-
Posts
14 -
Joined
-
Last visited
Other groups
SimRail
Playtests
Early Access
Reputation
9 NeutralRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Faktycznie, moje przeoczenie. Dziękuje za pomoc i przepraszam za kłopot. Pozdrawiam Wolf
-
Cześć, Widzę, że jakiś post dotyczący EDR się już pojawił w języku francuskim, ale nie wiem czy dotyczy tego samego. Mianowicie dzisiaj po aktualizacji (11.03.23) na sosnowcu głównym edr nie pokazuje gdzie mają dalej jechać składy, mimo, że pociąg nie kończy biegu na tej stacji. Pozdrawiam Wolf
-
Wolf_Man__ changed their profile photo
-
Cześć, Uważam, że dobrym pomysłem byłoby dodanie w menu samouczka w którym gracz mógłby zobaczyć i nauczyć się wskazań sygnalizatorów i wskaźników. Wszystko o czym napisałem można znaleźć w instrukcji IE-1, jednak nie każdy gracz wie gdzie szukać i takie coś na pewno ułatwiłoby mu późniejszą grę jako maszynista. Pozdrawiam Wolf
-
-
Cześć, Podczas gry jako dyżurny na Psarach trafiłem na takie coś, że po włączeniu SZ ( niezależnie od semafora) kolor tła sam się zmienia (po czym po chwili sam wraca do normy). Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim, więc dajcie znać czy jest to celowy zabieg czy jakiś nowy błąd (ponieważ w poprzednich wersjach gry nie było czegoś takiego). Sprawdziłem na szybko jeszcze IE-104 i nie znalazłem informacji o czymś takim. Screen dla poglądu. Pozdrawiam Wolf
-
Masz rację nie ma czegoś takiego jak "sygnał zastępczy ciągły" i gdyby doszło do wypadku, to winę poniesie maszynista za wyjazd na sygnał MS2 (dyżurny zawsze się może wykpić, że się pomylił). Koledzy tutaj rozpatrywali przypadek wyjazdów ze stacji i swego rodzaju "ułatwienia sobie pracy". Pozdrawiam /Wolf
-
nie musisz szukać na forum, z początku nie zrozumiałem "jakby to miało działać", ale teraz już wszystko jasne. 😉 Pozdrawiam /Wolf
-
[Małe sprostowanie, powinienem wrzucić to do wątku trybu wieloosobowego, niestety nie mogę usunąć wątku] Cześć, Od początków testów próbuję podać SZ/NSZ w urządzeniach komputerowych i za każdym razem sytuacja wygląda tak samo: Ustawiam zwrotnice/blokady w odpowiednie położenia i podaję SZ/NSZ, za każdym razem polecenie jest odebrane, ale nie działa (sygnał się nie wyświetla), po czym po chwili mogę ponownie ustawić przebieg pociągowy. Dodam, że sytuacja dzieje się niezależnie od stacji (byleby miała urządzenia komputerowe). Pozdrawiam /Wolf (położenie zwrotnicy 27 w "-" jest celowe ponieważ chciałem symulować rozprucie, oczywiście się nie udało) logi-2023-01-01.zip
-
Cześć, Wymyśliłem sobie, że ciekawą opcją w przyszłości byłaby możliwość rozegrania scenariusza, w którym jeden gracz musiałby wykonywać prace manewrowe na posterunku ruchu (jakiejś większej stacji), a drugi gracz będący dyżurnym ruchu, musiałby koordynować ruch przez stację z pracą manewrową. Taka luźna myśl do przemyślenia. Pozdrawiam /Wolf
-
- 3
-
-
Instrukcja PKP IE-1 dopuszcza przetaczanie pociągu po za wskaźnik W5 za pozwoleniem Dyżurnego Ruchu: "5) Wskaźnik W 5 „Wskaźnik przetaczania” oznacza granicę przetaczania: Biała tablica u góry zaokrąglona, z czarnym i białym obramowaniem a) wskaźnik stosuje się niezależnie od tarcz manewrowych na tych stacjach i przy tych torach, na których zachodzi potrzeba stałego oznaczenia granicy, do której przetaczanie jest dozwolone; przetaczanie poza wskaźnik dopuszczalne jest tylko za zezwoleniem dyżurnego ruchu,". ~źródło instrukcja IE-1 Nie rozumiem do końca w jaki sposób sygnał MS2 mają zabezpieczać drogę na SZ? Jakbyś mógł mi wyjaśnić swoją myśl to byłbym wdzięczny. Pozdrawiam /Wolf
-
Cześć, Zgodzę się z Tobą, że generalnie w zobrazowaniu komputerowym brakuje części poleceń w tym AZK. Zauważyłem, że na początku playtestów zobrazowanie na posterunkach było zupełnie inne ( i miało to polecenie), ale najprawdopodobniej było "zbyt szczegółowe" i teraz to przerabiają by nikt nie posądził ich o złamanie praw autorskich. Inna sprawa, że obecne zobrazowania nie są zgodne z IE-104 "Wytyczne w zakresie zobrazowania, wprowadzania poleceń oraz rejestracji zdarzeń dla komputerowych stanowisk obsługi urządzeń sterowania ruchem kolejowym", więc podpinając się pod twoją prośbę chciałbym by twórcy przy okazji edycji poleceń zwrócili uwagę na pozostałe polecenia. Pozdrawiam /Wolf link do strony plk'i z instrukcją https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Ie/Ie-104.pdf
-
Cześć, Grając sobie jako dyżurny ruchu zauważyłem kilka razy, że brakuje mi wiedzy na temat posterunku. Nie wiem np.: na jaki tor powinienem docelowo przyjąć pociąg towarowy a na który pasażerski; które grupy torów są zelektryfikowane itd.. Rozwiązaniem tego mogłoby być coś na miarę RTS, w które wyposażone są wszystkie stacje kolejowe w Polsce (tylko w bardzo uproszczonej formie). Wyobrażam to sobie tak, że na każdej stacji gracz mógłby podejść do obrazu na ścianie nastawni przedstawiającego konkretny posterunek, kliknąć na niego i znaleźć na nim potrzebne informacje odnośnie prowadzenia ruchu. np. „kolejność nastawiania sygnalizatorów dla wyjazdów w kierunku stacji A” albo „jazda zasadnicza w kierunku posterunku B po torze np. 2”. Pozdrawiam /Wolf
-
- 5
-
-
Zgadzam się z przedmówcą, kamery SKP instaluje się na wysokości czujników szlakowych. Częściej zabudowuje się je na blokadach półsamoczynnych by dyżurny nie musiał patrzeć z nastawni czy pociąg w całości zjechał ze szlaku. W przypadku blokad samoczynnych również ostatnio panuje moda na zabudowę takich kamer. W kwestii przejazdów to dla kat. B i C przeważnie instaluje się tylko tą do rejestracji zdarzeń (ktoś przejedzie po zamknięciu przejazdu lub wjedzie między zapory), jednakże istnieje również możliwość zabudowy monitorów do podglądu przejazdu u dyżurnego ruchu (zwłaszcza jak przejazd jest częściowo powiązany ze stacją, albo na całej linii korzysta się z pulpitu UZK do aktywacji przejazdu w sytuacjach awaryjnych. Kamery również instaluje się na kat. A obsługiwanych na odległość (nie ma budki dróżnika przy przejeździe)