Jump to content

PrykStary

Member
  • Posts

    158
  • Joined

  • Last visited

Other groups

Early Access Playtests

Reputation

141 Excellent

Recent Profile Visitors

388 profile views
  1. Generalnie po raz kolejny zacznę od pretensji 🙂 jak zwykle po jakiejś przerwie i to nie długiej może kilka dni, wchodzę na posterunek i nagle okazuje się że trzeba ogarniać telewizję przemysłową by zamykać lub otwierać rogatki bo już na pulpicie takiej możliwości przykładowo nie było. Ale działały automatycznie w momencie ustawienia odpowiedniego przebiegu. I teraz sprawa jest następująca, wszystko generalnie jest in plus z małymi aspektami na nie. Generalnie gdy jesteśmy w widoku kamery nie słyszymy dzwonków wywoławczych na pulpicie które informują nas o tym że jakiś posterunek próbuje ustawić do nas blokadę 🙂 Wydaje mi się że te powinniśmy słyszeć. Przy okazji dzwonków, dzwonek wywoławczy czyli próba ustawienia blokady powinien moim zdaniem się różnić od dzwonka zwalniającego blokadę choćby jego długością. Przy zwolnieniu wystarczy krótki sygnał, to trochę ułatwi ogarnianie przy dużych pulpitach kafelkowych. Wracając do kamer CCTV, doszła kolejna akcja do wykonywania przez dyżurnego na niektórych posterunkach, czyli kolejny obowiązek o którym nie było żadnych informacji iż tak będą niektóre rogatki obsługiwane. Moje pytanie jest następujące, stacja Sławków ma dwa przejazdy tym samym dwie rogatki do obsługi, i czasami przy zamieszaniu jest co robić a jeszcze rozmowa z maszynistami i myślenie czy przytrzymać skład czy nie. Więc może uda się rozwiązać ten aspekt w podobny sposób jak z rozkładem jazdy który możemy sobie uruchomić na oddzielnym oknie przeglądarki. Uruchomienie monitoringu na oddzielnym oknie w przeglądarce uważam za całkiem fajne rozwiązanie do wprowadzenia. Osoby które mają taką możliwość, posiadające więcej niż 1 monitor miałyby wgląd w to co dzieje się na stacji, oraz miałyby możliwość otwierania czy też zamykania rogatek bez konieczności przełączania się w tryb monitoringu który jednocześnie odcina nas od posterunku a przynajmniej jeśli chodzi o głos. Funkcja fajna, nawet bym powiedział całkiem przydatna, jednak jeszcze ciekawsza byłaby gdyby była możliwość zewnętrznego podglądu i operowania wszelkimi funkcjonalnościami z tym związanymi. Od taka mała sugestia. Ale fajnie by było się dowiedzieć czy taka możliwość jak monitoring stacji w oddzielnym oknie byłby możliwy to jeszcze ważniejsza informacja. Oczywiście wiem rogatki można zamknąć i koniec, ale nie o to chyba chodzi. 🙂 Pozdrawiam.
  2. Hmm, dzika zwierzyna przy torach to dość interesujące zjawisko, aczkolwiek myślę że samo wprowadzenie przewalenia semafora z sygnałem S1 jeśli zostanie wprowadzone może narobić wiele więcej ciekawych sytuacji. Ale np, dzik który wlezie pod pociąg 🙂 nagłe hamowanie gdzieś w polu, zgłoszenie do najbliższego posterunku zatrzymanie pociągu i podanie powodu, sprawdzenie całego składu czy wszystkie przewodu pneumatyczne są ze sobą połączone w składach, przeprowadzenie uproszczonej próby hamulca. Ponowne zgłoszenie o podjęciu kontynuowania drogi do dyżurnego. Pytanie jest banalnie proste, na ile twórcy gry i sama gra może pozwolić. Kolejne pytanie to trole których i teraz nie brakuje, a co dopiero będzie jak zaczną pojawiać się nowe możliwości na robienie niepotrzebnych problemów i np, specjalne pomijanie sygnału S1, zatrzymywanie składu co jakiś czas pod pretekstem potrącenia zwierzyny. I tak dalej. Manewry w brew pozorom nie są takie trudne, Kwestia jaka mnie nurtuje to jak będzie rozwiązana komunikacja. Oczywiście w realu stosuje się konkretne kanały i tak dalej. Tutaj może to być dosyć skomplikowane. Zwłaszcza dla maszynisty. Gdy nagle będzie słyszał wszystkie komunikaty ze wszystkich stron w swoim radiu jeśli będzie miał wykonać manewry dajmy na to w takim Zawierciu albo gdzieś w pobliżu. (Chyba że dyżórny będzie miał pod przyciskiem możliwość aktywowania jednego albo drugiego radia. Czyli albo nadajemy na "pociągowym" albo nadajemy na "manewrowym" dodatkowo możliwość wybrania odpowiedniego kanału manewrowego.) Dodatkowo dochodzą problemy aby AI poprawnie ogarniało manewry w czasie kiedy nie będzie gracza na danym posterunku tak aby to przebiegało sprawnie i bez problemowo. Choć i z tym czasami pojawiają się dość dziwne sytuacje zwłaszcza jak gra się na serwerach mniej obleganych. Czasami BOTy potrafią bardzo ciekawe pomysły miewać na prowadzenie ruchu. Co potrafi wprowadzić nie lada zamieszanie zwłaszcza na posterunkach dużych z dość intensywnym natężeniem ruchu. Dla osób które np odblokowały sobie dajmy na to Zawiercie. To czasami i tam mogą spodziewać się próby przepchnięcia osobowego przez grupę towarową z Łaz ŁA jeśli na niej jest BOT. Odwołanie takiego przyjęcia pociągu niesie pewne konsekwencje. I tu też taka mała uwaga nawet dla osób z dużym doświadczeniem, odmówienie przyjęcia danego pociągu na konkretną prośbę kierowaną do nas przez BOTa też robi dalsze komplikacje i tak dalej. Tu nic się nie dzieje bez większych konsekwencji 🙂 Ale myślę że te konsekwencje to jest tak na prawdę plus tego symulatora. Szkoda tylko że jeszcze nie każdy maszynista potrafi zrozumieć że coś co miało miejsce 5 minut wcześniej może się na nim odbić dopiero za jakiś czas na zupełnie innym posterunku gdzieś w przestrzeni mapy. A wyzywanie kogoś za coś na co nie miało się wpływu albo, nie można było inaczej jest dla mnie nadal nie zrozumiałe. I tak możemy sobie tutaj gdybać i rozmawiać o wprowadzaniu nowych rzeczy, czy to zwierząt czy to samochodów które potrafią zatrzymać się między rogatkami, a może losowych tymczasowych ograniczeń prędkości bo to też można by było wprowadzić. Nagle na trasie pojawiałyby się co reset serwera w wybranych miejscach ograniczenia tymczasowe. Czy może awarie rozjazdów, które blokowałyby na jakiś czas konkretny rozjazd na losowym posterunku, albo jeszcze inne aspekty. Tylko na ile my możemy sobie dyskutować a na ile pozwala sam symulator wiedzą tylko deweloperzy. Zaś dodatkowo trzeba znaleźć złoty środek, po między miłośnikami kolei którzy chcieliby super symulatora gdzie zdarzyć się może dosłownie wszystko i mają przepisy w małym palcu, a amatorami którzy wiedzą mniej więcej jak co działa i powiedzmy mają ogarnięte podstawy a też chcą czerpać z możliwości prowadzenia składu, czy też prowadzeniu ruchu nie koniecznie wgłębiając się w te wszystkie przepisy kolejowego świata. Które w kilku kwestiach nie są jednoznaczne i dają pole do interpretacji. 🙂 A dodatkowo dochodzą osoby którym jedynym celem życiowym jest wchodzenie tylko po to na muti by rujnować dobrą zabawę innym. Tym samym myślę że z tego powodu zostało też wprowadzone coś takiego iż jeśli dyżurny popełni błąd i skieruje skład nie tak jak trzeba to prócz skasowania przebiegu również skład który miał ustawiony zły przebieg jest usuwany. Choć z tym nie wiem komu bardziej na rękę SR poszło, czy trolom czy graczom, bo przykładowo już miałem taką sytuację że skład mój został usunięty zaraz po złym ustawieniu przebiegu. I nie winię tutaj dyżurnego każdy miał prawo się pomylić albo nie zauważyć źle ustawionego rozjazdu 🙂 bywa. Ale żeby od razu usuwać skład? A nie była to jedna przygoda z takim zjawiskiem. Rozpisałem się, myślę że trzeba poczekać za wyjściem gry z EA, i zobaczymy jak dalej projekt będzie się rozwijał. Bo jeszcze pracy jest sporo przed ekipą z SimRail i masa rzeczy do ogarnięcia. Cóż przepraszam za ten długi referat.
  3. W moim przypadku jednak się udało wejść na praktycznie koniec całego eventu. Nie było to niczym przyjemnym polowanie na jakiś skład. Wiele godzin poszło koło nosa. Ale jedno co mogę powiedzieć to to że wiadomo. Jedni słysząc event i zamykanie szlaków, prowadzenie ruchu jednotorowego po między dwiema stacjami / posterunkami, czy jazda z ograniczoną prędkością oznacza tylko tyle że będą trudności. I mnie osobiście to absolutnie nie przeszkadza. Inni zaś wyobrażają sobie pełną profesjonalną symulację z rozkazami pisemnymi i tak dalej, co gorsza jak takowego nie otrzymają to jest jakieś głośne wypowiadanie swoich racji. Cóż w obwieszczeniu wydarzenia nie było mowy aby sobie przygotować odpowiednie rozkazy ( druczki ) by je wypełniać. Ponad to byłem świadkiem podania takiego rozkazu, uważam że dyżurny ruchu wykonał wszystko prawidłowo, podał kilometr od którego obowiązuje ograniczenie prędkości, oraz do którego kilometra należy jechać z takowym ograniczeniem. Oraz z jakiego powodu i tak dalej. Wszystko przebiegło prawidłowo. Maszynista również potwierdził i odczytał rozkaz. Wszystko super. Ja jednak zadam pytanie tak na przyszłość. Bo nie wiem jak u was ale ja u siebie podczas gry praktycznie nie widzę tych tabliczek kilometrowych. Ponieważ ustawienia graficzne są jakie są. Cóż jestem ciekaw czy maszynista który otrzymał ów rozkaz zastosował się do wytycznych i dokładnie rozpoczynając dany kilometr ograniczenia miał określoną prędkość a gdy minął tabliczkę kilometrową od której ograniczenie już nie obowiązywało rozpoczął przyspieszanie do prędkości rozkładowej. Pewne kwestie można symulować. Dla mnie takie podejście oznacza wymuszenie zakupu nowego komputera żeby wszystko było piękne i ładne oraz czytelne 🙂 Może trochę warto spuścić z tony z takimi akcjami. trochę więcej wyrozumiałości bo nie tylko chodzi o osoby które mają nieco gorszy sprzęt, ale też osoby z mniejszym zaawansowanie. I tu też pochylę się do tego iż w ogłoszonym evencie nie było żadnej sugestii iż wymaga się od maszynistów jakiegoś minimalnego zaawansowania. Teraz powiem jeszcze tak. Jeśli dyżurny w czasie wydarzenia poinformuje mnie że od tej stacji do następnej mam jechać z ograniczoną prędkością z powodu (i tu poda jakiś powód) to tak pojadę. Chodzi o zabawę. Natomiast na zakończenie, powiem że podobało mi się bardzo jedno. Zakończenie wydarzenia. O tym fakcie dowiedziałem się na wysokości stacji Opoczno Południe. Gdzie został przywrócony ruch dwutorowy po między Idzikowice a Opoczno. Jednak co należy pochwalić to to że koledzy dyżurni byli cały czas aż ruch nie został że tak powiem unormowany. Czy do końca, powiedzmy że lepiej to zrobiły osoby które jeszcze po wydarzeniu były na swoich posterunkach niżeli miałby się za to zabrać boty 🙂 Tak że bardzo fajnie. Ja swoją drogę kontynuowałem do samego końca i powiem że jeśli będzie dbałość o to by przez tę godzinę po evencie być na posterunkach i przywracać ruch kolejowy do normalności to z pewnością będzie bardzo mile widziane nawet dla kolejnych osób które już po całym tym wydarzeniu obejmą jakiś posterunek. Na to co udało mi się wziąć udział to powiem że jest to event na plus moim zdaniem. Ale zaznaczam udało mi się wbić na sam koniec. Czy był efekt wow, cóż pytanie czy w ogóle będzie możliwe wprowadzanie jakiś dziwnych wydarzeń losowych które będą miały swoje odzwierciedlenie w tym co zobaczymy na ekranach swoich komputerów 🙂 tego nie wiemy.
  4. Błagam, login i inne pierdy z tego co wiem to już trzeba, jak bym miał tak ogarniać wszystkie kanały które że tak się wyrażę dotyczą SimRail to bym lekko na głowę dostał. Ponad to od godziny 17 próbuję upolować jakiś skład i za diabła się nie da. Cóż przewaga tych co mają lepsze komputery i zdecydowanie mniejszy ping na łączach jest po prostu nie do przeskoczenia. Zaś fakt porzucania składów zaraz po przejechaniu trasy na której odbywa się owe wydarzenie i branie kolejnego składu bo lepsze łącze i komputer jest trochę frustrujące. I powiem tylko tyle, trochę smutne że niektórzy dzięki temu po kilka razy łapią się na trasę nie dając szans tym którzy starają się jakoś dopchać. Ale to już jest inna kwestia. Może kiedyś wydarzy się taki event który będzie opiewał różne rejony mapy swoimi rozmiarami tak by można było brać jakikolwiek skład wiedząc że się gdzieś na coś człowiek złapie. I żeby nie było nie piję tu do organizatorów absolutnie nie. Jedynie wylewam swoją frustrację. A jako uwagę fajnie by było przy okazji eventów wprowadzić przykładowo dodatkowy ruch towarowy. Który np. zastępczo musi tamtędy się przedostać bo coś się wydarzyło na dotychczasowej trasie przebiegu takiego towara. I przykładowo zamiast do Warszawy Towarowej przez Myszków to przez CMK pchać takiego smoka powolnego. Ja bym sobie taki skład chętnie poprowadził. Ale to są tylko moje małe wywody. Choć obawiam się że przez dość duże obłożenie jakie obecnie panuje to raczej nie wezmę udziału w tym wydarzeniu. 🙂 Mówi się trudno.
  5. Szkoda że po mimo takiego pięknego ogłoszenia i tu nie pojawia się informacja, a było powiedziane że się pojawi 🙂 Nie każdy chce instalować discorda na swoim komputerze 🙂 No cóż zobaczymy co będzie się działo zatem na PL8 🙂 @jumps podziękować za info. Choć nie omieszkam dać prztyczka że konsekwencji brak 🙂 w tym co się obwieszcza 🙂 Do zobaczenia na szlaku
  6. Jeśli na PL8 to obsada linii kolejowej wedle wytycznych organizacyjnych jest jeszcze niekompletna kilka dyżurek nie ma obsady 🙂
  7. Jestem ciekaw kiedy ukarze się informacja na jakim serwerze będzie się działo 🙂 w końcu 17:00 wybije już niebawem a jeszcze nie pokazał się oficjalny komunikat 🙂
  8. Człowiek czeka aż pojawi się jakiś wolny pociąg ma w planach przejechać sobie spokojnie jakąś trasę. Wreszcie jest, udaje się wskoczyć. Oczywiście Stoi pod semaforem w Sprowej no bo przecież, endolino stoi na semaforze w Starzynach. No super sytuacja wręcz częsta bym mógł powiedzieć. Ale co tam postoję. Nagle widzę na podglądzie mapy że endolino rusza więc i ja dostanę zaraz semafor na kontynuację jazdy. Tak też się dzieje. 140, tor zasadniczy , pięknie skromne 13 minut opóźnienia. Na podglądzie widzę że Psary mają luz może będzie płynnie. Jednak nie tarcze ostrzegawcze przed Starzynami informują że nie będzie jazdy dalej, semafor na STÓJ. No to spokojne hamowanie bo przecie co zrobić jak nic nie zrobić. Okazuje się że w tym samym czasie do Psar dotarł endolino z Warszawy na Kraków. I wszystko by było ok. Ja mam na STÓJ endolino sobie pojedzie i będę jechał dalej. Jednak nie bardzo to wyszło. Endolino z Warszawy zatrzymało się przed semaforem wjazdowym do Starzyn i stoi. Ja stoję również na semaforze w Starzynach z kierunku Sprowa. I tak sobie stoimy. Po czym wali mi komunikat po oczach iż mój pociąg został usunięty ze względu na wzajemne blokowanie. Moje zatem pytanie jest następujące. Jakie do cholery blokowanie. Przecież od Starzyn do Sprowej jest szal dwutorowy, skoro ja stoję na torze 2 to 1 jest wolna. Nawet jeśli bot chciałby podać na lewy dla endolino z warszawy to jest to niemożliwe ponieważ ten tor był zajęte już dawno prze ze mnie. Panowie z SimRail. Takie sytuacje nie powinny mieć miejsca, no chyba że chcieliście zasymulować katastrofę kolejową pod Szczekocinami ! I przyznam się że lekko mnie ta sytuacja podminował bo człowiek czeka na dołączenie do gry, poluje na skład, mało tego jak upoluje to nie wiadomo czy pojedzie ponieważ wydajność serwerów nie jest przystosowana na pełne obłożenia maksymalną liczbą graczy i często w godzinach popołudniowych po mimo wolnych składów widzi się komunikat iż połączenie przerwane z niewiadomych przyczyn, no cóż połączenie nie jest przerwane z niewiadomych przyczyn więc może warto zacząć pisać poprawne komunikaty.
  9. Ciekawa to strona wreszcie wiem ile godzin przesiedziałem na posterunkach 🙂 Swoją drogą to nawet bardzo wyrównanie w moim przypadku się prezentuje 🙂
  10. Jeśli będzie to jedno miejsce to myślę że jako tako problemów nie będzie są osoby które śledzą wiele socjalek odnośnie SR czy na FB, tutaj, czy discord. Owszem może być tak że ktoś nie będzie w temacie bo nie śledzi. Ale lepiej poinformować kogoś że była informacja i powiedzieć że w tym jednym konkretnym miejscu będą się pojawiały informacje na temat takich akcji całkowicie ich brak. Dodam że swego czasu było mocno pisane o tym że zespół SR ma problemy z komunikacją 🙂 a wygląda na to że samo ogłaszanie eventów które chcą zrobić sami gracze aktualnie jest jakąś dziwną wielką bolączką.
  11. Kolego @Obwarzanek post dotyczył generalnie postulatu aby eventy były zgłaszane, tak jak to było i miało miejsce kiedyś kilka razy co przypomniał @mluczak.kutno. Ty zaś szanowny kolego od razu wypunktowałeś myślę całkiem merytoryczne wypowiedzi odnoszące się do obecnej sytuacji jaka panuje w SR. oraz zakończyłeś swoje wypowiedzi zaproszeniem na serwer PL1. Chwalisz się że grasz bez HUDa cóż ja też od jakiegoś czasu gram bez tego udogodnienia zarówno jako maszynista i jako dyżurny zwłaszcza na posterunkach z pulpitem kafelkowym. Wspomniałem że obecnie akcje zamykania torów są robione często i gęsto i w sposób chaotyczny. Ba powiem więcej chętnie wziąłbym udział nawet specjalnie wybrałbym taki skład który ma trasę gdzie będzie zamknięcie toru zwłaszcza jak ty będziesz dyżurnym na tym odcinku. Chętnie bym zobaczył jak to jest i tak dalej. Co do opóźnień to wybacz nie jestem aż takim dzieckiem aby nie rozumieć zależności jakie są na kolei i jaki wpływ może mieć jakaś sytuacja gdzieś na szlaku by powstało opóźnienie. Jednak na te czynniki składają się zawsze dwa czynniki które możemy rozbijać dokładniej. Maszyniści i dyżurni, ich zaawansowanie i podejście do gry, powodować mogą różne sytuacje i wynikające z nich opóźnienia. Nie mówię tu o zamykaniu torów na szlakach. Tym samym doskonale rozumiem że zamknięcie toru na szlaku spowoduje znacznie większe opóźnienia i też z tym nie mam problemów. Jedynie to że jest to robione nagminnie. Oraz niestety przez graczy którzy nie ogarniają więcej niż komputer czy pulpit kostkowy na swoim posterunku. A czasami nawet i tego dobrze nie ogarniają. Dlatego w zgodzie do tego co przyświecało w tym wątku, nadal uważam że akcje pod tytułem zamykamy tor szlakowy na wybranym odcinku powinny być zgłaszane. Takie jest moje zdanie. I tym samym też tego dotyczył między innymi ten wątek. A nie roztrząsaniem i wnioskami jak się nie podoba to zmień serwer bo to nie prowadzi do konkluzji tylko zawsze do kłótni. Gdzie tak na prawdę rację mamy wszyscy bo przecież regulaminów żadnych nie ma jeśli chodzi o to co można robić na serwerze a czego nie można robić na serwerze. Równie dobrze mogę wbić się w jakiś skład jadący przez całą CMK i prowadzić go z prędkością 20km/h symulując uszkodzenie lokomotywy czyż nie? Cóż w SR nie ma możliwości wysłania składu aby się podpiął pod nasz uszkodzony więc tak mogę się toczyć. Oczywiście zaraz będzie że ktoś mnie na bok ściągnie i będę pod S1 stał aż mi się znudzi, owszem może. Jednak są sposoby aby całą CMK pokonać ze średnią prędkością powiedzmy 30km/h i konkretnie namieszać, na tyle że po drodze wszystkie posterunki będą miały co robić. Bo przecież nie ma regulaminów i to jak ja będę jechał pociągiem i daną relacją zależy tylko i wyłącznie ode mnie. Moim zdaniem nie o to chodziło w tym wątku. Każdy miał prawo wyrazić opinię ale żeby od razu wypraszać kogoś na PL1 przedstawiając to jako argument, no cóż.
  12. Szanowny kolego @Obwarzanek skoro sam tak pięknie każdego zaprasza na PL1 to ja ciebie zapraszam na PL4 Skoro sam twierdzisz iż z jakiej racji ty masz się stosować skoro inni nie muszą to z jakiej racji ja mam się stosować skoro ty nie musisz. No i właśnie tu widzę jest wielki problem, ty nie musisz, ty możesz. Tak samo ja nie muszę i mogę, skoro ja mam sobie iść na inny serwer tak samo tym możesz iść na inny serwer. Wcale nie chodzi tu o fakt zamykania torów szlakowych i prowadzenie ruchu jednotorowego. Chodzi o to jak to jest organizowane i w jaki sposób jest to przeprowadzana. Owszem uważasz że jest to sprawa społeczności że się dyżurni nie dogadują, że wiele spraw wymagałoby wprowadzenia regulaminów. Sam sobie tymi słowami zaprzeczasz jeśli tak mocno stajesz za swoim przekonaniem że możesz robić wszystko kiedy chcesz i kiedy tylko masz ochotę. Widzisz tak się składa że nie potrzeba regulaminów zbyt wiele. Często kolego dyżur prowadzę na posterunkach, serio i jakoś się nie nudzę. Może dla tego że jak usiądę i wybiorę sobie jakiś posterunek to nie skaczę jak "żabka" gdy tylko przejadą dwa pociągi, tylko tam siedzę i za każdym razem są ciekawe sytuacje które wnoszą coś ciekawego. Prawda jest taka że na PL2 jest zawsze masa ludzi, i praktycznie są obsadzone wszystkie posterunki. Dlatego każdy chce i ma prawo tam jeździć. Nie ma oficjalnych regulaminów więc mogę uznać że notoryczne zamykanie toru na szlaku też wykracza poza regulamin więc dla czego to jest tak często robione, co gorsza w bardzo niezdarny sposób. A grają w tą grę różni ludzie. I to powinno być brane pod uwagę przez wszystkich. Na PL1 ruch jest prowadzony na zasadzie kto pierwszy ten przejedzie zwłaszcza na posterunkach na których ruch jest prowadzony przez BOTy gdy nie siedzi tam gracz. a to jest irytujące. Dyżurny jest od tego by ten ruch w miarę możliwości swojego posterunku regulować. Po co zamykać tory skoro tak prosta i prozaiczna sprawa jak prowadzenie ruchu kolejowego jest wielokrotnie nie spełniana przez dyżurnych, co powoduje wprowadzanie zamieszania na kolejnych posterunkach. I teraz a by było jasność i klarowność mojej wypowiedzi. Rozumiem zamknięcie jakiegoś odcinka szlaku na jakimś torze. Ale do diaska niech to będzie zorganizowane, ty trzeba trochę myśleć, jak to zrobić by wszystko przebiegało w sposób zorganizowany. Opóźnienia, są i będą się pojawiać zawsze. Jednak tu też trzeba sobie kilka spraw wyjaśnić ale na to nie mam już siły. Nie raz w czasie prowadzenia składu miałem okazję jechać przez miejsce w którym był prowadzony ruch jednotorowy. Ale ! Był on zorganizowany a dyżurni wiedzieli co robią. I faktycznie to był ruch wahadłowy. Konkretna ilość pociągów z jednego kierunku w odpowiedniej kolejności i konkretna ilość pociągów z drugiego kierunku. Wszystko przebiegało sprawnie. Po mimo postoju ten ruch się odbywał według jakiegoś założonego schematu który wszystko ładnie regulował i nie było problemu. Niestety z przykrością muszę stwierdzić że były to bardzo nieliczne przypadki tak dobrej i skutecznej organizacji. Na kilkanaście akcji które były przeprowadzone w sposób totalnie nieudolny. To jest największy problem. Nie zgłaszanie takiego zamiaru czy też robienie takich akcji kiedy nam się podoba i kiedy nam się chce powoduje że dajecie przykład innym że jest przyzwolenie na samowolkę. I zaczynają się za to zabierać osoby które nie podchodzą do tego w sposób poważny. Dlatego moim zdaniem takie akcje jak chęć zamknięcia toru szlakowego po między jakimiś posterunkami powinna być zgłaszana i powinna być informacja ! Teraz wrócę do początku mojej wypowiedzi, skoro ty nie musisz się dostosowywać bo inni nie dostosowują się do twoich akcji, no cóż, to samo stwierdzenie można zastosować w drugą stronę. A tak ciężko jest zgłosić akcję, tak trudno zorganizować jakieś wydarzenie zaplanować je, aby była informacja na serwerze, aby była informacja gdzieś na forum. Wystarczy założyć wątek i poinformować ludzi że będzie akcja w godzinach x na serwerze PL2. Wtedy ja i inni gracze będą mieli wybór. Wchodzić na PL2 czy może wybrać inny serwer. Bo może dzisiaj nie mam ochoty na akcję gdy zasiadam za stery jakiejś lokomotywy. O to chodzi. Dlaczego ja mam przerywać rozgrywkę. Skoro wychodzisz z założenia że ja mam przerwać rozgrywkę na PL2 i iść sobie na PL1 to wychodzę z takiego samego założenie też panie @Obwarzanek możesz przerwać rozgrywkę i iść sobie na PL4. Bo przecież ja nie muszę się dostosowywać do twoich zachcianek czyż nie? Aktualnie zaczyna robić się samowolka i to konkretna a do tego przyczyniają się osoby które kiedy bądź jak bądź wprowadzają różnego rodzaju akcje bo mają na to ochotę. Czy jest potrzebny regulamin do tego. Otóż nie, potrzebne jest odrobinę myślenia. I szacunku. Kłócić się możemy w nieskończoność. Pięknie napisane Pl1 zaprasza, cóż za merytoryka. PL4 zaprasza 🙂
  13. Odniosę się. Widocznie kolega ma super dzień albo stosuje inną technikę prowadzenia składów, lub nie prowadził składów towarowych. Jest kilka które stanowią wyzwanie aby być na czas i to nawet bez wprowadzania wahadła po między dwiema lub większą ilością stacji. A teraz co do eventów. Bo widzę że jest jeden problem a mianowicie wypraszanie graczy którzy tego najnormalniej w świecie nie rozumieją na inny serwer. Otóż szanowni koledzy, nawet bym nie wchodził na serwer jeśli bym wiedział że coś będzie się działo ani jako dyżurny ani jako maszynista. Ale jak wbijam na jakiś serwer i okazuje się że coś się dzieje bo kilku dyżurnych postanowiło sobie zamknąć tor nr1 i prowadzić ruch torem nr2 po między dwiema lub kilkoma stacjami i robią to nieudolnie a tak niestety to wygląda z mojej perspektywy często jak prowadzę skład to zaczyna mnie to wnerwiać. Dlatego przychylam się do wniosku iż wszelkie eventy które w skutkach tworzą sytuację zamknięcia toru szlakowego po między dwiema lub więcej stacjami tu dzież posterunkami powinny być oficjalnie zgłaszane i oficjalnie powinna być informacja o tym fakcie przy serwerze na którym to ma być zrobione. Nawet z podaniem godziny od której do której. Tak aby osoba wchodząca na multi była zorientowana. Nie uśmiecha mi się przejechać połowy trasy i nagle nadziać się na słabą organizację ruchu. Totalnie nie przemyślaną i prowadzoną w sposób chaotyczny. A tak informacja przy serwerze PL2 wydarzenie (event) od 16:00 do 19:00 Kolejna sprawa to, sama organizacja, w momencie takiej informacji wiem że coś może się dziać gdzieś w jakimś miejscu i mogę podjąć decyzję czy wbijać na PL2 czy wbijać na PL4 Ale też taka informacja powinna być przestrzegana przez osoby które mają w planach wprowadzić jakieś zamknięcie toru na szlaku, aby zakończyć owe zamknięcie aby na tyle rozładować ruch by przez to miejsce już można było przejechać płynnie. Z uwagą iż nagłe odblokowanie ruchu będzie też niosło skutki dalej, bo o tym to chyba też się zapomina. Tak więc jeśli coś planujecie to z głową. Co było wielokrotnie tu powtarzane, a nie na zasadzie to kończymy i wychodzimy z posterunków. Niech martwią się inni. Dwa lub więcej posterunków zostanie zwolniona ruch zostanie przywrócony na dwóch torach, BOTy mogą przejąć posterunki i narobić takiego zamieszania że szkoda gadać. Później w wyniku tego że ktoś miał świetną zabawę oberwie się i to mocno innemu dyżurnemu na innej stacji jak cały ten kocioł zacznie do niego się zjeżdżać. Zaznaczam że tak jak i ktoś kto ma się dostosować do różnych pomysłów graczy na prowadzenie rozgrywki tyczy się i tych co wprowadzają takową w życie nie jesteście sami na serwerze i też powinniście brać pod uwagę to że na lokomotywach jest rotacja graczy. I to duża, więc tym bardziej taka akcja jak zamykanie torów szlakowych na jakiś czas by prowadzić ruch jednotorowy powinna być prowadzona z głową, po czym powinna być zakończona i ruch powinien być przywrócony do normalnego. Natomiast dyżurni powinni dać sobie czas na to by to przywrócenie nastąpiło płynnie. Przykład. 45 minut wystarczyło aby Sos, Południe był przyblokowany przez błąd dyżurnego. Odkręcenie sytuacji o przywrócenie płynności ruchu zajęło 1,5 godziny. Owszem tu był błąd dyżurnego ale, można to porównać do zamykania toru na szlaku. Im dłużej jest on zamknięty tym dłużej będzie trwało przywracanie płynności. A teraz z realnego życia, w momencie gdy, zajdzie jakaś sytuacja i potrzeba nagłego zamknięcia toru po między dajmy na to dwoma posterunkami to zawsze współpracują z nimi posterunki skomunikowane i to w dużym obrębie. A nie tylko te konkretne dwa. W warunkach SR nie zauważyłem tej współpracy. Dlatego takie działanie jak zamknięcie jakiegoś toru szlakowego i wprowadzenie ruchu jednotorowego jest dla mnie zwyczajną zachciewajką niż działaniem przemyślanym. Ponieważ nie ma tej współpracy po między posterunkami skomunikowanymi do odcinka z utrudnieniem. I z tego powodu przychylam się do wniosku aby eventy (czyli zamykanie toru szlakowego w celu prowadzenia ruchu jednotorowego w wyniku . . . . . . . .) było czymś co należy zgłosić, i tym samym było to odnotowane w momencie kiedy dokonujemy na jaki serwer chcemy się zalogować. A teraz krótka piłka skoro ja mam sobie spierdzielać na serwer inny niż PL2 jak mi się nie podoba, to osoby które chcą sobie zamykać tory szlakowe bo tak im się podoba mają do dyspozycji też inne serwery czyż nie? PL4, PL3 zapraszam droga wolna zamykać możecie do woli ! Ta sam droga te same możliwości czyż nie ! Więc tłumaczenia że jak mi się nie podoba to mogę zmienić serwer jest trochę naciągane. Chcecie sobie zamknąć tor, też możecie zmienić serwer.
  14. Moim zdaniem, generalnie przydałyby się profesjonalne samouczki, oczywiście pisząc profesjonalne mam namyśli filmy jak co i z czym robić na konkretnych posterunkach wykonanych przez zespół SR bowiem to są twórcy wiedzą jak co działa i tak dalej. Ale. Właśnie ale, gra jest w fazie EA co chwile coś dochodzi, czy to posterunek nowy czy nawet są wprowadzane zmiany na samych posterunkach czy też zmiany w funkcjonowaniu BOTów na posterunkach skomunikowanych. Na przykładzie Dąbrowy Górniczej Wschodniej. Początkowo BOTy na Sławkowie i Dorocie pytały o drogę każdorazowo, gdy była potrzeba pytały o dostępność toru lewego, zmieniono algorytmy, pytania o lewy tor były nagminne i często gęsto wynikały z faktu że to pytanie padało zdecydowanie przed czasem ale to już inna kwestia. Był wielki płacz że się stoi a nie jedzie to zmieniono algorytmy ponownie i obecnie BOTy blokują kierunek na torze zasadniczym nawet gdy nic nie jedzie. Ale za to BOTy ponownie pytają o tor lewy, od czasu do czasu, szkoda że tylko pytają a po pozytywnej odpowiedzi blokują kierunek, szkoda że nie zwalniają kierunku jeśli odwołują pociąg i nawet gdy ten stoi pod wjazdowym, mając możliwość puszczenia bo wszystko ustawione jak się należy BOT nie wykona tego. Niezależnie od serwera. Dyżurny (gracz) za to może mieć dwa tory ustawione do siebie i zaczynają się problemy. Trzeba zgłaszać trzeba pytać trzeba zdejmować i ponownie ustawiać kierunek i tak dalej. A to jest czas. Cenny czas. Niestety te zmiany następują że tak powiem bez zapowiedzi i mogą na początki trochę namieszać, już nie wsponę o graczach którzy zaczynają przygodę ale też o tych którzy na posterunek wskakują raz na jakiś czas. Nie będę wspominał o samych typach blokady. I tu też posłużę się tym samy posterunkiem. Linia kolejowa na Kozioł była nie aktywna i tam była blokada bodajże typu C (nie jestem znawcą więc jak się pomylę to przepraszam) identyczna jak na Strzemieszyce Po uruchomieniu tej że linii DW -> Kozioł pojawiła się blokada liniowa taka sama jak na Dorotę czy Sławków Aktualnie mamy ten sam typ co na Strzemieszyce, oczywiście układ szczelin inaczej ale zasada działania identyczna. Wydaje mi się że warto wykonać jakieś filmy jak poprawnie obsługiwać owe blokady w przeróżnych sytuacjach jakie mogą zaistnieć w grze. A tych może być całkiem sporo. Kiedy co przycisnąć i od czego są poszczególne przyciski. Tak wiem był już omawiany przycisk dKo ale wydaje mi się że nie był on omówiony dokładnie. A jeszcze mamy przecież przycisk dPo ( o ile się nie mylę ) moim zdaniem istotny a nawet bardzo. Tyle że nie wiele osób kojarzy po co on jest. Dlatego też porządne filmy co kiedy w jakich sytuacjach i w jakiej kolejności powinno być przyciskane na kafelkowym wydaje mi się dobrym pomysłem. Ale nie tylko kafelkowe, komputerowe systemy też powinny być szczegółowo omówione, i to na przykładzie kilku posterunków a nie tylko na przykładzie posterunków nie skomplikowanych. Tutaj myślę że dobrymi posterunkami byłoby omówienie Sosnowiec Główny, jak i Włoszczowa Północ Inna sprawa że przydały by się aby w jakimś miejscu na posterunkach na których taka sytuacja występuje a mianowicie różne prędkości na rozjazdach się pojawiła na jakich jaka jest dopuszczalna prędkość maksymalna. Bowiem są posterunki gdzie możemy ustawić drogę w dwojaki sposób aby dany pociąg wyprawić tyle że w jednym przypadku pojedzie 40km/h czasami 60km/h a w innym może jechać 100km/h Takich informacji nie ma na posterunku i dyżurny robi tak jak mu się podoba. Jest ok do momentu kiedy nie trafi na maszynistę który śmignął przez dany posterunek 100km/h a teraz nagle musi zwalniać do 40km/h i zaczyna się robić niepotrzebna dyskusja. W realu na każdym posterunku znajduje się odpowiednia dokumentacja opisujące właśnie te kwestie. Tu można zrobić to w uproszczony sposób, numer rozjazdu i jakie są dopuszczalne prędkości. To też by pomogło w planowaniu przebiegu dla pociągów.
  15. Każdy ma swoje podejście. Ja powiem jeszcze od innej strony. Wolę jakąkolwiek informację od dyżurnego obok mnie o wyprawionym pociągu niż jej nie mieć wcale. Zwłaszcza że na posterunkach które dobrze poznałem, a są to najczęściej posterunki z pulpitami kostkowymi, często aby urealnić sobie rozgrywkę, gram bez pospowiedzi. Chodzi o informację o numerach pociągów po najechaniu myszką na zajęty odcinek gdzie jest wyświetlany numer pociągu. I nie korzystam z dodatkowych map czy też podpowiedzi, włączonych w osobnych okienkach równolegle z grą. Jest to fajna opcja jeśli chcemy poczuć trochę bardziej realnego życia na posterunku. A wówczas wystarczy mi jakakolwiek informacja: "41112 tor 1 odjechał 13:15" może być nawet bez godziny. Ważne bym wiedział co i jakim torem, zwłaszcza jak była sytuacja że coś trzeba było wyprawiać dwoma szlakowymi by się minęły. :)
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy