Jump to content

vardazed

Member
  • Posts

    19
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Other groups

SimRail Early Access

vardazed last won the day on March 8

vardazed had the most liked content!

Reputation

41 Excellent

Recent Profile Visitors

382 profile views
  1. Wygl膮da na to, 偶e aktualizacja wprowadzi艂a jaki艣 b艂膮d w wykrywaniu kolizji okre艣lonych typ贸w wagon贸w. Utworzy艂em ju偶 ticket na t臋 spraw臋, pewnie gdzie艣 mo偶ecie go znale藕膰 jak was interesuje (kiedy ju偶 zostanie zatwierdzony przez moderacj臋). Problematyczne s膮 akurat te wagony, kt贸rych w wi臋kszo艣ci u偶ywam w scenariuszu. Niestety s膮 to wagony IC, z kt贸rych raczej nie chc臋 rezygnowa膰, bo scenariusz straci du偶o na immersji (w mojej opinii). Z tego powodu p贸ki co zdecydowa艂em si臋 nie wprowadza膰 hotfixa, polegaj膮cego na podmianie wagon贸w na dzia艂aj膮ce, ale niepasuj膮ce (inna sprawa, 偶e ten hotfix dzia艂a艂by do nast臋pnej aktualizacji, kt贸ra wcale nie musi by膰 nied艂ugo, a tak偶e mo偶e nie naprawia膰 tego problemu). P贸ki co scenariusz oznacz臋 jako niegrywalny w obecnym stanie gry, ale na dniach poszukam czy mo偶e jest jaki艣 inny workaround. Dzi臋ki wszystkim za zaanga偶owanie i sta艂e zainteresowanie 馃檪.
  2. Opis problemu: Gdy w scenariuszu gracz prowadzi lokomotyw臋 z podpi臋tym przynajmniej jednym wagonem, to ten wagon nie 艂apie kolizji z innym podobnym wagonem. Wed艂ug moich (skromnych, ale zawsze jakich艣) test贸w na wagonach pasa偶erskich problem wyst臋puje dla wszystkich wagon贸w z kategorii G90 - B11, B91 - A9 / B11 i 406A - WR (na podstawie wiki), pozosta艂e zachowywa艂y si臋 normalnie, tak偶e gdy jeden by艂 z wymienionych, a jeden z pozosta艂ych. Na podstawie kr贸tkiego wczytania si臋 w specyfikacj臋 wymienionych wagon贸w wydaje si臋, 偶e ich cech膮 wsp贸ln膮 jest oznaczenie - mnouz, a szczeg贸lnie m (d艂u偶szy ni偶 24,5m - na podstawie transportszynowy.pl), kt贸re posiadaj膮 tylko i konkretnie te wagony [ta cz臋艣膰 to troch臋 spekulacja, mo偶e mie膰 znaczenie, ale na dobr膮 spraw臋 wcale nie musi]. Nie wiem jak jest z wagonami towarowymi. Za艂膮czniki: Do zg艂oszenia do艂膮czam najpierw kod scenariusza (na samym dole), na kt贸rym robi艂em testy - spawnuje kilka wagon贸w w dw贸ch sk艂adach, podobnie do scenariusza Manewry w Katowicach (druga cz臋艣膰 Gwarka), gdzie odkryto problem (posty z pocz膮tku maja br.). Mo偶na jednak skr贸ci膰 list臋 spawnowanych pojazd贸w do lokomotywy i wagonu w sk艂adzie Player i wagonu w sk艂adzie Gwarek2, wtedy problem te偶 jest replikowany, jak np. poni偶ej: SpawnTrainsetOnSignalAsync("Player", FindSignal("KO_Tm505"), 85, false, true, false, { CreateNewSpawnVehicleDescriptor(LocomotiveNames.EP07_174, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11bmnouz_6151_2170_098_8, false), }, function (trainset) trainset.SetState(DynamicState.dsStop, TrainsetState.tsShunting, true) end) SpawnTrainsetOnSignalAsync("Gwarek2", FindSignal("KO_Tm505"), 135, false, false, false, { CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_214_5, false), }, function (trainset) trainset.SetState(DynamicState.dsStop, TrainsetState.tsShunting, true) end) Opr贸cz tego do艂膮czam dwa pliki, jeden to tradycyjnie log z przejazdu, a drugi to film pokazuj膮cy problem na podstawie poni偶szego scenariusza, gdzie na pocz膮tku pokaza艂em brak kolizji mi臋dzy wybranymi wagonami, po czym zmieni艂em kolejno艣膰 wagon贸w w sk艂adzie Player, co poskutkowa艂o normalnymi kolizjami (jeden wagon ze z艂ych, drugi z dobrych). Do艂膮czony log dotyczy tych w艂a艣nie dw贸ch przejazd贸w. Na filmie mo偶na te偶 zauwa偶y膰, 偶e po wjechaniu wg艂膮b wagonu na okre艣lony dystans nasz sk艂ad zostaje wykolejony (wygl膮da to deterministycznie). input-140MB.mp4 SimRail_log_2025-05-04_16-59-01.txt Kod scenariusza (r贸wnie偶 w pliku mission.txt馃槥 -- SimRail - The Railway Simulator -- LUA Scripting scenario -- Version: 1.0 -- require("SimRailCore") DeveloperMode = function() return true end StartPosition = {-9272.38, 266.57, 1498.98} Sounds = {} Trains = {} function PrepareScenario() end function EarlyScenarioStart() Log("Entered start") StartRecorder() SetCameraView(CameraView.FirstPersonWalkingOutside) SetBlockTeleportation(false) SetWeather(WeatherConditionCode.FewClouds, 15, 1015, 65, 2000, 353, 1, 0, true) Log("Set vars") SpawnTrainsetOnSignalAsync("Player", FindSignal("KO_Tm505"), 65, false, true, false, { CreateNewSpawnVehicleDescriptor(LocomotiveNames.EP07_174, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9ou_5151_1970_003_4, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_234_3, false), }, function (trainset) trainset.SetState(DynamicState.dsStop, TrainsetState.tsShunting, true) end) Log("Spawned player") SpawnTrainsetOnSignalAsync("Gwarek2", FindSignal("KO_Tm505"), 135, false, false, false, { CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11bmnouz_6151_2170_064_0, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_234_3, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_214_5, false), }, function (trainset) trainset.SetState(DynamicState.dsDecEmergency, TrainsetState.tsDeactivation, true) end) Log("Spawned trainset") end W kodzie zostawi艂em oryginalne ustawienia sk艂ad贸w ze scenariusza (DynamicState, TrainsetState i parametr vehicleNeedInit), ale pr贸bowa艂em tak偶e kilku innych wariant贸w i nie zmieni艂o to nic.
  3. Prawdopodobnie kwestia najnowszej aktualizacji, spojrz臋 na to dzi艣 lub jutro. Dzi臋ki za informacj臋.
  4. Znalaz艂em czas na zaktualizowanie scenariusza, b艂臋dy zosta艂y naprawione i mo偶na 艣miga膰. Przy okazji aktualizacji gry zosta艂 rozwi膮zany problem 艂膮czenia wszystkiego przy sprz臋ganiu, wi臋c nie trzeba si臋 ju偶 tym martwi膰. Dobrej zabawy! I've found time to update the scenario, bugs have been fixed and you can roll now. In the game update the problem with connecting everything at coupling has been fixed, so now there's no need to worry about it. Have fun!
  5. Mo偶liwe, 偶e aktualizacja gry spowodowa艂a problemy z grywalno艣ci膮 scenariusza. Jak znajd臋 czas to usi膮d臋 do ponownej jego walidacji i ewentualnie naprawy, a w mi臋dzyczasie je艣li kto艣 gra艂 na nowym updacie i mo偶e potwierdzi膰 czy dzia艂a to zach臋cam.
  6. To druga z trzech misji - mniej wi臋cej 25-30% jeszcze pozosta艂o. Tak jak wielokrotnie w w膮tku to by艂o poruszane nale偶y po艂膮czy膰 tylko sprz臋g i hamulec, inaczej loko si臋 psuje. ENG: You need to connect only the couplers and brakes. If you click 'Connect everything' the loco breaks down and lets you neither raise the pantograph or enable the compressor, as it was (and probably will be) stated in this thread a lot.
  7. Upewnij si臋, 偶e sprz臋gasz wg instrukcji - nie wszystko, a tylko sprz臋g i hamulec.
  8. To w艂a艣nie w tym wiki - https://wiki.simrail.eu/en/LUA/Overview. Niedoskona艂a, ale prowadzona przez deweloper贸w i prawdopodobnie b臋dzie rozszerzona przy updacie. Dokumentacja samego LUA gdzie艣 w internecie pewnie jest, ale dosy膰 prosty jest j臋zyk wi臋c i bez tego na luzie da rad臋.
  9. Te偶 bym stawia艂 na problemy samej gry, mo偶liwe 偶e kodowanie samej si贸demki jako pojazdu jest troch臋 pogmatwane. Podobno b臋dzie du偶y pakiet takich poprawek w najbli偶szej aktualizacji. Raczej nie ma p贸ki co mo偶liwo艣ci subiektywnego przydzielania punkt贸w podczas trwania scenariusza za spe艂nianie kolejnych cel贸w - gra opiera si臋 na systemie punktacji za poprawn膮 i punktualn膮 jazd臋. W wi臋kszo艣ci scenariuszy jest to o tyle wystarczaj膮ce, o ile trzeba przemieszcza膰 si臋 mi臋dzy posterunkami ruchu i dojecha膰 do jakiego艣 celu, ale w tym przypadku, gdy wszystkie etapy odbywaj膮 si臋 na jednej stacji, raczej niekoniecznie da si臋 zarobi膰 za du偶o punkt贸w. Mo偶liwe, 偶e da艂oby rad臋 jakie艣 sprytne tricki porobi膰 poprzez rozk艂ad jazdy, aby by艂y punkty za przemieszczanie si臋, ale ze wzgl臋du na niedob贸r informacji API w tym temacie raczej nie testowa艂em za du偶o. Warto pobra膰 jaki艣 edytor kodu (scenariusze pisze si臋 w LUA, wi臋c raczej jaki艣 og贸lny typu Visual Studio Code, cho膰 jak si臋 uprzesz to i w notatniku da rad臋), wyrobi膰 sobie jakie艣 poj臋cie o tym j臋zyku (LUA) i pr贸bowa膰 co艣 pisa膰. Sprawd藕 sobie wiki (link) i postudiuj przyk艂adowe scenariusze (np. te od deweloper贸w).
  10. Dzi臋ki za informacj臋. Generalnie w zale偶no艣ci od timingu jest ma艂a szansa, 偶e co艣 si臋 wysypa艂o przy ustawianiu przebieg贸w dla poci膮gu i mo偶e jaki艣 poci膮g z艂apa艂 sygna艂 nieprzeznaczony dla niego - przy takiej ilo艣ci ruchu AI w scenariuszu bardzo ci臋偶ko wyeliminowa膰 wszystkie mo偶liwe b艂臋dy tego typu i mog膮 one nie wyj艣膰 przy testach, niemniej jednak 艣mia艂o mo偶esz mi wys艂a膰 log z przejazdu na priv to ch臋tnie przejrz臋, czy co艣 si臋 da ustali膰 z tego.
  11. Nie trzeba wy艂膮cza膰 baterii przy zmianie kabiny, zw艂aszcza, 偶e w tej lokomotywie w艂膮cznik baterii dzia艂a tylko w kabinie pierwszej (w drugiej mo偶na go prze艂膮czy膰, ale nic nie robi). Upewnij si臋, 偶e przy sprz臋ganiu 艂膮czysz tylko sprz臋g i hamulec, nie wszystko.
  12. W papierowym rozk艂adzie jazdy jest instrukcja, jak sprz臋ga膰 lokomotyw臋 z wagonami - jak po艂膮czysz wszystko, to rzeczywi艣cie lokomotywa ga艣nie, trzeba tylko sprz臋g i hamulec. Restart jest z regu艂y skomplikowany z punktu widzenia gry, bo jak semafory s膮 pozapalane przed restartem, to gasn膮 dopiero po restarcie w chwili inicjalizacji VD (wirtualnego dyspozytora), a on te偶 mo偶e si臋 艂adowa膰 nawet z minut臋 na pocz膮tku. Jest te偶 kilka innych mankament贸w w tym stylu lub takich, kt贸re z tego wynikaj膮, wi臋c najlepiej restartowa膰 scenariusz wychodz膮c do menu g艂贸wnego i wchodz膮c jeszcze raz - wtedy jest hard reset. Dzi臋kuj臋 bardzo! Szczeg贸lnie mnie ucieszy艂e艣, poniewa偶 jak gdzie艣 w maju siada艂em do tego projektu nie wiedz膮c nic o pisaniu scenariuszy to motywowa艂a mnie w艂a艣nie ta perspektywa, wiedz膮c, 偶e jeszcze nie by艂o tego na forum, zatem dobrze rozumiem wasz膮 ekscytacj臋 馃槂. To bardzo zale偶ne z dw贸ch powod贸w - po pierwsze mam jeszcze jeden prywatny projekt (niepowi膮zany z gr膮) i do ko艅ca roku chc臋 si臋 skupi膰 na nim, po drugie mam nadziej臋, 偶e do czasu jego zako艅czenia wyjdzie aktualizacja do SimRaila, kt贸ra (podobno) wprowadzi du偶o poprawek w manewrach i rozw贸j LUA, zatem je艣li po nowym roku b臋dzie ju偶 to wszystko dost臋pne, to dopiero b臋d臋 cuda wrzuca艂 haha. Niemniej jednak nie traktujcie tego jako smutn膮 informacj臋 - moim zdaniem dosy膰 przeci膮gn膮艂em limity tego, co na obecn膮 chwil臋 w grze jest dost臋pne, i kolejny scenariusz by艂by pewnie umiejscowiony w innej lokalizacji, z inn膮 lokomotyw膮, z innym zadaniem, ale w膮tpi臋, 偶eby by艂o to co艣 innowacyjnego (po tym scenariuszu). Czekamy wi臋c na aktualizacj臋, a potem na pewno jeszcze usi膮d臋 do tego 馃槈 (nawet je艣li aktualizacja nie dowiezie hah).
  13. Wszystkie potrzebne procedury s膮 opisane w papierowym rozk艂adzie jazdy w lokomotywie, w oryginalnym po艣cie jest te偶 informacja, 偶eby tam zajrze膰 - je艣li dobrze rozumiem, o co chodzi, to my艣l臋, 偶e taka forma wystarczy, cho膰 szczerze m贸wi膮c to Tw贸j pomys艂 na to jest ca艂kiem fajny Please make sure, that you didn't change the code of the scenario. In the release version there is StartPosition defined in bootstrap.lua and other players don't have such problem, however I recognise, that this may be some kind of a game bug (maybe connected to different language of the game). If the problem persists you might want to create a ticket on the forum. You are also welcome to contact me in the dm's to inspect the situation further.
  14. Niee, wagony s膮 spawnowane z dummy: false, osobno od lokomotywy. Generalnie wszystkie pojazdy, kt贸re maj膮 w scenariuszu kontakt z lokomotyw膮 gracza s膮 tak spawnowane (pozosta艂e z dummy: true). Je艣li przygl膮dasz si臋 temu, to mog臋 doda膰, 偶e gdy 艂膮cz臋 sam sprz臋g i hamulec to od pierwszego razu przez ca艂膮 sesj臋 w logach jest spam poni偶szego b艂臋du (chyba co klatk臋 gry si臋 generuje, wiele razy na sekund臋) - tylko napominam, bo nie robi艂em test贸w w jego kierunku i nie mam ca艂kowitej pewno艣ci, 偶e nie jest tworzony przez m贸j kod, cho膰 nie mam nigdzie raczej takiej p臋tli, kt贸ra wywala b艂膮d w okre艣lony spos贸b. Postaram si臋 stworzy膰 ticket jak potestuj臋, rozeznam spraw臋 i si臋 upewni臋, 偶e to wina gry.
  15. Tak, racja, mia艂em to zrobi膰 od razu, ale wylecia艂o mi z g艂owy. Taaaak, miejmy nadziej臋, 偶e kiedy艣 dostaniemy pe艂ne mo偶liwo艣ci w zakresie manewr贸w... Co艣 jest na rzeczy. Nie jestem pewien, gdzie dok艂adnie le偶y problem, ale jednak mam wra偶enie, 偶e rzeczywi艣cie to co艣 z sam膮 gr膮, cho膰 z drugiej strony na tym frameworku nie dzia艂aj膮 ani si贸demki, ani 贸semki (testowa艂em wybi贸rczo, ale np. traxxy s膮 git), podczas gdy u Tuco podobno nie ma problemu w 贸semce (wg @bart_dem, sam musz臋 jeszcze to ogra膰 i dok艂adnie si臋 przyjrze膰 u niego). Niemniej jednak je艣li b臋d臋 tworzy艂 jeszcze jaki艣 scenariusz to na pewno dokonam szerszych bada艅 i wezm臋 to pod lup臋.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy