Jump to content

Robinus

Member
  • Posts

    18
  • Joined

  • Last visited

Other groups

SimRail Early Access

Reputation

34 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Może moglibyśmy się grupować w różne "klany" - w tym wypadku np. "firmy transportowe / podwykonawcze"? Można by wtedy na przykład rywalizować między sobą o przewiezione towary/pasażerów, choćby na postawie zdobytego doświadczenia.
      • 1
      • I disagree
  2. Nie przesadzałbym z tym brakiem komunikacji. To, że mamy odpowiedzi od twórców w miarę regularnie na nawet największe "psioczenie" tu, na forum, to jest i tak całkiem dużo. Brak road-map'y przy początkującym zespole też jest dla mnie w miarę zrozumiały. Nie wiadomo co po drodze pójdzie nie tak, więc trudno zakładać wiele na przyszłość. Ja byłem wieloletnim graczem innej produkcji z EA - Elite Dangerous. I tę grę zniszczyła moim zdaniem właśnie "nadmierna komunikacja" ze społecznością: twórcy zamiast skupić się na swoich założeniach i celach z początku produkcji, zaczęli słuchać "forumowych krzykaczy". Zmiany, nie dość że "w angielskim stylu"-powolne, zaczęły zmierzać w kierunku zupełnie innym, niż zamierzony. Możliwe, że przełożyło się to na sprzedaż - owszem. Jednak gracze, którzy kupili grę na podstawie wizji twórców - zostali z marzeniami. Grę tworzą kolejarze, sami jeżdżą, bawią się z nami. Wierzę, że wiedzą co robią. A samo wydanie gry teraz - moim zdaniem jedno z lepszych Early Access jakie przerabiałem. Tak w punktach bo nie chcę się rozpisywać: 1. brak błędów (znaczących czy utrudniających rozgrywkę) 2. wyśmienity pomysł i realizacja multiplayer'a - granie z "realnymi" ludźmi na nastawniach to jest genialne 3. świetne modele, piękne otoczenie 4. super udźwiękowienie - detale! (piski na zakrętach, silniki) /no deszcze zepsuty - ok 🙂 5. Integracja z Geforce NOW !!!!!!! (tylko dzięki temu kupiłem i gram) 6. Świetny, przemyślany HUD 7. SYMULACJA !!! To chyba pierwszy "pociąg" w którym nie jeżdżę "na styk" prędkości bo jest zbyt trudno i się nie opłaca. (chodzi o przypadki w innych symulatorach, gdzie bardzo łatwo ustawia się prędkość maksymalną i tak jeździ - od "maxa" do "maxa". Bardzo psuje to immersję) 8. Nastawnie, w których można "odpocząć" od jazdy.. Przecież to niemal inna, nowa gra! To tak na szybko. Podsumowując, ta wersja "early access" zapewniła mi już zabawy więcej niż niejeden "Asasin" 🙂 Ale oczywiście liczę na więcej i chętnie też za więcej zapłacę. Bo moim zdaniem - jest moc!
  3. Po odjeździe pociągu klikamy: 1. guzik na telefonie 2. symbol dymku 3. wybieramy jedno ze zgłoszeń (np. "Pociąg xxx odjechał o godz. xxx") i otwiera się okienko do wpisania danych. Wygodnie byłoby by pojawiał się tam od razu kursor w pierwszej pozycji, bez wymogu kolejnego kliknięcia w pole do wpisania danych. Byłoby sprawniej i bardziej intuicyjnie. To okno pojawia się jakby bezczynne...
  4. Jako opcja w "singlu" to jest świetny pomysł. Użycie mogłoby skutkować drobną karą do doświadczenia. Albo w sumie odwrotnie - doświadczenie mogłoby się nabijać za sam pobyt w czy obok kabiny. Przecież oglądanie tych pięknych modeli to też zdobywanie doświadczenia...
  5. Jeżdżenie w tą i z powrotem bez możliwych przygód mogłoby się szybko znudzić. Jeździłem sporo w Euro Truck Simulator 2 i tam wszelkiego rodzaju wypadki, roboty drogowe, nawet dziwne zachowania kierowców - bardzo rozgrywkę urozmaicają i poprawiają wrażenie realizmu. Ważna jest jednak rozsądna ich ilość a jeśli zostanie to tak jak teraz - jesteśmy skazani na rozsądek graczy. No a z tym to już loteria... 🙂 Ja widzę tylko opcję taką, żeby w grze - wszelkiego rodzaju zdarzenia - generowały się same. Nastawniczy powinien odpowiednio na nie zareagować, a wszelkie odstępstwa od normy czy jakaś "semaforowa samowolka" - powinna być karana. Wówczas zyskamy "ewenty" w grze Single i dodatkowo nie będzie przykrych sytuacji stworzonych przez graczy, których wyobraźnia poniesie za daleko z symulowaniem katastrof... Chętnie usłyszałbym informację od deweloperów - czy jest w planach takie usprawnienie. Ucięłoby to nam dyskusję - trzeba by tylko poczekać i na razie przeboleć. No i serwer by się przydał może taki specjalnie oznaczony - może "RPG dozwolone"? Akurat serwerów jest sporo, więc to chyba nie powinno problemów przyspożyć.
  6. Ja bym to połączył z jakimś ogólnym usprawnieniem sterowania. Problemy sprawia mi hamulec, który działa skokowo (na kolejne pozycje) dopiero po pierwszym - dłuższym wciśnięciu przycisku. Żeby więc awaryjnie zahamować trzeba najpierw ten hamulec przytrzymać, by następnie szybko puścić go i wcisnąć jeszcze raz, ewentualnie jeszcze raz... Toż to jakaś kombinacja z Mortal Kombat jest 🙂 Dlaczego od razu - każde kolejne wciśnięcie nie przesuwa go na kolejną "krytyczną" pozycję? Albo lepiej - niechby skokowy ruch hamulca działał jak jazda bezoporowa - z shiftem. Wówczas żadnych błędów się nie popełni. Podpinam pod pad, ponieważ jak będzie to analogicznie - będzie sprawiało takie same problemy.
  7. Zdecydowanie! Szczególnie, że są majstersztykiem odpowiedzialnym za "efekt łał". Przynajmniej mi szczęka opadła jak usłyszałem...
  8. Oho, omijać zawiercie dziś 🙂 😉
  9. Na jakich ustawieniach graficznych grasz? Zobacz tutaj: Może internet to jednak zły trop i przypadek? Chyba warto spróbować.
  10. Właśnie pomyślałem o tym samym dzisiaj i zjechałem z ustawieniami graficznymi. Ustawienia domyślne na NORMALNE z teksturami na 1/2. Zrobiłem dwugodzinny scenariusz bez najmniejszego problemu. Zrobię wieczorem jeszcze drugi test na drugim kompie ale wygląda na to, że to jest ten "przyczyn"! Twojego posta powinno się przypiąć do informacji o możliwej grze na GFN! EDIT: Zweryfikowane w wielu kolejnych grach - wszystko pięknie chodzi, śmiga jak burza. Miałeś rację 4rtur PL-UK! Co ciekawe jakiejś wielkiej różnicy nie widzę między 1/2 tekstur a całymi... A cienie jakby nawet płynności nabrały... No bajka. Nie śpię, nie jem, gram. 🙂
  11. hmmm czy moje problemy z grą przez Geforce NOW mogą być spowodowane tym samym? Pokazują się jednak błędy związane z pamięcią... ale objawy podobne: crash po kilkunastu/dziesięcu minutach: opisałem je tu:
  12. Na innym komputerze, innej sieci, podobnie. Inny błąd tylko wyłapałem. Oczywiście nie jest to błąd lokalny - komputera - tylko na komputerze Geforce ONE (w okienku aplikacji):
  13. Ale zobacz - Ty miałeś łamigłówkę umysłową, wyzwanie którym zaradziłeś sytuacji, maszyniści coś ciekawszego na trasie niż tylko "same zielone". Nie demonizowałbym tych przypadków i póki nie jest to specjalne "trollowanie" żeby innym grę uprzykrzyć, to przyjąłbym to jako wypadki losowe, które w prawdziwym życiu przecież również się zdarzają. Organizowane "ewenty" owszem - super sprawa i bardzo chętnie bym uczestniczył, jednak po pierwsze trzeba by się na takie wydarzenie umawiać na konkretną porę, po drugie przygotowanie na niespodziewaną sytuację psuje niespodziankę. A tak - na trasie zdarza się wypadek i maszyniści z nastawniczymi (?) zwołują się na pomoc na radiowych kanałach. No aż żałuję, że mnie przy tym nie było! Pewno to zależy od graczy - myślę że można by nas podzielić na dwie grupy: 1. nabijaczy kilometrów i punktów doświadczenia, dla których najważniejsze jest bezproblemowe przeprucie z punktu w punkt 2. takich, którzy wcielając się w maszynistę chcą czerpać przyjemność z jazdy i doznać jak najwięcej wrażeń z nią związanych Tak przy okazji - pewnie możnaby to rozwiązać jakimiś serwerami specjalnie pod takie grupy.
  14. Przydałoby się jakieś rozróżnienie na interfejsie: na rozkładzie lub na "najbliższej mijanej stacji", czy mamy do czynienia z człowiekiem czy botem. W nastawniach jest kolor fioletowy i biały na telefonie a jadąc pociągiem - trzeba sprawdzać na liście graczy. Od razu by wiadomo było czy można przelot uprosić, czy na semafor ponarzekać, czy po prostu, po ludzku się pokłócić i powyzywać... 😉 🙂
  15. Bez tego w nick'ach się błędy pojawiają 🙂 😉
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy