cześć
przeglądając regulamin sieci PLK 2024/2025 natrafić można na bardzo szczegółowy podział priorytetów w ruchu pociągów. W rozdziale dotyczącym przydzielania zdolności przepustowej, podane jest jasno i bardziej szczegółowo pierwszeństwo poszczególnych składów :
Opracowując RRJ, podczas rozpatrywania każdego z priorytetów, o których mowa w ust. 2,
PLK dodatkowo uwzględnia następujące stopnie pierwszeństwa pociągów:
1) pasażerskie ekspresowe (EC, EN, EI) i międzynarodowe (MM, RM);
2) pasażerskie międzywojewódzkie i wojewódzkie dowożące do pracy, tzn. z przyjazdem
do wskazanej stacji docelowej lub innej stacji wskazanej przez przewoźnika na drodze przejazdu
pociągu w godzinach 05:30- 08:30 oraz odwożące z pracy, tzn. pociągi odjeżdżające ze stacji
początkowej lub innej wskazanej przez przewoźnika na drodze przejazdu pociągu w godzinach
14:30 -17:30;
3) pozostałe pasażerskie międzywojewódzkie i wojewódzkie;
4) pociągi towarowe intermodalne TC i TD;
5) pozostałe pociągi towarowe;
6) próżne składy pasażerskie i lokomotywy
w skrócie:
Zgodnie z Regulaminem sieci PKP PLK 2024/2025, ustala się następujące stopnie pierwszeństwa pociągów (od najwyższeg):
1. Pociągi pasażerskie ekspresowe i międzynarodowe - kategorie EC (EuroCity), EN (EuroNight), EI (ekspresowy InterCity) oraz MM (międzynarodowy pospieszny), RM stanowią najwyższy poziom priorytetów w ruchu regularnym.
2. Pociągi pasażerskie dowożące i odwożące do pracy - szczególny priorytet otrzymują pociągi międzywojewódzkie i wojewódzkie:
dowożące do pracy z przyjazdem do wskazanej stacji docelowej w godzinach 05:30-08:30
odwożące z pracy, odjeżdżające ze stacji początkowej w godzinach 14:30-17:30plk-sa
3. Pozostałe pociągi pasażerskie międzywojewódzkie i wojewódzkie - obejmują wszystkie inne połączenia pasażerskie nieobjęte wyższymi priorytetami.
4. Pociągi towarowe intermodalne TC i TD - transport kombinowany i kontenerowy, który ma strategiczne znaczenie dla nowoczesnej logistyki.
5. Pozostałe pociągi towarowe - wszystkie inne kategorie pociągów towarowych.
6. Próżne składy pasażerskie i lokomotywy - najniższy priorytet w systemie.
wychodzi na to, że zwykłę 'kible' w ww godzinach mogą mieć pierwszeństwo nad pośpiechami ,szczególnie na trasie Warszawa Łódź 🙂, dodatkowo nie spotkałem się w grze z priorytetami pomiędzy towarami intermodalnymi a zwykłymi, albo próżnymi towarami.
co myślicie o takiej priorytetyzacji poszczególnych składów ??
01._Regulamin_24-25_v15.pdf