Jump to content

en57

Member
  • Posts

    211
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Other groups

Early Access Playtests

en57 last won the day on December 19 2023

en57 had the most liked content!

Reputation

186 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Niezwykle optymistycznie rzecz ujmując 😄 W sumie to można się zacząć też zakładać co pierwsze nastąpi - ukończenie gry, czy ukończenie modernizacji warszawskiej średnicy. Albo też pochodne: dodanie Śródmieścia do gry, czy w końcu jego modernizacja.
  2. Chyba że ktoś ma wakacje 24 na 365/6
  3. Dajcie se już spokój 🙂 Dajcie umrzeć temu śmiercią nagłą. Dodawanie kolejnych tras, pociągów, czy nawet najlepszych dźwięków do tego co jest skończy się tym, że badziewie nadal będzie badziewiem. Grę w takim stanie, w takim tempie, można serio dłubać do emerytury. I chyba taki jest plan.
  4. Chłopie - nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, ale użytkownik to zupełnie kto inny niż gracz. Użytkownik użytkuje grę - tworzy i modyfikuje treści. Gdy wiem, który to plik i gdzie on się znajduje oraz podmieniam go przez zwykłe kopiuj-wklej to wówczas gra jest przyjazna dla użytkownika. Kolega by chciał podmienić dźwięk lokomotywy w SimRail. Pokaż mu jak to zrobić 😄 W OMSI czy MaSzynie to minuta roboty jak ma się gotowy plik. Niektórzy w OMSI tylko i wyłącznie modyfikowali bebechy, bo zwykłe granie ich po prostu nudziło. Np. właśnie mapperzy - tworzenie map przez człowieka do jakiekolwiek gry nigdy nie było i nie będzie sprawą prostą. Ale jakimś cudem wyszło od groma tych map* - mniej lub bardziej zabudowanych 😉 No i pojazdów, skórek, dźwięków, głupich biletów, nawet tekstur nieba.... DARMOWYCH dodatków w znacznym stopniu podkreślmy. I w sumie przez to OMSI żyło i żyje do tej pory. Możemy się założyć kiedy do SimRail coś zewnętrznego powstanie i jak bardzo mistyczny stanie się już i tak mistyczny sam z siebie "edytor". Nigdzie nie napisałem, że gra OMSI jest stabilna, łatwa, przyjemna i pozbawiona bugów..., ale to wszystko interesuje już gracza, nie użytkownika. Ona dla gracza jest przede wszystkim wymagająca 🙂 Dzisiaj mało którą grę można tak swobodnie użytkować jak te, które miały wszystkie bebechy na wierzchu. Wszystkie modyfikacje, dodatki itd. ściśle zależą od twórcy gry - inaczej byśmy mieli już z pewnością tutaj od cholery skórek. *A gdy mamy "politykę maSzynową", która wg mnie przeniosła się tutaj razem z jej twórcami - mapę można tworzyć latami. Jak i całą grę.
  5. Obawiam się, że współczesne gry nie są tak przyjazne użytkownikom jak stare dobre OMSI lub MaSzyna. Teraz żeby cokolwiek zrobić trzeba grzebać głęboko, a to powoduje, że to już jest wtedy zupełnie inna gra... Chociaż zmieniło się drobną pierdołę. Tak jak w sumie telewizja naziemna "z powietrza" obecnie - niby jest, ale trzeba mieć skrzynkę za najmniej 100 zł, żeby odkodować niby tą samą falę elektromagnetyczną... Ale przez to można upchnąć na jeden fali więcej informacji - tak samo jak w grach. Ciekawe ile MaSzyna by ważyła gdyby miała te 400 km trasy w takiej jakości, z tymi budynkami dedykowanymi.
  6. To jest teoria. W rzeczywistości człowiek jest wrażliwy mniej lub bardziej na konkretne częstotliwości (po mamusi albo tatusiu się to ma, od kogo konkretnie to już nie od nas zależy), a także ma ubytki związane z życiem w cywilizacji (muzyka w słuchawkach, koncerty, dźwięk uliczny, mikole od ciągłego słuchania hamujących pociągów itp.) Koniec końców ja słyszę jak sprzęgło w aucie świergocze gdzieś właśnie koło 6 kHz, może nawet 8 kHz. 40letni mechanik nie słyszy, jego 30letni kolega "coś tam słyszy", a ja 25 lat słyszę jakby wierciło mi we łbie. Jednocześnie mam na audiogramie ubytek już przy 4 kHz, żeby potem wróciło do "normy". Na jednym uchu mocniejszy, na drugim słabszy. Wystarczy lekki ubytek przy któreś częstotliwości, żeby mózg preferował częstotliwości wokół. Może dlatego mi wierci we łbie sprzęgło 😉 Proponuję znaleźć w folderze MaSzyny dźwięki: Tak a propos pierwotnego źródła tych 6 kHz.
  7. Może to być po prostu odpowiedź urządzenia nagrywającego na mieszankę dziwnych innych dźwięków lub też zakłócenie generowane bezpośrednio przez to urządzenie... Oprócz kwestii sprzętowej to nie każdy również już tak wyraźnie słyszy częstotliwości 6 kHz. Szczególnie po pewnym wieku.
  8. To co jest, jest tak dziurawe pod względem grafiki, optymalizacji i udźwiękowienia, że gdyby coś takiego wydano za Odrą to umarłoby szybciej niż by powstało. Takich rzeczy po prostu się nie wydaje jako "bazy", bo wszystko co się na tym położy będzie obarczone tymi samymi błędami. Do tej pory fizyka światła w SimRail to jest żart... Pod pewnym ściśle wyznaczonym ustawieniem kąta kamery można zrobić słodką focie na Facebooka. I to wszystko...
  9. Propo Warszawy to ja czekałem ROJ 15 minut zanim WZD puściło mnie do Włoch torem 3Ł (wróć... to chyba 1Ł, albo 2Ł... no grunt, że po LK 3 🫠) także no... W międzyczasie bot puścił 2 Pendolino do Włoch po torze 1... i przyjął jeden z Włoch na WZP...
  10. Daj mi wolny dzień i śmignę 😎 Ale tylko wtedy, kiedy dodadzą osiągnięcie na Steam "wytrwałości mechaniku" 🤣
  11. Albowiem takie powinno się najsampierw ogarniać. Jeśli ET22 ma ruch kamery jak EU07 (czytaj: skopiowany okręt) w symulatorze, który ma ambicje bym czyś więcej aniżeli tylko ładnymi widoczkami ze skopanym oświetleniem, to zupełnie nie rozumiem czym się ET22 w tym momencie różni od EU07... Oprócz oczywistych spraw dot. ilości i układu silników trakcyjnych. ET22 ma zupełnie inne usprężynowanie, nie ma czopów skrętu. Ona zupełnie inaczej zachowuje się pod tym względem niż EU07. Powyżej 100 km/h powinno tam rzucać kamerą jak szalone, szczególnie GÓRA-DÓŁ. Przy przelocie 120 km/h na pierwszej lepszej głowicy rozjazdowej "maszynista" powinien wyskoczyć z monitora 🤣
  12. Dlatego ważne jest w życiu bilansowanie odbioru rzeczywistości. Jak coś jest dobrze - to jest dobrze. Jak coś jest źle - to jest źle. Np. kiedy wmawia się mi jako klientowi, który uczestniczył w playtestach i który aktywnie uczestniczył w wyszukiwaniu błędów w tych playtestach (które tutaj powinny się nazywać bardziej errortestami, bo jak twórca gry nie widzi, że wody nie ma w zbiornikach, samochody spadają z wiaduktów, w lokomotywie jest odwrócona bezwładność postaci*, to są to errortesty...) oraz następnie również który kupił ten twór pierwszego dnia po wydaniu, że gra do tej pory nie została wydana w pełnej wersji, bo gracze chcieli EN57 albo Kraków to uruchamia mi się niestety ta opcja: "to jest źle". Oni naprawdę już bardzo długo to dłubią. To nie jest kwestia od grudnia 2022. Oni to zaczęli grubo przed covidem... * Zgodnie z listą tego co zrobili została ta bezwładność ogarnięta dopiero teraz - rok od zgłoszenia.
  13. Ja swego czasu zostawiałem włączoną MaSzynę, w której do tej pory nie ma i nie będzie prawdopodobnie nigdy sav, bo architektura gry na to nie pozwoli. Z tego co pamiętam to MaSzynę nawet jak się pauzowało to dźwięki były nadal odtwarzane, także no... A że twórcy stąd pochodzą stamtąd to nawet im do głowy nie przyszedł sav 😉 Jak i wiele rzeczy... Dużo jeszcze czasu upłynie zanim ten sav się pojawi... Ale oczywiście kręcić dziurę w brzuchu można... Nawet trzeba, bo jest coś takiego jak standard. A standardem jest w dzisiejszych grach sav... Nie ukrywajmy, że skoro mają być interREGIO to nikt normalny ponad 4 h nie wyrobi non-stop przed komputerem... + również czasowo pod względem otaczającego go świata rzeczywistego. Pendolino mi się raz udało na multi przejechać od Wschodniej do Tunelu. Ale to był raz jedyny i akurat miałem full free time... Ja nie ukrywam, że na towarowych w SimRail się kompletnie nie znam, bo raz jedyny odpaliłem towara i to w grudniu 2022 i to pierwszego dnia playtestów i to głównie żeby postać tego pierwszego dnia pod wyjazdowym w Będzinie.... bo.... pasażerskie były zajęte. I czy ktoś chce, czy nie chce - towarowe są jednak mniej obsadzone graczami. To wynika nie tylko z tej ankiety, ale i po prostu z listy dostępnych pociągów poza godzinami największego szczytu. Pasażerskie rozbiłem, ponieważ orientuję się co jest dostępne. A to rozbicie też pozwoliło na potwierdzenie faktu, o którym kilka dni temu pisałem - lokomotywa EP09 byłaby z pewnością obecnie bardziej pożądana niż ET22. Ale to jest spojrzenie subiektywne na podstawie analizy obiektywnej ankiety, czyli tzw. nadinterpretacja. Bardzo dużo tutaj jest nadinterpretacji... co jest spowodowane jednym i tym samym - brak komunikacji. Co do EN57 - denerwuje mnie, że buczek i drzwi słychać w nim jakbym był w przedsionku, a nie kabinie... W MaSzynie też przez długi czas był taki stan. Obawiam się, że to też nie jest proste do rozwiązania, bo SimRail ma w ogóle skopane dźwięki. Dla niezorientowanych - drzwi i buczek w kabinie przy zamkniętych drzwiach prawie w ogóle nie słychać.
  14. Druga ankietka dot. rodzajów pociągów dla jeszcze większej jasności.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy