Jump to content

MikeyMike

Member
  • Posts

    5
  • Joined

  • Last visited

Other groups

SimRail Playtests Early Access

Reputation

4 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Zapowiada się świetnie! Niestety ja utknąłem na wyjazdowym ze Wschodniej Z
  2. Ja wiem że została włożona praca i widać poprawę. To pewnie nie jest prosty temat. Czym jest TAA? W skrócie - możemy użyć poprzednio wyrenderowanych klatek aby "zgadnąć" jaki kolor powinień mieć dany piksel. Używa się tego w celu zapełnienia "ząbków" aliasingu. Jest kilka technik ale, ostatnio, najbardziej rozpowszechnioną wydaje się być Temporal Upscaling. O co chodzi? Gra jest renderowana, np. w 75% rozdzielczości, następnie, za pomocą algorytmu temporalnego, brakujące piksele są wypełnianie. Prowadzi to nie tylko do rozmycia obrazu ale, przede wszystkim, do okropnych artefaktów które widzimy cały czas. W zamian otrzymujemy 25% pikseli mniej do wyrenderowania 😉 Często shadery i assety są specjalnie projektowanie z myślą o tej technice co sprawia że nie można od tak sobie zastąpić jej czymś innym. DLSS pomaga w opór ale ghosting obiektów jest tak duży że algorytm Nvidii sobie nie radzi. Mimo iż widać poprawę od ostatniej wersji to jednak wciąż jest to dramat. To samo jest w TSW i wielu innych tytułach ale znakomita większość pozwala na użycie downscalingu - czyt. zaimplementowanie suwaka pozwalającego na renderowanie gry w rozdzielczości wyższej niż natywna. Exclusive Fullscreen nie działa więc użycie DLDR czy temu podobnych jest niemożliwe bez podbijania rozdziałki w systemie a mi się nie chce chyba za każdym razem odplać NVCP przed jazdą 😄 W połączeniu z opcją zmniejszenia ilości sampli TAA można uzyskać naprawdę dobry efekt. TLDR; TAA to dramat, DLSS nie pomaga wystarczająco, FSR jeszcze pogarsza. Potrzebujemy suwaka aby móc wyrenderować grę w rozdzielczości wyższej niż natywna i opcję zmniejszenia ilości sampli TAA
  3. Właśnie przez to kołysanie unikam dłuższych jazd EP07
  4. Wsparcie modów było zapowiadane z tego co pamiętam. Może ktoś zacznie portować składy i lokomotywy z TD lub TRS
  5. https://www.reddit.com/r/FuckTAA/ Implementacja TAA w SimRail jest tragiczna..
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy