Jump to content

qbahn

Member
  • Posts

    433
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Other groups

Early Access

qbahn last won the day on February 15

qbahn had the most liked content!

Reputation

244 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Może znalazł się dość kontrowersyjny sposób mobilizacji twórców, kosztem reputacji i komfortu? 😉 Poza tym, jak by jeszcze odwlekali premierę, to musieliby zmieniać nazwę tytułu na MSFS 2025, a to koszt. 😄
  2. No tak. Automatyka wiele może... wystarczy spojrzeć na ruch w SR prowadzony przez algorytmy symulujące DR. 😉 Co prawda, niekiedy kreatywność tychże jest przedziwna, jednak jak mniemam - wyjście z EA odsłoni ich potencjał w pełnej krasie 😉 Swoją drogą, to faktycznie jest SI (AI) czy raczej jakieś inne podejście stosujecie?
  3. Otóż to! Twórcy musieli sobie z tego zdawać sprawę, bo zainwestowali czas w implementację "chamskiej fali" jak to nazywam. 🤭 Wszystko się buja na boki - zapewne sinusem - ale jedno pudło ma większą, a inne mniejszą amplitudę. No boki zrywać. Gdyby zainwestowali w jakiś mechanizm minimalnego odkształcania torowiska (po modelowaniu), wtedy nawet gdyby kamera pozostała przyspawana, to już byłoby lepiej. A tak to brną dalej w sztuczne generacje bujania na zwrotnicach czy stykach. Widać, że to kolejny kiepski erzac symulacji nierówności torów i pracy zawieszenia. Ale mam cichą nadzieję, że kiedyś się doczekamy. PS. A propos fizyki. Mi jeszcze brakuje tarcia statycznego - co już mają symulatory z dłuuugą historią.
  4. No pewnie i tak, ale jak by to wyglądało - wąski tor, a tabor sunie gładko jak Maglev? Na wąskim torze musi porządnie rzucać 😄, a SR ma z tym problemy.
  5. Byłem widziałem, nawet nas ciągnął kiedyś z Krakowa (do Chabówki). Niestety sporo nieoryginalnych części ma.
  6. Dopóki nie poprawią silnika w zakresie kluczowej funkcji - czyli ladowania scenerii bez lagów - dopóty będzie to produkt niszowy, moim zdaniem.
  7. Oczywiście, tak, naturalnie i owszem! 😄 Ze wszystkim się zgadzam. Ale możliwości tych edytorów i silnika TF2 powalają. Np. SR szyby widoczne z 1 km wyglądają jakby wszędzie stały pustostany. Domki jak z kartonu. Drzewa się wyświetlają skokowo... jak 10 lat temu. Granica rysowania (wyższej jakości) jest o rzut beretem. No zupełnie inna liga optymalizacji/jakości grafiki. Czyli da się? Łudzę się, że na wyjście z EA zaskoczą nas znacząco poprawionymi możliwościami - bo widok składu osobowego gdzie ostatnie wagony cienia już nie rzucają, to jednak nie jest to co misie lubią najbardziej 😉 Właśnie, dobre narzędzia to podstawa. Kiedyś 2 firmy startowały w przetargu. Generalnie chodziło o transfer danych z bardzo wielu źródeł. Tak się składało, że jedynym sposobem było napisanie masy specyficznych ekstraktorów. Jedna firma chciała zatrudnić x informatyków do tego, a druga założyła, że napisze parser/y, które automatem stworzą skrypty ładujące, na podstawie istniejących specyficznych kodów/interfejsów. W przypadku tej drugiej oferty, cena była o rząd wielkości mniejsza, a czas 1/12 pierwszej (miesiąc, zamiast rok) - ztcw. Ot co!
  8. już jest - KWK Staszic należy do niej. To fakt, że tylko ten fragment - ale słowa dotrzymali 😄
  9. Zgadza się - jeszcze lepiej to wygląda. Tylko czy w TS nie trzeba wszystkiego pieczołowicie ręcznie rysować? Bo w SR automat ponoć generuje scenerie (w jakim stopniu - nie wiem, ale patrząc jak roślinność porasta auta czy budynki - zapewne w dużym). Niestety daleko temu generatorowi do takiej finezji. Być może nigdy jej nie osiągnie. Dlatego dla kontrastu podałem przykład Transport Fever 2, bo tam dużo można wygenerować półautomatycznie. Tory pewnie też dałoby się zaimportować - choć pewności nie mam. PS. Poza tym, dorosłe sosny wyglądają jak sosny 😄
  10. Żeby nie było tak różowo, dorzucę łyżkę dziegciu. Ilość roboty zależy mocno od narzędzi oraz silnika jakim dysponują. Zerknijcie jak może wyglądać efekt 200h pracy jednego człowieka. 200h to przecież miesiąc roboty. Oczywiście idea gry zasadza się na czymś zupelnie innym. Tym bardziej jestem zdumiony jakie efekty wizualne da się uzyskać i jaki niski nakład pracy przy tej skali. Gdyby w takim tempie rozwijali SR, to już byśmy pewnie mieli wszystkie zapowiedziane DLC... i jeszcze trochę. 🤭 Zwróciłem uwagę jak elegancki jest zakres rysowania torów, w ogóle czegokolwiek, przy takiej liczbie obiektów infrastruktury oraz taboru, nie wspominając o budowlach. Efektu aliasingu podkładów prawie nie widać. Roślinność jest duzo bardziej realistyczna mimo, że używają prymitywnych modeli niektórych traw (typu poster). Bardzo ładne cienie. Świetne przejścia miedzy granicami traw, a łatwą torowisk czy dróg, szczególnie gruntowych. Ogólnie daje do myślenia jak cieniutko jest pod wieloma względami w SR. 🧐
  11. Se wybrali datę 😞😉 Ale przynajmniej na wiosnę prognozowałem nieźle - że na gwiazdkę dadzą 😄
  12. A u mnie działa 🤭 Choć akurat na słuchawkach BT, wyłącznie gdy manualnie wybiorę tryb handsfree. Z Twej lakonicznej wypowiedzi można wywnioskować tyle, że masz laptopa, simrail (nieme) i inne gry. To dość mało, nie sądzisz? Np. mógłbyś napisać, czy wcześniej działał, czy nie. Jakie urządzenia wyjściowe, jakie ustawienia dźwięku w grze, itd.
  13. To wtedy jest tryb monotonnosztucznointeligentniewieloistancjowy 🤭
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy