Jump to content

pwhaker146

Member
  • Posts

    15
  • Joined

  • Last visited

Other groups

Early Access Playtests

Reputation

10 Good

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mała aktualizacja, oficjalnie Unity samo nie doda wsparcia dla FSR 2.2 i kolejnych, ale w trakcie testów w asset store (tak jakby sklep z wtyczkami do Unity) jest wytyczka pozwalająca na implementację FSR 2.2 dla wszystkich platform link do źródła: https://forum.unity.com/threads/boost-your-fps-with-amd-fidelityfx-super-resolution-2-0-fsr-2-support.1357190/page-3
  2. Dokładnie ostatnio przeczytałem na forum Unity że nie będzie już wsparcia w tej wersji silnika dla kolejnych rozwiązań FSR czy DLSS. Według mnie poważnie trzeba sie zastanowić nad tym czy czasem nie warto zrobić takiego kroku jak to zostało wykonane przez TNL Studio w produkcie The Bus i przejscie na silnik Unreal Engine, który co prawda jest płaty ale jak widać na powyższym przykładzie dla Unreal Engine w The BUS też można zrobić dobry program do tworzenia map i scenariuszy. @Szociu
  3. Dzisiaj na forum Unity wyczytałem że prawdopodobnie FSR 2.0 a tym bardziej nowsze rozwiązania nigdy nie trafią już do Unity. Wygląda na to że na ten moment jedynym wyjściem z tej sytuacji będzie zmiana silnika graficznego z Unity na Unreal Engine jak to zostało zrobione w przypadku The Bus, który też zmagał się z dużym spadkiem wydajności i brakiem dostępu do najnowszych technologii.
  4. Co do DLSS @mluczak.kutno niestety i w SimRail prawdopodobnie nie została zaimplementowana najnowsza wersja DLSS 3.0 ,która jest dostępna dla kart z rodziny RTX 4000. Co do Twojego komentarza @DonRonnon to właśnie to co pisałem częściowo odnosi się do Twojej specyfikacji. Chcąc skorzystać z lepszej jakości grafiki i chcąc mieć nadal 60FPS a mając GTX nie możesz skorzystać z DLSS ponieważ karty rodziny GTX nie mają jednostek Tensor więc jedyny ratunek u Ciebie na zwiększenie wydajności i więcej efektów graficznych to użycie upscallera FSR. Niestety implementacja FRS1.0, która jest obecna aktualnie w simRail jest bardzo kiepska pod względem jakości. Kolejna implementacja FSR 2.0, która jest obecna w wielu grach jak np wspominany przezemnie Farming czy MIcrosoft Flight Simulator ma duży skok jakościowi i gołym okiem ciężko zauważyć spadek jakości obrazu po użyciu FSR 2.0 a klatek jest więcej więc i można bardziej poszaleć z ustawieniami graficznymi. Nic czekam niecierpliwie kiedy do Unity zostanie dodany FSR 2.0, Unreal Engine dostał już niedawno wersję 2.2
  5. Mam pytanie zarówno do Twórców jak i do użytkowników kart AMD @Tadeusz Hajto, jak sobie radzicie z zjawiskiem migania tekstur w dalszej odległości. Wiem że to ogólna przypadłość TAA, próbowałem skorzystać z FSR zaimplementowanego do SimRail. Na początku byłem mega zdziwiony bardzo słabym efektem końcowym jaki uzyskałem obraz w ustawieniu Jakość w FSR jest tragiczny. Potem po przeglądnię ciu kilku wątków zarówno tutaj na forum jak i na forum Unity zdałem sobie sprawę że w naszym ukochanym SimRail zaimplementowany został jedynie FSR 1.0, który szczerze mówiąc jest słaby. Różnica pomiędzy FSR 2.0 a FSR 1.0 nie mówiąc już o FSR 2.2 z którego korzystam w Farming Simulator 22 to przepaść. Wiem że Twórcy są ograniczeni co do implementacji FSR 2.0 przez silnik Unity ale czy wogóle są jakieś plany żeby Unity wspierał 2.0 @Szociu. Myślę że da wielu użytkowników używających kart AMD jak np ja RX 6600XT oraz osób używających GTX'y, które nie posiadają wsparcia dla DLSS ze względu na brak jednostek tensor. Zdaję sobie sprawę że macie masę roboty przy rozwoju SimRail . nowe lokomotywy. odcinki, nastawnie. Jednak myślę że wprowadzenie FSR w nowszej wersji do SimRail jest priorytetem ponieważ pozwoli również graczom z słabszymi kartami na grę w SimRail a pozostałym tym korzystającym z kart AMD na pozbycie się nieprzyjemnych efektów migania w oddali.
  6. Tak zgadzam się z tutaj przedstawionymi problemami, dźwięki niestety do poprawy. Są one niestety słyszalne z zbyt małej odległości. Jak dla mnie do dźwięków powinien zostać dodany efekt Dopplera, dodało by to trochę realności, no i sam distance dla dźwięków powinnen być zwiększony. Na ten moment dźwięki to bolączka sim-rail.
  7. To ja może dodam kilka słów od użytkownika karty graficznej czerwonych. Mam Radeona RX6600XT i nie mam takiego migotania, ani tak poszarpanych krawędzi @en57 jak w Twoich filmach. Nie używam również FSR 2.0, wydaje mi się że może któreś z ustawień w aplikacji Radeon robi taką robotę, na ten moment nie mam na co narzekać, ale @en57jeśli tak to Ci przeszkadza to zmień na FXAA. Z tym że gra jest zrobiona dla architektury kart RTX, to się kompletnie z Tobą nie zgodzę, ponieważ na Radeonach simrail po poprawkach optymalizacyjnych działa o wiele lepiej, nie mówię że jest idealnie, bo np. widzę potencjał optymalizacji szczególnie kiedy jest się na nastawi, a GPU ma momentami wykorzystanie jakbyś jechał pociągiem, ale i tak jest lepiej niż było 🙂 @FluffyAdmiral mogę Ci powiedzieć o tym FSR 2.0 dwa słowa na upscallingu ustawionym na jakość - gra wygląda świetnie no i dodatkowo zyskujemy trochę na efektywności energetycznej karty bo zużycie GPU spada. @en57 FSR 2.0 jest też wspierany przez GTX'y spróbuj pobawić się ustawieniami 🙂
  8. Widziałem że w najnowszej poprawce szykują poprawienie ekspozycji i natężenia oświetlenia brawo @Stele i cały zespół SimRail - bierzecie nasze zdanie pod uwagę 🙂
  9. @xavierek Popieram przydało by się kilka tak zdefiniowanych domyślne kamerek, może w którymś update coś takiego zrobią 🙂
  10. Popieram przydałaby się taka funkcjonalność, już nawet nie mówię o szperaczach ale o zwykłej latarce którą można było by się posługiwać po wyjściu z nastawni, czy z lokomotywy.
  11. Myślę że na RTX3060 to ustawienia maksymalne nie powinny tak zarzynać karty, ja mam RX6600 XT i przestawienie na ultra powoduje co chwile ścinki. Problem optymalizacyjny myślę że z czasem to poprawią.
  12. No noo... jestem pod wrażeniem to wygląda o wiele lepiej niż standardowe ustawienia. Według mnie mogli by do którejś z wersji dodać parę ustawień graficznych postprocessowych bądź profili z których każdy mógłby sobie wybrać co bardziej mu odpowiada. Tak żeby nie trzebabyło korzystać z zewnętrznego oprogramowania. Dobra robota, zgłoszę się na PW po plik z ustawieniami reshade 🙂
  13. @Lord Ridan @barman_2000 pamiętajcie że mówimy to o oświetleniu enviroment w symulatorze. Zmiana gammy bądź HDR, zmienienie jasności nie wpływa na wydajność. Tutaj ewidentnie coś nie poszło jak powinno. Myślę że miała na to wpływa albo zmiana w silniku, albo po prostu chcieli zrobić lepsze oświetlenie psując je tak na prawdę. Pamiętajmy że lepsze wrogiem gorszego. @GoppelPL czekamy na poprawę jak dla mnie w kolejnej łatce powinno zostać to naprawione. Tak jak już pisałem wyżej myślę że nie będzie to zbyt duży effort żeby przywrócić przednie oświetlenie lub poprawić aktualne a dużo ludzi się na to skarży.
  14. @Lord Ridan @barman_2000 pamiętajcie że mówimy to o oświetleniu enviroment w symulatorze. Zmiana gammy bądź HDR, zmienienie jasności nie wpływa na wydajność. Tutaj ewidentnie coś nie poszło jak powinno. Myślę że miała na to wpływa albo zmiana w silniku, albo po prostu chcieli zrobić lepsze oświetlenie psując je tak na prawdę. Pamiętajmy że lepsze wrogiem gorszego.
  15. Popieram na ten moment oprócz błędów, które no nie ukrywajmy w Early Access są normalne to najbardziej denerwuje mnie to oświetlenie. Mam nadzieję że albo je zmienią na te które było wcześniej podczas tych screenów albo dadzą chociaż możliwość ustawiania gammy, HDR itd w ustawieniach gry. Na ten moment wszystko wygląda o wiele gorzej niż na tych screenach z wersji developerskich. Dałem kredyt zaufania zespołowi kupując grę i mam nadzieję że wywiążą się z tego. Na ten moment uważam że oprócz oczywistych błędów jakie należy poprawiać to w kolejnej aktualizacji powinno pojawić się poprawione oświetlenie. Myślę że nie będzie to duży effort dodania poprzedniego oświetlenia, bądź jego dopracowania i wrzucenia do gry. Czekam na odpowiedź developera 🙂
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy