-
Posts
311 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
15
Other groups
SimRail
Early Access
mluczak.kutno last won the day on June 21
mluczak.kutno had the most liked content!
Reputation
572 ExcellentAbout mluczak.kutno
-
Cofnijmy się jeszcze do czasów Railworks, przecież TSW jest jakimś jego bardzo daleeeekim krewnym. A wiek Simraila liczmy od czasów Maszyny, to przecież jedna rodzina (bo jak kiedyś na discordzie stało, SR to Maszyna 2.0, 3.0 albo i nawet 5.0). Tymczasem SR wystartował w styczniu 2023 roku, wyjście z EA zmieniło w sumie niewiele, przynajmniej jeżeli chodzi o rzeczy obiecane do pełnej wersji.
-
Skoro już mam prawo do własnej opinii, to tak, jak dla mnie jest lepszy. Ma to, czego ja osobiście szukam w symulatorze kolei. Fascynujesz się cyferkami i sam wpadasz w ich pułapkę Porównajmy sobie Simraila z inną płatną konkurencją: Ani chybi, Simrail jest fatalny w porównaniu z TSW, bo cyferki jednak są gorsze i to znacznie. Ja się z tym nie zgodzę (i zapewne wielu tutaj także), jak dla mnie TSW jest do bani przy Simrailu. Rety, przecież TSW nie ma nawet multi...
-
No w sumie to możesz pogratulować, ja te gratulacje przyjmę i podziękuje. Skoro hmm powszechna narracja jest taka, że TD jest piekłem dla nowych graczy a ja jakoś to piekło przetrwałem i nawet się nie oparzyłem... A tak zapytam- grałeś w ogóle w TD, czy opinia wybudowana na podstawie regulaminu i dwóch strumyków live już Ci wystarczyła? Jak na razie z pretensjami o "oskarkowanie" zgłosiłeś się do mnie tylko Ty. Także ponawiam pytanie. Poczułeś się osobiście dotknięty tym określeniem? Bo jak nie, to za bardzo nie rozumiem, o co Ci chodzi. Kolega, który zaczął ten wątek, ma jednak trochę racji. Jesteś na forum jakoś chyba od niedawna? Ja tu siedzę od początku Early Access i mogę doskonale powiedzieć, jak ta gra się (nie)rozwijała. Jasne, kiedyś było gorzej, o czym świadczą tematy mające nieraz po kilkaset postów. Teraz jest jakby lepiej, co nie znaczy że każdy gracz będzie z takiego tempa rozwoju zadowolony. Ja ciągle narzekam na niewielką liczbę dostępnego taboru, bardziej wagonów niż lokomotyw. Myślę, że z tym zgodzi się niemal każdy gracz SR. Czy zgodne z prawdą stwierdzenie, że taboru jest niewiele, jest obrażaniem twórców? Myślę, że trochę się z tą dziwaczną obroną zespołu SR zagalopowałeś. No jakby nie patrzeć, Ty masz pojęcie o technicznych aspektach obu projektów... Nie jesteś tutaj pierwszym, który próbuje zabłysnąć takimi truizmami. I faktycznie, "techniczne aspekty obu projektów" powstrzymują deweloperów SR od dodawania nowego taboru w ilościach takich, w jakich dodawany jest do TD2... No to jak mamy oceniać pewne produkty, jak nie pod kątem ich funkcjonalności? Mamy sobie kod źródłowy przeglądać? Jeżeli np symulacja napięcia w sieci trakcyjnej w SR dotyczy tylko pojazdu gracza (a nie całości pojazdów na scenerii), to nie interesuje mnie to, że technicznie się nie da. Nie ma tej funkcji i uznaje to za wadę produktu.
-
A tymczasem ciut wyżej napisałem, że grałem... Poczekaj, o tu: Multi może z 30, 40 godzin, jeszcze zanim gra trafiła na Steam. Jak dla mnie to trochę, to ta chwila, ale wystarczająco aby ocenić, co multi potrafi. A i wiesz co? Nawet żadnej skargi na mnie nie było, o banach nawet nie mówiąc! Nikt mnie tam nie zjadł, chociaż z tamtejszych "zwyczajów" nie znałem zupełnie nic. Dziwne, opinia o TD2 każe sądzić, że nowych graczy zjada się tam na śniadanie zanim się jeszcze w ogóle odezwą na radiu. Kiedy TD2 pojawił się na Steam, przybyło wtedy wielu nowych graczy (zielonych), spodziewałem się apokalipsy na serwerach a tu... Cisza. Ale pamiętasz, że masz zrobić to samo w przypadku SR? Informuj na bieżąco, jak idzie 🙂 Czy forma "oskarek" dotknęła Cię osobiście? Bo nie widzę problemu, jeżeli to nie dotyka nikogo konkretnego. TD2 broni się samo. Temat przeczytałem, uznałem że niektóre kwestie wymagają doprecyzowania. Jeżeli z kolei Ty przeczytałeś temat od początku, to zapewne zauważyłeś, że pojawił się po drodze temat TD2 i pewna kontrowersyjna ( 😄) opinia na jego temat, warta poddania pod dyskusję. I dobrze, przecież nikt Cię z Simraila siłą nie wyciąga.
-
Widzisz, ja z TD2 mam wspólnego... Nic. Grałem chwilę w multi, trochę w tym bieda singlu, Nie mam niestety czasu na formę multi, która w tej grze jest. A szkoda, bo moim zdaniem, jest kilometry przed tym, co oferuje SR. Nie mam więc ŻADNEGO interesu w naganianiu nowych graczy do tej społeczności. Cóż, poczułeś się obrażony, bo ktoś zarzucił Ci brak chęci na granie w bardziej ambitne gry? Nie masz czasu, masz inne życie, rozumiem. Nie graj, przecież nie musisz. Po co się więc tak uruchamiasz w temacie, który wcale Ciebie nie dotyczy? Proszę, TD jest na rynku od dawna, jakoś jeszcze nikt obiekcji ani roszczeń nie wysunął. Możesz jednak spróbować szczęścia, najwyżej narazisz się na śmieszność. Mam nadzieję, że zrobisz to samo z producentami taboru i właścicielami malowań w SR? Inaczej trudno będzie określić Cię obiektywnym. Forma "oskarek" krąży nawet po oficjalnym discordzie i forum SR, jako określenie wybitnie nie ogarniętych graczy. Tam nie przeszkadza Waszmości? Oczywiście, proszę się odwołać do regulaminu SR, skoro Waszmość już jest taki dokładny... Ależ przecież ludzie w to grają, wbrew opinii tutejszej społeczności gra NIE jest martwa i się rozwija w najlepsze. Grają w nią ludzie o innych wymaganiach. Także cyferki, którymi tak się tutaj przerzucamy, można sobie wsadzić...
-
Ciekawe, ile ocen TD2 pochodzi od oskarków, którym noga się powinęła (10 ban z rzędu na 4 z kolei koncie). No jest ich trochę, brak samouczka w grze, jakieś wymagania z kosmosu (rety, trzeba coś w tej grze umieć, w SR to tylko do przodu i trochę hamowania), wyimaginowane bany za wszystko (nawet za samą rejestrację), Merytorycznych opinii, chociażby o braku sensownego singla (10000% zgody), wywalaniu z serwera i kiepskiej optymalizacji naliczyłem ledwo kilka (a zgoda, bo optymalizacja, podobnie jak w SR, leży na dnie). Czyli typowe- nie rozumiem, nie chce mi się, cyk negatyw i pora na CSa. Cyferki bywają złudne. W ARMA: Reforger gra aktualnie trochę ponad 4000 ludzi. W takiego BF6 aż... 122 tysiące. A przecież w jednej i drugiej grze chodzi o strzelanie, można korzystać z pojazdów, oba tytuły mają tryb multi. Główna różnica to... konieczność użycia w tym pierwszym tytule głowy, nie tylko palca na spuście. Czy więc- idąc za twoją logiką- Reforger jest grą gorszą? A może Reforger jest... martwy? O nie, deweloperzy z BI jeszcze o tym nie wiedzą 😄 Ależ TD2 żyje, i sobie szczęśliwie żyć będzie. Od czasu pojawienia się SR (EA), TD2 dostał chociażby 4 nowe lokomotywy (kilkadziesiąt malowań), kilkanaście wariantów kabin do tego taboru, w opór nowych wagonów (nie policzę, sorry), scenerii też nie policzę. Z "drobniejszych" rzeczy, to chociażby nowa fizyka lokomotyw elektrycznych, nowa fizyka spalinowych, aktualizacja Unity do wersji 6 coś tam i wisienka na torcie- zrobienie najlepszych efektów mgły i światła we wszystkich symulatorach kolejowych. Nie jestem na 100% pewien, ale w tym samym okresie w grze chyba pojawił się też pełny cykl dnia i nocy. Plany na przyszłość to chociażby lokomotywa ET42 i system komunikacji głosowej. Załoga SR jest bardzo powściągliwa w zapowiedziach, raz na tydzień rzuci Wam parę screenów. O planach rozwoju TD2 wiadomo zaś chyba wszystko. Te wszystkie atrakcje w darmowej grze. Darmowej i - podobno- martwej 😄
-
W jednej grze zapowiadają tryb konduktora (co też jest zresztą w TSW, ale tam to jest super ficzer i nikomu nie przeszkadza...), w drugiej z kolei (takiej co się chwali super trybem multi) nie można nawet robić manewrów. Przyganiał kocioł, czy jakoś tak. Hmm przewidują, nie przewidują, może wejdą z własnym produktem, może podłączą się pod coś innego... No ale już wiemy tutaj, że to będzie klapa. A numery totka na najbliższe losowanie też znacie? Ps. Dotychczasowe wypowiedzi tej innej firmy sugerują akurat coś innego, niż brak chęci wejścia na rynek gier.
-
Ja też nie rozumiem... Z punktu widzenia maszynisty, to widzę aż dwie różnice między tymi grami. W TD2 są manewry, więc nie jedziemy cały czas do przodu. Czasem będziemy też jechać do tyłu, czy to samym lokiem czy to z wagonami. No i oczywiście trzeba przy tym nabrać jakiegoś szacunku do sygnałów manewrowych 😁 Druga, to przewalenie S1. W TD nic nas magicznie nie zatrzyma i nie cofnie za semafor. Jeżeli robimy to celowo, to ban zasłużony niestety... Jeżeli ktoś ogarnia SR na tyle, że jako maszynista zatrzymuje się przed czerwonym i nie ma co chwilę liczonych punktów karnych za przekroczenie prędkości, to da sobie radę w TD. Od dyżurnych w TD wymaga się trochę więcej, ale przecież w SR też można bana za błędy wyłapać. Na horyzoncie są obecnie dwa polskie symulatory kolejowe. O obu jeszcze mało wiadomo, ale społeczność SR zajrzała w przyszłość i już wie, że to będą słabe gry 😆 Halo, przecież tutaj też macie regulamin i też łapiecie bany za jego nieprzestrzeganie. I jak czasem czytam płacze zbanowanych, to widzę niemal kropka w kropkę płacze graczy TD2.
-
A no właśnie. Tyle że nie ma się gdzie tej sumienności uczyć, TD2 nie udostępnia żadnego sensownego trybu single (wielka szkoda...) ani samouczków w samej grze. Trzeba czytać instrukcje kolejowe i szukać informacji na własną rękę, co nie jest popularne. Doskonale pamiętam gorące dyskusje o poziomie realizmu SR i chęci do samokształcenia wśród jego graczy, które toczyliśmy tutaj z rok, może dwa lata temu 😆
-
O matko bosko. Widać, że AI nigdy nie zajrzało na to forum, bo opinia tutaj jest wprost przeciwna 🙂 A to w ogóle ma tryb multi?
-
A skąd założenie, że SR będzie na tle tej konkurencji klejnotem, którego obecnie nie doceniamy? Nawet nie wiemy, czym będą obie produkcje. Widziałeś jakieś screeny, nawet z wersji Alpha Dolrails? Ja nie, myślę że żadnych takich w publicznym internecie nie było do tej pory. To samo z SF. Kilka screenów, kilka zdań, tyle. A ludzie z tutejszego Discorda już orzekli że to będzie śmietnik, bo kilka lat temu byli na jakimś symulatorze Simfactora i nie było tam na mapie trzepaka, przy którym maszyniści zawsze zaczynają hamować 😄
-
A to pojawienie się konkurencji automatycznie sprawi, że Simrail będzie jakiś lepszy? Od samego narzekania na konkurencję nie przybędzie w SR taboru, nie poprawi się dźwięk, nie zmieni się otoczenie i nie poprawi się milion drobnych, innych pierdół.
-
Scenariusz Wawa->Skierniewice
mluczak.kutno replied to PL_Andrev's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Obawiam się, że przy dostępnej obecnie w grze ilości modeli i malowań taboru, miałbyś co stację wrażenie deja vu 🙂 Jak dla mnie, scenariusze wbudowane w grę to są fajne, ale na raz. Niby można zmienić skład, pogodę, ale wydarzenia po drodze są zawsze takie same. Scenariusze społeczności mają nieraz zdarzenia losowe (te chociażby od patwrobel) i tutaj już jest inna bajka. W SR gram obecnie rzadko, ale jak już to tylko po takie scenariusze sięgam. W sumie polecam, ale uwaga- czasem ze względu na bugi w grze coś w takim scenariuszu nie zadziała. -
Jakoś dostaliśmy nowoczesny tabor w podstawce gry. Dla przykładu Elf, Dragon i Pendolino to pojazdy firm, które ciągle istnieją i tutaj coś mi się wydaje, że nie było żadnego gadania o licencjach. Nigdzie chociażby nie ma loga Pesy tudzież Newagu. Co stoi na przeszkodzie, aby na podobnej zasadzie wprowadzić do gry inne pojazdy? Tutaj może jakiś deweloper zabrałby głos. Jakiej pustce? No właśnie pustki na torach nie ma, za to jest inwazja klonów. Nie jest miło, kiedy pociag z naprzeciwka prowadzi taka sama lokomotywa, jak ta w której właśnie siedzisz.
-
I nawet niech tak będzie, że dosłownie chwila i cyk, wydane. Nie zmienia to faktu, że po łódzkich torach jeździmy (i jeździć będziemy) taborem, który w 99% (bo jest JEDEN kibel pomalowany "po łódzku") pasowałby dokładnie w każde inne miejsce na torach SR. Ileż można pytać o Impulsy, Flirty i chociażby Darty, których między Łodzią a Warszawą jest mrowie? Przepraszam, ale dla mnie nowe "kolejowe regiony" bez taboru, który tam endemicznie występuje, nie mają sensu.