Jump to content

pomperek

Member
  • Posts

    30
  • Joined

  • Last visited

Other groups

SimRail Early Access

Reputation

15 Good

Recent Profile Visitors

391 profile views
  1. Poczytajcie wątek Rp-1. Tam jest odpowiedź
  2. Takie coś jest oczywiście możliwe do zrealizowania. Pod warunkiem obsady dyżurki w Kozłowie przez gracza. Idzie wszystko zaplanować i jest pole do działania. Tak jak pisałem wcześniej. Czepiam się odcinka Kozłów- Tunel- Miechów/ Charsznica bo akurat lubię Tunel. Ale podejrzewam, że takich miejsc jest więcej. Zagadnienie powinno być rozwiązane systemowo. Dlatego sygnalizowałem problem współpracy z AI. Nie twierdzę, że to ma być natychmiastowe. Trzeba zastanowić się jak to całe zagadnienie ogarnąć, aby to wszystko usprawnić. My jako użytkownicy tylko jesteśmy od tego aby sugerować pewne usprawnienia a informatycy od analizy możliwości realizacji postulatów. Akurat jeśli o mnie chodzi mam pozytywne doświadczenia współpracy z Czechami tworzącymi od lat Euro Truck Simulator z racji mojego 30 letniego doświadczenia w zawodzie i prowadzenia swojego transportowego biznesu a co do kolei to jestem pasjonatem i mam kupę znajomych kiedyś przed rozpadem PKP przypisanych do lokomotywowni Gdynia Grabówek. Rozbiegli się potem do PKP Cargo i min. Lotos Kolej i do tego dobrego znajomego w Kędzierzynie- Koźlu. Oni nauczyli mnie przepisów, znaków i sygnalizacji. Ufam, że współpraca pomiędzy użytkownikami a twórcami będzie odbywała się bez zgrzytów czego efektem będzie najlepszy symulator kolejowy na świecie.
  3. Jeśli rozkład jest realizowany po kolei z niewielkimi odchyleniami czasowymi, problemu nie ma. co do nieobytych. Zawsze jest możliwość przekazania sterowania botowi. On z pewnością się wdrapie. Potem nic nie stoi na przeszkodzie botowi odebrać władztwo nad składem.
  4. Aha i jeszcze coś. AI nie stosuje priorytetów. Wielokrotnie dało się zauważyć, że AI wypuszcza w kolejności przyjazdu na stację. Nawet jeśli towar jest grubo przed czasem.
  5. Daje się zauważyć czasami w Tunelu, być może w innych miejscach też coś takiego, że pociągi z numerami 144XXX lub 444XXX są wypuszczane z Kozłowa jeden po drugim. Powoduje to chwilowy zator na stacji i czasami blokadę pociągów udających się w stronę Krakowa, co powoduje ich opóźnienia. O ile z graczem będącym akurat w Kozłowie idzie się dogadać aby wypuszczał od siebie na przemian Kraków, Śląsk lub odwrotnie i skutkuje to konsekwencji ciągłością ruchu o tyle z AI jest kłopot. AI wypuszcza od siebie jak leci aby samemu się nie zablokować.. Widzę, że rozkład jest układany tak, aby nie było zatorów. Jednak w wyniku opóżnień po drodze cała misterna rozkładowa konstrukcja się rozsypuje. Moje pytanie jest takie. Czy da się stworzyć katalog zapytań i próśb do AI aby usprawnić ruch? Jest jeszcze jedna opcja pozwalająca rozładować zator. Wypuszczenie z Tunelu do Charsznicy po torze lewym, czyli 2. W przeciągu dwóch tygodni udało mi się zrobić w ten sposób tylko raz. Bot w Charsznicy z reguły odmawia takich manewrów. Mało tego. Po ciśnięciu KO rezerwuje sobie natychmiastowo blok dla siebie blokując tym samym możliwość puszczenia składu do Charsznicy po lewym. A zapytanie kwituje odpowiedzią o wyprawieniu składu z wyższym priorytetem. I to bez względu na czas przelotu następnego pociągu. Z Miechowem jest podobnie. Ale Miechów odpowiada o zablokowaniu stacji. Suma sumarum pole współdziałania z AI ma charakter ograniczony. Ja mam się zgadzać na przyjmowanie składów po lewym z każdego kierunku a w odwecie tych możliwości co prawda pozbawiony nie jestem, ale nie mam jak skorzystać z tej alternatywy aby usprawnić ruch. Sądzę, że warto zastanowić się nad tym zagadnieniem. Oczywistym jest, że budując symulator od podstaw zakłada się, że wszystko idzie jak po maśle. Prawda jest jednak taka, że jesteśmy ludźmi a nie doskonałymi AI które ruszają i hamują w miejscu prawie natychmiastowo. Każda zwłoka to opóźnienia. Usprawniając całościowy ruch dając szerszy wachlarz możliwości dyżurnym oszczędzi nerwów maszynistom póki co pozostającym w nierównej walce z czasem.
  6. To proszę wyjaśnić brak PL3 dnia 03/05.
  7. Muszę chyba mieć sporo zaliczonych godzin. Po ostatnich aktualizacjach nie widzę ograniczeń w dostępie do nastawni. Jakiejkolwiek. Oprócz łódzkich. Bo te mnie akurat nie interesują póki co.
  8. Wygląda na to, że ci co nie wykupili Łodzi stracili dostęp do PL3. Mnie akurat to DLC do szczęścia potrzebne nie jest. Choćby dlatego, że polowanie na coś czym się polata parę minut nie ma sensu. A jak chcę sobie podyżurować to bez Łodzi miejsc do tego jest dość. Jak stworzy się szlak Warszawa- Rzepin albo przynajmniej do Poznania to rozważę kolejne dofinansowanie tego projektu. EP 09 jeszcze skłoniłoby mnie do jakiegokolwiek wydatku.
  9. Takie coś to tylko na trasie Wolsztyn - Poznań przez Buk. Ewentualnie, ale tylko w drodze wyjątku i to przy pełnym obłożeniu na trasie Chabówka- Limanowa. Inaczej nie ma opcji. I to tylko obu wypadkach po jednym kursie rocznie. Rocznie.
  10. Będziesz machał łapką do dróżników a oni wystąpią o list gratulacyjny dla ciebie. :-)))
  11. Od maja zmieniają się zasady użycia sygnału Rp-1. Rozumiem, że Generalna Dyrekcja SR podejmie stosowne działania w tym zakresie. Pozdrawiam.
  12. To prawda. System do przebudowy. Notoryczne błędy powinny skutkować ograniczeniem dostępu do lepszych. Coś na zasadzie punktów karnych. Kasują się po jakimś czasie nienagannej służby. W grach symulacyjnych gdzie jednocześnie jest iluś online zawsze znajdzie się jakaś wsza która psuje ludziom zabawę. Wydaje im się, że grają sami. Chyba najlepszy system dyscyplinowania zauważyłem w Counter Strike. Głosowanie i jełop wypada i niech sobie szuka wrażeń gdzie indziej.
  13. Czas prawidłowego funkcjonowania na posterunku mógłby być jakoś punktowany. Póki co to doświadczenie nabywane na łatwiejszych posterunkach sukcesywnie otwiera drogę do trudniejszych lokalizacji. I to chyba wystarczy. Moim skromnym zdaniem robienie bałaganu na szlakach powinno skutkować degradacją na posterunki niższej rangi. Generalna Dyrekcja SR chyba nie chce zauważyć tego problemu. Walka o kasę za nowe DLC to chyba nie jest szczyt ambicji. Usuwanie notorycznych dywersantów pozwoli zachować ilostan użytkowników. To ma być przyjemność a nie szarpanie sobie nerwów i użeranie się z jełopami. Błędy popełniają wszyscy. Nie ma nieomylnych. Ale notor powinien być piętnowany.
  14. Nie wiem czy się zgodzicie ze mną. Uważam, że wprowadzenie dziewiątki wniesie do gry sporo. Zakładając jej prędkość przelotową po CMK do 160 km/h stanie się wyzwaniem dla dyżurnych na CMK. Zwłaszcza w kontekście obecności na szlaku ED 250. Są zatem trzy rozwiązania. Odstąpienie od traxx-ów w składach wagonowych, podniesienie im prędkości do 160 km/h tak jak mają egzemplarze w Kolejach Mazowieckich. Ostatnim, najgorszym rozwiązaniem z mojego punktu widzenia byłoby ustawienie kagańca na EP 09 na poziomie 140 km/h. Ta lokomotywa jest warta upamiętnienia ze względu na fakt, że jest ikoną na CMK, wnętrze kabiny zaprojektowane w Politechnice Wrocławskiej, jej forma i ergonomia i dodatkowo posiadała i posiada nadal ED. Kolor jest bez znaczenia. Nic nie stoi na przeszkodzie zachować ubarwienie w jakim wyruszały do służby z wrocławskiego PaFaWagu. Pozdrawiam wszystkich.
  15. I tak cię okłamie, że tylko towarami się kula. Pewno śmiga czterocyfrówkami bo tylko na nich najszybciej wzrastają kilometry i level.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy