Jump to content

mluczak.kutno

Member
  • Posts

    253
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    12

Other groups

SimRail Early Access

mluczak.kutno last won the day on February 8

mluczak.kutno had the most liked content!

Reputation

490 Excellent

Recent Profile Visitors

3983 profile views
  1. Mnie nie dziwi. Obiecane, zapłacone, niedostarczone, do wczoraj wstydliwie przemilczane. Trochę ciężko siedzieć cicho, kiedy coś miało być a nie jest. Szczególnie, że w SR jest dramatycznie mało wagonów, nie tylko tych towarowych. Bardzo widać to po scenariuszach krakowskich, w których bardzo szybko zaczyna brakować kombinacji taboru do losowych pociągów. Być może doszukuje się drugiego dna w rzuconej "ot tak" wypowiedzi, ale... Rainsted to edytor tras m.in do Maszyny. Ciężki, skomplikowany, nieintuicyjny, ale za to o potężnych możliwościach. Pewnie ludzi znających go na wylot można policzyć na palcach jednej ręki i to jeszcze emerytowanego drwala z Syberii. Nie sugeruje, że akurat tego edytora używa się do Simrail (a jak tak, to niezły chichot historii) ale IMHO wypuszczenie tak skomplikowanego tworu do publiki skończyłoby się chyba masowym protestem pod szyldem "żądamy edytora dla ludzi" 🙂
  2. Dziękuje za odpowiedź. Nauczony doświadczeniem nie spodziewałem się, że ktoś z Waszego zespołu pochyli się nad tym pytaniem, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony 🙂 Po cichu liczę, że Twoje zaangażowanie jest zapowiedzią, że "idzie lepsze". A to "lepsze" bardzo by się przydało.
  3. Bo prezes zgrał sobie edytor na pendrive i uciekł 🙂 Ciekawe, co jeszcze z tych zapowiedzianych kiedyś tam rzeczy nie zostanie przekazane graczom, bo "nie da się"? Żebyśmy tylko nie dowiedzieli się wkrótce, że Łodzi nie będzie, bo jednak się nie da... A taka niby już tuż tuż gotowa miała być, rok temu była mowa o miesiącu, góra trzech . Teraz czytamy sobie na Discordzie, że jeszcze przy Łodzi idą prace... Nawet nie pytam, jak tam zaginiony wagon z DLC- pewnie też leży na pendrive prezesa. Mam nadzieje, że efektem zawirowań wokoło prezesa będzie jakaś rewolucja w projekcie Simrail.
  4. Patrzcie, kolejna chyba ważna informacja, która pojawia się gdzieś na Discordzie i nigdzie indziej. Jak ktoś miał nadzieje na edytor scenerii, to cóż. Niech ją porzuci 🙂 To jest zupełnie niewykonalne!
  5. Widzisz, dlatego mówiłem, że wizualnie to zupełnie inna liga niż Simrail czy TSW. Jak ostatnio deweloper (bo jest chyba aż... jeden, przynajmniej na stałe) wrzucił screeny z zaśnieżonymi pociągami i peronami, to też miałem problem z odróżnieniem tego od rzeczywistości 🙂 Dźwiękowo również wypada to bardzo fajnie, szczególnie podoba mi się stukot kół 🙂 Gdzie wady? Gdzieś czytałem, że trasa do gry powstaje bardzo powoli, jak do tej pory jest jej trochę ponad 10km. To mało, nawet jak na pociągi podmiejskie. Nasz rodzimy Railworld też graficznie wypada super, warto śledzić ten projekt (chociaż to akurat tramwaje a nie pociągi).
  6. Skoro wywołałeś do tablicy... Maszyna to w wielu aspektach graficzny antyk (z jakąś tam szansą na zmianę tego statusu), jakoś tak mało śmiesznie brzmi porównywanie go do ścisłej czołówki 🙂 Co by nie było, nie uważam że w symulatorze kolejowym grafika powinna być nr 1. Jak chcecie grę kolejową wyglądającą jeszcze lepiej niż te wspomniane dwa tytuły, to jest sobie japoński Running Train. Graficznie jakby zupełnie odrębna liga, gameplay zaś zdaje się nastawiony bardziej na arcade niż hardkorowy realizm. Zresztą, deweloper tej gry jest ostatnio równie rozmowny co załoga Simkola, więc nie wiadomo nawet, jak wygląda aktualny stan projektu.
  7. Rozegrałem sobie znów scenariusz towarowy z Krakowa do Sędziszowa. Robię to po raz chyba już trzeci, nie mogę nigdy skończyć bo brakuje czasu a nie ma save... Ale to temat na inną dyskusję. Podczepiam się do tych wagonów, próba hamulca, ruszam, chwilę później stoję na czerwonym i coś przepuszczam. Za każdym jednym razem. Bez znaczenia, czy się z tymi wagonami i próbą ociągam czy nie. Mogę sobie zostawić grę na chodzie, jechać na zakupy na drugi koniec kraju, wrócić, ruszyć z opóźnieniem kilkunastogodzinnym a i tak w tym samym momencie scenariusza będę przepuszczał jakiś (bo losowany) pociąg. Sytuacja ruchowa zawsze jest taka sama, zresztą tak jest w chyba każdym "krakowskim" scenariuszu. Chwilę przed wyjściem z EA pojawił się SUPER scenariusz od społeczności- TLK Flisak. Przejechałem go dwa razy od początku do końca, za każdym razem inaczej, chociaż zawsze tym samym składem o tej samej porze i w tych samych warunkach pogodowych. Podejrzewam zresztą, że trzecia próba też przebiegałaby inaczej. Ten scenariusz jest super nie tylko dlatego, że jest wielowariantowy. Autor oparł go na rzeczywistych rozkładach jazdy, nie tylko dla naszego pociągu ale też dla składów AI. Dla tych ostatnich oznacza to, że jest ich tyle ile powinno ich być w rzeczywistości. Nie ma w tym scenariuszu takich sytuacji, że jesteśmy dosłownie bombardowani losowym ruchem AI, który nieraz jest absurdalny- rozumiem, że krakowska linia ma duży potencjał pasażerski, ale trzy podwójne kible pod rząd i zaraz za nimi podwójny Elf? Z drugiej strony, programowanie takiego scenariusza jak ten opisany powyżej, musi trwać i na pewno nie jest proste. Simrail ma takiego jednego "ficzerka"- jest to znany z multi, wirtualny dyżurny. Z chęcią zobaczyłbym go w trybie single. Zastanawia mnie tylko, czy Simrail dałby sobie wydajnościowo radę z kilkoma (kilkunastoma) pociągami AI, które realnie jadą przez mapę według własnego rozkładu, krzyżują się, doznają losowych opóźnień a nie są losowo spawnowane tuż przed graczem i usuwane zaraz za nim. "Ta inna" gra o pociągach (już nie będę wymieniał z nazwy, zaczyna się na "M") ma kilka scenariuszy, gdzie logika sterowania została oddana w ręce takiego "prawie wirtualnego dyżurnego". "Prawie", bo oparty jest on na o wiele prostszych mechanizmach, które chyba oryginalnie nie miały do tego celu służyć. Działa to fajnie, bardzo dużo zależy od gracza, jego umiejętności jazdy, wreszcie warunków pogodowych i prowadzonego składu a nie od skryptu, który jak ma wpisany postój to go zrobi (nawet jak przyjedziesz na miejsce planowanego PT 30 minut po czasie i postój już może nie mieć sensu).
  8. Mamy scenariusz na trasie A -> B -> C. Tworzysz jego krótszą wersję, z punktu B do C. W ten sposób masz wybór. Albo jedziesz sobie na raz całą trasę albo w razie czego zaczynasz w jej połowie. Byłoby naprawdę super, aby w tej przykładowej sytuacji ten krótki scenariusz stawał się dostępny dopiero po dojechaniu do punktu B w jego normalnej wersji- pachnie to jednak większa ingerencją w grę. Myślę że przy obecnym sposobie konstruowania scenariuszy, gdzie ruch AI jest tylko kosmetyką i mało co od niego zależy, takie rozwiązanie ma jakiś sens i byłoby dość dobrą "protezą" zapisu gry. W sumie to prawie realizacja koncepcji checkpointów. Bardziej obrazowy przykład. Już obecny w grze scenariusz TLK Katowice- Kraków. W Kozłowie mamy wybór- jedziemy dalej ten scenariusz albo zostawiamy go i kiedy indziej uruchamiamy jego krótszą, dalszą część. Dodatkowo, jeżeli zrobimy ten podział już po wykonaniu manewrów, zadowolimy przy okazji tych, którzy manewrów nie lubią. Wady? Zapewne pewnym wyzwaniem było dopasowanie warunków pogodowych i składu pociągu w tym krótszym scenariuszu. Nie chcemy chyba sytuacji, w którym normalny scenariusz objeżdżamy zimą na EN57, zaś jego krótszą wersję już latem w Elfie. Tak przy okazji, czy czegoś podobnego nie robili już wcześniej użytkownicy na forum?
  9. Racja, aczkolwiek trochę mniej rzuca się w oczy. No i jak to ktoś już zauważył, nie ma cieni. A propos, możemy kiedyś liczyć na to, że reflektory w SR będą rzucać nocą cień? Jak są obawy o wydajność, to niech będzie to osobne ustawienie, dla hipotetycznych posiadaczy RTX 5090 🙂
  10. Rozumiem, że komunikacja z graczami idzie kiepsko. Ale z wydawcą?
  11. Faktycznie. A więc można zrobić normalne oświetlenie w tunelu i przy wyjeździe z niego? Można... było. Kiedyś 🙂 Mam wrażenie, że pomimo wszystko obecnie oświetlenie i tak jest poprawione. Pamiętam, że na początku EA o pewnej porze dnia świat wyglądał jakby właśnie doszło w nim do wybuchu nuklearnego. Nie miałem ostatnio okazji grać w porze nocnej (mówię o nocy w grze oczywiście). Czy takie rzeczy jak księżyc albo nasze własne światła rzucają już cień, czy jeszcze nie?
  12. Niestety nie, nad czym ubolewam. Co prawda żadna mapa (przynajmniej dostępna oficjalnie) nie zbliża się długością do tej z SR, ale scenariusze potrafiły być tam równie długie. Myślę, że jakkolwiek nie potoczy się ewentualne modernizowanie Maszyny, to funkcji zapisu gry w niej nie będzie. Problemy zapewne takie same jak w Simrailu, szczególnie że Maszyna również na którymś tam etapie życia miała mieć scenariusze pisane w LUA.
  13. Kolega nie czytał, że Simrail jest taką Maszyną ver. 2.0 (albo nawet 3.0, albo 4.0 albo nawet 5.0, zależy kogo się pyta)? No ale skoro już ktoś staruszkę Maszynę wezwał do tablicy... Pamiętacie, kiedy w simrailowym singlu pojawiły się jako- tako zoptymalizowane pociągi AI? Tymczasem staruszka Maszyna dawała radę obsługiwać po kilkanaście składów na mapie, składów aktualnie mających coś do roboty (nie tylko "pojaw się na mapie -> przejedź kawałek -> despawn"). Nie wiem, do jakiego stopnia liczona była fizyka botów, nie grzebię w kodzie. W każdym razie nieraz widziałem bota, który walczył z poślizgiem, albo rozerwał skład. Kiedyś spotkałem się z opinią, że Maszyna nie korzysta z dobrodziejstwa wielordzeniowych procesorów- tym bardziej chylę czoła, skoro to wszystko działa na jednym rdzeniu. Staruszka miała też super udźwiękowienie (czym moim zdaniem bije na głowę SR) i fizykę. Jedyne, czego staruszka nie miała, to grafika. Tutaj akurat coś się w temacie robi, może coś z tego będzie. A, w sumie to zapisu też nie miała. Na usprawiedliwienie SR powiem, że łatwiej bawić się światłem w zamkniętej tubie, gdzie własne reflektory są często jedynym źródłem oświetlenia. Otwarta przestrzeń to inna sprawa.
  14. Ewentualnie dojeżdża do krawędzi posiadanej mapy i kick z zachętą do zakupu DLC. Hej, a jakby tak... Wzmocnić serwery i dołożyć składów? Wiem, brzmi prosto. Z drugiej strony (i to jest temat na ankietę!) lepiej mieć mniejszy obszar gry i więcej pociągów, czy odwrotnie? Fanatyk dyżurowania wybierze zapewne pierwszą opcję, urodzony maszynista zapewne drugą... Cóż, jest trzecia droga. Single, bo tam chociaż działają manewry 😄 Darmowo dla tych, którzy kupili Cargo DLC i ciągle czekają na swój brakujący wagon 🙂
  15. No chyba logiczne, że mówimy o sytuacji, w której to DLC już masz... Dla mnie izolowanie Łodzi na osobnych serwerach (o ile do tego dojdzie) to duży minus. Cóż, w takie sytuacji zapewne tylko amatorzy singla zaznają prawdziwej przyjemności przejechania się z Łodzi do Krakowa 😉 Bez zapisu gry oczywiście.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy