-
Posts
10 -
Joined
-
Last visited
Other groups
SimRail
Early Access
Reputation
9 NeutralRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Ja bym dodał do tego odjazdy przed czasem tak jak i w wykonaniu pendolino i towarowych. Jęczą ci tacy że chcą ruszać i w końcu dyżurny puści ich bo jest U NIEGO okienko, tylko że później, w innym miejscu, okienek nie ma i spowalniają cały ruch. Jak to przewidzieć i "ocenić"? Czy bym walczył z tym zjawiskiem? Nie, dodaje to "zabawy" do pracy dyżurnego" bez udawania ze strony maszynistów "usterek" czy innych zerwanych trakcji, ale uważam że to sprawia że prawie niemożliwe jest stworzenie przejrzystego i sprawiedliwego systemu rankingowego w oparciu o prawidłowo wykonaną prace własną.
-
Jest to znany efekt, tu masz nagrania "na żywo" z japońskich pociągów obrazujące taki właśnie efekt. https://x.com/AkiyoshiKitaoka/status/1405324816060608515?s=20 https://x.com/AkiyoshiKitaoka/status/1405326302719053827?s=20
-
Kontrolery gier
OlmerPL replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Oczywiście to wymaga więcej roboty ale czemu by nie dać w przyszłości możliwości konfigurowania działania przełączników wielopozycyjnych (z pozycjami stabilnymi i niestabilnymi) na dwa sposoby, jeden oczywisty za pomocą osi, ale drugi to "tępe przypisanie klawisza konkretnej pozycji". Coś w stylu (uwaga, pseudokod) pozycjaNastawnika(0) = key('Num05') gdzie 0 i 1 były by pozycjami skrajnymi (powiedzmy MIN i MAX), a dalsze wartości to kolejne pozycje. Takie podejście pozwoliłoby w identyczny sposób obsłużyć WSZYSTKIE przełączniki w grze nie ważne czy to nastawnik jazdy w EU07 z 43 stabilnymi pozycjami, czy syrena EN 76 gdzie jest tylko jedna pozycja stabilna i cztery niestabilne. Z punktu widzenia gry nie zmieniłoby się to w żaden sposób bo działało by to jak teraz działa kiedy użyje się klawiatury i nie wymagałoby dzielenia zakresu osi 0-100 na ileś tam obszarów zależnie od ilości pozycji danego przełącznika. Nie wiem ile to by wymagało roboty, z silnikami gier nie mam doświadczenia, ale dacie możliwości przypisania do przycisków urządzeń zewnętrznych akcji które i tak są już wywoływane tylko za pomocą myszki na obiekcie graficznym, nie powinno być nie wiadomo jak wielkim projektem. Gdyby była jakaś możliwość to bardzo chętnie bym pomógł bo zwiększenie możliwości kontroli za pomocą choćby głupiej klawiatury, nawet emulowanej, bardzo fajnie zwiększy doznania z gry. Duży "force multiplication" można by rzec. -
Aktualizacja jak dla mnie jest na plus. Wyraźnie lepiej działa na moim PC. "Na minus" to rozczarowanie wsparciem dla zewnętrznych kontrolerów. Przetestowałem na padzie od ps4 i gra z nim działa, ale wszystkie ustawienia kontrolera są zahardkodowane. Nie można nic zmienić, a w opcjach jest nawet o tym informacja. Za to na joysticka Thrustmaster T16000 gra nie reaguje. Wygląda mi na to że w czasie implementacji natrafiono na szereg problemów i ostatecznie zamrożono temat dodatkowych kontrolerów zostawiając pady od pees'a i xkloca.
-
Kontrolery gier
OlmerPL replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
No i aktualizacja wyszła i się zawiodłem. Jeśli dobrze widzę i po testach z moim padem od ps4 to dodali możliwość kontrolowania paru rzeczy padami i tyle, nawet nie można zmienić przypisanych przycisków. Trochę słabo bo się napaliłem aby ruszyć z własnym panelem. Kiedyś bawiłem się w "switchbox'y" w MFSX, a później w MFS20 przy wsparciu MobiFlight'a i chciałby sobie coś zmontować do SR. Uważam że gdyby dodali obsługę osi jako inputu choćby dla nastawnika czy hamulców to by sporo zmieniło w kwestii diy kontrolerów. No i marzenie na jakikolwiek output danych z gry, ale to już chyba odległa przyszłość. -
Może źle sformułowałem pytanie. Problem dla mnie jest taki że gdyby nie podpowiedź z gry w prawym dolnym rogu, to mijając semafor z ograniczeniem do 40 km/h uważał bym że powinienem jechać z tą prędkością aż do kolejnego semafora lub wskaźnika W 27a (nie pamiętam co tam jest na tej trasie, nie ważne). A tu gra po 10-15 sekundach powolnej jazdy przez zwrotnice nagle informuje mnie że mogę jechać te 120 km/h i nie wiem czemu gra dała ta informacje. To trochę jak bym jechał kilkupasmową drogą samochodem na której jest jeden limit prędkości, ale po chwili i na przykład zmianie pasa, mogę jechać szybciej niż ten limit i policja nie będzie mnie za to ścigać. Nie wiem skąd ta zmiana. Wjechałem na jakiś szczególny tor na którym mogę zapomnieć że przed chwilą minąłem semafor z ograniczeniem? Może jest jakiś zapis którego nie znam i który pozwala na to. Zgaduje, kompletnie nie znam się na tym i jedynie próbują wymyśleć o co może chodzić.
-
Mam pytanie z cyklu "nie znam się, więc się spytam". Grając w scenariusz Zawiercie-Katowice i ruszając ze stacji Łazy, mam na semaforze limit prędkości do 40km/h, widoczny na pierwszym zdjęciu: Zaraz za tym semaforem trzykrotnie przejeżdżam przez zwrotnice (widoczne na drugim zdjęciu). Teraz, jeśli dobrze rozumiem, po tym jak skład zjechał ostatnie zwrotnicy, limit prędkości zwiększa się na 120km/h, które, jeśli dobrze rozumiem, jest Vmax na tej trasie. Zdjęcie trzecie. Pytanie, jaka tu zasada zadziałał że po przejechaniu kilku zwrotnic i bez jakichkolwiek znaków zmienił się limit prędkości? Pewnie pytanie jest banalne, ale nie znam zasad ruchu pociągów a google mi tu nie pomogły.
-
Grając w scenariusz "Zawiercie-Katowice" na pierwszym semaforze za peronem Dąbrowa Górnicza cały czas dostaję czerwone światło. Po 15minutach czekania, gdzie od 12 minut powinienem być już na stacji Będzin Ksawera, zrezygnowałem i wyłączyłem grę. No chyba że tak powinno być, jest to elementem scenariusz i powinienem nadal czekać to przepraszam za niepotrzebne zgłoszenie.
-
Witam, zacznę od dwóch spraw. Przede wszystkim temat dotyczy chyba SP i MP, więc mam nadzieje że dział wybrałem odpowiedni. Po drugie, nie jestem fanem kolejnictwa, a raczej fanem szeroko pojętych symulatorów, więc o pociągach dopiero się uczę. No więc przechodząc do sedna, jak mają się na przykład takie znaki na trasie do tego jak gra interpetuje jazdę "wedle zasad" i ewentualnie odejmuje punkty? Próbowałem kilka razy nie patrzeć się na podpowiedzi widoczne w HUD'zie na przykład o limicie prędkości (lub go całkiem wyłączałem) i były tu czasem problemy. Oczywiście według mnie, wiec mogę się mylić, były sytuacje że mijam znak limitu prędkości do 60 (znak W27a), a gra mówiła że limit to 40, chyba to było przy Warszawie Centralnej. Nie rozumiem również trochę tego od kiedy oczekuje się że pociąg zmniejszy swoją prędkość, że w chwili mijania znaku już prędkość będzie zredukowana, czy jest jakiś "margines" czy odcinek za znakiem na zwolnienie. Z praktyki wiem że w grze punkty ujemne lecą prawie od razu za znakiem, więc odczytuje to jako karę że zawczasu, jeszcze zanim znaku nie zobaczyłem, nie zredukowałem prędkości, a co za tym idzie albo wklepie trasę na pamięć albo będę korzystał z podpowiedzi jakie oferuje gra. Ogólnie lubię "imersję" i chciałbym bardziej skupiać się na tym co widzę przez wirtualną szybę niż co chwile zerkać w prawy górny i dolny róg ekranu, tylko nie wiem czy to możliwe przy aktualnym stanie gry. P.S. Jest może gdzieś jakiś poradnik czy szkolenie "maszynisty" co by się nauczyć znaków, zasad ruchu czy danych na temat pociągów (jak droga hamowania/przyspieszenia) lub ogólnie rzecz biorąc "jak powinno się jeździć" (moja jazda w 100% na tempomacie pewnie nie jest "dobrą praktyką")?