjazd mogłem dalej kontynuować podróż. Sprawa braku wyjazdu ze Sławkowa została rozwiązana poprzez usunięcie pociągu towarowego, prowadzonego przez bota, wysłanie małego Elfa na szlak oraz wyświetlenie sygnału zastępczego dla mojego składu. Co ciekawe po wyświetleniu się sygnału zastępczego gra przeszła w tryb autopilota, ale zaraz go wyłączyłem i kontynuowałem podróż bykiem z falnsami. Poniżej zamieściłem zdjęcie czatu, który potwierdza zaistniałą sytuację, ale oczywiście zdjęcie ze Sławkowa spod semafora wyjazdowego się nie zapisało, więc zrobiłem fotkę z Sędziszowa, w którym byłem nieco godzinę po czasie 😄
  13. Słowo klucz "chociaż" w poprzednim moim zdaniu, którego nie zacytowałeś, powinno wskazać Tobie, że to jest negacja z mojej strony w sprawie zmniejszenia liczby pociągów. Przeczytaj jeszcze raz poniższy fragment mojej wypowiedzi: "Co innego na multiplayerze, gdzie pomijając problemy z serwerem PL2, można cieszyć się prowadzeniem składów. Chociaż jadąc dzisiaj ponad 2,5 godziny EIP, po aktualizacji rozkładu jazdy można odczuć mniejszy ruch składów. Dyżurni chyba również mają mniejszy natłok pracy w porównaniu do liczby pociągów, jakie trzeba było obsłużyć przed aktualizacją."
  14. Symulator miał umożliwiać jazdę parowozem, więc normalne jest to, że musieli zrobić odpowiednią scenerię i klimat do jazdy takim pociągiem. Moim zdaniem, z uwagi na to, że EP09 jest coraz mniej na polskich torach, priorytetem powinno być stworzenie Griffina w ramach DLC. Następne w kolejce powinny być pojazdy często spotykane na dostępnych w Simrailu trasach i na DLC Łódź, czyli Impuls, zmodernizowany EN57 (wersja AL) oraz stonki w wersji klasycznej i zmodernizowanej. Można też podejść do tego tak, że raz wydajemy tabor historyczny, raz nowoczesny i wtedy po wydaniu Skody 163, zrobią Griffina, następnie EP09, EN57 AL i stonkę. Faktycznie, jeżeli ktoś woli grać w Simraila na singleplayerze to problemy ze scenariuszami bardzo uprzykrzają granie. Co innego na multiplayerze, gdzie pomijając problemy z serwerem PL2, można cieszyć się prowadzeniem składów. Chociaż jadąc dzisiaj ponad 2,5 godziny EIP, po aktualizacji rozkładu jazdy można odczuć mniejszy ruch składów. Dyżurni chyba również mają mniejszy natłok pracy w porównaniu do liczby pociągów, jakie trzeba było obsłużyć przed aktualizacją.
  15. Wystarczyło zmienić serwer na PL4 i ponad 2,5 godziny jazdy EIP przebiegło bez problemów z serwerem. Wychodzi na to, że mimo zmniejszenia liczby pociągów, gdzieś tak o 1/4, nadal na PL2 występują problemy z wydajnością i wyrzuca ludzi z gry bez przyczyny.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy