Jump to content

en57

Member
  • Posts

    234
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Other groups

SimRail Playtests Early Access

en57 last won the day on May 26

en57 had the most liked content!

Reputation

212 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. No tutaj właśnie bym się zastanowił. 10 lat ma TD2, o tym już wszyscy wiemy, czyli 2015 rok to był. A SimRail... no trzeba tak od 2018/2019 liczyć. Czy to w sumie dużo? Znawcy (historii) Unity musieliby się wypowiedzieć.
  2. Nie no. To jest stosunek "duży przyrost płynności i lepszą grafikę" do sprzętu. Jakby dać ustawienia "średnio-niskie" na 3060 to może nawet 100 fps by było. Ale jak jednocześnie z ze zmianą sprzętu chcemy podciągać jakość to trzeba wziąć poprawkę. Żyję przekonaniem, że to bardziej twórca gry powinien dostosować swój twór do panujących realiów sprzętowych 😉 Klikam ustawienia "wysokie" i mam wszystko gotowe. Kombinować umiem, robiłem to przy MaSzynie, po przeczytaniu kilku wątków na tamtejszym forum. Ale to MaSzyna...
  3. Ja sobie kupiłem w tamtym roku używanego Legiona z RTX 3060, czyli w teorii laptopa z 15% słabszą kartą od RTX 4060. W przypadku obecnego SimRaila (na w miarę rozsądnych ustawieniach) ten mój kartofel wyciąga nie więcej jak 30 fps 🙂 No i tnie niemiłosiernie.... Przeliczając czysto matematycznie na teoretyczne dodatkowe 15% wychodzi 35 fps dla RTX 4060 + cięcie niemiłosierne. Przed aktualizacją było w miarę. Takie to tam... słodkie "optymalizowanie". Generalnie uznaję, że kupowanie kombajnu tylko po to, żeby SimRail działał jako tako jest bez sensu. Na analogowe: to tak jakby kupić magnetofon deck klasy Hi-Fi z nadzieją, że kaseta nagrana na Kasprzaku będzie lepiej brzmiała... Może i będzie... Trochę... I w mono 😂
  4. Raczej nie czasem tylko cały czas... ...bo kwestia dźwięków jest taka, że dźwięki są w SimRail na poziomie niższym niż w grach powstałych w latach 90tych. Nie rozumiem, jak w trzeciej dekadzie XXI wieku można stworzyć grę, która sama sobie rządzi taką pierdołą jak równoczesne odtworzenie dźwięków i jej twórca nie ma nad tym żadnej kontroli... Przecież to jest podstawa... Syk powietrza, jeśli już się pojawi jakimś cudem, przerywany jest przez.... np. dźwięk przesterowania zaworu rozrządczego..., który jest hohoho i jeszcze dalej od maszynisty. Rozmowy przez radiotelefon na singlu są tak podciągnięte (żeby ich aby przypadkiem nie przerwało...), że sygnał odjazdu od kierownika wycisza cały świat wokół i to jeszcze tak głupawo, że dźwięk całego "świata" wraca od normy przez kilka sekund... ...więc nie jest kwestią w tym przypadku co jest, ale jak to działa... Ostatnio jak wyjdę z gry do Menu to nawet tam przestają być odtwarzane dźwięki.... To jest jedna z tych fundamentalnych rzeczy, które powinny być zrobione 4 lata temu. Może doczekamy się za kolejne 4... ...albo i nigdy.... z takim podejściem.
  5. Generalnie takie pisanie to można do wszystkiego zastosować. I jest to czcze gadanie.... Napisano: Trwają prace nad przyjęciem petenta/klienta/pacjenta umówionego na godzinę 10:15.... Rzeczywistość: Uruchomiono komputer 09:59, zalogowano się do wszystkich systemów 10:08, uruchomiono drukarkę 10:14, zrobiono kawę 10:16, ogłoszono przerwę na drugie śniadanie 10:18.... [...] zakończono przygotowania do przyjęcia petenta/klienta/pacjenta 10:39.... Petent/klient/pacjent został przyjęty 10:44.... i co nam Pan zrobisz, jak nam Pan nic nie zrobisz 😉
  6. Mi pękało 2 lata temu i ja również uspokoję Cię. Idzie się z tego wyleczyć 😉 Przy czym mi nie pękało od wystawienia tzw. negatywa, a od samej otoczki twierdzy z armatami na "złych hejterów", która była budowana od samego początku... W pewnym momencie zgłaszając błąd zacząłem się czuć po prostu jakbym im przeszkadzał. No więc w końcu przestałem zgłaszać... Prawdę mówiąc to ja nie wystawiłem na Steam'ie jeszcze nigdy oceny, żadnej gry. Ale tak samo jak dwa lata temu, tak i dzisiaj... średnio to widzę...
  7. Najstarsi stażowo pamiętają jak zostało mi swego czasu wypominane, że nawiązuje do sytuacji, że teraz SimKol wyjechał na ferie, za chwile Wielkanoc, potem majówka, Boże Ciało, potem wakacje... xD Zawsze się coś znajdzie. Czas upłynął, a schemat jest taki sam - wydamy, zaraz święta. Podejrzewam, że nijak się nie potoczyła, bo przecież jeszcze do jutra jest pauza świąteczna. A że poprzedni tydzień to były 4 normalne dni robocze to cóż... wszak urlop się należy, po ciężkiej pracy twórczej. Żeby zaraz nie było znowu - do urlopów, wolnych, zwał jak zwał nic nie mam. I nikt nie powinien mieć. My nie oceniamy urlopów, wolnych, tylko to co zostało nam sprezentowane 13 grudnia i jakie jest podejście do nas.... i w sumie teraz i do... wydawcy 🙂
  8. Hmmm... No... w sumie... wczoraj miałem otwartą tą stronę: Simrail [Ex] - Rozkłady jazdy dla symulatora Simrail gotowe do druku, ale tylko żeby zobaczyć rozkłady, kiedy będzie następny osobowy w kierunku Skierniewic. Dzisiaj podczas nagrywania powyższego filmu nie było nic otwarte. Jeżeli ta strona ładuje coś do gry i to zostaje w niej... to tym bardziej nie fajnie.
  9. Dzisiaj to w ogóle salwami leci... Najgorsze jest to, że jeśli nie ma na to prostego rozwiązania, to przecież nikt z twórców nie pomoże 😉 https://drive.google.com/file/d/1p5HJmaJkmIH_ooDo5DHT-c7GZeU-4Qc7/view?usp=sharing Może trzeba będzie chwilę poczekać, aż się "przetworzy", albo pobrać. Podaje czasy (to co zapamiętałem lub wyłapałem, ale pewnie więcej tego jest). No to lecimy: 01:54 05:53 10:05 16:18 19:40 (KOMBO!) 27:38 44:25 (moje ulubione)
  10. A w życiu... Ja nawet nie zaglądam na te zagraniczne części forum... Dzisiaj nagram... jak wstanę xD Ja jestem ciekaw jak się tego pozbyć...
  11. Kilka miesięcy przed aktualizacją włączył mi się jakiś narrator informujący mnie przed każdym zatrzymaniem, że jest to "pociąg osobowy.........", albo "opóźniony pociąg...........". Zarówno na multi jak i singlu. Po aktualizacji również był, więc odinstalowałem grę i zainstalowałem ponownie. Dał mi spokój... Ale dzisiaj powrócił. Jak to wyłączyć w sposób mniej inwazyjny niż powyższy, żeby jeszcze bardziej nie tracić z odbioru świata przedstawionego?
  12. Oczywiście. Wszędzie jest kombinowane. Właśnie cała sztuka dobrego odbioru grafiki gry polega na "graniu" światłem. I dopiero to w połączeniu z resztą technologii grafiki, modelami, dźwiękami i fizyką tworzy całość. Wiadomo, że zawsze będzie to sztuka kompromisów, bo dzisiaj już można niemal wszystko zrobić (zależy też czy nie ma się kagańca w postaci silnika....), ale nie każdy ma w domu komputer za 20-30 tys. Skoro w innych grach to wygląda lepiej (nawet mimo wszystko w takiej sprzed 13 lat), a w SimRailu nie wygląda nawet zadowalająco, to przepraszam. Podstawowym błędem jest w tym przypadku druzgocące zaniżenie wymagań sprzętowych. Raz, że na tym co jest wypisane na Steamie w zalecanych, po prostu nie da się zagrać porządnie. A dwa, żeby gra wyglądała w dzisiejszych czasach dobrze, to trzeba użyć jak najnowszych dostępnych technologii i umieć nimi żonglować... ...oraz stworzyć możliwości i je udostępnić. Ale wydaje mi się, że i tak nie ma co strzępić twarzy, bo skoro nie rozmawia się w ogóle z nikim, nawet z "dojną krową" w postaci wydawcy. To i reszta niech pozostanie ciszą...
  13. No to niestety kolego nie pyknie takie usprawiedliwienie 😉
  14. Technologie 🙂 Kto zna MaSzynę, ten nie powinien mieć wątpliwości, że SimRail jest taką "mentalną MaSzyną"... Ja się temu nie dziwię. To całkiem normalne. Trzeba się na czymś wzorować. Ale też bez przesady. Z pewnością w tej dekadzie istnieje, jak i w poprzedniej, jak i nawet jeszcze we wcześniejszej istniała taka technologia, w której światło nie przenika w grze przez ściany i poszycia, dźwięki odtwarzają się, a rozmowy z radiotelefonu sztucznie nie przyciszają innych dźwięków (to też jest pokłosie walki z uwalonym udźwiękowieniem...) oraz jest sav 🙂 Propos to z tego co pamiętam w Trainzie 2006 już był sav. Ba... w Trainzie był nawet całkiem rozbudowany edytor, a nawet coś takiego jak menedżer dodatków, który jasno określał, których "składników" brakuje, które są wadliwe itp. Nie wiem, czy utrzymało się do to dzisiejszych wersji, nawet nie wiem, która wersja Trainza jest teraz najnowsza. Wiem, że jak ktoś chce zobaczyć dobrą grafikę dot. światła to jest w World of Subway London. Oczywiście są tam pewne kompromisy, ale najważniejsze jest to, że światło jest tam "płynne". To były jeszcze czasy sprzed królowania Steam, kiedy dorwałem się do tego symulatora. SimRail to po prostu profanacja symulatorów pod w porównaniu do tamtego Londynu. Zaraz... piszę o symulatorze z 2011 roku 😐 Grafika SimRaila technologicznie po prostu pamięta początek roku 2019. Od tego czasu niebawem minie dokładnie 6 lat. Także to co dzisiaj wydaje się normalnością w grach, w przypadku SimRaila trzeba realnie cofnąć do 2019 i jeszcze mentalnie odjąć tak z 10 lat wstecz dla pewności 🙂 O. I tak jakoś wyjdzie... Jakby to był rok 2009 to wszyscy by byli wniebowzięci. Albo wręcz przeciwnie, bo wtedy wychodziły najlepsze symulatory... Czemu? Bo były przede wszystkim przetestowane. Czemu? Bp były na "analogowym nośniku cyfrowym". Nikt by nie współpracował z wydawcą, który daje do sklepów gnioty... Sklepów... Nawet do gazet... Ale te czasy się już nie wrócą...
  15. Rzecz ujmując generalnie od samego początku, to w singlu manewry były już w prologu... Czy w singlu boty robią manewry? A co do multi to cóż... Od początku nie był projektowany pod manewry. I o ile ten mój powyższy pomysł z tym zaawansowanym wyszukiwaniem, przy odrobinie chęci i nieco większej ilości pracy, byłby wg mnie możliwy, tak manewry... Raczej to były bajeczki, jak wiele innych. Manewry na multi to w ogóle miały zostać wyłączone tymczasowo. Tak tylko dodam.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy