-
Posts
34 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
1
Other groups
SimRail
Playtests
Early Access
w.wojnar last won the day on January 29
w.wojnar had the most liked content!
Reputation
51 ExcellentRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Udostępniona wersja finalna:
-
@Krzyżoslav_ sprawdź, jaki masz aktualnie ustawiony kanał radiowy, ponieważ w pewnym momencie w wersji beta2 wprowadzałem poprawkę zmieniającą domyślny kanał radiowy dla składu. Alternatywnie wykonaj dokładniejszy test – włącz w opcjach symulacji automatyczne przydzielanie kanałów radiowych i spróbuj ponownie. Oczywiście, nadal korzystaj z ZEW1 po zajęciu miejsca w kabinie.
-
Nie wiem jak jest to rozwiązane od logicznej strony, ale perony środkowy i krawędziowy prawy na stacji TUNEL (Sceneria lata 80) od strony Krakowa w kierunku Sędziszowa, nie da się wyładować i załadować pasażerów. Lewy wykrywa, ale nie po tej stronie co trzeba. Po otwarciu drzwi, naliczane punkty ujemne za otwarcie drzwi poza stacja, i info o błędnej stronie otwarcia drzwi. Camera position: S: psary_opoczno_terrain_variantThe80s_x114_z42, P: (58391.00, 354.76, 21649.21), R: (5.62, 21.56, 0.00) P.S. Wiem, że jeden błąd jedno zgłoszenie - nie mam czasu za bardzo tego analizwać, ale wokół tej stacji jest sporo błędów, nie zamykające się rogatki, przy poruszaniu się wybranymi torami, i błędne route'y (o ile tak to można określić) w kierunku Krakowa. SimRail_log_2025-02-09_17-21-48.txt
-
Dzięki, tak wiem, że rozkład wymaga korekty, wrócę do poprawy tych scenariuszy jak tylko ukończe Katowice-Sędziszów 80, gdzie trwają już tylko dialogowe wykończeniówki.
-
Spoko, dzięki za info. Nie ma to większego znaczenia bo to 'tylko' beta, a aktualnie jestem już w Tunelu i pracuje na AI, więc do Sędziszowa nie daleko. Rozkład skoryguję jak będę miał cały przebieg do Sędziszowa i zrobię finalny przejazd.
-
Dokładnie tak, testowałem to, i według dokumentacji (https://wiki.simrail.eu/en/LUA/functions/DisplayMessage), jeżeli dla metody DisplayMessage nie podaje ("#" ..) to powinien odpytać 'local' ze scenariusza. Tak, korzystam z Twojej bliblioteki EridorCommon.lua, wywaliłem z niej na próbę cały Comms, i napisałem prosty w pliku mission.lua: function Comms(text) DisplayChatText(text) PlayNarrationAudioClip(text) coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForAudioFinishedPlaying, text) end I dalej nic...
-
Nie mam, to jest problem którego nie umiem rozwiązać. To samo mam w scenariuszu z lat 80. Teoretycznie jak wrzucę dialogi do 'Locals' to powinny się wyświetlać. Ktoś ma jakiś pomysł?
-
Powiem Ci, pobiłeś scenariusz, bo aktualnie (wersja beta) na Wolbromiu koniec 🙂 Zastanawia mnie dlaczego nie dostałeś okienka z podsumowaniem misji. Tak czy inaczej fajnie, że udało Ci się tam dojechać. Wprowadziłem kilka poprawek w kluczowych miejscach, m.in. dotyczących towaru na wschodniej oraz problematycznego wyjazdu z Katowic. Muszę to jeszcze przetestować, ale dzisiaj planuję wydać wersję z poprawkami. EDIT: opublikowana beta2 https://ko-fi.com/wwojnar
-
Dzięki, to są przydane informacje, widzę parę potencjalnych bug'ów, postaram się jutro wrzucić jakąś poprawkę.
-
Co do błędu numeru pociągu jestem świadom, więc jak znajdę chwile czasu i wpadnie to w odpowiedni priorytet to poprawię. Co do tematu komunikatu, jest podwójny i podwójny zostanie. Sporo podróżowałem WIGRY'ami, i jego zapowiedzi przy użyciu 'NIVON'y' na Wschodnim budzi we mnie taki sentyment, że musi to pozostać (Scenariusze robię, przede wszystkim pod siebie). Druga sprawą jest, że na Wschodniej, niejednokrotnie po NIVON'nie, był dopowiadany komunikat, osoby siedzącej na dyżurce, więc wszystko jest jak ma być.
-
Kurczę no nie bardzo wiem co mam zrobić z tego typu informacjami. Dlaczego? 1. Scenariusz programowałem na swoim sprzęcie, wiec jak u mnie działa to z logicznego punktu widzenia nie jestem w stanie odpowiedzieć ot tak na pytanie "u mnie nie działa" lub "scenariusz nie możliwy do wykonania" lub "Co jest z tym scenariuszem wcale wyjazdu nie dostaję?" 2. Naprawdę chcę rozwiązać potencjalne problemy, i napisałem szczegółową instrukcję jak dostarczyć mi potrzebnych informacji w celu analizy, to poza kolegą @Good , który przed moimi instrukcjami próbował, nikt ich nie dostarczył. Czasami odnoszę wrażenie, że sporo osób nie czyta Readme i nie analizuje tematu, tylko czeka na gotowe rozwiązania.
-
Ciężko jest odpowiedzieć na pytania bez dostępu do logów,a konkretnie tych dotyczących przebiegu trasy. Najlepiej włączyć debug mode i wrzucić screen z okna dialogowego – tam wyświetlają się informacje o błędnie przydzielonych trasach lub źle działających triggerach. W takich przypadkach najbardziej pomocny będzie screen jak poniżej, włączyć tryb debugowania, edytować plik mission.lua, zmieniając w odpowiedniej sekcji wartość na true. DeveloperMode = function() return true end Następnie wykonać zrzut ekranu z okienka komunikatów, szczególnie po odpowiedzi dyżurnego (coś jak poniżej). Na tej podstawie spróbujemy znaleźć rozwiązanie: Według mnie możliwe problemy z działaniem scenariusza: Różnice w wydajności komputerów – mikroopóźnienia w przeliczaniu zdarzeń mogą wpływać na synchronizację, szczególnie przy różnicach w ilości RAM lub dużym obciążeniu systemu. Zachowanie AI – pociągi używane jako triggery działają w oparciu o dynamiczne przeliczenia, co może prowadzić do opóźnień lub różnic w zależności od wydajności komputera. Drogi ustawiane dynamicznie – trasy są przydzielane po spełnieniu określonych warunków przez AI, np. despawnu pociągu lub zwolnienia toru. Dlatego tak ważne jest aby: Po wejściu do kabiny nacisnąć ZEW1, co uruchamia dalszą logikę scenariusza. Od tego momentu naliczany jest czas do odjazdu pociągu "HUTNIK", który musi zwolnić drogę, aby gracz mógł otrzymać zielone światło.
-
Jeżeli włączysz tryb debbug, i prześlesz mi screena z okienka komunikatów, to wtedy będę mógł przeanalizować to tam się podziało na Twoim komputerze.
-
I'm trying to figure out it.
-
w.wojnar changed their profile photo
-
Cześć, Po miesiącu dwóch miesiącach pracy udostępniam finalną wersję scenariusza osadzonego w latach 80. Osobowy z Katowic do Sędziszowa. Liczny ruch AI. Ze względu na zgłoszony bug: Stacja Tunel (Lata 80): Perony nie wykrywają pociągu. przejazd został trochę zaprogramowany na okrętke, po informacje zapraszam do readme, sekcja 'Błędy'. Proszę przed użyciem o zapoznanie się z README, aby unikać zbędnych postów i pytań. Do pobrania: https://ko-fi.com/wwojnar# (Aktualizacja: BETA2) Do pobrania: https://ko-fi.com/wwojnar# (Wersja Finalna)
- 34 replies
-
- 14
-
-
-