Jump to content

vardazed

Member
  • Posts

    13
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Other groups

Early Access

vardazed last won the day on October 6

vardazed had the most liked content!

Reputation

23 Excellent

Recent Profile Visitors

128 profile views
  1. Upewnij się, że sprzęgasz wg instrukcji - nie wszystko, a tylko sprzęg i hamulec.
  2. To właśnie w tym wiki - https://wiki.simrail.eu/en/LUA/Overview. Niedoskonała, ale prowadzona przez deweloperów i prawdopodobnie będzie rozszerzona przy updacie. Dokumentacja samego LUA gdzieś w internecie pewnie jest, ale dosyć prosty jest język więc i bez tego na luzie da radę.
  3. Też bym stawiał na problemy samej gry, możliwe że kodowanie samej siódemki jako pojazdu jest trochę pogmatwane. Podobno będzie duży pakiet takich poprawek w najbliższej aktualizacji. Raczej nie ma póki co możliwości subiektywnego przydzielania punktów podczas trwania scenariusza za spełnianie kolejnych celów - gra opiera się na systemie punktacji za poprawną i punktualną jazdę. W większości scenariuszy jest to o tyle wystarczające, o ile trzeba przemieszczać się między posterunkami ruchu i dojechać do jakiegoś celu, ale w tym przypadku, gdy wszystkie etapy odbywają się na jednej stacji, raczej niekoniecznie da się zarobić za dużo punktów. Możliwe, że dałoby radę jakieś sprytne tricki porobić poprzez rozkład jazdy, aby były punkty za przemieszczanie się, ale ze względu na niedobór informacji API w tym temacie raczej nie testowałem za dużo. Warto pobrać jakiś edytor kodu (scenariusze pisze się w LUA, więc raczej jakiś ogólny typu Visual Studio Code, choć jak się uprzesz to i w notatniku da radę), wyrobić sobie jakieś pojęcie o tym języku (LUA) i próbować coś pisać. Sprawdź sobie wiki (link) i postudiuj przykładowe scenariusze (np. te od deweloperów).
  4. Dzięki za informację. Generalnie w zależności od timingu jest mała szansa, że coś się wysypało przy ustawianiu przebiegów dla pociągu i może jakiś pociąg złapał sygnał nieprzeznaczony dla niego - przy takiej ilości ruchu AI w scenariuszu bardzo ciężko wyeliminować wszystkie możliwe błędy tego typu i mogą one nie wyjść przy testach, niemniej jednak śmiało możesz mi wysłać log z przejazdu na priv to chętnie przejrzę, czy coś się da ustalić z tego.
  5. Nie trzeba wyłączać baterii przy zmianie kabiny, zwłaszcza, że w tej lokomotywie włącznik baterii działa tylko w kabinie pierwszej (w drugiej można go przełączyć, ale nic nie robi). Upewnij się, że przy sprzęganiu łączysz tylko sprzęg i hamulec, nie wszystko.
  6. W papierowym rozkładzie jazdy jest instrukcja, jak sprzęgać lokomotywę z wagonami - jak połączysz wszystko, to rzeczywiście lokomotywa gaśnie, trzeba tylko sprzęg i hamulec. Restart jest z reguły skomplikowany z punktu widzenia gry, bo jak semafory są pozapalane przed restartem, to gasną dopiero po restarcie w chwili inicjalizacji VD (wirtualnego dyspozytora), a on też może się ładować nawet z minutę na początku. Jest też kilka innych mankamentów w tym stylu lub takich, które z tego wynikają, więc najlepiej restartować scenariusz wychodząc do menu głównego i wchodząc jeszcze raz - wtedy jest hard reset. Dziękuję bardzo! Szczególnie mnie ucieszyłeś, ponieważ jak gdzieś w maju siadałem do tego projektu nie wiedząc nic o pisaniu scenariuszy to motywowała mnie właśnie ta perspektywa, wiedząc, że jeszcze nie było tego na forum, zatem dobrze rozumiem waszą ekscytację 😃. To bardzo zależne z dwóch powodów - po pierwsze mam jeszcze jeden prywatny projekt (niepowiązany z grą) i do końca roku chcę się skupić na nim, po drugie mam nadzieję, że do czasu jego zakończenia wyjdzie aktualizacja do SimRaila, która (podobno) wprowadzi dużo poprawek w manewrach i rozwój LUA, zatem jeśli po nowym roku będzie już to wszystko dostępne, to dopiero będę cuda wrzucał haha. Niemniej jednak nie traktujcie tego jako smutną informację - moim zdaniem dosyć przeciągnąłem limity tego, co na obecną chwilę w grze jest dostępne, i kolejny scenariusz byłby pewnie umiejscowiony w innej lokalizacji, z inną lokomotywą, z innym zadaniem, ale wątpię, żeby było to coś innowacyjnego (po tym scenariuszu). Czekamy więc na aktualizację, a potem na pewno jeszcze usiądę do tego 😉 (nawet jeśli aktualizacja nie dowiezie hah).
  7. Wszystkie potrzebne procedury są opisane w papierowym rozkładzie jazdy w lokomotywie, w oryginalnym poście jest też informacja, żeby tam zajrzeć - jeśli dobrze rozumiem, o co chodzi, to myślę, że taka forma wystarczy, choć szczerze mówiąc to Twój pomysł na to jest całkiem fajny Please make sure, that you didn't change the code of the scenario. In the release version there is StartPosition defined in bootstrap.lua and other players don't have such problem, however I recognise, that this may be some kind of a game bug (maybe connected to different language of the game). If the problem persists you might want to create a ticket on the forum. You are also welcome to contact me in the dm's to inspect the situation further.
  8. Niee, wagony są spawnowane z dummy: false, osobno od lokomotywy. Generalnie wszystkie pojazdy, które mają w scenariuszu kontakt z lokomotywą gracza są tak spawnowane (pozostałe z dummy: true). Jeśli przyglądasz się temu, to mogę dodać, że gdy łączę sam sprzęg i hamulec to od pierwszego razu przez całą sesję w logach jest spam poniższego błędu (chyba co klatkę gry się generuje, wiele razy na sekundę) - tylko napominam, bo nie robiłem testów w jego kierunku i nie mam całkowitej pewności, że nie jest tworzony przez mój kod, choć nie mam nigdzie raczej takiej pętli, która wywala błąd w określony sposób. Postaram się stworzyć ticket jak potestuję, rozeznam sprawę i się upewnię, że to wina gry.
  9. Tak, racja, miałem to zrobić od razu, ale wyleciało mi z głowy. Taaaak, miejmy nadzieję, że kiedyś dostaniemy pełne możliwości w zakresie manewrów... Coś jest na rzeczy. Nie jestem pewien, gdzie dokładnie leży problem, ale jednak mam wrażenie, że rzeczywiście to coś z samą grą, choć z drugiej strony na tym frameworku nie działają ani siódemki, ani ósemki (testowałem wybiórczo, ale np. traxxy są git), podczas gdy u Tuco podobno nie ma problemu w ósemce (wg @bart_dem, sam muszę jeszcze to ograć i dokładnie się przyjrzeć u niego). Niemniej jednak jeśli będę tworzył jeszcze jakiś scenariusz to na pewno dokonam szerszych badań i wezmę to pod lupę.
  10. Po podłączeniu pamiętaj o zmianie kabiny i ustaw nastawnik kierunku jazdy do przodu (aby gra łapała przed jakim semaforem stoisz). Jeśli chodzi o łączenie reszty to szczerze mówiąc nie jestem pewien czemu nie działa łączenie wszystkiego, ale długo to testowałem i nie udało mi się nic z tym zrobić, zatem pozostałem na łączeniu sprzęgu i hamulca.
  11. [PL] 🖐️ Cześć! Po kilku miesiącach prac udostępniam niedługi scenariusz do gry. Składa się z trzech zadań, każde z nich polega na odpowiednim rozrządzeniu wagonów na stacji w Katowicach. Serdecznie zachęcam do wypróbowania. ℹ️ Opis: Blady świt, tydzień przed końcem wakacji, godziny porannego szczytu na dworcu w Katowicach. Twoim zadaniem jest wspomóc przewoźnika PKP InterCity pracą manewrową. Postaraj się, aby nie powstały opóźnienia. ❗ Ważne informacje: Zachowaj bezpieczną prędkość przy dobijaniu do zderzaków - scenariusz jest dosyć restrykcyjny pod tym względem Wykonuj zmiany kabin - niekiedy postęp scenariusza jest zablokowany w złej kabinie Wyjedź z wagonowni do 5:45 - nie jest to trudne, ale nie można się zbytnio ociągać. Wjazd w okręg KO (tarcza Tm3) dostaniesz nie wcześniej niż po przejeździe IC 37002, około 5:40 - w zależności od Twojej sprawności może będziesz musiał chwilę poczekać Zapoznaj się z papierowym rozkładem jazdy w lokomotywie - jest tam kilka istotnych informacji technicznych ✔️ Dane szczegółowe: Czas trwania: ok. 1 godz. Czas rozpoczęcia: 5:21 Język: PL (audio+napisy), EN (napisy) 🖥️ Instalacja (standardowa): Rozpakuj folder 'vardazed' do steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries 🖇️ Pobierz: ⤵️ vardazed_v1.0.zip ❕ Dodatkowa prośba: Nie jestem specjalistą w zakresie procedur na kolei i mam nadzieję, że w scenariuszu nie ma rażących problemów z tym związanych. Niemniej jednak zachęcam do (kulturalnej) dyskusji w przeciwnym przypadku w odpowiedziach. 📃Nota licencyjna: Do stworzenia scenariusza użyłem frameworku (silnika) użytkownika Budnix z jego paczki scenariuszy (którą serdecznie polecam niezaznajomionym). Framework ten jednak znacząco dostosowałem i rozszerzyłem na własne potrzeby. Serdecznie dziękuję Budnix'owi za zezwolenie na korzystanie, modyfikacje i publikację, jednocześnie sam ze swojej strony również zezwalam na korzystanie z (opracowywanie nowych scenariuszy), modyfikacje i rozwijanie kodu oraz na nieodpłatną publikację stworzonych przy jego użyciu scenariuszy - jedynym warunkiem jest przedłużenie przez autora zezwolenia na wymienione czynności w swoim scenariuszu. [EN] 🖐️ Hello! After a few months of work I’m happy to release a medium-time scenario for the game. It consists of three tasks, each involving shunting of cars at Katowice station. I highly encourage you to give it a try. ℹ️ Description: It’s dawn, a week before the end of the summer holidays, during the morning rush hour at Katowice station. Your task is to conduct some shunting operations for PKP InterCity. Try to prevent any delays. ❗ Important info: Maintain a safe speed when coupling to the buffers – the scenario is quite strict in this matter Perform cab changes – at times, progress may be blocked if you are in the wrong cab Leave the rail yard by 5:45 – it's not difficult, but don’t waste too much time You will get entry to KO district (shunting signal Tm3) no earlier than after IC 37002 passes, around 5:40 – depending on your efficiency, you may have to wait a moment Take a look at the paper timetable in the cabine - you'll find some technical guidelines there ✔️ Details: Duration: approx. 1 hour Start time: 5:21 AM Language: EN (subtitles), PL (audio+subtitles) 🖥️ Installation (standard): Unpack folder 'vardazed' into steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries 🖇️ Download: ⤵️ vardazed_v1.0.zip ❕ Additional request: I am not an expert in railway procedures, and I hope there are no major issues in this scenario regarding that. However, I encourage (polite) discussion in the comments if any discrepancies are found . 📃License note: I used the framework (engine) from Budnix’s scenario pack (which I highly recommend to those unfamiliar with it) to create this scenario. However, I significantly tweaked and extended it for my own needs. Many thanks to Budnix for allowing me to use, modify, and publish it. Likewise, I permit others to use, modify, develop, and publish scenarios created with this framework (for free) – the only condition is that the author extends this permission for the same activities in their own scenario.
  12. Przy wyłączonym HUDzie, w szczególności przy wyłączonych powiadomieniach "Zbliżasz się do miejsca zatrzymania" i "Możesz już się zatrzymać", to drugie pokazuje się na ułamek sekundy przy przejeżdżaniu przez punkt, od którego zatrzymanie będzie zaliczone. Błąd występuje niezależnie od pojazdu również na serwerach. Film1.mp4 Film2.mp4 SimRail_log_2024-06-07_20-48-54.txt
  13. W kategorii Switches w menu dewelopera nie ma możliwości przełączenia (przynajmniej) dwóch zwrotnic w Katowicach: Jedna pod budką KO1 ( S: katowice_lazy_terrain_x-18_z2, P: (-9072.43, 265.28, 1508.43), R: (39.15, 32.90, 0.00) ) Druga niedaleko w stronę dworca ( S: katowice_lazy_terrain_x-18_z2, P: (-9180.36, 266.76, 1517.43), R: (43.50, 106.55, 0.00) ) SimRail_log_2024-04-27_11-27-56.txt
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy