Jump to content

mluczak.kutno

Member
  • Posts

    204
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Other groups

Early Access

mluczak.kutno last won the day on July 6

mluczak.kutno had the most liked content!

Reputation

398 Excellent

Recent Profile Visitors

3330 profile views
  1. Przecież nie ma limitu długości trasy, po której skład może ciągnąć spalinówka. Nie wpuścimy go raczej na CMK (w realu chyba nie jeżdżą tam towary na spalinowozach) ale na Sędziszów już diesle spokojnie mogą latać. Mieszkam niedaleko magistrali Warszawa- Poznań i bardzo często widzę na niej diesle. I to pomimo tego, że to przecież linia zelektryfikowana. To się otworzy parasol 🙂 Taki argument można przy okazji dodania każdej innej lokomotywy wyciągnąć. Rozumiem go, ale chyba nie zablokujemy z tego powodu rozwoju parku taborowego? Chyba że nowe loki tylko do singla, a multi do końca świata na siódemkach i dragonach 😉
  2. I dlatego multi dostało manewry jako pierwsze... A nie, czekaj 🙂 Na multi te lokomotywy miałyby zastosowanie wszędzie tam, gdzie zastosowanie mają dostępne obecnie elektrowozy. Taka SM42 nie musi służyć tylko do manewrów, lekki skład osobowy albo towarowy też jak najbardziej obsłuży. Dajcie lokomotywy a znajdzie się zastosowanie.
  3. Jak w grze "o pociągach" może zabraknąć chociażby jakiejś dieslowskiej manewrówki? Ostatnio na singlu pojawił się nowy scenariusz od społeczności, właśnie z manewrami. Robimy je siódemką, bo nic lepszego nie ma... Czy to byłyby lata 70, 80 czy czasy współczesne, po torach nadal jeżdżą diesle 🙂
  4. Czyli nie dajemy nowych tras? Przecież każda z nich może się znudzić 🙂 Moim zdaniem, to nie trasa się nudzi, nudzą się scenariusze na niej. Jestem tutaj chyba w mniejszości, ale jak dla mnie obecne trasy są zupełnie wystarczające. Brakuje po prostu na nich czegoś nowego do roboty. Ile to już w multi ujeżdżacie ten sam rozkład? W singlu też nie ma co narzekać na nadmiar scenariuszy. Że CMK nudna? E tam, na Sędziszów to jest dopiero nudno 🙂 Ot kolejowe życie, ciągle jeździsz po kilku trasach w te i nazad i zapewne co pół godziny nie masz jakiejś sytuacji awaryjnej (czytaj: eventu w multi) 🙂 Powtarzalność i nudność trasy to też zapewne częściowo pokłosie sposobu jej tworzenia. Nie powiem, widoki zza okna w Simrail nie zawsze są ciekawe. Coś za coś, może krajobrazy nie łapią za serce, za to trasa jest naprawdę długa. Zamiast jeszcze te kilometry torów pompować, można tchnąć nowe życie w to, co jest. A to nie miało być tylko w single? Coś mi się wydaje, że na multi to by się skończyło katastrofą. Ps. Skoro o sceptycyzmie i mapach mowa. Ja podchodzę z dystansem do zapewnień, że "jak tylko wydadzą dla społeczności edytor, to zaraz pół kolejowej Polski powstanie". W TD2 jest stosunkowo prosty edytor (patrząc chociażby na to, co jest w Maszynie...) i pojedyncze, krótkie odcinki szlaku powstają powoli. Tu- obstawiam- byłoby podobnie jak w Maszynie. Pierwszy dzień po wydaniu edytora otwieramy setki projektów na tysiące kilometrów tras, z czego po miesiącu zostanie aktywnych ledwo kilka a po latach (sic) zostanie wydany z jeden albo dwa.
  5. A dwóch ludzi, jeden o ile dobrze pamiętam, udzielał się w Maszynowej społeczności. No nie, w przyszłości jest szansa na kanał na YT. Z wiadomości już wrzuconych na facebookowy profil, wiadomo że: -tramwajów będą trzy modele (GT6, GT8 i 105Na), - planują dwie poznańskie linie (11 i 12) w stanie na rok 2005 -nie ma daty premiery (nawet szacowanej), -udostępnienie dla społeczności narzędzi edycyjnych jest planowane, -będzie możliwość podłączania dedykowanych kontrolerów, -że celują głównie w komputery PC. Chyba tyle. Swoją drogą, temat o Simrailu a od ostatnich kilku dni, jedynie co się w nim pojawia to posty o symulatorze tramwajów 🙂 Niby nie konkurencja, ale ekipa od RailWord odpisała mi w komentarzu, że nie wykluczają pójścia w tematy typowo kolejowe.
  6. A być może 🙂 Bimbasim powstaje już od trzech lat, dopiero teraz w zasadzie o projekcie wypłynęły pierwsze informacje. Wiele społecznościowych projektów po trzech latach od hucznego (i ogłoszonego gdzie się da) startu już dawno nie istniało. No i Bimbasim ma być płatny, to zawsze jakaś dodatkowa motywacja. Nie wiem jak nastawienie ekipy do pomocy z zewnątrz, być może po publikacji dema pojawiło by się trochę chętnych rąk do pomocy. Środowisko tramwajarzy jest zapewne równie liczne co mikoli 😉 A no właśnie, kwestia gustu 🙂 Fakt faktem, zjawiska pogodowe w SR nie zachwycają. Nie gram w The Bus, ale na jakimś gameplayu widziałem jazdę w deszczu. Kopara opada, pytanie ile tego efektu to kwestia silnika a ile pracy samych twórców.
  7. Trzymaj Kolego kciuki, bo twórcy nie wykluczają, że w przyszłości zrobią coś ze świata kolejowego 🙂 Na rynku polskich symulatorów kolejowych (z)robi się tłoczno, ale konkurencja zawsze się przydaje. A kolejowy sim na UE5 potrafi wyglądać (i przy okazji brzmieć) super, przykładem niech będzie TSW... Wróć, jest taka japońska produkcja, Running Train czy jakoś tak.
  8. Być może... Z jednej strony, użycie gotowego silnika być może w ogóle umożliwiło tworzenie tej gry. Simkol to małe studio. Nawet nie chce go porównywać z gigantami takimi jak Ubisoft czy Rockstar, ale takie Eagle Dynamics czy eSim (oba studia klepią symulatory) to przy Simkolu wręcz giganci. Oni sobie mogą pozwolić na własny silnik, który spełni ich każde wymaganie. Już nawet nie mówmy o tym, że studia te na rynku są od lat i mogą sobie powoli sami taki silnik rozwijać. Tutaj zastosowanie gotowca ma swoje minusy (faktycznie, te dźwięki albo mikry zasięg rysowania...), z drugiej strony chociażby narzędzia edycyjne były już w dużej części gotowe. Nie zapominajmy tez o rozbudowanej bazie assetów już dostosowanych do danego silnika (i czasem nawet dostępnych za darmo 🙂 ). Ciekawe, ile czasu można zaoszczędzić, nie musząc modelować chociażby takiej roślinności albo tworzyć tekstur ziemi od zera? Druga strona medalu jest mało ciekawa. Opłaty licencyjne za Unity w każdej chwili mogą się zmienić, zresztą niedawno była jakaś afera z tym związana. Tutaj Simkol i inni deweloperzy niestety skazani są na "łaskę pana od Unity". No i co, jak Unity padnie? Przenosiny gry na nowy engine (kosztowne) czy skazanie projektu na technologiczny zastój? Ps. Gdyby nie gotowe silniki, to gry takie jak GHPC (symulator czołgów robiony przez dwie osoby) albo Railworld: Tram Simulator (polski symulator tramwajowy, też dwóch deweloperów)- zapewne by się nigdy nie pojawiły 🙂
  9. Nie ma odpowiedzi, nie ma zapisu. Sorry 🙂 Fajnie, że pytania od społeczności wreszcie doczekały się odpowiedzi. Gorzej, że jak już zauważył chociażby kolega @Bazinga odpowiedzi są hmm mało konkretne. A w dodatku mamy takie nieścisłości jak chociażby pytania o tabor. Są jakby dwa, z jednego dowiadujemy się, że w opracowaniu (jak rozumiem przez zewnętrzne studia?) jest wiele modeli taboru, z drugiego zaś dostajemy informacje, że nie wiedzą jaki tabor dodadzą (ale na pewno ten dodany będzie pasował do tras)... To co, zewnętrznym autorom zlecają stworzenie modeli, co do których nie ma pewności dodania do gry? A może Simkol nie wie, co robią te studia? Pewnikiem jest to, że nie będzie Impulsa. Szkoda...
  10. Jestem obecny na wszystkich kanałąch wykorzystywanych przez Simkol- Discord, Facebook i to forum. To nie tak, że tylko my tutaj sobie narzekamy a wszędzie indziej jest miodnie i ogólnie ok. Na Facebooku mnóstwo ich postów ma zablokowaną możliwość dodawania komentarzy. Chyba nie muszę mówić, dlaczego? 🙂 Na Discordzie z kolei dzisiaj kolejną odsłonę miała cykliczna dyskusja o podejściu deweloperów do nas. Powinni mieć raczej wysoką. Siedzę sobie na kilku zagranicznych forach o grach pociągowych. Simrail ma tam przypiętą łatkę gry... porzuconej. Chyba nie wpływa to pozytywnie na popularność tej niszowej gry w dość niszowym środowisku. Patrząc na ilość graczy, można (pół żartem, pół serio) stwierdzić, że pewnie jakaś 1/4 społeczności siedzi sobie tutaj i hejtuje 🙂 Ps. Poniższe znalazłem dzisiaj na Discordzie. Deweloper wypowiada się o nas cieplutko ❤️
  11. TD2. Polski tabor, polskie tory, polskie nastawnie. Warto się przyjrzeć, bo u nich idzie ostatnio jakiś konkretny rozwój. Nowa fizyka, nowe lokomotywy, nowych wagonów nawet nie liczę (bo jest ich wiele). W dodatku ostatnio doszły nowe efekty graficzne. Całość jest za darmo.
  12. My tu się jednego wagonu nie możemy doprosić, a tymczasem darmowa multiplayerowa konkurencja zaraz wydaje ST44, bo coś tam się opóźniło a im się nie chce czekać z prezentacją poprawek 🙂 Już nawet nie wspomnę, że ostatnio ta darmowa konkurencja wydaje update co mniej- więcej kwartał i w międzyczasie wrzuca jakieś drobne poprawki. Darmowa konkurencja 🙂
  13. To ja cofnę się jeszcze do poprzedniego podsumowania. Nowy model torów, porośnięty jakąś zieleniną- od betatestów bolało mnie, że tory są ładne, ale nowiutkie i sterylne. Teraz jest szansa na jakąś drobną zmianę 🙂
  14. A mogłaby być trochę bardziej losowa. W multi chociażby są używane dane pogodowe dla danego obszaru, zapewne więc nie byłoby problemem ich wykorzystanie też w singlu. Dać graczowi wybór, czy chce pogodę z prawdziwego świata, czy taką zaprogramowaną w scenariuszu i już jest trochę mniej monotonnie 🙂
  15. Ja się przyczepię do jednej rzeczy. Tor na którym kończymy w Juliuszu nie jest zelektryfikowany 🙂
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy