Jump to content

qbahn

Member
  • Posts

    349
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Other groups

Early Access

qbahn last won the day on February 15

qbahn had the most liked content!

Reputation

189 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Moze tak to interpretuja, że przyszły tydzień jest w przyszłości, czyli nie musi to być następny tydzień 😉
  2. Wg. jakiego prawa? Kaduka chyba tylko? :] Mnie uczono, że za dobrą pracę można dostać nagrodę czy awans, ale urlop to jak psu misa się należy.
  3. ja sobie taką wymarzyłem: całkiem skończoną 😄
  4. PL8 Brak pociągu 414058 na liście rozwijanej. Może dlatego, że był korek i się nie zmieścił? 😄
  5. Najpierw długo czekałem w 629020 na wylot planowy. Ale zorientowałem się, że coś jest nie ok, bo za dużo pociągów stoi w Ła. Wchodząc na nastawnię, zobaczyłem efekty strajku AI. Nie wiem o co chodziło, bo Zawiercie przyjmowało pociągi - udało mi się rozładować korek. PL8 SimRail_log_2024-07-01_21-28-16.txt
  6. Chyba coś tu nie gra. Człowieki za małe, czy przystanek lub śmietnik za duże?
  7. Bardzo wyczerpujące i ciekawe. Widzę, że wiele wniosków mamy podobnych. Moje są takie (kolejność punktów i podpunktów istotna): 1. losowe wypadki na zewnątrz jak i wewnątrz (pojazdu/nastawni) i nie tylko w singlu, w tym mocne zakłócenia rozkładów 2. tryb kariery (ale to b. szerokie pojęcie). W tym także rozumiem to, co opisałeś jako rankingi. kariera osobno dla DR osobno dla mechanika. Może i inne, w przyszłości? oczywiście do kariery potrzebne lepsze punktacje od doświadczenia powinny zależeć nabywane uprawnienia super sprawa gdyby były wyzwania zespołowe (współzawodnictwo drużynowe)... ale to marzenie ściętej głowy 3. lepsza komunikacja z botami: głosowa i bardziej naturalna. Zwłaszcza jako DR. mile widziane boty jak chatGPT, które można zapytać o coś z dziedziny kolejnictwa (nie o wszystko) - nawet działające a'la samouczek, które umiałyby reagować na zdarzenia losowe lub nawet je wywoływać. Tu byłbym skłonny płacić za to abonament (niewielki! 😄) - może dedykowany serwer po to? 4. fizyka, przez co rozumiem : dokładne uwzględnienie tarcia, łącznie z siłą odśrodkową (większe tarcie na łukach/zwrotnicach) podskakiwanie na zwrotnicach = mniejsze tarcie = większe poślizgi lepsze bujanie budy i kamery lepsze refleksy, zwłaszcza odblaski znaków widziane z kilkuset metrów cienie świateł innych niż słonce (przynajmniej najbliższych źródeł) podmuchy pojazdów i ich wpływ na kamerę/roślinność opór aerodynamiczny 5. grafika w tym wg. kolejności (zgadzam się, że widoki dobrze kompensują monotonię): większa losowość tekstur większy zasięg widzenia lepsze przełączanie jakości roślinności większe zróżnicowanie roślinności, bardziej realistyczne starsze sosny 🙂 domy ze zwisami dachów (takie bez zwisów u nas jeszcze bardzo rzadko się widuje) spłoszona zwierzyna na torach i w powietrzu 6. dźwięki: mijania obiektów (słupy, mosty, wiadukty, podsypka, pogłos w tunelach) zjawisk pogodowych (burzy, wiatru) Reasumując, widzę dość dużą zbieżność w p. 1, 3, 4/5 (wg. Twojej numeracji). Reszta tak sobie 😄
  8. właśnie, fizyka. Kiedyś też sobie zadawałem pytanie, co jest priorytetem w zespole SR, a co wśród społeczności - przy okazji omawiania braku tarcia statycznego. I co dziwne, w zasadzie nikomu, chyba poza mną, jego brak nie bardzo przeszkadza (może nawet nie zauważają) 😉 Zatem wrzucając kamyk do Twojego ogródka, powiedz szczerze, co jest dla Ciebie priorytetem wśród wymienianych przez Ciebie bolączek. Wymień 5 rzeczy w kolejności od najważniejszych... Wchodzisz w to? Potem możemy skonfrontować nasze listy i przekonamy się czy ciężko byłoby je pogodzić 😄
  9. he he, programowałem obiektowo. Znam to z autopsji, ale nie na taką skalę. 🙂 Myślę, że nie warto kontynuować wątku... bo robimy dygresję do dygresji. Reasumując. Życzmy sobie i zespołowi SR, by moc obiektów była z Nimi i oby sobie nie przeciążali zbytnio operatorów. 😄 PS arduino to straszna zakała. Jak to możliwe, że stało się tak popularne? 😉 Oczywiście znam odpowiedź...
  10. hm, wiesz, spartaczone to mocne słowa. EA jest odpowiedzią 😄 Ja nie byłem i nie jestem devem takiego kalibru jak oni, ale swoje już widziałem. Specjalizowałem się w mikrokontrolerach i uwierz, że gdy kilka rzeczy dzieje się na raz, to synchronizacja potrafi napsuć krwi. A tu masz serwer, masę obiektów... i klientów z różnymi pingami. Debug tego też do łatwych nie należy. Nawet jak masz bogate logi, to wszystkiego nie zalogujesz 😄
  11. no wiesz, takie rzeczy na forum... 😉 a poważniej, osobiście uważam, że multi jest trudną sztuką. Tam masz wielowątkowość do potęgi n. Przy tym się może wiele wykrzaczyć (patrz wieczna czkawka pociągów). No, ale w końcu mamy zdolnych programistów i to ogarną... do gwiazdki. 🙂
  12. to pytanie retoryczne. Ale powiem tak. To na pewno nie jest takie proste jak się wydaje. Np. w Kazimierzu obserwuję czasem dziwne zachowanie sygnalizacji zajętości, gdy przejedzie pociąg obok już stojącego. Na innych nastawniach tego nie widziałem. Więc coś jest na rzeczy i każdy przypadek nieco inny. Testy to też skompilowana sprawa. Tu akurat bym bronił SR.
  13. Krople w kałuży to mogli wziąć z biblioteki jakieś? Ogólnie kałuże wyglądają przyzwoicie. Gorzej z kroplami deszczu, choć je jakoś nieco tuningowali i szło to w dobrą stronę, ale niestety utknęło na białych pionowych kreskach, których wygląd nie zależy od ruchu kamery. PS. Z biblioteki na pewno mają te klony łażące jak po mocnych proszkach. Ech, strach włączać nocą. 😉
  14. "a komu to potrzebne? a dlaczego"? 😉 Te światła są tak słabe, że nikogo nie oślepiają a zasięg mają jak we fiacie 126p. Nawet nie są w stanie oświetlić czoła lokomotywy (zero symulacji odbić) przez to wyglądają jakby były laserowe. Ale nie ma co się nastawiać na nie wiadomo jaki realizm... Natomiast pomarzyć zawsze można 😉
  15. dokładnie ten. Kiedyś napisałem, że gwiazdka w roadmapie oznacza, że zmiany wejdą na gwiazdkę. I tu się nie pomyliłem. Jednak teraz muszę swoje przewidywania zaktualizować, bo nie napisałem, na którą gwiazdkę - teraz widzę, że nie na najbliższą. 😉
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy