Jump to content

qbahn

Member
  • Posts

    345
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Other groups

Early Access

qbahn last won the day on February 15

qbahn had the most liked content!

Reputation

186 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ja sobie taką wymarzyłem: całkiem skończoną 😄
  2. Chyba coś tu nie gra. Człowieki za małe, czy przystanek lub śmietnik za duże?
  3. Bardzo wyczerpujące i ciekawe. Widzę, że wiele wniosków mamy podobnych. Moje są takie (kolejność punktów i podpunktów istotna): 1. losowe wypadki na zewnątrz jak i wewnątrz (pojazdu/nastawni) i nie tylko w singlu, w tym mocne zakłócenia rozkładów 2. tryb kariery (ale to b. szerokie pojęcie). W tym także rozumiem to, co opisałeś jako rankingi. kariera osobno dla DR osobno dla mechanika. Może i inne, w przyszłości? oczywiście do kariery potrzebne lepsze punktacje od doświadczenia powinny zależeć nabywane uprawnienia super sprawa gdyby były wyzwania zespołowe (współzawodnictwo drużynowe)... ale to marzenie ściętej głowy 3. lepsza komunikacja z botami: głosowa i bardziej naturalna. Zwłaszcza jako DR. mile widziane boty jak chatGPT, które można zapytać o coś z dziedziny kolejnictwa (nie o wszystko) - nawet działające a'la samouczek, które umiałyby reagować na zdarzenia losowe lub nawet je wywoływać. Tu byłbym skłonny płacić za to abonament (niewielki! 😄) - może dedykowany serwer po to? 4. fizyka, przez co rozumiem : dokładne uwzględnienie tarcia, łącznie z siłą odśrodkową (większe tarcie na łukach/zwrotnicach) podskakiwanie na zwrotnicach = mniejsze tarcie = większe poślizgi lepsze bujanie budy i kamery lepsze refleksy, zwłaszcza odblaski znaków widziane z kilkuset metrów cienie świateł innych niż słonce (przynajmniej najbliższych źródeł) podmuchy pojazdów i ich wpływ na kamerę/roślinność opór aerodynamiczny 5. grafika w tym wg. kolejności (zgadzam się, że widoki dobrze kompensują monotonię): większa losowość tekstur większy zasięg widzenia lepsze przełączanie jakości roślinności większe zróżnicowanie roślinności, bardziej realistyczne starsze sosny 🙂 domy ze zwisami dachów (takie bez zwisów u nas jeszcze bardzo rzadko się widuje) spłoszona zwierzyna na torach i w powietrzu 6. dźwięki: mijania obiektów (słupy, mosty, wiadukty, podsypka, pogłos w tunelach) zjawisk pogodowych (burzy, wiatru) Reasumując, widzę dość dużą zbieżność w p. 1, 3, 4/5 (wg. Twojej numeracji). Reszta tak sobie 😄
  4. właśnie, fizyka. Kiedyś też sobie zadawałem pytanie, co jest priorytetem w zespole SR, a co wśród społeczności - przy okazji omawiania braku tarcia statycznego. I co dziwne, w zasadzie nikomu, chyba poza mną, jego brak nie bardzo przeszkadza (może nawet nie zauważają) 😉 Zatem wrzucając kamyk do Twojego ogródka, powiedz szczerze, co jest dla Ciebie priorytetem wśród wymienianych przez Ciebie bolączek. Wymień 5 rzeczy w kolejności od najważniejszych... Wchodzisz w to? Potem możemy skonfrontować nasze listy i przekonamy się czy ciężko byłoby je pogodzić 😄
  5. he he, programowałem obiektowo. Znam to z autopsji, ale nie na taką skalę. 🙂 Myślę, że nie warto kontynuować wątku... bo robimy dygresję do dygresji. Reasumując. Życzmy sobie i zespołowi SR, by moc obiektów była z Nimi i oby sobie nie przeciążali zbytnio operatorów. 😄 PS arduino to straszna zakała. Jak to możliwe, że stało się tak popularne? 😉 Oczywiście znam odpowiedź...
  6. hm, wiesz, spartaczone to mocne słowa. EA jest odpowiedzią 😄 Ja nie byłem i nie jestem devem takiego kalibru jak oni, ale swoje już widziałem. Specjalizowałem się w mikrokontrolerach i uwierz, że gdy kilka rzeczy dzieje się na raz, to synchronizacja potrafi napsuć krwi. A tu masz serwer, masę obiektów... i klientów z różnymi pingami. Debug tego też do łatwych nie należy. Nawet jak masz bogate logi, to wszystkiego nie zalogujesz 😄
  7. no wiesz, takie rzeczy na forum... 😉 a poważniej, osobiście uważam, że multi jest trudną sztuką. Tam masz wielowątkowość do potęgi n. Przy tym się może wiele wykrzaczyć (patrz wieczna czkawka pociągów). No, ale w końcu mamy zdolnych programistów i to ogarną... do gwiazdki. 🙂
  8. to pytanie retoryczne. Ale powiem tak. To na pewno nie jest takie proste jak się wydaje. Np. w Kazimierzu obserwuję czasem dziwne zachowanie sygnalizacji zajętości, gdy przejedzie pociąg obok już stojącego. Na innych nastawniach tego nie widziałem. Więc coś jest na rzeczy i każdy przypadek nieco inny. Testy to też skompilowana sprawa. Tu akurat bym bronił SR.
  9. Krople w kałuży to mogli wziąć z biblioteki jakieś? Ogólnie kałuże wyglądają przyzwoicie. Gorzej z kroplami deszczu, choć je jakoś nieco tuningowali i szło to w dobrą stronę, ale niestety utknęło na białych pionowych kreskach, których wygląd nie zależy od ruchu kamery. PS. Z biblioteki na pewno mają te klony łażące jak po mocnych proszkach. Ech, strach włączać nocą. 😉
  10. "a komu to potrzebne? a dlaczego"? 😉 Te światła są tak słabe, że nikogo nie oślepiają a zasięg mają jak we fiacie 126p. Nawet nie są w stanie oświetlić czoła lokomotywy (zero symulacji odbić) przez to wyglądają jakby były laserowe. Ale nie ma co się nastawiać na nie wiadomo jaki realizm... Natomiast pomarzyć zawsze można 😉
  11. dokładnie ten. Kiedyś napisałem, że gwiazdka w roadmapie oznacza, że zmiany wejdą na gwiazdkę. I tu się nie pomyliłem. Jednak teraz muszę swoje przewidywania zaktualizować, bo nie napisałem, na którą gwiazdkę - teraz widzę, że nie na najbliższą. 😉
  12. sorki, uśmiałem się, bo napisałeś to tak, jakby właśnie cały wysiłek SR szedł w stronę budowy scenariuszy... z losowością 😄 Ale niech będzie. Dodam, że marzę o losowości w kwestii tekstur, kolorystyki i wysokości traw, ruchu pojazdów (są przewidywalne i jadą jak po sznurku, trasy mają zapętlone - bodajże w Olszamowicach jadą wkoło zabudowań, a w lesie wpadają do rowu - normalnie parodia, ale fajnie się pośmiać 😄), ruchu pieszych obok torów czy w poprzek przejazdów; ruchu zwierzyny, ptaków (np. startujących z sieci), itd. Ech rozmarzyłem się... a teraz pora zejść na ziemię i udać się na spoczynek. 😄😄 PS. O, proszę, np. takiego łośka na średnicowym: https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2024-06-25/los-pojawil-sie-na-torach-natychmiastowa-reakcja-maszynisty/
  13. kiedyś, dawno temu grałem na multi PL, gdzie był jakiś kolo gadający i podający się za niemca. Ale jak wlazłem na jego profil steam, to wszystko wskazywało na szwajcara. Gość był tak złośliwy (blokował, puszczał na kolizję), chamski, robił niewybredne uwagi na tle narodowościowym, że od razu bym mu dał stałego bana, bez żadnego regulaminu. Może to ten sam? 😄
  14. No właśnie, masakra, dramat, itp. W mojej opinii gra silnie się broni bo ma MP. W kwestii fizyki, grafiki, scenariuszy, samouczków, otwartego świata, to są daleko w... ciemnej wobec współczesnych symulatorów - jak choćby Derail Valley - tam się da nawet nurkować.😁 Dlatego nie rozumiem czemu dopuszczają takie zababolenie w MP? Po tym czasie to powinno być na tip-top zrobione. Ale co ja tam wiem? 😄
  15. Jestem daleki od rozwiązywania nieswoich problemów, ale w całej tej historii wydaje mi się dziwne to, że intencje PW wyglądały na szczere *). Nie wiem jak teraz. https://www.stockwatch.pl/wiadomosci/obiecujacy-poczatek-simrail-playway-liczy-na-rozwoj-tytulu-i-na-postepujaca-monetyzacje,akcje,303345 *) Szczere czyli wyjście z EA i współpraca z różnymi zespołami nad DLC. To, że chcą zarabiać wcale mnie nie dziwi. To, że SR się zgodził na jakieś warunki, także. Chyba nie ma sensu snuć przypuszczeń nt. porzucenia rozwoju symulatora. Osobiście uważam, że ubijanie gry, która została dobrze przyjęta i może nadal przynosić sensowne zyski byłoby dziwne. Ale kto wie jak jest?
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy