-
Posts
18 -
Joined
-
Last visited
Reputation
27 ExcellentRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Powinna być taka funkcja "Pomiń", coś w rodzaju jak się kręci pauzę w ETS2. Startujesz na zimnym loku, ale jak nie chcesz się bawić w odpalanie, dajesz na Pomiń, czas się przewija o np 15 min.
-
No weź się nie wygłupiaj, że do testów się dostaje tylko na 3 godz. 😁
-
Niektóre są stare, powtarzające się, ale są i nowe, jak choćby nowy RJ czy błędy z podwójnym Pendolino, czy też błędy z parowozem o ktirych czytałem. Sugerujesz że testerzy je wyłapali a twórcy mimo tego nie naprawili i wydali grę z błędami? Nie wiem, być może. Jeśli byłeś testerem, to zakładam, że masz wiedzę w tym temacie. Odnośnie jeszcze RJ. Wczoraj posiedziałem trochę dłużej w Starzynach. Zauważyłem, że pociąg 132xxx niepotrzebnie ma kilkanaście minut PT w Psarach. Bo jeśli w Psarach wyprawi go się zgodnie z RJ, to w niedługim czasie za nim leci Pendolino i jest sytuacja, że dziobak musi czekać w Sprowie, bo towar nie zdąży jeszcze dojechać do Kozlowa.
-
20-30 osób testowało i nikt nie zauważył, że jadąc pociągiem 73xx jest komunikat brak zatrzymania na stacji Myszków i minus 1000 pkt? Albo w Sędziszowie jadąc w kierunku krańca mapy przy peronie wskaźnik W6b i po nadaniu RP1 nie zalicza punktów? To samo za Włoszczową w stronę Olszamowic, drugi przejazd. Rozkład jazdy w wielu przypadkach napięty jak guma w stringach, boty w dalszym ciągu, choć już mniej, kierują na boczny tor, bez potrzeby. I naprawdę z kilkudziesięciu osób nikt nie zauważył? Nikt nie zauważył błędów z Pendolino w singlu?
-
Adam, oczywiście że jazda na multi, tak samo zresztą jak na singlu jest mega prosta, cofanie traktorem z przyczepą w realu też jest mega proste, jak się już wie. Niekoniecznie za pierwszym razem. Nie każdy za pierwszym razem wie, jak ruszyć Siódemką, że trzeba nastawnik najpierw na chwilę ustawić na pierwszy stopień, żeby się przekaźniki odblokowały, że są dwa przedziały jazdy oporowej, dwa bezoporowej, bocznikowanie, żeby nie przekraczać 600 A, bo wywali przekaźniki, nie każdy wie, co wtedy zrobić. Zaznaczam, za pierwszym razem. To akurat jest w samouczku i to jest dobre. A jednak mimo tego dalej na multi spotyka się kwiatki, że jedzie Ósemką po CMK 120 km/h bo mu "nie jedzie". Dalej, wcale nie jest tak łatwo tymi składami ciągniętymi przez Siódemki/Ósemki trafić w punkt w peronie, trzeba najpierw to przećwiczyć, wyczuć jak to hamuje, żeby nie zatrzymać się za późno czy za wcześnie. To warto przećwiczyć na singlu. Nie każdy jak się okazuje wie, ze jak w przewodzie głównym będziesz miał wartość nieznacznie powyżej 5.0 to po zatrzymaniu na stacji przy ruszaniu odhamowanie będzie trwało dłużej. Nie każdy wie, jak temu zapobiec. Tych rzeczy nie ma w samouczkach. Uważam, że to nic złego, że najpierw powinno się przejść przynajmniej jeden samouczek, gdzie też z grubsza przynajmniej jest wyjaśnione działanie semaforów. Dlatego samouczki powinny być obowiązkowe przed wejściem na multi i powinny być one bardziej dopracowane. Włącznie z podpowiedziami typu wyświetlana chmurka. Nikomu korona z głowy nie spadnie, jak poświęci pół godziny, czy nawet godzinę na naukę jazdy i dopiero wejdzie na multi. Gracz taki jest już zaznajomiony z niektórymi tajnikami i wie, co robić, żeby nie blokować ruchu, żeby optymalnie hamować, żeby sprawnie uciekać z peronów czy bocznic. Ja na początku kariery najpierw przejechałem wszystko na singlu, niektóre scenariusze po kilka razy, zanim odważyłem się wejść na multi. Bo na początku się bałem, że zaraz coś tam spierdzielę swoją jazdą i sie ludzie będą na mnie wkurzać. Co do Elfa czy Pendo na multi, gdzie masz taką sytuację, że on sam jedzie? No przecież po objęciu składu i wyłączeniu bota moc jest na zero, więc skład będzie powoli zwalniał. Jeśli będzie z górki, to zacznie nawet przyspieszać i przekroczy dozwoloną prędkość. Jest tam takie urządzenie jak tempomat, że ustawisz sobie prędkość jaką chcesz i to precyzyjnie co do kilometra. Choć zwiększanie/zmniejszanie prędkości jest skokowe co 5 km/h w Elfie akurat. Wiesz, ze w Elfie mimo to można sobie ustawić np 122 km/h czy 117? Ale tych rzeczy nie ma w samouczku, nawet nie ma jak w ogóle włączyć tempomat, musisz sam pokombinować. Zresztą na multi czy na singlu to to samo. Na koniec jeszcze raz, Twórcy nie zmuszają, tylko wkradł im się poważny błąd. Co nie zmienia fakty, że obowiązkowe zaliczenie samouczka powinno być. Takie moje zdanie.
-
Teraz dopiero niedawno doczytałem na forum że to raczej nikt celowo nie zablokował multi dla nowych, tylko występuje to jako błąd i dotyczy nowych graczy używających gforce now. Trochę w błąd wprowadził mnie kolega Banziga, od niedawna znany jako gość. Do tej pory było coś takiego, ze żeby zagrać na multi, trzeba ukończyć zaledwie jeden samouczek. Adam, no proszę Cię... Chcesz mi powiedzieć, że całkowity laik nie ważne już, czy to Niemiec, Japoniec, czy Eskimos, będzie wiedział, jak prawidłowo jechać Siódemką? Niejeden nie potrafił tym ruszyć bo... "kręcę kierownicą i nic się nie dzieje" 😄 Ja 100 lat temu grałem trochę w MSTS i z grubsza kojarzyłem jak tym sterować. Ale też pewne rzeczy sobie przypomniałem, jak ruszyłem Siódemką w SimRailu. Ty masz wiedzę teoretyczną, z forum, ja praktyczną z jazdy na multi i dyżurowania. Przejechałem w tej grze 100 tys km, z czego z 80 % jest na multi. Przedyżurowałem już setki godzin, jak nie tysiąc i potrafię już odróżnić, kiedy ktoś robi sobie jaja, a kiedy ktoś czegoś nie wie, bo nie zapamiętał, zapomniał, albo pierwszy raz o czymś słyszał i należy mu wtedy pomóc. Żeby sie inni nie wk....li. Nie trzeba robić dwugodzinnych samouczków, wystarczą takie po 15 - 20 min, w ekstremalnych przypadkach do pół godz. Naprawdę? A kto miał problemy z misją towarową z Traxxem? 😉 Teraz to wiesz, bo jeździłeś sporo na singlu, więc się tam nauczyłeś i wtedy to na multi przenosisz beż większych problemów. Jednemu wystarczy pół godziny jazdy, drugiemu i 10 będzie mało. Odpalenie zimnej lokomotywy wcale nie jest trudniejsze niż sprawny podjazd ciężkim towarem pod górę podczas deszczu, gdy dodatkowo wypadło Ci ruszać od zera. Po to właśnie powinny być samoczki. Zaliczasz - idziesz na multi. Szybciej? Na przedwczoraj powinny być.
-
Najpierw piszesz, ze skandalicznym bugiem jest niemożność zagrania w multi bez ukończenia samouczków, a potem że bugiem jest ta sama niemożność pomimo ukończenia dowolnej liczby scenariuszy. To chyba jest różnica, no nie? Bo jeśli faktycznie ukończysz wszystkie scenariusze i dalej nie możesz zagrać w multi, to faktycznie jest to skandal. Ale jeśli chodzi tylko o samouczki, to podtrzymuję swoje zdanie i tak to powinno wyglądać. Bo nie chodzi o to żeby taki kozak wsiadał w loka na multi nie mając pojęcia o podstawach prowadzenia pociągu i psuł innym zabawę. Odrębnym problemem jest wartość edukacyjna tych samouczków, podałem przykłady radia, czy wysokiego prądu. Nie raz na trasie pomagało się niektórym maszynistom, bo nie wiedział jak to, jak tamto, no nie jedzie, albo nie chce jechać w ogóle itp. I nie widzę w moich komentarzach nic prześmiewczego, bo takie są fakty. Przejechałem już trochę kilometrów, sporo widziałem. Powinien być konkretny szczegółowy samouczek jazdy każdym rodzajem pojazdu. Nie zaliczysz wymaganej liczby - nie wchodzisz na multi. To samo z dyżurkami. Ja się niektórym dyżurnym nawet nie dziwię, bo gdzie tak naprawdę mają się nauczyć prawidłowego wyprawiania pociągów, przewidywania pewnych zdarzeń itd? Ja zaczynałem z dyżurkami w ten sposób, ze obejrzałem kilka filmów i dopiero wszedłem na najprostrzą dyżurkę. I to na pustym serwerze. Jak już załapałem o co tu chodzi, wchodziłem na serwer gdzie grali ludzie. I tak samo z coraz trudniejszymi posterunkami. Ale to nie do końca powinno tak wyglądać. Zaliczasz na singlu kilka dyżurek, musisz wykonać tam kilka lub kilkanaście zadań i dopiero siadasz na multi na posterunek. Chciałeś prześmiewczo? To zaraz będziesz miał. Jadę ostatnio expresem do Krakowa, byłem opóźniony ze 20 min. Przed Słomnikami widzę żółty semafor i 40tkę. Pytam dyżurnego, co jest grane. A on mi mówi że zjedziemy na bok żeby puścić Pendolino (który jest jakieś 10 km za mną). Mało nie spadłem z krzesła. Wytłumaczyłem mu, że to nie ma żadnego sensu i dlaczego co i jak. Nie powiem, chłopak dał mi wyjazd ale nic się już nie odzywał. Ale są jeszcze lepsze lepsze kwiatki, na opisy ich wyczynów szkoda prądu i klawiatury i żaden samouczek tu nie pomoże.
-
To jest skandaliczny bug? Bardzo dobrze ze tak jest. Przychodzi laik i jedzie 60 km/h bo nie wie do czego służy bocznikowanie. Albo jedzie z Kozlowa do Sprowy 40 km/h, bo ETCS się wysypał, a on nie wie jak go wyłączyć. Błędem jak zauważył Andre są niedopracowane samouczki, przykład z radiem w siodemce albo brak informacji do czego służy wysoki prąd i jak i kiedy go używać.
-
Panowie, już wiem, jak odpalić prawidłowo dwie Siódemki w scenariuszu TLK Katowice - Kraków. Pomógł w tym scenariusz towarowy, tam tez jest opcja dwóch Siódemek, one są już całkowicie uruchomione. Otóż w drugiej lokomotywie wszystko jest wyłączone oprócz baterii, krany hamulca w obydwóch kabinach w pozycji Odcięcie, no i rzecz jasna pantograf tylny musi być w górze. W razie potrzeby odpowiednie oświetlenie. A jak zacząć w ogóle w scenariuszu osobowym? Można zacząć od drugiej lokomotywy włączając baterię. Można też od razu zluzować hamulec ręczny. Po włączeniu baterii załączy się SHP, żeby go skasować postępujemy standardowo. Potem wszystko wyłączyć z wyjątkiem baterii, nastawnik na neutralny, nie trzeba nawet podnosić pantografu. Przejść do pierwszej lokomotywy, ale uwaga, do kabiny 1 lub A, gdyż tylko z tej kabiny można włączyć baterię. Po włączeniu baterii przejść do drugiej kabiny i uruchomić całą resztę. Podjechać pod drugą lokomotywę, przed wyjściem z kabiny wyłączyć wszystko, opuścić pantograf. Po wyjściu z loka sprzęgnąć lokomotywy, połączyć wszystkie przewody. W lokomotywie drugiej w tylnej kabinie włączyć oświetlenie do jazdy manewrowej. Potem można już iść do pierwszej lokomotywy, uruchomić ją, drugą lokomotywa uruchamia się razem z pierwszą. Na wyświetlaczu hud pojawia się drugi pasek od poziomu prądu. No i to w zasadzie wszystko, lokomotywy są gotowe do manewrów. I pamiętajcie o włączaniu radia w odpowiedniej kabinie, bo nawet podjechanie kilku metrów do drugiej lokomotywy bez włączonego radia skutkuje ujemnymi punktami. Sama jazda dwiema lokomotywami - bajka. Ależ to idzie, z pięcioma wagonami tylko, rakieta.
-
Od razu widać, że kolega nie ma DLC Cargo Pack, bo gdyby miał, to by wiedział, jak włączyć starego Radmora 😄 Samouczki są niepotrzebne, bo z danego scenariusza wynika, jak zrobić to i to w jeszcze innym scenariuszu. Oczywiście, nie ma tak łatwo, że gotowiec, trzeba trochę pogłówkować, wykazać się inwencją i kreatywnością 😄 A na poważnie, tyle im się mówi o tych brakach, niedoróbkach, i...
-
W sumie Adam wyjaśnił wszystko. Ja tylko dodam, że robiłem to na dwa sposoby. Skład EN57. Pierwszy był taki, że po podjechaniu w perony otworzyłem drzwi. Powyłączałem wszystko w kabinie, hamulec na odcięcie i poszedłem do drugiej właściwej kabiny. Następnie przeprowadziłam próbę hamulców. Wszystko ok, zgłosiłem się dyżurnemu i dostałem sygnał zezwalający na jazdę. I gdy chciałem ruszyć, zorientowałem się że nie mogę zamknąć drzwi. Przełącznik od drzwi był w pozycji Zamknięte, kontrolka nie świeciła. Postanowiłem jednak sprawdzić co się stanie, jak ruszę. Ruszyłem, a gra nie wyrzucała mi komunikatów Jazda z otwartymi drzwiami i nie dostawałem ujemnych punktów. Na najbliższej stacji pobiegłem na tył składu i zamknąłem drzwi. Drugi sposób był taki, że po wjeździe w perony nie otworzyłem drzwi, tylko poszedłem do drugiej kabiny, przeprowadziłem próbę hamulców i dopiero otworzyłem drzwi. Ale wtedy wsiadło jakby chyba mniej pasażerów. Dalszy ciąg już normalnie. I teraz właściwie nasuwa się pytanie - w jakiej kolejności powinno się to robić. Czy najpierw otwierać drzwi z tej kabiny niewłaściwej, i potem znowu biegać do tyłu żeby je zamykać i biec znowu do przodu żeby jechać. Czyli już opóźnienie. Albo wcześniej zamknąc i ponownie otworzyc już z właściwej kabiny. Trochę bez sensu to i to. Najlepiej to wg mnie otworzyć już z drugiej kabiny po przeprowadzeniu próby hamulców. I teraz gdzie ja mam się tego nauczyć? 😄 I jeszcze jeden, w sumie błąd. Jak się zmieni kabinę, to odwrotnie działają syreny, znaczy ton niski zamieniony jest z wysokim. Kolejna rzecz to błąd w scenariuszu Sędziszów - Kraków. Po zakończeniu kursu w Krakowie, pasażerowie nie wysiadają, dokladniej nie wszyscy, i jadą z nami na manewry 😄 Ogólnie te nowe scenariusze z manewrami są bardzo fajne i za to należy twórców pochwalić. Przydały by się jednak podpowiedzi opcjonalne o których pisał Adam, bo naprawdę sporo ludzi ma z tym problem. Kolejny problem jaki napotkałem, był w scenariuszu TLK Katowice - Kraków. Od razu zachciało mi się zagrać w wariant z dwiema EP07. Odpaliłem obydwie, sprzęgłem, jadę zrobić manewry i nagle.... loki mi hamują a przewód główny zaczyna się robić czerwony. Wyszedłem z lokomotywy, wsiadłem do drugiej, a tu oczywiście napierdzielało SHP. Zbiiłem czuwak, wróciłem do pierwszego loka, jazda i na następnym rezonatorze to samo. Odpuściłem to i zrobiłem scenariusz jednym lokiem. Czy ktoś z Was próbował już zrobić ten scenariusz dwiema lokomotywami? Jeśli komuś się udało, to niech napisze, co gdzie w jakiej kabinie powinno być włączone, co wyłączone, jak ustawione krany hamulca itd. Niestety, w grze żadnych pomocy z tego tytułu.
-
Czyli dalej nie udało Ci się ruszyć z Krakowa? Wieczorem Ci napiszę krok po kroku u jak to zrobić. Sam miałem problem z kabinami, ale dzięki wpisowi Adama udało mi się ruszyć. Tu nie ma żadnego błędu, tu jest brak podpowiedzi dla ludzi którzy z zawodu nie są maszynistami.
-
Ale się uparłeś na te podobieństwo Byka do Siódemki... On jest tak podobny do Siódemki jak ja do Nicole Kidman. Zupełnie inna charakterystyka jazdy. Kupuj, przejedź się na multi pociągami 424xxx albo 132xxx, czy nawet pasażerami z Bykiem, a docenisz jego walory, że przez pół roku nie będziesz chciał jeździć czymś innym 😉
-
Sprawa pierwsza. No ale to właśnie żeby ten multi był dla gracza maksymalnie atrakcyjny, to warto zaczynać trasę od początku, w miejscu gdzie pociąg staje się widoczny dla gracza. Koledzy podesłali Ci pomoce naukowe, dzięki którym bardzo łatwo namierzyć, kiedy i gdzie interesujący nas pociąg będzie zaczynał bieg. I wtedy na niego zapolować. Uwierz mi, nie jest to wcale trudne. Mnie kompletnie nie interesuje już pociąg, który np jest na Zachodnim, a rusza ze Wschodniego. Zachęcam Cię do spróbowania takiej taktyki. Sprawa druga. Jasne, to zrozumiałe. Ale możesz zagrać w taką misję np w weekend, czy też w jakiś inny dzień, kiedy masz wolne od pracy. Bo w końcu kiedyś musisz mieć. A takich dni nie będzie potrzebnych dużo, bo i scenariuszy (przynajmniej na razie) mało. A poza tym jak sam zauważyłeś, tam jednak trochę nudą wieje. Dlatego przejechać, zaliczyć i na 3 miesiące o singlu zapomnieć i przejść na multi. Sprawa trzecia. No ale właśnie tak jest w realu na CMK. Przeważnie nuda i nuda. Może nie to, że się jaram obserwowaniem szlaku, bo wiesz, jak jadę realnym samochodem, to raczej nie jaram się obserwacją drogi, a obserwuję z wiadomych powodów. W grze może i na razie nie ma tam niebezpieczeństw, ale staram się zawsze uważać, żeby nie przegapić ograniczenia, semafora, sygnału RP1 czy nie przekroczyć prędkości. Zgadza się, na PL2 zawsze się coś dzieje, czasem aż do przesady, ale na innych nawet bardzo pustych serwerach, czasem też bywają "atrakcje", które potrafią zafundować dyżurni boty, uwierz, potrafią wk...ć człowieka nie bardziej niż najbardziej nieogarnięty żywy dyżurny 😄 Sprawa czwarta. Zgoda, ale w dalszym ciągu to jest sprawa drugorzędna. Ale na razie jest dużo ważniejszych rzeczy do zrobienia, takie ozdobniki można dodać później, jak nic poważnego i istotnego nie będzie do zrobienia. Myślę, że w miastach, na stacjach powinno się takich różnych ozdobników. uważam, że jednak najpierw to twórcy powinni się zabrać za pasażerów na stacjach, żeby te pociągi, przynajmniej niektóre nie jeździły puste. A lalunia z pieskiem na peronie, młodziak palący fajka na peronie z partyzanta, żul z winem w rejonie stacji to na później. Też bym czasem chciał przy....lić przy 200 km/h Pendolino w łosia, jak to było niedawno przed Mławą. Ale powoli. W singlu z pogodą jest jak jest, jest z góry ustalona. Może kiedyś będzie zmienna, zobaczymy. Ale już w multi pogoda jest dynamiczna. I co ciekawe, odpowiadająca pogodzie aktualnej w realu. Czyli jak w Katowicach w realu pada deszcz, to na serwerze jak jedziesz, też pada. Niestety póki co, zmiany pogody w grze są bardzo gwałtowne. Nad tym trzeba jeszcze popracować. Od samego początku miałem wrażenie, że w grze priorytetem jest multi, a singiel jest jakby dodatkiem. Multi jak dla mnie jest dużo atrakcyjniejszym trybem. Są elementy, z którymi nigdy nie spotkasz się w singlu, a spotykasz je w realnym życiu. Dlatego znowu polecam żebyś poświęcił więcej uwagi temu trybowi. A jeździć jest naprawdę czym, wliczając w to wszystkie mozliwe warianty taborowe jakie tam występują. A mam wrażenie, ze niektórzy o tym nie do końca wiedzą.
-
Adam, ale w kontekście długiej to dlaczego twierdzisz, że singiel i multi to inna sprawa? Na singla ta trasa za długa a na multi ok? Jeśli chodzi o save, oczywiście przydałby się, ale uważam, że nie jest niezbędny. W singlu najdłuższe czasowo scenariusze to Warszawa - Katowice Siódemką i Katowice - Warszawa Siódemką lub Bykiem. Nie przekraczają 4 godzin, a więc na jeden strzał akurat. Na multi też robi się kursy 4ro godzinne, bo jak towarem 132xxx będziesz miał mało szczęścia, to też Ci wyjdzie ze 4 h. I tu żadnego save nie ma i nie będzie. Jedynie możliwość postania na boku. Ale mi to jak najbardziej pasuje, mogę chwilę poleżeć, iść zapalić, czy zrobić sobie kawę. Na singlu jak chcesz chwilę odpocząć, oderwać się, to masz pauzę. Więc tu przewaga nad multi. Wielokrotnie te kursy zaliczałem, nie ma żadnego problemu, żeby to zrobić. A nie wyobrażam sobie zacząć scenariusz i w połowie go przerywać, bo coś tam. Traci to dla mnie realizm. A co do krajobrazów - Ty Adam lepiej obserwuj szlak a nie się przyglądasz widoczkom 😉 Dla mnie wszystko co 10 metrów od torów i dalej ma drugorzędne znaczenie. Na multi jest mnóstwo innych atrakcji, które z powodzeniem zastąpią Ci ładne widoczki. Swoja drogą, na realnej CMK co to za ładne widoczki są, to ja nie wiem... Monotonia krajobrazowa i tyle. Ładne widoczki to się zaczynają od Miechowa. Może je więc kiedyś zobaczymy 😄