-
Posts
19 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
2
Other groups
SimRail
Early Access
vardazed last won the day on March 8
vardazed had the most liked content!
Reputation
41 ExcellentRecent Profile Visitors
407 profile views
-
Wygląda na to, że aktualizacja wprowadziła jakiś błąd w wykrywaniu kolizji określonych typów wagonów. Utworzyłem już ticket na tę sprawę, pewnie gdzieś możecie go znaleźć jak was interesuje (kiedy już zostanie zatwierdzony przez moderację). Problematyczne są akurat te wagony, których w większości używam w scenariuszu. Niestety są to wagony IC, z których raczej nie chcę rezygnować, bo scenariusz straci dużo na immersji (w mojej opinii). Z tego powodu póki co zdecydowałem się nie wprowadzać hotfixa, polegającego na podmianie wagonów na działające, ale niepasujące (inna sprawa, że ten hotfix działałby do następnej aktualizacji, która wcale nie musi być niedługo, a także może nie naprawiać tego problemu). Póki co scenariusz oznaczę jako niegrywalny w obecnym stanie gry, ale na dniach poszukam czy może jest jakiś inny workaround. Dzięki wszystkim za zaangażowanie i stałe zainteresowanie 🙂.
-
Opis problemu: Gdy w scenariuszu gracz prowadzi lokomotywę z podpiętym przynajmniej jednym wagonem, to ten wagon nie łapie kolizji z innym podobnym wagonem. Według moich (skromnych, ale zawsze jakichś) testów na wagonach pasażerskich problem występuje dla wszystkich wagonów z kategorii G90 - B11, B91 - A9 / B11 i 406A - WR (na podstawie wiki), pozostałe zachowywały się normalnie, także gdy jeden był z wymienionych, a jeden z pozostałych. Na podstawie krótkiego wczytania się w specyfikację wymienionych wagonów wydaje się, że ich cechą wspólną jest oznaczenie - mnouz, a szczególnie m (dłuższy niż 24,5m - na podstawie transportszynowy.pl), które posiadają tylko i konkretnie te wagony [ta część to trochę spekulacja, może mieć znaczenie, ale na dobrą sprawę wcale nie musi]. Nie wiem jak jest z wagonami towarowymi. Załączniki: Do zgłoszenia dołączam najpierw kod scenariusza (na samym dole), na którym robiłem testy - spawnuje kilka wagonów w dwóch składach, podobnie do scenariusza Manewry w Katowicach (druga część Gwarka), gdzie odkryto problem (posty z początku maja br.). Można jednak skrócić listę spawnowanych pojazdów do lokomotywy i wagonu w składzie Player i wagonu w składzie Gwarek2, wtedy problem też jest replikowany, jak np. poniżej: SpawnTrainsetOnSignalAsync("Player", FindSignal("KO_Tm505"), 85, false, true, false, { CreateNewSpawnVehicleDescriptor(LocomotiveNames.EP07_174, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11bmnouz_6151_2170_098_8, false), }, function (trainset) trainset.SetState(DynamicState.dsStop, TrainsetState.tsShunting, true) end) SpawnTrainsetOnSignalAsync("Gwarek2", FindSignal("KO_Tm505"), 135, false, false, false, { CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_214_5, false), }, function (trainset) trainset.SetState(DynamicState.dsStop, TrainsetState.tsShunting, true) end) Oprócz tego dołączam dwa pliki, jeden to tradycyjnie log z przejazdu, a drugi to film pokazujący problem na podstawie poniższego scenariusza, gdzie na początku pokazałem brak kolizji między wybranymi wagonami, po czym zmieniłem kolejność wagonów w składzie Player, co poskutkowało normalnymi kolizjami (jeden wagon ze złych, drugi z dobrych). Dołączony log dotyczy tych właśnie dwóch przejazdów. Na filmie można też zauważyć, że po wjechaniu wgłąb wagonu na określony dystans nasz skład zostaje wykolejony (wygląda to deterministycznie). input-140MB.mp4 SimRail_log_2025-05-04_16-59-01.txt Kod scenariusza (również w pliku mission.txt😞 -- SimRail - The Railway Simulator -- LUA Scripting scenario -- Version: 1.0 -- require("SimRailCore") DeveloperMode = function() return true end StartPosition = {-9272.38, 266.57, 1498.98} Sounds = {} Trains = {} function PrepareScenario() end function EarlyScenarioStart() Log("Entered start") StartRecorder() SetCameraView(CameraView.FirstPersonWalkingOutside) SetBlockTeleportation(false) SetWeather(WeatherConditionCode.FewClouds, 15, 1015, 65, 2000, 353, 1, 0, true) Log("Set vars") SpawnTrainsetOnSignalAsync("Player", FindSignal("KO_Tm505"), 65, false, true, false, { CreateNewSpawnVehicleDescriptor(LocomotiveNames.EP07_174, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9ou_5151_1970_003_4, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_234_3, false), }, function (trainset) trainset.SetState(DynamicState.dsStop, TrainsetState.tsShunting, true) end) Log("Spawned player") SpawnTrainsetOnSignalAsync("Gwarek2", FindSignal("KO_Tm505"), 135, false, false, false, { CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11bmnouz_6151_2170_064_0, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_234_3, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_214_5, false), }, function (trainset) trainset.SetState(DynamicState.dsDecEmergency, TrainsetState.tsDeactivation, true) end) Log("Spawned trainset") end W kodzie zostawiłem oryginalne ustawienia składów ze scenariusza (DynamicState, TrainsetState i parametr vehicleNeedInit), ale próbowałem także kilku innych wariantów i nie zmieniło to nic.
-
Prawdopodobnie kwestia najnowszej aktualizacji, spojrzę na to dziś lub jutro. Dzięki za informację.
-
Znalazłem czas na zaktualizowanie scenariusza, błędy zostały naprawione i można śmigać. Przy okazji aktualizacji gry został rozwiązany problem łączenia wszystkiego przy sprzęganiu, więc nie trzeba się już tym martwić. Dobrej zabawy! I've found time to update the scenario, bugs have been fixed and you can roll now. In the game update the problem with connecting everything at coupling has been fixed, so now there's no need to worry about it. Have fun!
-
Możliwe, że aktualizacja gry spowodowała problemy z grywalnością scenariusza. Jak znajdę czas to usiądę do ponownej jego walidacji i ewentualnie naprawy, a w międzyczasie jeśli ktoś grał na nowym updacie i może potwierdzić czy działa to zachęcam.
-
To druga z trzech misji - mniej więcej 25-30% jeszcze pozostało. Tak jak wielokrotnie w wątku to było poruszane należy połączyć tylko sprzęg i hamulec, inaczej loko się psuje. ENG: You need to connect only the couplers and brakes. If you click 'Connect everything' the loco breaks down and lets you neither raise the pantograph or enable the compressor, as it was (and probably will be) stated in this thread a lot.
-
Upewnij się, że sprzęgasz wg instrukcji - nie wszystko, a tylko sprzęg i hamulec.
-
To właśnie w tym wiki - https://wiki.simrail.eu/en/LUA/Overview. Niedoskonała, ale prowadzona przez deweloperów i prawdopodobnie będzie rozszerzona przy updacie. Dokumentacja samego LUA gdzieś w internecie pewnie jest, ale dosyć prosty jest język więc i bez tego na luzie da radę.
-
Też bym stawiał na problemy samej gry, możliwe że kodowanie samej siódemki jako pojazdu jest trochę pogmatwane. Podobno będzie duży pakiet takich poprawek w najbliższej aktualizacji. Raczej nie ma póki co możliwości subiektywnego przydzielania punktów podczas trwania scenariusza za spełnianie kolejnych celów - gra opiera się na systemie punktacji za poprawną i punktualną jazdę. W większości scenariuszy jest to o tyle wystarczające, o ile trzeba przemieszczać się między posterunkami ruchu i dojechać do jakiegoś celu, ale w tym przypadku, gdy wszystkie etapy odbywają się na jednej stacji, raczej niekoniecznie da się zarobić za dużo punktów. Możliwe, że dałoby radę jakieś sprytne tricki porobić poprzez rozkład jazdy, aby były punkty za przemieszczanie się, ale ze względu na niedobór informacji API w tym temacie raczej nie testowałem za dużo. Warto pobrać jakiś edytor kodu (scenariusze pisze się w LUA, więc raczej jakiś ogólny typu Visual Studio Code, choć jak się uprzesz to i w notatniku da radę), wyrobić sobie jakieś pojęcie o tym języku (LUA) i próbować coś pisać. Sprawdź sobie wiki (link) i postudiuj przykładowe scenariusze (np. te od deweloperów).
-
Dzięki za informację. Generalnie w zależności od timingu jest mała szansa, że coś się wysypało przy ustawianiu przebiegów dla pociągu i może jakiś pociąg złapał sygnał nieprzeznaczony dla niego - przy takiej ilości ruchu AI w scenariuszu bardzo ciężko wyeliminować wszystkie możliwe błędy tego typu i mogą one nie wyjść przy testach, niemniej jednak śmiało możesz mi wysłać log z przejazdu na priv to chętnie przejrzę, czy coś się da ustalić z tego.
-
Nie trzeba wyłączać baterii przy zmianie kabiny, zwłaszcza, że w tej lokomotywie włącznik baterii działa tylko w kabinie pierwszej (w drugiej można go przełączyć, ale nic nie robi). Upewnij się, że przy sprzęganiu łączysz tylko sprzęg i hamulec, nie wszystko.
-
W papierowym rozkładzie jazdy jest instrukcja, jak sprzęgać lokomotywę z wagonami - jak połączysz wszystko, to rzeczywiście lokomotywa gaśnie, trzeba tylko sprzęg i hamulec. Restart jest z reguły skomplikowany z punktu widzenia gry, bo jak semafory są pozapalane przed restartem, to gasną dopiero po restarcie w chwili inicjalizacji VD (wirtualnego dyspozytora), a on też może się ładować nawet z minutę na początku. Jest też kilka innych mankamentów w tym stylu lub takich, które z tego wynikają, więc najlepiej restartować scenariusz wychodząc do menu głównego i wchodząc jeszcze raz - wtedy jest hard reset. Dziękuję bardzo! Szczególnie mnie ucieszyłeś, ponieważ jak gdzieś w maju siadałem do tego projektu nie wiedząc nic o pisaniu scenariuszy to motywowała mnie właśnie ta perspektywa, wiedząc, że jeszcze nie było tego na forum, zatem dobrze rozumiem waszą ekscytację 😃. To bardzo zależne z dwóch powodów - po pierwsze mam jeszcze jeden prywatny projekt (niepowiązany z grą) i do końca roku chcę się skupić na nim, po drugie mam nadzieję, że do czasu jego zakończenia wyjdzie aktualizacja do SimRaila, która (podobno) wprowadzi dużo poprawek w manewrach i rozwój LUA, zatem jeśli po nowym roku będzie już to wszystko dostępne, to dopiero będę cuda wrzucał haha. Niemniej jednak nie traktujcie tego jako smutną informację - moim zdaniem dosyć przeciągnąłem limity tego, co na obecną chwilę w grze jest dostępne, i kolejny scenariusz byłby pewnie umiejscowiony w innej lokalizacji, z inną lokomotywą, z innym zadaniem, ale wątpię, żeby było to coś innowacyjnego (po tym scenariuszu). Czekamy więc na aktualizację, a potem na pewno jeszcze usiądę do tego 😉 (nawet jeśli aktualizacja nie dowiezie hah).
-
Wszystkie potrzebne procedury są opisane w papierowym rozkładzie jazdy w lokomotywie, w oryginalnym poście jest też informacja, żeby tam zajrzeć - jeśli dobrze rozumiem, o co chodzi, to myślę, że taka forma wystarczy, choć szczerze mówiąc to Twój pomysł na to jest całkiem fajny Please make sure, that you didn't change the code of the scenario. In the release version there is StartPosition defined in bootstrap.lua and other players don't have such problem, however I recognise, that this may be some kind of a game bug (maybe connected to different language of the game). If the problem persists you might want to create a ticket on the forum. You are also welcome to contact me in the dm's to inspect the situation further.
-
Niee, wagony są spawnowane z dummy: false, osobno od lokomotywy. Generalnie wszystkie pojazdy, które mają w scenariuszu kontakt z lokomotywą gracza są tak spawnowane (pozostałe z dummy: true). Jeśli przyglądasz się temu, to mogę dodać, że gdy łączę sam sprzęg i hamulec to od pierwszego razu przez całą sesję w logach jest spam poniższego błędu (chyba co klatkę gry się generuje, wiele razy na sekundę) - tylko napominam, bo nie robiłem testów w jego kierunku i nie mam całkowitej pewności, że nie jest tworzony przez mój kod, choć nie mam nigdzie raczej takiej pętli, która wywala błąd w określony sposób. Postaram się stworzyć ticket jak potestuję, rozeznam sprawę i się upewnię, że to wina gry.
-
Tak, racja, miałem to zrobić od razu, ale wyleciało mi z głowy. Taaaak, miejmy nadzieję, że kiedyś dostaniemy pełne możliwości w zakresie manewrów... Coś jest na rzeczy. Nie jestem pewien, gdzie dokładnie leży problem, ale jednak mam wrażenie, że rzeczywiście to coś z samą grą, choć z drugiej strony na tym frameworku nie działają ani siódemki, ani ósemki (testowałem wybiórczo, ale np. traxxy są git), podczas gdy u Tuco podobno nie ma problemu w ósemce (wg @bart_dem, sam muszę jeszcze to ograć i dokładnie się przyjrzeć u niego). Niemniej jednak jeśli będę tworzył jeszcze jakiś scenariusz to na pewno dokonam szerszych badań i wezmę to pod lupę.