Jump to content

77

Member
  • Posts

    39
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Other groups

SimRail Early Access

77 last won the day on July 2

77 had the most liked content!

Reputation

76 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja zgoła odmiennie. 🙂 Myślę, że nie chcą porzucić projektu po tym ile do tej pory zrobili. Może po prostu mają dość perwersyjnych fantazji i koncertów życzeń plus to o czym wyżej mowa czyli wyciągnięcie wniosków z robienia planów. Wiedzą co się wydarzyło i jak to było odbierane. Oczywiście mogę się mylić ale mam nadzieję, że po prostu zmieniły się priorytety. Teraz przede wszystkim naprawianie tego co trzeba naprawić a nie ładne oczojebne grafiki z planami. Plany zachowują dla siebie i starają się w ciszy realizować po kolei ostrożnie wypuszczając informacje aby uniknąć kolejnego rozliczania za słowa. Owszem. Nie poszło tak jak miało pójść. Można być wk... jako klient. Tylko teraz to jest trochę tak jak z odzyskiwaniem długu w mafijnym świecie. Można ukarać i odstrzelić delikwenta ale wtedy już nic nie odzyskamy. Parafrazując na sytuację w SR... no można zdeptać ("ukarać") Twórców oraz cały projekt i "cieszyć się", że nic nie ma oprócz zdychającego, bo bez wsparcia, symulatora kolei w którym już nie będzie nic. No ja trzymam kciuki, żeby się udało.
  2. No dobrze. Tylko co to ma do aktualnej sytuacji? Wiemy, że nastąpiły zmiany, że okres perwersyjnych fantazji i obietnic bez pokrycia minął. Było tąpnięcie. Priorytety i plany zostały zaktualizowane. Teraz najistotniejsze jest uporządkowanie tego co jest. Owszem, jako niezadowoleni (że nie ma realizacji roadmapy) konsumenci możemy zdeptać ten projekt, olać, zbojkotować i w konsekwencji doprowadzić do upadku. I wtedy wjeżdża na koniu duch Kononowicza i "NIE BĘDZIE NICZEGO". Nowych tras też. Rozumiem rozgoryczenie ale ja wiem, że SR ma potencjał i tylko spokój z konsekwencją mogą go uratować, pomóc w dalszym rozwoju i wreszcie wejściu na właściwy poziom. Budowy nowych tras też. Bo one kiedyś na pewno się pojawią ale wobec tego co jest do poprawienia po prostu spadły na koniec listy. Beka, narzekanie czy totalna krytyka nie wyciągną ich na wierzch. Po co nam zresztą ich więcej teraz skoro MP nie działa w pełni jak należy?
  3. Cały czas uważam, że najpierw wyprostowanie tego co jest, potem nowy tabor plus aktualizacja obecnych scenariuszy i nowe aby urozmaicić służby. Dopiero w następnej kolejności dalszy rozwój tras. Niezmiennie bawią mnie koncerty życzeń argumentowane "bo trudno ciągle po tym samym jeździć". Patrząc na tempo tych koncertów to żeby obłaskawić "znudzonych" ekipa SR musiałaby dymać 24/7 tylko przy tym i tak co miesiąc z 500 km nowych szlaków wydawać. Myślę, że więcej radości sprawi użytkownikom wyeliminowanie z MP trolli, którzy skutecznie robią burdel i tym jeszcze bardziej zniechęcają do jazdy. Ja zawsze odnajdę coś przyjemnego w służbach "na tym co jest". Po prostu lubię jazdę, prowadzenie wirtualnego pociągu. Do tego stopnia, że nie używam innych widoków. Siedzę w kabinie, ewentualnie jakiś wyskok na peron przy dłuższym postoju... a że te same trasy? Widok torów, sieci trakcyjnej, semaforów, mijanych stacji i innej kolejowej infry nigdy mi się nie znudzi. Zmienne warunki pogodowe i pory służb też urozmaicają odbiór jazdy po tym samym odcinku. Po wyjściu DLC Łódź kilkadziesiąt godzin bujałem się tylko tam. Bardzo przyjemny był powrót na CMK i Śląsk. Naprawdę jest po czym jeździć. A jak ekipa SR ogarnie problemy i pojawi się nowy tabor będzie jeszcze lepiej. Nowe trasy to teraz najmniej pilna sprawa.
  4. Chciałbym zwrócić uwagę na zachowanie pociągów AI jeśli chodzi o zatrzymania na stacjach. Dokładnie o dociąganie składu do samego końca peronu. Powoduje do absurdalne sytuacje gdy 3 wagonowy skład, przykładowo na stacji Warszawa Wschodnia czy Warszawa Centralna stoi bardzo daleko od wejść na perony. Wygląda to poza tym bardzo nierealistycznie. Jeżeli jest taka możliwość to proszę o poprawę zachowania składów prowadzonych przez komputer aby te zatrzymania były bardziej wycentrowane. Dziękuję i pozdrawiam ekipę.
  5. Zdziwiłbyś się gdybyś pobył trochę na tej stacji. 🙂 Oczywiście bieg rozpoczynają tam tylko osobówki ale pociągów jeździ tam bardzo dużo. Co do "peryferyjnej" dzielnicy... hm... sam Widzew Wschód ponad 40000 mieszkańców. Połączenia komunikacją miejską i wygodne parkingi zachęcają do korzystania i to widać. Do centrum tramwajem kursującym co 7-8 minut jedzie się 20 minut. Swego czasu gdy budowany był DŁF to Widzew był "ten główny" dworzec... i to "wychowało" wielu korzystających obecnie pasażerów. SR i Łódź w nim jeszcze długo będą "kulawe" więc trzeba sobie w głowie przestawić na jakiś czas. 😉
  6. Ja nie żałuję zakupu. Na singlu całkiem spoko scenariusze. Otoczenie bardzo przyjemnie zrobione. Jest klimat. Oczywiście odwiecznym tematem będzie mała różnorodność taboru czy przycinki podczas jazdy ale to problem dotyczący całości SR więc nie ma go co tu rozdrapywać. Ogólnie polecam. Nawet będąc świadomym wszystkich problemów, z jakimi boryka się SR. Jest to fajne urozmaicenie. Ja po prostu wierzę w ekipę, cierpliwie czekam aż wszystkie problemy zostaną wreszcie ujarzmione i ruszą tematy taboru czy licencji. P.S Jedynie co można żałować to brak Łodzi Fabrycznej. Wynika to z faktu, że pociągi muszą się objawiać/znikać już za stacją. Tu jest dworzec czołowy. Ewentualnie może warto pomyśleć nad takim rozwiązaniem, że jest kawałek tunelu dalej (na potrzeby stricte simrailowe o których mowa) i wtedy zaczynało/kończyło się jazdę te 100-200 metrów przed/za ŁF ale 5 minut postoju i start jako pociąg ŁF-WW. Wiem, że to mocno naciągane ale uważam że warto bo przy obecnej sytuacji w Łodzi przy wierceniu tunelu jeszcze "trochę" trzeba będzie poczekać.
  7. Mały przerywnik bo mi sie skojarzyło... 😉 Marcin Kowalczyk, "Bilet w tamtą stronę", opowiadanie: "Wagon 4. Śmierdząca sprawa" 🙂
  8. Ja to wiem i być może moja cierpliwość też już się kończy stąd w akcie desperacji zdecydowałem się apelować mimo wcześniejszych wydarzeń... a może jestem po prostu niepoprawnym idealistą...? Cholera wie 🙂
  9. Można też brnąć dalej, zbierać negatywy, na kolejnym DLC "przejechać się", spalić projekt i... zostać bez dochodu. Nie twierdzę, że to ma trwać wiecznie jeśli chodzi o poprawki ale teraz to trochę takie trzymanie kilku srok za ogon. Za chwilę będzie za późno. Już teraz po dodaniu Krakowa spadło zagęszczenie ruchu, po wydaniu "Łodzi" pewnie spadnie dalej... to ten kierunek? Użytkownicy raczej nie zrobią owacji. Uważam, że warto dać sobie chwilę, zrobić krok w tył aby potem zrobić dwa do przodu.
  10. Temat przewija się non stop. Bo TAK. Jest to upierdliwe. Brak tej opcji JEST uciążliwy. Zazwyczaj korzystam z multi. Mam trochę czasu, wskakuję w pociąg, który akurat śmiga po fragmencie trasy, na którą "mam chętkę" i po problemie. No ale pojawiły się fajne scenariusze po dodaniu Krakowa. Osobówki jakoś się udało bo to trochę ponad godzinę z odpalaniem kompa itd. Natomiast Pendo KG-WW chyba sobie odpuszczę. Dwie próby ale w obydwu przypadkach cos wyskakiwało, że trzeba było przerwać, wyjść i wyłączyć komputer. Nie dam rady chyba mieć tyle czasu "ciurkiem" aby przejechać a jazda na zasadzie" pauza-10minut-pauza-25minut-pauza" to trochę bez sensu. Realizm spada do zera. Hibernacja i inne absurdalne w 3 dekadzie XXI wieku pomysły na zachowanie stanu rozgrywki... wiadomo. Powtórzę się... moim zdaniem ekipa SR powinna teraz się skupić na obróbce tego co jest aby naprawić te wszystkie błędy i problemy, które "wyszły". Do tego właśnie legendarna już opcja save, nieskomplikowany edytor scenariuszy (wtedy społeczność, jestem o tym przekonany, doda sporo od siebie). No i czas chyba pracować nad taborem aby urozmaicić świat Sim Raila. Tkwienie w tym układzie co teraz też nie może trwać wiecznie. No bo wyjdzie DLC Łódź-Warszawa i co pojedzie "zaŁKA"?. KM czy KŚ? Jest potencjał, który można uratować i odzyskać reputację, wiarygodność. Tylko teraz "na półeczkę" dalekosiężne plany a skupienie na dopracowaniu tego co jest. To jest spore universum tylko po prostu nie doszlifowane. I powtórzę również, że nadal wierzę w powodzenie tego projektu. Trzeba tylko zmienić priorytety. Trzymam kciuki.
  11. Hm... No będę jeszcze testował ale póki co faktycznie pomaga. Nie pamiętam tak płynnego wjazdu do Katowic a i Warszawa Wschodnia-Warszawa Zachodnia bardzo przyjemnie się jedzie. Dwa przejazdy na multi.
  12. Mnie bardziej zastanawia, że skoro przy takim sprzęcie muszę się zastanawiać jak ustawić opcje aby poszło płynnie to jakim sprzętem trzeba będzie dysponować, przy takiej "optymalizacji", gdyby w simrailowej Warszawie pojawiły się obiekty dedykowane na foto teksturach a do tego wreszcie realne zagęszczenie pasażerów na peronach i aut poruszających się Kijowską czy Wisłostradą. 😉 Dlatego to co pisałem w stronę Twórców. Plany wydawnicze odłożyć na półeczkę i praca, praca, praca nad tym co jest. Eliminacja błędów i optymalizacja. Potem tabor, atrakcyjne scenariusze i dostępne rozkłady w MP. Po czym jeździć jest. Teraz jakość.
  13. No i mam mieszane odczucia. Z jednej strony dodany Kraków z całkiem fajnymi (niektórymi) scenariuszami w SP. Wreszcie z "życiem" na szlaku. Mam wrażenie, że i sceneria na odcinku Kraków-Tunel wygląda jakby lepiej od reszty. No i... chyba tyle z pochwał... Na minus, i to wk...o mnie najbardziej na razie, optymalizacja w Warszawie i trochę Katowice+Kraków (ale tu delikatnie). Natomiast to co spotkało mnie jadąc na MP od średnicowego w kierunku DC do samego dworca... prawie że pokaz slajdów. No sorry ale mając na pokładzie RTX 4060, 32GB RAM i jedną z nowszych i7 plus tylko dyski SSD oczekuję, że pełna wersja (podobno) SR to będzie płynnie chodzić na ULTRA bez takich szopek! We wszystkich grach, które posiadam (m.in. z serii CoD czy TSW4) wszystkie suwaki w opcjach na full. I śmiga. Tutaj to jakieś nieporozumienie. Oczywiście kolejny minus to brak SAVE. Rozumiem stwierdzenia, że być może nie jest to jakaś istotna rzecz... hm... powiem inaczej... i istotna i nieistotna. Na pewno powinna być standardem i używanym w zależności od potrzeby UŻYTKOWNIKA. Nie ma obowiązku korzystania natomiast brak tej opcji wielu z nas komplikuje korzystanie z SR. Oczywiście brak edytora to kolejna wtopa. O trasie (incl. Ty2) w "klimacie" lat 80 przez litość nie wspomnę. Powiem delikatnie... nie wyszło. Podsumowując bo nie ma co się pastwić a ja wierzę w ten projekt i chcę by wreszcie wjechał na właściwy tor powiem tak do Twórców... Dopóki nie zostaną wyeliminowane WSZYSTKIE zgłaszane błędy, dopóki OPTYMALIZACJA nie będzie działać na całości: 1. Zapominamy o dodawaniu jakichkolwiek nowych tras (no może poza DLC do Łodzi skoro już zrobione ale do czasu publikacji dobrze sprawdzić) 2. Praca nad poprawkami i regularne (!) patche by posprzątać ten bajzel 3. Gdy TO będzie ogarnięte w kolejnym etapie czas zabrać się za tabor. Nie może być tak, że mając zbudowaną Warszawę, całą CMK z dojazdem do Katowic i Krakowa to na szlaku nie ma EP09, EU160, EU44, parku wagonów w aktualnych malowaniach, SKM W-wa i dalej... w kierunku Łodzi a więc ŁKA. To powinno być, po poprawieniu podstawowych baboli, celem numer jeden. Co mi po nowych trasach gdy wszędzie będę jeździł tym samym do urzygania? Tabor urozmaici rozgrywkę. Urealni to co widzimy podczas jazdy. Sim Rail ma niesamowity potencjał. Skoro są małe moce przerobowe to czas skupić się na dopieszczaniu tego co powstało. Wyeliminowanie błędów, regularne mniejsze patche, sukcesywnie dodawany tabor, dostosowywany rozkład i uwolniony edytor aby społeczność mogła tworzyć scenariusze na pewno pozwoliłoby wjechać na ten właściwy tor. Trzymam kciuki. To jaką drogą pójdą teraz Twórcy SR to prawdopodobnie być albo nie być projektu. A on na prawdę może BYĆ. Tylko trzeba zrobić co trzeba.
  14. No dobra. Wszystko fajnie. Prawo chroni trolli bo to, że m.in. "grają niezgodnie z oczekiwaniami społeczności" nie uprawnia do karania ich tak radykalnie no i poza tym zapłacili za grę. Moje pytanie: jakie środki chronią mnie przed trollami? Normalnego użytkownika, korzystającego z symulatora tak aby czerpać i tworzyć jak najwięcej realizmu zgodnie ze swoją wiedzą, który też zapłacił za grę? Bo nie może być tak, że kilku k...ów rozwala rozgrywkę i są praktycznie bezkarni i w ogóle biedne, nieświadome misie a gro normalnych użytkowników może się co najwyżej pożalić na Forum, diskordzie czy FB. Kupując symulator godzimy się na określone warunki i jakiekolwiek złamanie choć jednego punktu oznacza stosowne kary, które też są parafowane w momencie zakupu. Jedyne co powinni zrobić Twórcy SR to koniecznie dodanie samouczka prowadzenia składu jak i obsługi nastawni. Ale taki, który kończy się testem i po zdaniu czyli potwierdzeniu posiadanej niezbędnej wiedzy kolejnym parafowaniem regulaminu. Wtedy będzie wiadomo, że jak ktoś nagminnie robi dziwne rzeczy to wynikają z celowego działania a nie niewiedzy (małe błędy wynikające z krótkiej praktyki będzie widać gołym okiem). Wiem, że temat ciężki ale ktoś musi się nad tym pochylić. Bo mnie, który czerpie przyjemność i korzysta jak najlepiej potrafi szlag trafia jak czytam o tym bądź sam doświadczam w grze trollowania. Ja TEŻ zapłaciłem i oczekuję egzekwowania kar za te tępe zachowania.
  15. Film, w którym jest tylko jedna scena z muzyką. W pozostałych tłem są dźwięki kolei i tego co wokół niej.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy