Jump to content

skylake

Member
  • Posts

    73
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Other groups

SimRail Playtests Early Access

skylake last won the day on August 27

skylake had the most liked content!

Reputation

110 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Może nie tyle "zamiast", co po prostu dodanie możliwości zapisu oraz dyżurek razem wziętych. Wiem, że deweloperzy mają na pewno sporo pracy przy projekcie, ale myślę, że nie trzeba w tym przypadku rezygnować z żadnej z funkcji i na spokojnie dadzą radę dodać oba wyżej wymienione ficzery i wiele więcej. Możliwość zapisu jest bardzo ważna, choćby dlatego że nie każdy ma czas po pracy przejeżdżać wielogodzinne scenariusze za jednym podejściem. Lubię bardzo długie scenariusze, te krótsze też, ale save na pewno pomógłby bardzo tej produkcji. O ile nie wspominałem często o możliwości zapisu w kontekście oczekiwania na ww. funkcję, o tyle nie jestem absolutnie jej przeciwnikiem - twierdziłem od początku, twierdzę nadal i będę twierdzić, że możliwość zapisu musi w tym symulatorze się znaleźć, tylko czekam cierpliwie na pojawienie się takiej funkcji w pełnej krasie. Jak widać warto, bo już jest coraz lepiej w tym i nie tylko tym względzie, ale starajmy się nie wykluczać czegoś kosztem czegoś, a raczej dbajmy o to, aby w SimRail pojawiało się coraz więcej nowych rzeczy. 😉
  2. Od siebie mogę dodać tyle, że przetestowałem przed chwilą sam zapis i odczyt na trasie Łódź-Warszawa w scenariuszu z pociągiem Regio i rzeczywiście, jak napisał powyżej @eSPeIKaE, nie doświadczyłem problemów z HUD, jak to bywało wcześniej, a sam zapis wczytuje się prawidłowo. Jednak trzeba, przynajmniej na razie, wyłączyć w opcjach symulatora ETCS, co także zostało już powiedziane. Natomiast nie testowałem jeszcze samej przejezdności scenariuszy po wczytaniu zapisu. Dodam, że po wykonaniu zapisu najlepiej jest całkowicie wyjść z symulatora, następnie uruchomić go ponownie i wczytać zapis. Trzeba troszkę poczekać aż wszystko się wczyta, na początku może nie być widoczna kabina, ale doczyta się ona po pewnej chwili. Moim zdaniem, widać wyraźny progres względem poprzedniej wersji opcji zapisu i wszystko jest na dobrej drodze. 🙂
  3. Jako ciekawostkę dodam, że w Open Rails CZ/SK (nie mylić ze zwykłą wersją Open Rails) symulowana jest zarówno jazda bez prądu, jak również konieczność zmiany prądu ze stałego na przemienny i odwrotnie - odpowiednio DC/AC. 😉
  4. Ja używam SimTask od Thrustmastera, gdyż ma sporo przycisków. Zainstaluj program JoyToKey, za jego pomocą bez problemu przypiszesz przyciski z klawiatury do Joysticka. 🙂
  5. Zgadza się. Przejechałem przed chwilą scenariusz offline w TD2 na towarowym z ET41 v max 70 km i również żadnych ekranów ładowania nie zauważyłem, poza właśnie przycinkami w trakcie ładowania nowej scenerii. Jeżeli już mowa o TD2, grałem także w niego na samym początku, potem lata przerwy, aż do teraz, ponieważ rzeczywiście symulator ten rozwinął się niesamowicie i widać również graficzny postęp. Podsumowując, trzeba będzie na dobre wrócić do TD2, gdyż bardzo mi się od tamtego czasu spodobał, nie odpuszczając oczywiście SimRail i kilku innych projektów, które także dostarczają mi wiele radości. Zgadzam się, że TD2 to solidny projekt, mający swoją ścisłą grupę docelową i dobrze się w niej odnajdujący. 🙂
  6. Moi przedmówcy - macie sporo racji. Co nie zmienia faktu, że SimRail - jak rzekł swego czasu @Grandal74 - "jest najbliższy rzeczywistości, jeśli chodzi o jazdę z widoku kabinowego, ze wszystkich symulatorów na PC dostępnych na rynku". Ja się z tym zgadzam. Przejechałem dzisiaj scenariusz z Warszawy do Łodzi w deszczowej pogodzie, ale bez HUDa. Wrażenia są niesamowite. Pomijam fakt optymalizacji i innych niedociągnięć, o których wspominali już użytkownicy. Odnośnie optymalizacji - może efekt jest niewielki, ale ja przynajmniej u siebie zauważyłem, że po wyłączeniu synchronizacji pionowej w sterowniku GPU oraz w SimRail, a także uwolnieniu klatek na maksymalną wartość, czyli w tym przypadku "360" - symulator chodzi trochę lepiej. Są jeszcze inne "ficzery" do zastosowania, ale o nich jakiś czas temu już pisałem. TSW bez HUDa z PZB i LZB też jest bardzo dobry. Jazda bez jakichkolwiek "wspomagaczy" (jeżeli ktoś jest zwolennikiem) zawsze daje najwięcej frajdy i w pewien sposób rekompensuje inne niedociągnięcia. Wielu osobom z tego forum bliższa jest pewnie polska kolej (w tym i mnie) i jak wyżej wspomniałem - to właśnie SimRail wygrywa w aspekcie jazdy kabinowej w symulatorach może nie tyle polskich, co zawierających polski kontent. Nie wszyscy oczywiście muszą się ze mną zgadzać, ale ja tak to po prostu widzę.
  7. Ogólnie scenariusz i pomysł bardzo fajny. Mam jednak pytanie, czy dostał ktoś wyjazd spod tarczy Tm14 w Koluszkach, aby podłączyć się pod drugi skład po zmianie kabiny? Ja niestety wyjazdu nie otrzymałem. Jeśli błąd leży po mojej stronie (może coś źle zrobiłem), spróbuję przejechać jeszcze raz. Jeśli nie, wówczas będzie to błąd do poprawy dla autora scenariusza lub kogoś, kto także orientuje się w programowaniu za pomocą LUA. Odpalanie lokomotywy od zera i liczne manewry są zawsze przeze mnie mile widziane, ponieważ jest to moim zdaniem cała esencja symulacji. 😉 Dołączam plik log. SimRail_log_2025-05-07_12-50-12.txt
  8. Przejechałem scenariusz bez problemu. Poza pewnymi błędami, które na szczęście nie uniemożliwiają ukończenia tego scenariusza, jest to na tę chwilę - moim zdaniem - najlepszy scenariusz osobowy do jazdy na "Siódemce" lub "Byku". Błędy są być może spowodowane niedociągnięciami symulatora. Dziękuję autorowi oraz pozostałym użytkownikom, którzy przyczynili się do stworzenia powyższego scenariusza, za wkład i poświęcony czas. 🙂 Nawiasem mówiąc, jest to jeden z tych scenariuszy, do którego będzie się chciało w niedługim czasie wrócić, tyle że w zmiennych warunkach atmosferycznych oraz innej lokomotywie. 😉 Pozdrawiam serdecznie
  9. Włącz baterię we wszystkich trzech jednostkach (jeśli nie włączyłeś przed uruchomieniem składu), inaczej nie odblokujesz przewodu hamulcowego. Prócz tego kabina w trakcję podwójną. Reszta jak wyżej.
  10. Nie restartuję nigdy żadnego scenariusza, zawsze wracam do menu głównego i rozpoczynam od nowa, ale dzięki za podpowiedź. 😉 Myślę, że te błędy wymagają po prostu naprawy ze strony twórców. Zostały one już zgłoszone i pewnie wlecą poprawki w następnej łatce, oby tak było. 🙂
  11. O scenariuszu towarowym Kraków-Sędziszów napisałem dziś w dziale błędów trybu jednoosobowego, ale nie zostało to jeszcze zatwierdzone przez Administrację. Potwierdzam, nie mogę również uzyskać wyjazdu spod tm229. Napisałem jeszcze o błędach w scenariuszu TLK z Katowic do Krakowa na trasie Kraków-Tunel. Zobaczymy, jeśli zajdzie potrzeba, wkleję tutaj treść mojej wiadomości z tego działu.
  12. Chciałem sobie dziś przejechać dwa scenariusze na trasie Kraków-Tunel. Dokładnie chodzi o TLK Katowice-Kraków i towarowy Kraków-Sędziszów. W pierwszym scenariuszu TLK nie dostaję wyjazdu z Katowic po podłączeniu wagonów z Jeleniej Góry, także nikt z papierami nie przychodzi, ponieważ nie wyświetla się też w tym scenariuszu rozkład jazdy. 😉 Czekałem jakiś czas i nic się nie dzieje, wyjazdu i rozkładu brak. Do tego są błędy w podświetleniu przyrządów pomiarowych oraz lampek na pulpicie EU07/EP08. Tymi dwiema lokomotywami próbowałem podchodzić do tego scenariusza i się nie udało. Nie wiem, jak jest np. w "Byku", nie sprawdzałem. Jeśli chodzi o drugi scenariusz, towarowy, Kraków-Sędziszów, nie dostaję wyjazdu pod wagony, bodajże spod tarczy tm229. Przed ostatnim update wyjazd otrzymywałem. Dodam, że dla pewności usunąłem katalog "SimKol" i wygenerowałem od nowa, ale nic to nie dało. Dołączam dwa pliki log, może uda się coś z nich wyczytać i naprawić błędy. SimRail_log_2025-01-21_16-17-30.txt SimRail_log_2025-01-21_16-23-05.txt
  13. Dziękuję bardzo za kolejny świetny scenariusz. 🙂 Mimo że scenariusz ten jest oparty na takim, który już w SimRail istnieje, nic to moim zdaniem nie szkodzi, a warto napisać autorowi miły, pozytywny komentarz. Bazowe scenariusze są moim zdaniem dobre do nauki pisania na przyszłość. Oryginalnego scenariusza i tak jeszcze nie przejechałem, ponieważ narzekam na brak czasu na zabawę, o czym już wielokrotnie wspominałem. Wracając jednak do rzeczy, klimat jest pierwszorzędny. Mijamy po drodze wiele składów, zarówno jeżdżących, jak i stojących. Na uwagę zasługuje także okres, w jakim scenariusz został umieszczony, bo jest to bodajże trochę czasu wstecz, co bardzo lubię, ponieważ uwielbiam wracać do pewnych lat związanych z koleją i nawet tych jeszcze wcześniejszych. Fajne są zapasy czasowe. Aktualnie jadę w tym scenariuszu i jestem na stacji Włoszczowa Północ, ale jedzie mi się tak dobrze, że nie mogłem już powstrzymać się od napisania paru zdań. 😉 Nie wiem, czy zapas czasowy nie jest jednak zbyt duży, bo na ww. stację przyjechałem około 8 minut przed czasem. Tak czy siak, scenariusz to kawał dobrej roboty, a mnie również brakowało takiego przejazdu w SimRail. W wolnym czasie przejadę jeszcze zimową porą na "Byku", bo aktualnie chciałem zobaczyć, jak to wygląda latem na "07". 🙂
  14. Wyrwałeś się w zasadzie całkowicie z kontekstu mojej poprzedniej wypowiedzi. 😉 Karta pokroju 4060 nie jest nie wiadomo jakim sprzętem, dlatego też podtrzymuję swoje zdanie na temat wydajności, optymalizacji oraz ustawień symulatora. Można grać na 4060, ale trzeba jednak odpowiednio dostosowywać ustawienia pod swój setup PC. Wyżej również nieco bardziej rozwinąłem swoją poprzednią wypowiedź, jednocześnie powołując się na zacytowany przez Ciebie jej fragment. Dodam, że temat i tak nie jest wyczerpany, bo na obecny stan rzeczy wypływa także wiele innych czynników. GPU ma tu ogromne znaczenie, ale nie tylko. Nie wiem też, w jakiej grasz rozdzielczości. Jeżeli jest to np. 2k, czyli 2560x1440, wówczas nie można mówić, że optymalizacja aż tak "leży i kwiczy", bo Twoje GPU zwyczajnie się nie wyrobi. Zgadzam się z tym, że trzeba stawiać na jakość, lecz jestem jak najbardziej za tym, aby np. rozszerzenie do Łodzi wyszło, nawet we wspomnianym początku przyszłego roku, ale żeby się ukazało, bo frajda z jazdy mimo wszystko powinna być nieziemska. Nadmienię jeszcze, że to tylko taka luźna wymiana zdań, poglądów, bo przecież każdy ma prawo do swojego zdania, a ja szanuję każde z nich, które wnosi coś do meritum. 🙂
  15. Fakt, optymalizacja nie jest celująca, lecz gra jest grze nierówna. Ja doskonale Cię rozumiem, wiem o co Tobie chodzi, ale wrzucanie wszystkich opcji i suwaków na "full", zwłaszcza przy 4060, to także nie jest wskazane działanie, a już w ogóle w MP, gdzie obciążenie jest sporo większe. To tak działa, że każdy chciałby mieć "ultrasy", bez względu na to, jaki sprzęt posiada. Wchodząc w temat jeszcze głębiej, 4060 to karta posiadająca tylko 128 bitową szynę do VRAM, co naprawdę jest już sporym ograniczeniem. To tak z punktu widzenia technicznego. Uprzedzam tylko, że nie bronię w tym momencie projektu, jeśli chodzi o optymalizację w obecnej fazie rozwoju. Tym bardziej, że SimRail (przynajmniej formalnie) wyszedł już z EA, to też prawda. Jednak wierz mi, że nawet przy 4060 można ustawić tak symulator, że będzie "ładnie wyglądał" na zmniejszonych detalach, a FPS również się zwiększy. 😉
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy