Jump to content

Artur_G

Member
  • Posts

    29
  • Joined

  • Last visited

Other groups

Early Access

Reputation

35 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Och, miejsca sobie nie potrafię przypomnieć. Postaram się któregoś dnia przejechać scenariusz ponownie i wtedy odnajdę lokalizację.
  2. To może trudno nazwać błędem, raczej kosmetyką. O ile dobrze mi się wydaje, podczas zimowej jazdy w scenariuszu z ET22 w Staszicu słyszałem piękny śpiew naszych letnich ptaków.
  3. Dla mnie na przykład, a pewnie nie tylko dla mnie, kupienie gry wyłącznie po to, aby dać jej negatywną opinię, jest właśnie hejtem...
  4. Tak sobie odrobinę poczytałem opinie na Steam na temat tego dodatku i (może niesłusznie) pomyślałem, że napiszę kilka słów na ten temat. Rozumiem narzekania graczy, ze zawartość jest być może zbyt mała, jak na dodatek - to kwestia gustu, powiedzmy. Chociaż pewnie w porównaniu do dodatków TSW, chyba wcale nie jest tak źle. Jednak nie bardzo umiem pojąć złe opinie na temat jego ceny. DLC w promocji kosztuje u nas 72 zł. Odejmijmy od tego prowizję Steam (o ile pamiętam, 30%), prowizję wydawcy (to zapewne tajemnica). No, i jeszcze oczywiście podatki. Obawiam się, że pozostanie z tej początkowej kwoty całe g..., a choć twórców nie jest zbyt wielu, to jednak muszą coś jeść; to jest ich podstawowe źródło utrzymania. Z innego projektu wiem trochę, ile trzeba poświęcić czasu na stworzenie modelu i przygotowanie go do użytkowania. Na marginesie, wpadło mi w oczy jedno porównanie, gdzie ktoś napisał, że lepiej za te pieniądze zjeść trzy kebaby. Pomijając jakość takiego pseudokebabu (a fajny felieton na ten temat niedawno widziałem w tv), oczywiście można wszystko przeliczać na śmieciowe żarcie i pewnie piwo do popicia, ale jakoś nie zauważyłem, aby ktokolwiek przeliczał wspomniane kwoty na książki na przykład 😉
  5. O, Poznań!!! Nawet mam to jeszcze na dysku 😄 Wspaniały symulator. Szczególnie trudno było, kiedy pomerdałem coś z kierunkami albo co gorsza manewrami. Nawet Somonino w folderku tym samym mam! 😄
  6. Tak, chodzi o komunikaty typu "Pociąg aaaa odjechał", gdzie niżej jest przycisk wyślij, ale praktycznie tylko myszą można go wcisnąć. Enter po wpisaniu numeru byłby tu na miejscu i powodował wysłanie wiadomości z zamknięciem okienka.
  7. Myślę, że "kibel" jest określeniem stworzonym przez klientów PKP, a na pewno nie kolejarzy. Pracowałem w tej firmie w przeciwnej części kraju i również u nas EN57 nazywa się wyłącznie "jednostką".
  8. Nie wiem, czy to sytuacja prawidłowa. Wkrótce przed zatrzymaniem pojawiło się polecenie zbicia shp. Skład zatrzymałem i dopiero wtedy nacisnąłem spację. Na chwilkę kontrolka zgasła i buczek ucichł, po czym znów kontrolka zaczęła migać i odezwał się buczek i tak w kółko. Dopiero po ruszeniu składem i naciśnięciu spacji dało się ostatecznie zbić shp.
  9. Nie wskaźnik stanowi różnicę, a kolor masztu. Semafory sbl mają maszty białe, a sygnalizatory powtarzające szare. Wskaźnik W18 umieszczany jest jedynie na ostatnim semaforze sbl, a nie na każdym.
  10. Kiedy słoneczko dobrze przyświeca, to czasem dyżurny musi robić cień dłonią na nastawnicy, aby zobaczyć, w jakim położeniu jest rozjazd - tak jest po prostu w rzeczywistości.
  11. Też mówię, że na dyżurce, to stróż albo inny portier siedzi 😄 Ale tutaj nawet przed chwilą wyczytałem, jak ktoś dyżur (czynność) nazwał dyżurką (budynek). Większość, niestety, nie chce się nauczyć tych kilku, prostych przecież, określeń: nastawnia, nastawnicownia, dyżurny ruchu, czy dyżur. Niektórzy kombinują i z angielska na dyżurnego dyspozytor mówią, a dyspozytor, to przecież zupełnie inne stanowisko. No, szkoda, że nie ma chęci używania prawidłowej nomenklatury...
  12. Znajomość silnika i lata praktyki, to jedno, a drugie to fakt, że (o ile dobrze pamiętam) w Unity niż w Unrealu łatwiej jest zastosować dodatki, modyfikacje wykonywane przez użytkowników, a SimRail w tym kierunku ma aspiracje podążać.
  13. Aby przełożyć rozjazd 37 w położenie zasadnicze, trzeba wyciągnąć przycisk - odpowiednim działaniem powinno być jego wciśnięcie.
  14. Dzięki temu jednemu peronowi, jest to jedyna stacja na CMK, na której czasem choć chwilę trzeba pomyśleć i dzięki temu nie da się zasnąć 😉 ,
  15. Wyjście do toalety oczywiście można akceptować, ale jeśli chodzi o spacer z psem, to chyba przesada, aby na tyle czasu blokować NASTAWNIĘ (na dyżurce, to może siedzieć co najwyżej cieć).
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy