Jump to content

pomperek

Member
  • Posts

    34
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Other groups

SimRail Early Access

pomperek last won the day on May 27

pomperek had the most liked content!

Reputation

18 Good

Recent Profile Visitors

430 profile views
  1. Kraków- Zakopane. Ale tego nikt nie zrobi. Kilka zmian kierunków jazdy.
  2. Wszystkie widoczne składy obsługiwały boty. Przy wszystkich możliwościach zatrzymywania przed semaforami wyjazdowym bot zachowuje odległość 10 m do nich. Celowo upozorowałem taką sytuację aby zobrazować zagadnienie. Gracze różnie się zatrzymują, wiadomo. Są sytuacje, że jak przychodzą pociągi po torach lewych i robi się chwilowy tłok, to jednak tor 4-ty jest potrzebny. Aby zachować elementarną przepustowość i zachować jakiekolwiek priorytety zatrzymuję jednak przy torze 2-gim. Wtedy przejazd jest zachowany bokiem po torze 4-tym niestety z ograniczeniem prędkości do 40 km/h. Pomijam już irytację graczy dlaczego oni nie jadą a jedzie jakiś towar. Ale trudno przy nawale pracy jeszcze odpowiadać jak , po co i dlaczego. Możliwości przetrzymywania składów ma Kozłów i nieco mniejsze Miechów. Dlatego Tunel ma tylko możliwości tranzytowe. Z tego tytułu jestem za rozszerzeniem katalogu zapytań do AI aby min przywoływać konkretne składy celem uniknięcia zatorów. Trenowałem niektóre opcje w Miechowie. Do Kozłowa nie zaglądam, bo kostkowy mi nie leży. Chyba, że go przerobicie na komputerowy. Jest jeszcze jedna kwestia. Stwierdziłem brak możliwości wypuszczania z Tunelu do Kozłowa po lewym czyli 1-szym. Tak to jest, czy ja czegoś nie umiem? Proszę przeczytać mój wątek o AI i współdziałaniu z nim. Do tego wyobrazić sobie potencjalne sytuacje i chyba łącząc te oba wątki masz jak mi się wydaje pełny obraz tego o co mi chodzi. Owocnych przemyśleń. Jeszcze raz przepraszam za ten jadowity wpis. Pozdrawiam
  3. Czy za długi skład towarowy? Przedstawiona sytuacja uniemożliwia przejazd pendolino. Jedynym wyjściem z sytuacji jest wypuszczenie towarowego i dopiero za nim pendolino. To nie pierwsza tego typu sytuacja w Tunelu. Dlatego z reguły pociągi mające przelot puszczam bokiem po torze 4-tym a pociągi wyprzedzane zatrzymuję na torze 2-gim przy peronie.
  4. Poczytajcie wątek Rp-1. Tam jest odpowiedź
  5. Takie coś jest oczywiście możliwe do zrealizowania. Pod warunkiem obsady dyżurki w Kozłowie przez gracza. Idzie wszystko zaplanować i jest pole do działania. Tak jak pisałem wcześniej. Czepiam się odcinka Kozłów- Tunel- Miechów/ Charsznica bo akurat lubię Tunel. Ale podejrzewam, że takich miejsc jest więcej. Zagadnienie powinno być rozwiązane systemowo. Dlatego sygnalizowałem problem współpracy z AI. Nie twierdzę, że to ma być natychmiastowe. Trzeba zastanowić się jak to całe zagadnienie ogarnąć, aby to wszystko usprawnić. My jako użytkownicy tylko jesteśmy od tego aby sugerować pewne usprawnienia a informatycy od analizy możliwości realizacji postulatów. Akurat jeśli o mnie chodzi mam pozytywne doświadczenia współpracy z Czechami tworzącymi od lat Euro Truck Simulator z racji mojego 30 letniego doświadczenia w zawodzie i prowadzenia swojego transportowego biznesu a co do kolei to jestem pasjonatem i mam kupę znajomych kiedyś przed rozpadem PKP przypisanych do lokomotywowni Gdynia Grabówek. Rozbiegli się potem do PKP Cargo i min. Lotos Kolej i do tego dobrego znajomego w Kędzierzynie- Koźlu. Oni nauczyli mnie przepisów, znaków i sygnalizacji. Ufam, że współpraca pomiędzy użytkownikami a twórcami będzie odbywała się bez zgrzytów czego efektem będzie najlepszy symulator kolejowy na świecie.
  6. Jeśli rozkład jest realizowany po kolei z niewielkimi odchyleniami czasowymi, problemu nie ma. co do nieobytych. Zawsze jest możliwość przekazania sterowania botowi. On z pewnością się wdrapie. Potem nic nie stoi na przeszkodzie botowi odebrać władztwo nad składem.
  7. Aha i jeszcze coś. AI nie stosuje priorytetów. Wielokrotnie dało się zauważyć, że AI wypuszcza w kolejności przyjazdu na stację. Nawet jeśli towar jest grubo przed czasem.
  8. Daje się zauważyć czasami w Tunelu, być może w innych miejscach też coś takiego, że pociągi z numerami 144XXX lub 444XXX są wypuszczane z Kozłowa jeden po drugim. Powoduje to chwilowy zator na stacji i czasami blokadę pociągów udających się w stronę Krakowa, co powoduje ich opóźnienia. O ile z graczem będącym akurat w Kozłowie idzie się dogadać aby wypuszczał od siebie na przemian Kraków, Śląsk lub odwrotnie i skutkuje to konsekwencji ciągłością ruchu o tyle z AI jest kłopot. AI wypuszcza od siebie jak leci aby samemu się nie zablokować.. Widzę, że rozkład jest układany tak, aby nie było zatorów. Jednak w wyniku opóżnień po drodze cała misterna rozkładowa konstrukcja się rozsypuje. Moje pytanie jest takie. Czy da się stworzyć katalog zapytań i próśb do AI aby usprawnić ruch? Jest jeszcze jedna opcja pozwalająca rozładować zator. Wypuszczenie z Tunelu do Charsznicy po torze lewym, czyli 2. W przeciągu dwóch tygodni udało mi się zrobić w ten sposób tylko raz. Bot w Charsznicy z reguły odmawia takich manewrów. Mało tego. Po ciśnięciu KO rezerwuje sobie natychmiastowo blok dla siebie blokując tym samym możliwość puszczenia składu do Charsznicy po lewym. A zapytanie kwituje odpowiedzią o wyprawieniu składu z wyższym priorytetem. I to bez względu na czas przelotu następnego pociągu. Z Miechowem jest podobnie. Ale Miechów odpowiada o zablokowaniu stacji. Suma sumarum pole współdziałania z AI ma charakter ograniczony. Ja mam się zgadzać na przyjmowanie składów po lewym z każdego kierunku a w odwecie tych możliwości co prawda pozbawiony nie jestem, ale nie mam jak skorzystać z tej alternatywy aby usprawnić ruch. Sądzę, że warto zastanowić się nad tym zagadnieniem. Oczywistym jest, że budując symulator od podstaw zakłada się, że wszystko idzie jak po maśle. Prawda jest jednak taka, że jesteśmy ludźmi a nie doskonałymi AI które ruszają i hamują w miejscu prawie natychmiastowo. Każda zwłoka to opóźnienia. Usprawniając całościowy ruch dając szerszy wachlarz możliwości dyżurnym oszczędzi nerwów maszynistom póki co pozostającym w nierównej walce z czasem.
  9. To proszę wyjaśnić brak PL3 dnia 03/05.
  10. Muszę chyba mieć sporo zaliczonych godzin. Po ostatnich aktualizacjach nie widzę ograniczeń w dostępie do nastawni. Jakiejkolwiek. Oprócz łódzkich. Bo te mnie akurat nie interesują póki co.
  11. Wygląda na to, że ci co nie wykupili Łodzi stracili dostęp do PL3. Mnie akurat to DLC do szczęścia potrzebne nie jest. Choćby dlatego, że polowanie na coś czym się polata parę minut nie ma sensu. A jak chcę sobie podyżurować to bez Łodzi miejsc do tego jest dość. Jak stworzy się szlak Warszawa- Rzepin albo przynajmniej do Poznania to rozważę kolejne dofinansowanie tego projektu. EP 09 jeszcze skłoniłoby mnie do jakiegokolwiek wydatku.
  12. Takie coś to tylko na trasie Wolsztyn - Poznań przez Buk. Ewentualnie, ale tylko w drodze wyjątku i to przy pełnym obłożeniu na trasie Chabówka- Limanowa. Inaczej nie ma opcji. I to tylko obu wypadkach po jednym kursie rocznie. Rocznie.
  13. Będziesz machał łapką do dróżników a oni wystąpią o list gratulacyjny dla ciebie. :-)))
  14. Od maja zmieniają się zasady użycia sygnału Rp-1. Rozumiem, że Generalna Dyrekcja SR podejmie stosowne działania w tym zakresie. Pozdrawiam.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy