Jump to content

PL_Andrev

Member
  • Posts

    481
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Other groups

SimRail Early Access

PL_Andrev last won the day on September 3

PL_Andrev had the most liked content!

Reputation

560 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dokładnie tak. Mimo że na rynku jest w teorii potencjalna konkurencja to nie oszukujmy się: większość gra na multiku. Ja czekam na Kraków i Wawę ;).
  2. A kto powiedział że miałby być za darmo? Za kilkanaście PLN sporo osób by się połasiło. Jedyny problem to byłby gdyby część składów wycieli, wymagając do tego tej lokomotywy (G-burza z DLC Cargo). ALE gdyby ze zduńską wyszło 20% składów Wawa-Zduńska na EP09 + kilka wciśniętych na tresę Wawa-Kato/Krk (np. w godzinach nocnych) to byłby ideał.
  3. Jak usłyszałem że w Dolrails ma być tryb konduktora to ja już wszystko wiem XDDD. Natomiast ilość tras pokazanych w SFS jako że "gotowe" budzi podziw. Na prezentacjach nowego silnika to graficznie też bardzo ładnie. Ale że zapawiadają grę?... Na czasie inwestorskim (marzec 25) prezes powiedział ze nie ma narazie takich planów. No ale wiecie - jest przyczyna dla której w SimRailu większość się pcha na PL3, a na niektóre dyżurki nie da się dostać. Siłą SR jest multiplayer - a wydaje się że właśnie na multiplayerze koledzy z SimRaila się potknęli - w sensie botów i ich manewrów, sygnalizacji itp. stąd mamy problem ciastka: albo same trasy na singlu albo kooperacja między graczami (i botami) przy okrojonych możliwościach. Nie wspominam o serwerach które doszły w pewnym momencie do swojego szczytu możliwości XD
  4. Akurat nie chodziło mi o generalne statystyki (bo to są słabe dane do poprawiania własnych wyników) ale o same scenariusze, które w zasadzie mają dla wszystkich te same parametry wejściowe i stosunkowo łatwo dodać maksymalną ilość punktów do zdobycia, nick gracza z najlepszym wynikiem oraz najlepszy wynik gracza. Ale dzięki za linka - 540h godzin gry na Ząbkowicach kolegi @Myku budzi szacunek...
  5. I dlatego zaproponowałem prosty system ratingowy dla scenariuszy, zliczający ilość punktów w stosunku do idealnego bota. Gracz miałby motywację do gry kilka razy aby podciągać swoje wyniki (do najlepszego) bo złote gwiazdki ładnie się w menu prezentują. Ale czy to zostanie wprowadzone...
  6. A były czasy, kiedy od 23 do 4:00 nie jechało kompletnie NIC. XDD W sumie to idealny punkt aby właśnie w tych godzinach zawalić łącznicę towarami na odcinkach Brynów-Szabelnia, Towarowy-Szabelnia (i z powrotem). Tak co 5 minut w każdym kierunku coby dyżurni musieli się napocić. XDDD
  7. Co prawda mogę zaryzykować stwierdzenie że wszystkie spalinówki czekają na manewry (a z manewrami chłopaki są w lesie na etapie "nie da się"), a zespoły jak FLIRT wymagają dziesiątek godzin i zgody producenta na wykorzystanie wizerunku (przypomnijcie sobie czas pracy nad EN57). Jednak paleta malowań mogłaby być rzeczywiście bogatsza. Mam nadzieję że z funkcją warsztatu dojdą możliwości malowań przez graczy, a te będą stopniowo dodawane do gry. Wydaje mi się, że trzeba tu pogodzić zabawę maszynisty z dyżurnym. A żeby dyżurny się nie nudził, to trasa nie może polegać na przepychaniu pociągów lewo-prawo (uch, te Katowice-Zawodzie). Z manewrami jak już pisałem, chłopaki są w lesie, więc trasa musi posiadać ruch pasażerski, posiadać dobrą przepustowość, z możliwą dużą ilością węzłów i gęstym ruchem. Z północy kraju to mamy tylko odosobnione węzły jak Gdynia, Szczecin, Poznań i Bydgoszcz. Trochę słabo. Już lepiej wygląda Kraków NH czy Katowice Ligota-Gliwice - Bytom - Tarnowskie Góry które można zintegrować z istniejąca siecią. Jedyny plus to możliwość przyłączenia do obecnej sieci i duża przepustowość (2 linie). Na minus? Ząbki to ślepy tor... pisałem wcześniej o manewrach? Więc tak naprawdę mamy jedną linię Zielonka-Wawa. Pomysł nie jest zły, ale Targówek-Praga-Gdańska-Wola-Towarowa wygląda tu bardziej obiecująco. Oczywiście dużo tutaj myślenia życzeniowego, a co będzie - zobaczymy.
  8. Nie no spoko - tylko część torów jest wyłączona i tak z użytku, więc teoretycznie można by było zapełnić trochę tych martwych bocznic / zjazdów do zakładów remontowych itp
  9. !!! Dzięki za info, muszę wrócić do tych scenariuszy.
  10. Ha! Dlatego też nie rozumiem dlaczego osoby proponują trasy typu Zakopane, Hel czy SMK - toż to sama nuda, do przejechania może z 5-6 razy... To potwierdzona informacja? W końcu jakiś nowy tabor... Pewnie kwestia licencji, która jest liczona w tysiącach , chociaż za inne typy wagonów, malowania to bym się nie obraził. Ba, ja bym w stanie nawet zapłacić kilka(naście) złotych aby na multiku zobaczyć na bocznicach same pudła niegrywalnych stonek czy gagarinów. Można się zgodzić tylko w przypadku jeżeli mówimy o pustce na torach. Zgierz - Kaliska - Chojny - Olechów sugerują w miarę gesty ruch więc tutaj można liczyć na jakieś "niespodzianki" wynikłe ze słabszej koordynacji dyżurny-maszynista (dla mnie to rdzeń tej gry) - oczekuję tu "przedniej" zabawy, mimo braku nowego taboru. No ale jeżeli popatrzymy na odcinek Sieradz - Retkinia to już to słabo widzę. Niby węzeł Zduńska obiecuje coś więcej, ale nie oszukujmy się - raczej będzie to coś w stylu Katowic-Zawodzia czy Żakowic - czyli kolejny odcinek serii "jak zmarnować potencjał" XD
  11. Tak, jest planowane. Ale że zawsze są "inne priorytety" ja już przestałem wierzyć że się doczekam.
  12. Jeśli. Wszystko byłoby ok, gdyby nie ciągła i ta sama gadka "mamy teraz inne priorytety". Tutaj pieniądze leżą na ulicy pod postacią np dodatków (chociazby Bipa, Stonka czy Gagarin). Rozumiem że Dańdówka czy Kraków leży... ale nowe lokomotywy? Widocznie z punktu widzenia producenta "nie ma takiej potrzeby".
  13. Może tak być, chociaż z drugiej Dańdówka musi obsłużyć 3 kierunki, ma miec nastawnie mechaniczne (o ile dobrze pamiętam) oraz ma dużo torów dodatkowych. Ten ruch na Julisza / Dorotę też był kiedyś sporawy - no ale po kastracji Śląska po wejściu Krakowa i Łodzi możesz mieć rację - nie pomyśłałem o tym że to już nie to samo co kiedyś. BTW. Pociągów na Szabelnię dalej nie ma, co?
  14. A nie uważasz że po prostu TSW nie ma infrastruktury aby wejść na multi, a konduktor jest jedynie "opcją" która wyewoluowała z braku innych pomysłów / możliwości?
  15. Czy taki pomysł ma sens i "znajdują zastosowanie" to bym się sprzeczał. Jakoś w TSW nie może się pojawić multi i grywalne nastawnie, a to (dla mnie) powoduje że SR ma w sobie tyle przyjemności w relacji gracza-gracz z walką o priorytetyzację składów. Nie zauważyłeś że gracze koncentrują się na obleganych trasach? Czyli duży ruch, dużo dyżurnych, i wtedy mamy poczucie że tworzymy wspólną społeczność. Cała magia dzieje się tam gdzie jest duży ruch graczy (warunek nr 1), ruch krzyżowy (warunek nr 2) i stosunkowo gęsta sięc dyżurek (warunek nr 3). Puszczanie pociągów w lewo / prawo (Zawodzie, HK, Widzew) to jedno wielkie rozczarowanie. Także Dańdówka, Kraków, Warszawy, które wywalą trudność w obsłudze w kosmos a nie jakieś konduktory.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy