-
Posts
10 -
Joined
-
Last visited
Reputation
14 GoodRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Panowie, już wiem, jak odpalić prawidłowo dwie Siódemki w scenariuszu TLK Katowice - Kraków. Pomógł w tym scenariusz towarowy, tam tez jest opcja dwóch Siódemek, one są już całkowicie uruchomione. Otóż w drugiej lokomotywie wszystko jest wyłączone oprócz baterii, krany hamulca w obydwóch kabinach w pozycji Odcięcie, no i rzecz jasna pantograf tylny musi być w górze. W razie potrzeby odpowiednie oświetlenie. A jak zacząć w ogóle w scenariuszu osobowym? Można zacząć od drugiej lokomotywy włączając baterię. Można też od razu zluzować hamulec ręczny. Po włączeniu baterii załączy się SHP, żeby go skasować postępujemy standardowo. Potem wszystko wyłączyć z wyjątkiem baterii, nastawnik na neutralny, nie trzeba nawet podnosić pantografu. Przejść do pierwszej lokomotywy, ale uwaga, do kabiny 1 lub A, gdyż tylko z tej kabiny można włączyć baterię. Po włączeniu baterii przejść do drugiej kabiny i uruchomić całą resztę. Podjechać pod drugą lokomotywę, przed wyjściem z kabiny wyłączyć wszystko, opuścić pantograf. Po wyjściu z loka sprzęgnąć lokomotywy, połączyć wszystkie przewody. W lokomotywie drugiej w tylnej kabinie włączyć oświetlenie do jazdy manewrowej. Potem można już iść do pierwszej lokomotywy, uruchomić ją, drugą lokomotywa uruchamia się razem z pierwszą. Na wyświetlaczu hud pojawia się drugi pasek od poziomu prądu. No i to w zasadzie wszystko, lokomotywy są gotowe do manewrów. I pamiętajcie o włączaniu radia w odpowiedniej kabinie, bo nawet podjechanie kilku metrów do drugiej lokomotywy bez włączonego radia skutkuje ujemnymi punktami. Sama jazda dwiema lokomotywami - bajka. Ależ to idzie, z pięcioma wagonami tylko, rakieta.
-
Od razu widać, że kolega nie ma DLC Cargo Pack, bo gdyby miał, to by wiedział, jak włączyć starego Radmora 😄 Samouczki są niepotrzebne, bo z danego scenariusza wynika, jak zrobić to i to w jeszcze innym scenariuszu. Oczywiście, nie ma tak łatwo, że gotowiec, trzeba trochę pogłówkować, wykazać się inwencją i kreatywnością 😄 A na poważnie, tyle im się mówi o tych brakach, niedoróbkach, i...
-
W sumie Adam wyjaśnił wszystko. Ja tylko dodam, że robiłem to na dwa sposoby. Skład EN57. Pierwszy był taki, że po podjechaniu w perony otworzyłem drzwi. Powyłączałem wszystko w kabinie, hamulec na odcięcie i poszedłem do drugiej właściwej kabiny. Następnie przeprowadziłam próbę hamulców. Wszystko ok, zgłosiłem się dyżurnemu i dostałem sygnał zezwalający na jazdę. I gdy chciałem ruszyć, zorientowałem się że nie mogę zamknąć drzwi. Przełącznik od drzwi był w pozycji Zamknięte, kontrolka nie świeciła. Postanowiłem jednak sprawdzić co się stanie, jak ruszę. Ruszyłem, a gra nie wyrzucała mi komunikatów Jazda z otwartymi drzwiami i nie dostawałem ujemnych punktów. Na najbliższej stacji pobiegłem na tył składu i zamknąłem drzwi. Drugi sposób był taki, że po wjeździe w perony nie otworzyłem drzwi, tylko poszedłem do drugiej kabiny, przeprowadziłem próbę hamulców i dopiero otworzyłem drzwi. Ale wtedy wsiadło jakby chyba mniej pasażerów. Dalszy ciąg już normalnie. I teraz właściwie nasuwa się pytanie - w jakiej kolejności powinno się to robić. Czy najpierw otwierać drzwi z tej kabiny niewłaściwej, i potem znowu biegać do tyłu żeby je zamykać i biec znowu do przodu żeby jechać. Czyli już opóźnienie. Albo wcześniej zamknąc i ponownie otworzyc już z właściwej kabiny. Trochę bez sensu to i to. Najlepiej to wg mnie otworzyć już z drugiej kabiny po przeprowadzeniu próby hamulców. I teraz gdzie ja mam się tego nauczyć? 😄 I jeszcze jeden, w sumie błąd. Jak się zmieni kabinę, to odwrotnie działają syreny, znaczy ton niski zamieniony jest z wysokim. Kolejna rzecz to błąd w scenariuszu Sędziszów - Kraków. Po zakończeniu kursu w Krakowie, pasażerowie nie wysiadają, dokladniej nie wszyscy, i jadą z nami na manewry 😄 Ogólnie te nowe scenariusze z manewrami są bardzo fajne i za to należy twórców pochwalić. Przydały by się jednak podpowiedzi opcjonalne o których pisał Adam, bo naprawdę sporo ludzi ma z tym problem. Kolejny problem jaki napotkałem, był w scenariuszu TLK Katowice - Kraków. Od razu zachciało mi się zagrać w wariant z dwiema EP07. Odpaliłem obydwie, sprzęgłem, jadę zrobić manewry i nagle.... loki mi hamują a przewód główny zaczyna się robić czerwony. Wyszedłem z lokomotywy, wsiadłem do drugiej, a tu oczywiście napierdzielało SHP. Zbiiłem czuwak, wróciłem do pierwszego loka, jazda i na następnym rezonatorze to samo. Odpuściłem to i zrobiłem scenariusz jednym lokiem. Czy ktoś z Was próbował już zrobić ten scenariusz dwiema lokomotywami? Jeśli komuś się udało, to niech napisze, co gdzie w jakiej kabinie powinno być włączone, co wyłączone, jak ustawione krany hamulca itd. Niestety, w grze żadnych pomocy z tego tytułu.
-
Czyli dalej nie udało Ci się ruszyć z Krakowa? Wieczorem Ci napiszę krok po kroku u jak to zrobić. Sam miałem problem z kabinami, ale dzięki wpisowi Adama udało mi się ruszyć. Tu nie ma żadnego błędu, tu jest brak podpowiedzi dla ludzi którzy z zawodu nie są maszynistami.
-
Ale się uparłeś na te podobieństwo Byka do Siódemki... On jest tak podobny do Siódemki jak ja do Nicole Kidman. Zupełnie inna charakterystyka jazdy. Kupuj, przejedź się na multi pociągami 424xxx albo 132xxx, czy nawet pasażerami z Bykiem, a docenisz jego walory, że przez pół roku nie będziesz chciał jeździć czymś innym 😉
-
Sprawa pierwsza. No ale to właśnie żeby ten multi był dla gracza maksymalnie atrakcyjny, to warto zaczynać trasę od początku, w miejscu gdzie pociąg staje się widoczny dla gracza. Koledzy podesłali Ci pomoce naukowe, dzięki którym bardzo łatwo namierzyć, kiedy i gdzie interesujący nas pociąg będzie zaczynał bieg. I wtedy na niego zapolować. Uwierz mi, nie jest to wcale trudne. Mnie kompletnie nie interesuje już pociąg, który np jest na Zachodnim, a rusza ze Wschodniego. Zachęcam Cię do spróbowania takiej taktyki. Sprawa druga. Jasne, to zrozumiałe. Ale możesz zagrać w taką misję np w weekend, czy też w jakiś inny dzień, kiedy masz wolne od pracy. Bo w końcu kiedyś musisz mieć. A takich dni nie będzie potrzebnych dużo, bo i scenariuszy (przynajmniej na razie) mało. A poza tym jak sam zauważyłeś, tam jednak trochę nudą wieje. Dlatego przejechać, zaliczyć i na 3 miesiące o singlu zapomnieć i przejść na multi. Sprawa trzecia. No ale właśnie tak jest w realu na CMK. Przeważnie nuda i nuda. Może nie to, że się jaram obserwowaniem szlaku, bo wiesz, jak jadę realnym samochodem, to raczej nie jaram się obserwacją drogi, a obserwuję z wiadomych powodów. W grze może i na razie nie ma tam niebezpieczeństw, ale staram się zawsze uważać, żeby nie przegapić ograniczenia, semafora, sygnału RP1 czy nie przekroczyć prędkości. Zgadza się, na PL2 zawsze się coś dzieje, czasem aż do przesady, ale na innych nawet bardzo pustych serwerach, czasem też bywają "atrakcje", które potrafią zafundować dyżurni boty, uwierz, potrafią wk...ć człowieka nie bardziej niż najbardziej nieogarnięty żywy dyżurny 😄 Sprawa czwarta. Zgoda, ale w dalszym ciągu to jest sprawa drugorzędna. Ale na razie jest dużo ważniejszych rzeczy do zrobienia, takie ozdobniki można dodać później, jak nic poważnego i istotnego nie będzie do zrobienia. Myślę, że w miastach, na stacjach powinno się takich różnych ozdobników. uważam, że jednak najpierw to twórcy powinni się zabrać za pasażerów na stacjach, żeby te pociągi, przynajmniej niektóre nie jeździły puste. A lalunia z pieskiem na peronie, młodziak palący fajka na peronie z partyzanta, żul z winem w rejonie stacji to na później. Też bym czasem chciał przy....lić przy 200 km/h Pendolino w łosia, jak to było niedawno przed Mławą. Ale powoli. W singlu z pogodą jest jak jest, jest z góry ustalona. Może kiedyś będzie zmienna, zobaczymy. Ale już w multi pogoda jest dynamiczna. I co ciekawe, odpowiadająca pogodzie aktualnej w realu. Czyli jak w Katowicach w realu pada deszcz, to na serwerze jak jedziesz, też pada. Niestety póki co, zmiany pogody w grze są bardzo gwałtowne. Nad tym trzeba jeszcze popracować. Od samego początku miałem wrażenie, że w grze priorytetem jest multi, a singiel jest jakby dodatkiem. Multi jak dla mnie jest dużo atrakcyjniejszym trybem. Są elementy, z którymi nigdy nie spotkasz się w singlu, a spotykasz je w realnym życiu. Dlatego znowu polecam żebyś poświęcił więcej uwagi temu trybowi. A jeździć jest naprawdę czym, wliczając w to wszystkie mozliwe warianty taborowe jakie tam występują. A mam wrażenie, ze niektórzy o tym nie do końca wiedzą.
-
Adam, ale w kontekście długiej to dlaczego twierdzisz, że singiel i multi to inna sprawa? Na singla ta trasa za długa a na multi ok? Jeśli chodzi o save, oczywiście przydałby się, ale uważam, że nie jest niezbędny. W singlu najdłuższe czasowo scenariusze to Warszawa - Katowice Siódemką i Katowice - Warszawa Siódemką lub Bykiem. Nie przekraczają 4 godzin, a więc na jeden strzał akurat. Na multi też robi się kursy 4ro godzinne, bo jak towarem 132xxx będziesz miał mało szczęścia, to też Ci wyjdzie ze 4 h. I tu żadnego save nie ma i nie będzie. Jedynie możliwość postania na boku. Ale mi to jak najbardziej pasuje, mogę chwilę poleżeć, iść zapalić, czy zrobić sobie kawę. Na singlu jak chcesz chwilę odpocząć, oderwać się, to masz pauzę. Więc tu przewaga nad multi. Wielokrotnie te kursy zaliczałem, nie ma żadnego problemu, żeby to zrobić. A nie wyobrażam sobie zacząć scenariusz i w połowie go przerywać, bo coś tam. Traci to dla mnie realizm. A co do krajobrazów - Ty Adam lepiej obserwuj szlak a nie się przyglądasz widoczkom 😉 Dla mnie wszystko co 10 metrów od torów i dalej ma drugorzędne znaczenie. Na multi jest mnóstwo innych atrakcji, które z powodzeniem zastąpią Ci ładne widoczki. Swoja drogą, na realnej CMK co to za ładne widoczki są, to ja nie wiem... Monotonia krajobrazowa i tyle. Ładne widoczki to się zaczynają od Miechowa. Może je więc kiedyś zobaczymy 😄
-
https://krs-pobierz.pl/simrail-spolka-akcyjna-i7086943 A teraz już wierzysz?
-
Jakie trasy chcielibyście zobaczyć w Simrail?
MirekmiraS replied to FkolW32's topic in Offtopic [PL]
I w dalszej przyszłości linia 35 Ostrołęka Chorzele z szynobusami. Linia ta zostanie zreaktywowana po ponad 20 latach w czerwcu. A przy okazji, czy wiecie, o jakich dokładnie godzinach jeździ Babcia? Chociaż tam teraz jakiś się bajzel zrobił, na części trasy jest aktualnie komunikacja zastępcza.