Jump to content

GoppelPL

SIMRAIL Team
  • Posts

    483
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    68

Other groups

SimRail Playtests Early Access

GoppelPL last won the day on April 25

GoppelPL had the most liked content!

Reputation

1772 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Szlak Kozłów - Sprowa ma 17km długości. Sprowa jest posterunkiem odgałęźnym, więc pociąg 132053 stałby na torze szlakowym, blokując nie tylko szlak Starzyny - Sprowa (15km) ale też cały odcinek Kozłów - Starzyny (32km), co mogłoby opóźnić będący jeszcze na CMK pociąg wyższej kategorii, który albo stanąłby w Psarach, albo pod wjazdem do Starzyn i blokował łącznicę Psary - Starzyny, a następnie oczekiwał w Sprowej oczekując na dojście pociągu towarowego do Kozłowa. Nie wiem, czy tak wyglądała sytuacja w tamtym momencie, ale nielogicznym wydaje mi się zajmowanie tak długiego szlaku na tyle czasu i narażanie wielu pociągów na potencjalne opóźnienia wtórne.
  2. Podobnie jak pociągi w RJ jadące do Gdyni, Poznania czy Bogumina, i tutaj przejechać się można po istniejących w grze terenach - jak wiadomo na mapie nie ma przystanku Warszawa Śródmieście, więc wytrasowany tamtędy pociąg nie jest dostępny od Zachodniej. Było testowane, sygnał Rp13 podaje się prawidłowo. Tworzenie osobnego nagrania dla każdego zatrzymania dla każdego pociągu znacząco wywindowałoby wagę instalacji gry. W grze nie ma żadnego EN57 w malowaniu Kolei Śląskich. Brak papierowego RJ i liczenie odległości to znane nam błędy, które zostały zgłoszone wcześniej.
  3. Sceneria odzwierciedla stan na 2018 rok, ale przepisy stosujemy aktualne na chwilę obecną. Nasze symulatory profesjonalne będą musiały zostać dostosowane do nowych realiów, więc myślę, że zmiany dotrą także do SimRail. Nie obiecuję jednak, że wejdą w życie równo z tymi w realu - również tam stosowany jest okres przejściowy, zwłaszcza w kontekście dostosowania infrastruktury.
  4. And I - outside from what I see driving these locos every other day - am passing what I learned when reading the loco manual: "The E186 D-A-PL loco is equipped with the following braking devices: - electrodynamic brake (regenerative brake in AC mode or resistor brake in DC mode) (...)"
  5. Symbol jazdy na odpowiedzialność personelu trzeba przytrzymać kilka sekund, by nie uruchomić tego trybu przypadkiem. W rzeczywistości działa to w ten sam sposób.
  6. Ooooh, now I see that you meant the display, where the amps should be shown, even though being directed to the resistors. As for the summary screen showing energy recovered, it clearly is a bug to be investigated 🙂
  7. They are lost on the resistors, as the E186 can't regenerate energy under 3kV voltage.
  8. Witaj, W przypadku nieprawidłowego zachowania, użytkownik może zostać pozbawiony możliwości korzystania z czatu głosowego. W Twoim przypadku otrzymaliśmy następujące zgłoszenia: Jeden z członków Zespołu podjął więc decyzję o zablokowaniu Ci czatu głosowego. Blokada w Twoim przypadku zostanie zdjęta automatycznie 31.03.2025 o 18:28:06.
  9. The ones from Cargounit are a different type - 201Eo and not 201E as the standard ET22 is. The main difference is a very complicated cockpit in the 201Eo variant.
  10. Działa prawidłowo, dzisiaj sprawdzałem na E594 i E186 - zachowały się tak samo jak w SimRail, tj. ciśnienie w cylindrach hamulcowych powróciło do wartości +/- sprzed użycia odluźniacza, a następnie stopniowo spadało wraz z luzowaniem składu.
  11. The ZEW 3-ZEW 1 procedure is the RS receiving test - you trigger a virtual "foreign" radio to send the Radiostop signal, and check whether your vehicle can receive it alright. Then you should also try to send the Radiostop by pushing the red Alarm button and see if it brakes your train as it should. The fun thing is, that the "virtual radios" are only installed in the depots, so if you try the test in the middle of nowhere on the CMK, nothing should happen after hitting the ZEW3-ZEW1 combination. We've actually simulated that*, so if you're in Łazy, Katowice, Kraków or Warsaw area you should get the Radiostop after triggering its activation via the virtual radio, but not if you head any further. You should conduct the test everytime you take over a loco that's been switched off, so when you don't have a colleague who could tell you about the loco's possible failures. The other test that should be done is Czuwak (CA) test, which is done by simply holding down the vigilance button - after a while a buzzer should start buzzing and the czuwak system should release the pressure from the main braking cord - we've implemented that as well, so if you want some extra immersion (and I know that you, @Gazz292 want it 😉 ) you should do that as well. *Correction: the RS test works everywhere in the Steam Version, I was thinking about the professional one we deliver to the railway companies, although I don't see why shouldn't we give you that extra detail as well, so I'll see into that.
  12. Myśleliśmy o tym, jednak: Co proponujesz zrobić z pociągami EIP, kiedy gracz wysiądzie z takiego pociągu po ruszeniu z Warszawy Zachodniej w stronę Krakowa/Katowic, gdzie następny postój pociąg ma dopiero za kilkadziesiąt kilometrów? Co z pociągami towarowymi bez postojów technicznych?
  13. The ET22 doesn't support multitraction though, meaning that you could deplete the battery if the MCB switches off in the second loco for some reason, as you won't be notified about it in any way. You won't be able to use traction from the other loco as well.
  14. Ooooh, that's what you're talking about. Click the light grey area where you put the data in to confirm it.
  15. If you're looking to save space, you can skip the "REZERWA" buttons and switches - they are there for backup, if any other switch malfunctions - you simply lift the whole dashboard assembly, unscrew the button/switch and place it instead of the broken one. It won't look as complete, but will save you some space 🙂
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy