Jump to content

Robbie Louda

Member
  • Posts

    119
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Other groups

Early Access Playtests

Robbie Louda last won the day on January 1 2023

Robbie Louda had the most liked content!

Reputation

213 Excellent

2 Followers

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @zbynakAle w ŻADNEJ grze, która ma oficjalne serwery należące do wydawcy gry nie powinno coś takiego absolutnie mieć miejsca. Ja rozumiem, że można kogoś banować jak mi się podoba na prywatnych serwerach (chociaż te mają często dużo lepiej doprecyzowane niż oficjalne). Moim zdaniem na ten moment nie ma absolutnie żadnych podstaw żeby banować kogokolwiek kto w sposób faktycznie niezaprzeczalny nie uprzykrza gry drugiej osobie. BO NA JAKIEJ PODSTAWIE? Koledzy tutaj na innych forach jak banują ludzi to zawsze na końcu dopisują podpunkt i dają minusowe punkty. A tu w banie jaki wpisują powód? Bo mnie się tak podoba? Sorry ale z punktu widzenia stricte konsumenckiego coś takiego jest niepoważne. Pamiętajmy, że jest to produkt dla zwykłego Kowalskiego - gra, więc jeśli ma być on karany to na podstawie regulaminu z którym może się zapoznać. Skąd taki Chorwat ma wiedzieć gdzie może grać? Skąd taki Chorwat ma wiedzieć czy ma puścić pierwszego towarowego czy opóźnionego EIP? Na podstawie poradników prowadzenia ruchem? Ale gdzie one wymagają czegoś takiego podczas rozgrywki?
  2. Zerknijmy w takim razie co na ten temat mówi regulamin... hmm xDDD a nie czekaj przecież go nie ma. I dopóki go nie ma to prawda jest taka, że można grać jak się chce i gdzie się chce. Pozdro z fartem wariaty. Jak można cokolwiek egzekwować bez nakreślonego konkretnego regulaminu do którego może się jakkolwiek moderator odwołać? Zbanuje takiego ziomka na jakiej podstawie? Może pora wprowadzić w końcu po takim czasie regulamin, żeby gracze wiedzieli co można a co nie. A wchodzą na inne serwery bo na tych gdzie jest mało ludzi nie idzie grać. Skoki botów podczas jazdy są masakryczne.
  3. Dlatego jestem za eventami moderowanymi, lub po prostu jakimś losowym wrzuceniem czegoś na konkretne serwery. Nie dziwię się, że ludzie robią takie rzeczy przez brak nowych zawartości, żeby jako urozmaicić grę, ale w większości nie mają pojęcia jak to dobrze zrobić i nikt nad tym nie panuje. Na początku gdzieś tam było to w miarę rzadkie, bo większość uczyła się samej rozgrywki - obecnie co chwila można usłyszeć o rurach PCV, samobójcach, pożarach, katastrofach itd. Idzie to w zdecydowanie złym kierunku.
  4. Odezwał się ogarnięty dyżurny. Popisy ładne daliście wczoraj na serwerze i jeszcze pokazywałeś to na streamie. Szkoda, że najlepsze było po wyłączeniu streama. Właśnie dobrze pokazaliście dlaczego tego typu eventy powinny być realizowane pod okiem moderacji na forum. Bierzecie się za coś nie mając nawet dobrze wiedzy jak działają systemy na których siedzicie, gadacie między nastawniami na radiu i namawianie do jechania szybciej "a najwyżej punkty stracisz" xD Wisienką na torcie było wypuszczenie przez "ogarniętego dyżurnego" pociągów na siebie i ulotnienie się szybciutkie jak zaczęło się robić ciepło. Jeśli tak mają wyglądać evenciki to naprawdę super rozgrywka. No daliście radę mega profesjonalizm, czad super! Gratuluje 🚅
  5. Wjeżdżając do Dańdówki od strony Porąbki na HUD nie pokazuje się zmiana szlakowa, która ma miejsce na samym wjeździe na stacje. Pokazuje się dopiero ograniczenie odwołujące 30'tke
  6. Jak w temacie i na screenie, na HUD nie pokazuje ograniczenia - trochę za szybko wleciałem XD
  7. No i mam wrażenie, że to jest główny problem, brak odpowiedniego komunikowania się z nami - społecznością gry i Waszymi klientami. Idzie to na pewno w dużo lepszym kierunku, ale wciąż to jest rzecz, która jest Waszą piętą achillesową. Wiele z tych rzeczy to kwestia zakomunikowania, obrania jakiejś drogi. W dużej mierze wiele osób nie wie co się dzieje lub co robicie, a te informacje pojawiają się np. na discordzie (notabene na discordzie o którego jako społeczność prosiliśmy się naprawdę długo). Cieszy na pewno, że w końcu czy to Prezes, czy Wy Devo'vie zaczynacie nam odpisywać, odpowiadać i rozmawiać z nami, bardzo długo jedyną osobą, która ratowała sytuację był @uetam, całe szczęście idzie to ku lepszemu. Spójrzcie o ilu rzeczach o których otwarcie odpowiedzieliście na live przed playtestami wiele osób spekulowało lub pisało jakieś bzdury, a wystarczyło w jakimś oficjalnym miejscu zebrać te rzeczy i napisać. Pomyślcie proszę o tym, bo wiele z tych negatywnych komentarzy spotykanych w interncie czy nastawienia wielu użytkowników to kwestia złej komunikacji z Waszej strony z nami, a to co proponuje @Aseru jest rewelacyjnym pomysłem. Każda osoba kupując grę w EA dała Wam ogromny kredyt zaufania i na pewno wiele osób chciałoby oficjalnie wiedzieć jakie są Wasze plany. Kibicuje Wam i projektowi, tak jak ważna jest komunikacja dyżurnego z maszynistą kiedy nie widzi co jest wyświetlone na semaforze, tak ważna jest komunikacja między Wami a nami. Trzymam kciuki, powodzenia.
  8. Na Katowicach Muchowcu ograniczenie 20 km/h kończy się dużo szybciej niż powinno. Dzieje się tak w obie strony z tego co kojarzę
  9. To połączę te dwie rzeczy. Na discordzie administracja zapowiedziała takie serwery, na jakiej zasadzie będą działać - nie wiem, ale informacja, że takie dla bardziej zaawansowanych się pojawiła. Ja osobiście mógłbym się nawet ze znajomymi z naszego discorda złożyć na taki serwer i opłacać go, byle móc grać na trochę wyższym stopniu zaawansowania. Podobno ma to być nawet wprowadzone w niedługim czasie - ile z tego wyjdzie - tego nie wie nikt. Dla deweloperów zapewne ciężki orzech do zgryzienia, ja osobiście byłbym za możliwość wykupienia własnego serwera - wtedy tak jak mówisz, każdy ma wolną amerykankę i nikomu nic do tego co robisz na własnym - opłaconym serwerze. Niestety najprawdopodobniej się to nie stanie, więc pozostaje nam czekać na to co z tego wyniknie. Osobiście rozumiem i szanuję każdą grupę grającą w SimRaila, to co tutaj piszę to tylko i wyłącznie moje odczucia i oczekiwania wobec symulatora.
  10. W realu niestety tak te światła działają faktycznie tam jakbyś miał świeczki włożone, ale maszyniści mają dostęp do wykazu ograniczeń stałych (WOS) polecam sobie coś takiego pobrać z neta - wystarczy wpisać w google WOS PKP i wejść w któryś link, potem wybrać Sosnowiec. Parę rzeczy się różni, ale dużo się nie zmieniło 😉 I możesz wtedy HUDa wyłączyć całkowicie, no chyba, że lecisz Pendolino, to wtedy kij wie co tam dalej świeci i kiedy AI poda przelot.
  11. Te rzeczy, które wypisałem w żaden sposób nie wypłyną na Twoją rozgrywkę, bo i tak ich nie użyjesz albo nie zwrócisz na nie uwagę, ale realnie występują. Zdaje sobie sprawę, że produkt jest komercyjny i duża część osób, chce sobie popykać nie musząc przejmować się zasadami realnego prowadzenia ruchu, ale to co wymieniłem to chodzenie na skróty. Gra z jednej strony kreuje się na "Symulator prowadzenia ruchu kolejowego", po czym wiele podstawowych rzeczy tego prowadzenia nie ma. Chęć poczucia większej imersji rozwiążą prawdopodobnie serwery czy to dla zaawansowanych graczy czy też takie z możliwością kupienia. Na takich serwerach panowałyby inne zasady - brak HUDa, możliwość przejechania czerwonego, awarie rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem itp. W żaden sposób nie wpłynęłyby na rozgrywkę osób, które chcą po prostu pojeździć czy popuszczać w spokoju pociągi bez wchodzenia głębiej w przepisy, a jest grupa użytkowników, które chciałyby móc wycisnąć z tej gry maksimum, czego nie oferują żadne inne gry na rynku. Na ten moment mamy trochę symulator maszynisty, trochę symulator dyżurnego. I tutaj i tutaj nic nie jest super, jest średnio, czasem stabilnie 😄
  12. Ja mam wrażenie, że cały czas jako zespół nie do końca wiecie w którą stronę iść. Oczywiście jest to tylko moje zdanie, ale jako gracz od playtestów czuje, że gdzieś to wszystko błądzi. Z jednej strony wszystko jeśli chodzi o mapę oddajecie w pełni realnie (nawet studzienki kanalizacyjne), a na wielu aspektach, które są z mojego punktu widzenia zdecydowanie bardziej potrzebne do symulatora prowadzenia ruchu kolejowego olewacie. Takim przykładem są chociaż przepisy kolejowe, serwery nie mają żadnych regulaminów - otwarcie mówicie, że miłośników Ir-1 będziecie sprowadzać na ziemię, ale z drugiej strony produkujecie symulator, który ma być jak najbardziej realny. No to ja na przykład czegoś w tym nie rozumiem. Staracie się nie obejmować mam wrażenie żadnej ze stron ze względu na projekt komercyjny, żeby nie zdenerwować komercyjnego odbiorcy, ale z drugiej strony totalnie olewacie osoby, które oczekują od symulatora symulowania i które mocno starają się wspierać rozwój symulatora. Osobiście na ten moment nie gram, bo gra mnie osobiście męczy. Nie ze względu na to jak wygląda czy za małą liczbę nowego kontentu, bo i tak uważam, że jak na tę cenę w której gra wyszła to zawartość jest gigantyczna, inni wydawcy podzieliliby to na 4 różne DLC za 120 zł każdy. Osobiście mnie męczy właśnie ten brak imersji. Nie jestem kolejarzem ani INSTRUKTOREM PKP, a samymi instrukcjami zainteresowałem się dość niedawno, ale osobiście głowa mnie boli od ciągłego słuchania "MECHANIKU WJAZD W PERON X PODANY SZEROKOŚCI WSZYSTKIEGO DOBREGO, PAN BÓG NIECH BŁOGOSŁAWI, ZIELONOŚCI DO WARSZAWY" i tego typu tekstów. Oczywiście, jak ktoś chce ja mu nie bronię, ale od symulatora oczekuje symulowania czego np. świetnym przykładem jest platforma VATSIM. Tego ogromnie brakuje mi w SimRailu, serwerów albo dedykowanych, albo dla osób bardziej zaawansowanych na których regulaminy byłyby bardziej restrykcyjne. Kolejna sprawa to same urządzenia do prowadzenia ruchu, okej rozumiem kwestie licencji programów, których nie możecie realnie odwzorować, ale choćby w samych kostkach brakuje wielu podstawowych funkcji, które mają w rzeczywistości. Na szybko: - Ruzprucie rozjazdów nie działa - Brak możliwości przełożenia zwrotnicy w stanie zajętości za pomocą kostki Iz/Jz - Brak lampki kontrolnej pracy przetwornicy blokowej - Brak wyłącznika napięcia nastawniczego - Brak przełączników od pracy przetwornicy blokowej i podjaśnienia szczelin - Szczeliny rozjazdów nie mają zaznaczonych zasadniczych położeń - Brak oznaczeń torów pod siecią trakcyjną - Funkcja STOP nie działa jak powinna na blokadzie liniowej typu Eac - Brak możliwości odtworzenia nastawnia przebiegowego - Brak możliwości odtworzenia samoczynnosci przebiegów - Brak możliwości odtworzenia blokady stacyjnej - Brak jakichkolwiek wizualnych oznaczeń (rys. nastawni, peronów, przejazdów drogowo-kolejowych W wielu aspektach mam wrażenie, że jest droga na skróty, a z drugiej strony chcecie przerabiać linie do Sędziszowa na lata 80. W końcu całe szczęście pojawiła się komunikacja z Wami czy to tutaj czy na discordzie, ale wciąż niektóre rzeczy wydają się być owiane wielką tajemnicą prowadząc do spekulacji graczy. Nie chcecie robić roadmap, ale potem nie dziwcie się na komentarze, które są na forach Facebook'owych w których ludzie albo zmyślają bzdury, których nie ma gdzie potwierdzić, albo spekulują na tematy, które już były powiedziane na discordzie. To wciąż pokazuje, że gdzieś jest problem w komunikacji na linii GRACZY - WY. Stety niestety przy grze, która duże mierze opiera/opierać się będzie na społeczności jest to słabe. Osobiście nie oczekuje konkretnych dat, ale samo ogłoszenie np. będzie trasa do Krakowa, pojawi się symulacja sieci trakcyjnej itp. dużo by dały. Osobiście do grafiki nic nie mam, prócz krótkiego rysowania i mam wrażenie ukrywania niektórych rzeczy za mgłą. Trochę momentami dla mnie jest przekontrastowany obrazek, ale z każdym udpatem jest co raz lepiej. Osobiści grę uważam za rewelacyjną, ale jak każdy Polak ponarzekać oczywiście muszę. Każdy chciałby się przejechać po linii, którą ma obok siebie i lokomotywą czy też składem do którego wieczorami bije niemca po kasku, takich komentarzy nigdy nie unikniemy. Z mojego punktu widzenia jako osoby, która pograła w przeróżne symulatory i tak uważam, że dajcie naprawdę dużo za tę cenę. Ja osobiście na ten moment grze przyglądam się z boku lub na pustych serwerach, życzę Wam powodzenia i mam nadzieję, że projekt zajdzie naprawdę daleko. Kibicuję i jak tylko będą dodatki na pewno będę kupował. Kawał dobrej roboty. P.S. No każdy wie, że dobry symulator to powinien mieć: zimę, EN57, EP09 zrupcie to!!!!! 🚔 🚅
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy